Komponenty magiczne II
AutorWiadomość
First topic message reminder :
Komponenty magiczne
Wartość będąca różnicą pomiędzy ilością rzutów przysługujących zawodowcom a pozostałym (czyli kolejno: 3, 6, 9 i 12 dla postaci, która rozliczy wsiąkiewkę z 16 wątkami) stanowi ilość kości, która musi zostać przeznaczona na ingrediencje, względem których postaciom przysługuje odpowiedni tytuł.
Jako zawodowców rozumie się postaci spełniające wymagania opisane w poniższej tabeli:
Następnie należy porównać swoje wyniki z cenami umieszczonymi w sklepiku MG. Każda jedna kość odpowiada cenie komponentu, którą gracz może otrzymać za darmo. Tak więc, wyrzucając kość o wartości 30, gracz może otrzymać jeden komponent, który kosztuje 10, 15, 20, 25 lub 30 PD.
Do każdego rzutu dodaje się bonus przysługujący z biegłości zgodnie z tabelą poniżej:
Bonus ten różni się od bonusu zapisanego w temacie z opisem biegłości, tabela znajduje się poniżej.
Jeżeli mając odpowiednią biegłość na poziomie II gracz wyrzuci kolejno kości 40 i 24, może zakupić dwa komponenty - jeden nie droższy niż 50 i jeden nie droższy niż 34.
Po wyrzuceniu kości post należy edytować i opisać wybrane komponenty wraz z kością, bonusem do kości i ich ceną. Wylosowane składniki moderacja dopisuje do kart postaci, wcześniej nie można z nich korzystać.
Kod postu z rzutem (uzupełnić do końca należy po wykonaniu rzutu):
Kryształy
Postaci, którym przysługuje przynajmniej jeden rzut na kryształ i chcą z niego korzystać, mogą to zrobić.
Białe kryształy spadły na Anglię niczym grad pod koniec roku 1956 i do dzisiaj są znajdowane w różnych regionach. Stworzyła je najczystsza biała magia: pogodową anomalię wywołały działania Zakonu Feniksa sprzymierzonego przeciwko mrocznym siłom wywołanym przez Grindelwalda - nie jest to jednak wiedza powszechnie dostępna. Olbrzymia moc zakończyła trwająca miesiącami burzę i zaprowadziła spokój.
Białe kryształy mają bardzo zróżnicowane działania, niektóre z nich są niezwykle cenne.
Aby wylosować sam kamień, bez innych komponentów, należy rzucić kością opisaną jako biały kryształ, zaznaczając, uzupełniając poniższy kod. W innym przypadku należy go wylosować razem z kością k60.
[bylobrzydkobedzieladnie]
Komponenty to składniki, które używane są do wytwarzania magicznych eliksirów, przedmiotów i dokonywania rytuałów związanych z klątwami. Każdy czarodziej powyżej piętnastego roku życia może co miesiąc losować pewną ich ilość.
Raz na okres fabularny postać może rzucić w tym temacie kością k60. Ilość rzutów zależna jest od wątków rozliczonych we wsiąkiewce w poprzednim miesiącu. Jeśli postać w poprzednim miesiącu nie istniała (losuje ingrediencje w pierwszym miesiącu fabularnym jej istnienia) losuje wartość przysługującą za 12 rozliczonych wątków zgodnie z właściwą dla niej rubryką (zawodowiec lub nie).
Ilość wątków | Pozostali | Zawodowcy |
4 | 4 | |
8 | 8 | |
12 | 12 lub jeden kryształ | |
16 | 16 lub 8 i jeden kryształ |
Wartość będąca różnicą pomiędzy ilością rzutów przysługujących zawodowcom a pozostałym (czyli kolejno: 3, 6, 9 i 12 dla postaci, która rozliczy wsiąkiewkę z 16 wątkami) stanowi ilość kości, która musi zostać przeznaczona na ingrediencje, względem których postaciom przysługuje odpowiedni tytuł.
