Wydarzenia


Ekipa forum
[UM] Legilimencja, oklumencja
AutorWiadomość
[UM] Legilimencja, oklumencja [odnośnik]14.02.16 22:19
Legilimencja

Zdolność wydobywania uczuć oraz wspomnień z umysłu innej osoby, której siła i oddziaływanie jest zależna od umiejętności posługującego się nią czarodzieja. Najwięksi mistrzowie legilimencji potrafią wyczuwać kłamstwa w codziennej rozmowie, czy naginać cudzy umysł podług własnych życzeń – swobodnie modyfikować retrospekcje, myśli, emocje oraz sny, aby całkowicie podporządkować sobie ofiarę. Umiejętność ta może stanowić również element tortur, bowiem sztuka wnikania w obcy umysł i wyciągania z niego najbardziej bolesnych wspomnień, tworzenia zakrzywionej wizji świata jest bardziej krzywdząca i dotkliwa niż niejedno czarnomagiczne zaklęcie.

Ze względu na najwyższy możliwy poziom naruszenia prywatności, jakim jest wdzieranie się do cudzego umysłu wbrew woli ofiary, a także cierpienie, jakie to u niej powoduje, korzystanie z legilimencji zabronione jest przez wszystkie kraje Międzynarodowej Konfederacji Czarodziejów. Oklumencja jest jedynym skutecznym sposobem na ochronę przed legilimencją. Dokładna mechanika rozpisana jest w tym temacie.

Wymagania
▲ zakup w sklepiku;
▲ przynajmniej 15 punktów statystyki uroków;
▲ uzasadnienie fabularne (nauka);
▲ aby skorzystać z umiejętności należy oprócz kości k100 rzucić kością k10, stopień trudności udanej próby podjęcia legilimencji wynosi 25. Dolicza się statystykę uroków. Należy pamiętać, że 1 na kości k10 jest w takiej sytuacji rozpatrywane jak krytyczna porażka. Jeżeli postać osiągnie 25 pkt uroków staje się z tego obowiązku zwolniona.

Legilimenta winien rzucić kością i zinterpretować swój wynik według poniższych zasad. Inktantacją jest legilimens. Można je rzucić niewerbalnie zgodnie z zasadami ogólnymi (ST+15). Inkantacja ta nie jest zaklęciem skierowanym w ofiarę, a jedynie aktywacją umiejętności, co za tym idzie - nie chroni przed nią protego.

Do każdego rzutu legilimenty dodawana jest statystyka uroków. Legilimenta wybiera przedział, następnie rzuca kością, legilimencja jest udana, jeśli legilimenta wyrzucił wybrany przez siebie przedział. Przy próbie legilimencji legilimenta rzuca kością k100.

Nadto legilimenta wybiera wątki, które wraz z ofiarą oznacza na kości k3 lub k6, a następnie losuje wątek, który odnajdzie w umyśle ofiary. Legilimenta nie może na jednej kości oznaczyć wątku, który jest pośrednio lub bezpośrednio kontynuacją już oznaczonego.

WynikInterpretacjak3/k6 - legilimentak3/k6 - ofiaraObrażenia
120+Legilimencja udana, legilimenta wybiera z dowolnych wspomnień na kości k3. Pozwala również na trwałe zmodyfikowanie bądź całkowite wymazanie wspomnienia.3
0
50+½U (psychiczne)
111 - 120Legilimencja udana, legilimenta i ofiara wybierają ze wspomnień świeżych bądź dawnych na kości k3. Pozwala również na trwałe zmodyfikowanie wspomnienia.2
1
35+½U (psychiczne)
101 - 110Legilimencja udana, legilimenta i ofiara wybierają ze wspomnień świeżych bądź dawnych na kości k3.2
1
25+½U (psychiczne)
91 - 100Legilimencja udana, legilimenta wybiera ze wspomnień świeżych, ofiara ze świeżych bądź dawnych na kości k6.5
1
15+½U (psychiczne)
81 - 90Legilimencja udana, legilimenta wybiera ze wspomnień świeżych, ofiara ze świeżych bądź dawnych na kości k6.4
2
20 (psychiczne)
71 - 80Legilimencja udana, legilimenta wybiera ze wspomnień świeżych, ofiara ze świeżych bądź dawnych na kości k6.3
3
15 (psychiczne)
61 - 70Legilimencja udana, legilimenta wybiera ze wspomnień świeżych, ofiara z dowolnych, na kości k6.2
4
10 (psychiczne)
51 - 60Legilimencja udana, legilimenta wybiera ze wspomnień świeżych, ofiara z dowolnych, na kości k6.1
5
5 (psychiczne)
2 - 50Legilimencja nieudana.-
-
-
1Krytyczna porażka: legilimenta otrzymuje obrażenia psychiczne, nie jest w stanie nic odczytać.-
-
30 (psychiczne)

