Walka wręcz
Dokładny opis mechaniki walki wręcz znajduje się w tym wątku.
Poniższy skrót przeznaczony jest dla osób, które są z nią zaznajomione.
ST | 12 - 30 | 31 - 59 | 60 - 79 | 80 - 99 | 100 ≤ | |||
PUNKTY OBRAŻEŃ | 5 | 5 + ½S | 10 + ½S | 15 + S | 25 +S | NOKAUT | MOŻLIWE POWIKŁANIA | |
5 | 10 + ½S | |||||||
G Ł O W A |
GÓRNA CZĘŚĆ GŁOWY | Łagodny cios: ból | Lekki cios: stłuczenie | Wyważony cios: pęknięty łuk brwiowy (krwawienie) | Potężny cios: pęknięcie czaszki | Wstrząśnienie mózgu: utrata przytomności | Otępienie (1), wstrząs mózgu (2) | |
OKO | Lekki cios: podbicie oka | Wyważony cios: uszkodzenie oka | Silny cios: wylew krwi do oka | Potężny cios: złamanie oczodołu | Wybicie oka | Ślepota | ||
NOS | Lekki cios: intensywny ból | Wyważony cios: pęknięcie naczyń krwionośnych | Silny cios: pęknięcie przegrody nosowej | Potężny cios: złamanie | Uszkodzenie oczodołów i utrata przytomności | Zaburzenia widzenia | ||
ŻUCHWA LUB BOCZNA CZĘŚĆ GŁOWY | Łagodny cios: ból | Lekki cios: rozcięcie warg | Silny cios: zwichnięcie żuchwy | Potężny cios: złamanie żuchwy (wybity ząb) | Utrata przytomności | Połamane zęby | ||
PODBRÓDEK (OD DOŁU) | Łagodny cios: ból | Lekki cios: przegryzienie języka | Silny cios: skruszenie zębów | Potężny cios: wybicie zębów | Utrata przytomności i złamanie karku | Otępienie | ||
T U Ł Ó W |
KLATKA PIERSIOWA | Lekki cios: ból | Wyważony cios: złamane górne żebro | Silny cios (splot słoneczny): dojmujący ból | Potężny cios (splot słoneczny): trudności z oddechem | Utrata przytomności | Żebro wbite w płuco | |
BRZUCH | Lekki cios: ból | Wyważony cios: złamane dolne żebro | Silny cios (śledziona): pęknięcie śledziony | Potężny cios (wątroba): nudności | Wymioty uniemożliwiające dalszą walkę | Obrażenia narządów wewnętrznych | ||
KROCZE | Lekki cios: ból | Wyważony cios: uszkodzone kości krocza | [u mężczyzn] Silny cios: paraliżujący ból | [u mężczyzn] Potężny cios: utrata przytomności | Utrata przytomności | [u mężczyzn] Problemy z męskością | ||
K O Ń C Z Y N Y |
GÓRNE | Lekki cios: ból | Wyważony cios: silny ból | Stłuczenie nerwu promieniowego: drętwienie, upośledzenie ruchu | Potężny cios (dół pachwowy): paraliżujący ból w rękach | Złamana ręka | Kalectwo - niemożność poruszania ręką | |
DOLNE | Łagodny cios (grzbiet stopy): ból | Lekki cios (kostka): ból | Wyważony cios (kość piszczelowa): ostry ból | Silny cios (pachwiny): ostry ból w podbrzuszu | Potężny cios (kolano): złamanie rzepki, ból zwalający z nóg | Złamana noga | Kalectwo - niemożność poruszania nogą | |
ATAK Z ZASKOCZENIA (TYŁ) | Uderzenie od tyłu: ból głowy | Wyważony cios w głowę: upadek | Silny cios w głowę: utrata przytomności | Utrata przytomności | Niepamięć wsteczna | |||
UDERZENIE Z GŁÓWKI W GŁÓWKĘ | Cios chybiony | Atak zadaje 60 + S obrażeń broniącemu się i 50% z tego obrażeń atakującemu. Nieudany atak nie zadaje obrażeń i umożliwia kontratak. | Utrata przytomności | Niepamięć wsteczna |
Wartość S postaci wynosi Xk8, gdzie X oznacza 1 za każde rozpoczęte 5 punktów sprawności. Obrażenia zadane przez ludzi i niektóre istoty (nie dotyczy to olbrzymów ani ich potomków) nie mogą przekroczyć 50 punktów obrażeń.
OBRONA | KOŚĆ | DZIAŁANIE | ST |
Blok | k10+S | Zniwelowanie zadanych obrażeń o 50% | wartość sprawności przeciwnika x2 |
Unik | k10+S | Suma ataku przeciwnika zostaje obniżona o sumę obrony przeciwnika | - |
Odskok | k100+Zx2 | Próba odskoku warunkuje możliwość późniejszego użycia różdżki; niezależnie od tego, czy odskok był udany, czy nie, w kolejnej turze postać może już korzystać z magii - zarówno bronić się, jak i atakować.
Obrażenia nie są zadawane w przypadku udanego odskoku. Ponadto, w przypadku udanego odskoku postać może podjąć próbę ucieczki. | siła ataku przeciwnika |
Kontratak | k10+Sx2 | Całkowite zablokowanie ciosu i wyprowadzenie własnego (zadaje 50% docelowych obrażeń przeciwnika). | siła ataku przeciwnika x2 |
Spostrzegawczość | k100+spostrz. | Spostrzegawczość pozwala uniknąć ataku z zaskoczenia | k100+ukrywanie się przeciwnika |
Siła ataku przeciwnika wynosi k100 + wartość statystyki sprawności przeciwnika x2
WARTOŚĆ | DOZWOLONE |
I poziom biegłości walki wręcz | cios wyważony, blokowanie ciosów |
II poziom biegłości walki wręcz | cios silny, kontratak |
III poziom biegłości walki wręcz, 25 punktów sprawności | cios potężny |
10 punktów zwinności | unik i odskok przed ciosem silnym, odskok przed ciosem potężnym |
15 punktów zwinności | unik przed ciosem potężnym |