Jako zawodowców rozumie się postaci spełniające wymagania opisane w poniższej tabeli:
Tytuł | Wymóg | Uprawnienia |
Brak (pozostali) | Rzuty dowolne | |
Alchemik | Rzuty na komponenty roślinne, zwierzęce, surowce ziemskie | |
Magikowal | Rzuty na surowce ziemskie | |
Numerolog | Rzuty na minerały kosmiczne | |
Krawiec | Rzuty na materiały - skóry, tkaniny, wełny, nici i pasmanterię | |
Wiązacz mioteł | Rzuty na minerały kosmiczne i surowce ziemskie | |
Zaklinacz | Rzuty na szczątki ludzkie |
Następnie należy porównać swoje wyniki z cenami umieszczonymi w sklepiku MG. Każda jedna kość odpowiada cenie komponentu, którą gracz może otrzymać za darmo. Tak więc, wyrzucając kość o wartości 30, gracz może otrzymać jeden komponent, który kosztuje 10, 15, 20, 25 lub 30 PD.
Do każdego rzutu dodaje się bonus przysługujący z biegłości zgodnie z tabelą poniżej:
Komponenty | Biegłość |
Ingrediencje alchemiczne zwierzęce | ONMS |
Ingrediencje alchemiczne roślinne | zielarstwo |
Szczątki ludzkie | anatomia |
Minerały kosmiczne | astronomia |
Minerały ziemskie | geomancja |
Tkaniny, skóry, wełny | ONMS |
Bonus ten różni się od bonusu zapisanego w temacie z opisem biegłości, tabela znajduje się poniżej.
Poziom | Modyfikator rzutu |
Brak biegłości | - 10 |
I poziom | - |
II poziom | + 10 |
III poziom | + 30 |
IV poziom | + 50 |
Jeżeli mając odpowiednią biegłość na poziomie II gracz wyrzuci kolejno kości 40 i 24, może zakupić dwa komponenty - jeden nie droższy niż 50 i jeden nie droższy niż 34.
Po wyrzuceniu kości post należy edytować i opisać wybrane komponenty wraz z kością, bonusem do kości i ich ceną. Wylosowane składniki moderacja dopisuje do kart postaci, wcześniej nie można z nich korzystać.
Kod postu z rzutem (uzupełnić do końca należy po wykonaniu rzutu):
- Kod:
[b]Wsiąkiewka[/b]: link do rozliczenia wsiąkiewki za poprzedni miesiąc (nie do samej wsiąkiewki)
[b]Tytuł[/b]: brak/runista/alchemik/numerolog ; jeśli postać jest zawodowcem, powinna zakreślić, z jakiego tytułu przysługują jej dodatkowe rzuty
[b]Ilość przysługujących rzutów[/b]:
[b]Zielarstwo[/b]: poziom biegłości zielarstwo
[b]ONMS[/b]: poziom biegłości onms
[b]Anatomia[/b]: poziom biegłości anatomii
[b]Astronomia[/b]: poziom biegłości astronomii
[b]Geomancja[/b]: poziom biegłości geomancji
[b]Numerologia[/b]: poziom biegłości numerologii
[b]Miesiąc, za który wykonywany jest rzut[/b]:
[b]Zdobyto[/b]: wymienienie wybranych składników wraz z podaniem ich ceny w nawiasie wraz z wykorzystaną kostką --> składnik (cena; wykorzystana kość; oznaczony przysługujący bonus [u]z zaznaczeniem odpowiedniej biegłości[/u])
Postaci, którym przysługuje przynajmniej jeden rzut na kryształ i chcą z niego korzystać, mogą to zrobić.
Białe kryształy spadły na Anglię niczym grad pod koniec roku 1956 i do dzisiaj są znajdowane w różnych regionach. Stworzyła je najczystsza biała magia: pogodową anomalię wywołały działania Zakonu Feniksa sprzymierzonego przeciwko mrocznym siłom wywołanym przez Grindelwalda - nie jest to jednak wiedza powszechnie dostępna. Olbrzymia moc zakończyła trwająca miesiącami burzę i zaprowadziła spokój.
Białe kryształy mają bardzo zróżnicowane działania, niektóre z nich są niezwykle cenne.
Aby wylosować sam kamień, bez innych komponentów, należy rzucić kością opisaną jako biały kryształ, zaznaczając, uzupełniając poniższy kod. W innym przypadku należy go wylosować razem z kością k60.
- Kod:
[b]Wsiąkiewka[/b]: link do rozliczenia wsiąkiewki za poprzedni miesiąc (nie do samej wsiąkiewki)
[b]Miesiąc, za który wykonywany jest rzut[/b]:
Losuję kryształ zamiast komponentów.