Użycie legilimencji na ofierze wymaga przytknięcia do jej skroni różdżki, chyba że postać potrafi posługiwać się magią bez jej pomocy. Aby skutecznie skorzystać z tej umiejętności, legilimenta musi być w pełni skupiony, co oznacza, że każde wymierzone w niego zaklęcie lub cios, również ze strony ofiary, nim ta zostanie splątana legilimencją, będzie skutkować jej przerwaniem.

Legilimenta jest w stanie wyczuć emocje ofiary, co czasem w uproszczeniu nazywa się wykryciem kłamstwa. Udaje mu się to przy wyniku 51 wzwyż, chyba że ofiara posiada biegłość kłamstwa na poziomie IV (niedopuszczalne w trakcie legalnych przesłuchań); nie penetruje wówczas umysłu ofiary. W przypadku niższych poziomów biegłości kłamstwa wykonuje się test sporny. Do rzutu k100 legilimenty dodaje się wartość U pomnożoną przez 3, do rzutu k100 ofiary bonus z biegłości kłamstwo. W przypadku sukcesu legilimenta wyczuwa emocje takie jak strach, stres, zaciekawienie, które mogą stanowić wskazówkę odnośnie rzeczywistych intencji postaci. Wyczucie emocji nie pozostawia śladu w przestrzeni, zatem nie jest w żaden sposób odczuwalne przez postać, która jest w ten sposób sprawdzana.

Udana legilimencja uniemożliwia skupienie się w trakcie walki (przerwanie rzuconego zaklęcia ciągłego, np. cruciatusa) ofiary. Legilimenta również nie może w tym czasie wykonać innej akcji. Ofiara odczuwa ból głowy, a jeżeli posiada 5 lub więcej punktów OPCM, lub jeżeli sama jest legilimentą, jest również świadoma tego, co robi legilimenta (wówczas wie, że legilimenta używa legilimencji oraz jest w stanie rozpoznać, jakie wspomnienie legilimenta odczytuje).

Możliwe jest podtrzymywanie legilimencji bez konieczności ponownego rzucania zaklęcia, konieczny jest jednak wówczas rzut kością i osiągnięcie odpowiedniego pułapu. Podczas podtrzymywania legilimencji zarówno ofiara jak i legilimenta nie mogą podejmować innych akcji. Zadanie legilimencie obrażeń skutkuje przerwaniem legilimencji (przerywają ją także i inne zaklęcia, których opis jasno wskazuje na niemożność podejmowania akcji do czasu ich ściągnięcia bądź jak w przypadku avady kedavry przerywa je permanentnie).

Świeżym wspomnieniem jest wspomnienie rozegrane w przeciągu dwóch ostatnich miesięcy fabularnych od daty legilimencji, dawne - nie dalej jak przed rokiem fabularnym, a dowolne wspomnienie nie jest ograniczone tymi ramami. Legilimenta w trakcie jednej tury jest w stanie odczytać zdarzenia zamykające się czasowo w obrębie jednej tury. Dokładną wizję zakreśla mistrz gry.

Legilimencja jako umiejętność wymagająca olbrzymiego skupienia jest bardzo trudna do zastosowania w trakcie walki, w której wymagana koncentracja jest trudniejsza. Udaje się to jedynie mistrzom w dziedzinie magii umysłu. Żeby korzystać z legilimencji w trakcie walki, wymagane jest 40  punktów w statystyce uroków.