Ostatnio zmieniony przez Mistrz gry dnia 24.11.23 19:15, w całości zmieniany 2 razy
The member 'Kina Huxley' has done the following action : Rzut kością
'k60' : 26
'k60' : 26
Wsiąkiewka: hop
Tytuł: brak
Ilość przysługujących rzutów: 2
Zielarstwo: I
ONMS: I
Anatomia: III
Astronomia: I
Geomancja: -
Numerologia: -
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: lipiec-sierpień
Zdobyto: 2 niewykorzystane,
wełna rogatej czarowcy (15; 43; 0)
+
[bylobrzydkobedzieladnie]
Tytuł: brak
Ilość przysługujących rzutów: 2
Zielarstwo: I
ONMS: I
Anatomia: III
Astronomia: I
Geomancja: -
Numerologia: -
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: lipiec-sierpień
Zdobyto: 2 niewykorzystane,
wełna rogatej czarowcy (15; 43; 0)
Ted Moore
[bylobrzydkobedzieladnie]
You can't choose what stays
and what fades away.
and what fades away.
Ostatnio zmieniony przez Yvette Baudelaire dnia 12.02.23 23:50, w całości zmieniany 2 razy
Yvette Baudelaire
Zawód : Uzdrowiciel
Wiek : 31
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Wdowa
There are so many wars
going on at night
so many hearts are fighting
to survive without light
going on at night
so many hearts are fighting
to survive without light
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarownica
Nieaktywni
The member 'Yvette Baudelaire' has done the following action : Rzut kością
'k60' : 2, 43
'k60' : 2, 43
Wsiąkiewka: tutaj
Tytuł: alchemik
Ilość przysługujących rzutów: 8
Zielarstwo: III (+10)
ONMS: -
Anatomia: -
Astronomia: I
Geomancja: -
Numerologia: I
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: lipiec/sierpień
Zdobyto:
płatki ciemiernika (30; 37; -)
skrzeloziele (20; 23; -)
kora z drzewa wiggen (25; 25; -)
akonit (30; 59; -)
akonit (30; 56; -)
korzeń diabelskiego sidła (50; 60; -)
korzeń ciemiernika (10; 3; 10 z zielarstwa)
ślaz (10; 8; 10 z zielarstwa)
[bylobrzydkobedzieladnie]
+
Tytuł: alchemik
Ilość przysługujących rzutów: 8
Zielarstwo: III (+10)
ONMS: -
Anatomia: -
Astronomia: I
Geomancja: -
Numerologia: I
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: lipiec/sierpień
Zdobyto:
płatki ciemiernika (30; 37; -)
skrzeloziele (20; 23; -)
kora z drzewa wiggen (25; 25; -)
akonit (30; 59; -)
akonit (30; 56; -)
korzeń diabelskiego sidła (50; 60; -)
korzeń ciemiernika (10; 3; 10 z zielarstwa)
ślaz (10; 8; 10 z zielarstwa)
[bylobrzydkobedzieladnie]
Ted Moore
Ostatnio zmieniony przez Millicenta Goshawk dnia 23.02.23 18:28, w całości zmieniany 3 razy
Millicenta Goshawk
Zawód : wróżbitka, wytwórczyni kadzideł
Wiek : 29 lat
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : n/d
she was life itself.
wild and free, wonderfully chaotic;
a perfectly put-together mess.
wild and free, wonderfully chaotic;
a perfectly put-together mess.
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarownica
Nieaktywni
The member 'Millicenta Goshawk' has done the following action : Rzut kością
'k60' : 59, 60, 25, 3, 56, 23, 8, 37
'k60' : 59, 60, 25, 3, 56, 23, 8, 37
Wsiąkiewka: tutaj
Tytuł: brak
Ilość przysługujących rzutów: 2
Zielarstwo: -
ONMS: 2
Anatomia: -
Astronomia: -
Geomancja: 1
Numerologia: -
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: lipiec-sierpień
Zdobyto:
2x skóra wsiąkiewki (15, 9, 21, +10)
+
Tytuł: brak
Ilość przysługujących rzutów: 2
Zielarstwo: -
ONMS: 2
Anatomia: -
Astronomia: -
Geomancja: 1
Numerologia: -
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: lipiec-sierpień
Zdobyto:
2x skóra wsiąkiewki (15, 9, 21, +10)
Ted Moore
Ostatnio zmieniony przez Varya Mulciber dnia 21.02.23 19:58, w całości zmieniany 3 razy
Varya Mulciber
Zawód : łowczyni, twórczyni zwierzęcych trofeów
Wiek : 22
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Panna
Uczuł lód aż w głębi serca, które już miał na wpół zlodowaciałe; przez mgnienie oka zdawało mu się, że umiera, ale to minęło. Nie czuł już wcale zimna.