Gracze, jeśli się między sobą umówią, nie muszą korzystać z powyższej mechaniki, nie mogą jednak działać przeciwko jej ogólnemu sensowi. Użycie legilimencji należy zawsze zgłosić mistrzowi gry w aktualizacjach, jednak nie trzeba oczekiwać jego interwencji, jeżeli postaci są co do tego zgodne.

[bylobrzydkobedzieladnie]


Ostatnio zmieniony przez Mistrz gry dnia 23.07.21 11:32, w całości zmieniany 5 razy
Mistrz gry
Mistrz gry
Zawód : -
Wiek : -
Czystość krwi : n/d
Stan cywilny : n/d
Do you wanna live forever?
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
[UM] Legilimencja, oklumencja Tumblr_mduhgdOokb1r1qjlao4_500
Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 http://morsmordre.forumpolish.com/ https://www.morsmordre.net/t2762-skrytki-bankowe-czym-sa#44729 http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki
Re: [UM] Legilimencja, oklumencja [odnośnik]16.02.17 1:15
Oklumencja

Oklumencja to zdolność zamykania umysłu przed osobami zdolnymi do odczytywania cudzych myśli. Umiejętność zabezpiecza wspomnienia i uczucia, a także chroni przed kontrolą nad umysłem ofiary: jej snami, myślami oraz emocjami. To sztuka bardzo trudna do opanowania, ponieważ wymaga umiejętności całkowitego wyłączenia emocji, niekiedy swoistego odgrodzenia się od rzeczywistości. Opiera się na odporności emocjonalnej i zdolności do ukrywania własnych uczuć, nie okazywania ich. Łatwość do gwałtownych zmian nastroju oraz predyspozycje do obnażania tych nastrojów uniemożliwiają pełną kontrolę, przez co nawet najzdolniejsi czarodzieje mogą mieć problemy z opanowaniem tej umiejętności. Nie należy jednak sądzić, że nietrenowana wiedza nie zatraci się - umysł ludzki wymaga ciągłego treningu, dlatego wiele osób traci zdolność całkowitego wyciszania się, gdy zaniedbują swój mentalny rozwój. Tajemnica oklumencji polega na tym, żeby uśpić emocje, a przebudzić rozum i objąć go całkowitą kontrolą.



Wymagania
▲ zakup w sklepiku;
▲ przynajmniej 15 punktów statystyki OPCM;
▲ uzasadnienie fabularne (nauka);
▲ aby skorzystać z umiejętności należy oprócz kości k100 (jeśli jest wymagana) rzucić kością k10, stopień trudności udanej próby podjęcia oklumencji wynosi każdorazowo 25. Dolicza się statystykę OPCM. Należy pamiętać, że 1 wyrzucone na kości k10 jest w takiej sytuacji rozpatrywane jak krytyczna porażka. Jeżeli postać ma 25 pkt OPCM staje się z tego obowiązku zwolniona.

Jeżeli ofiara jest oklumentą obniża siłę ataku legilimenty o 70+OPCM, a wątki wskazywane przez ofiarę będącego oklumentą na kości k3 lub k6 są zawsze wątkami pustymi. Mechanika legilimencji opisana jest tutaj.

Ponadto umiejętność oklumencji wspomaga obronę przed zaklęciami wpływającymi na umysł. Wymagane ST do rzucenia poprawnie takiego zaklęcia na oklumentę wzrasta o ilość jego punktów w statystyce OPCM.

Lord Voldemort jako wybitny legilimenta oraz oklumenta może przełamać oklumencję graczy i nie jest ograniczony mechaniką legilimencji.


Mistrz gry
Mistrz gry
Zawód : -
Wiek : -
Czystość krwi : n/d
Stan cywilny : n/d
Do you wanna live forever?
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
[UM] Legilimencja, oklumencja Tumblr_mduhgdOokb1r1qjlao4_500
Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 http://morsmordre.forumpolish.com/ https://www.morsmordre.net/t2762-skrytki-bankowe-czym-sa#44729 http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki
[UM] Legilimencja, oklumencja
Szybka odpowiedź
Uprawnienia

Nie możesz odpowiadać w tematach