OPCM : 8 +2
UROKI : 0
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 5 +2
CZARNA MAGIA : 5 +4
ZWINNOŚĆ : 11
SPRAWNOŚĆ : 15 +3
Genetyka : Czarownica
Sojusznik Rycerzy Walpurgii
The member 'Varya Mulciber' has done the following action : Rzut kością
'k60' : 9, 21
'k60' : 9, 21
Wsiąkiewka: Rozliczenie
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: Lipiec - wrzesień 1958
Losuję kryształ zamiast ingrediencji.
+
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: Lipiec - wrzesień 1958
Losuję kryształ zamiast ingrediencji.
Ted Moore
Zły pomysł?Nie ma czegoś takiego jak zły pomysł, tylko złe wykonanie go
Herbert Grey
Zawód : Botanik, podróżnik, awanturnik
Wiek : 29
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Kawaler
Podróżowanie to nie jest coś, do czego się nadajesz. To coś, co robisz. Jak oddychanie
OPCM : 18 +2
UROKI : 0
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 2 +1
TRANSMUTACJA : 15 +2
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 5
SPRAWNOŚĆ : 10
Genetyka : Czarodziej
Zakon Feniksa
The member 'Herbert Grey' has done the following action : Rzut kością
'Kryształy' :
'Kryształy' :
Wsiąkiewka: Rozliczenie
Tytuł:alchemik
Ilość przysługujących rzutów:12
Geomancja: II (+10)
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: Lipiec - wrzesień 1958
Zdobyto:
Smocza kość (55;54 + 10)
Miedź (30;35)
Lapis lazuli (20;27)
Róża Piaskowa (30;38)
Cynk (20;29)
Mokait (40;44)
Celestyn (50;52)
+
Tytuł:alchemik
Ilość przysługujących rzutów:12
Geomancja: II (+10)
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: Lipiec - wrzesień 1958
Zdobyto:
Smocza kość (55;54 + 10)
Miedź (30;35)
Lapis lazuli (20;27)
Róża Piaskowa (30;38)
Cynk (20;29)
Mokait (40;44)
Celestyn (50;52)
Ted Moore
May god have mercy on my enemies
'cause I won't
'cause I won't
Ostatnio zmieniony przez Primrose Burke dnia 14.02.23 13:27, w całości zmieniany 1 raz
Primrose Burke
Zawód : Badacz artefaktów, twórca talizmanów, Dama
Wiek : 23
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Panna
Problem wyjątków od reguł polega na ustaleniu granicy.
OPCM : 4 +1
UROKI : 1
ALCHEMIA : 29 +2
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 6 +2
ZWINNOŚĆ : 5
SPRAWNOŚĆ : 10
Genetyka : Czarownica
Rycerze Walpurgii
The member 'Primrose Burke' has done the following action : Rzut kością
'k100' : 14, 90, 47, 53, 33, 69, 61, 87, 49, 78, 21, 83
'k100' : 14, 90, 47, 53, 33, 69, 61, 87, 49, 78, 21, 83
The member 'Primrose Burke' has done the following action : Rzut kością
'k60' : 28, 38, 35, 27, 38, 29, 1, 7, 52, 44, 6, 54
'k60' : 28, 38, 35, 27, 38, 29, 1, 7, 52, 44, 6, 54
The member 'Kerstin Tonks' has done the following action : Rzut kością
'Kryształy' :
'Kryształy' :
This is my
home
and you can't
frighten me
frighten me
Elric Lovegood
Zawód : Smokolog
Wiek : 31
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Kawaler
A potem świat
znowu zaczął istnieć
ale istniał zupełnie inaczej
znowu zaczął istnieć
ale istniał zupełnie inaczej
OPCM : 12 +3
UROKI : 8 +2
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15
Genetyka : Jasnowidz
Sojusznik Zakonu Feniksa
Komponenty magiczne II
Szybka odpowiedź