Komponenty magiczne II
AutorWiadomość
First topic message reminder :
Komponenty magiczne
Wartość będąca różnicą pomiędzy ilością rzutów przysługujących zawodowcom a pozostałym (czyli kolejno: 3, 6, 9 i 12 dla postaci, która rozliczy wsiąkiewkę z 16 wątkami) stanowi ilość kości, która musi zostać przeznaczona na ingrediencje, względem których postaciom przysługuje odpowiedni tytuł.
Jako zawodowców rozumie się postaci spełniające wymagania opisane w poniższej tabeli:
Następnie należy porównać swoje wyniki z cenami umieszczonymi w sklepiku MG. Każda jedna kość odpowiada cenie komponentu, którą gracz może otrzymać za darmo. Tak więc, wyrzucając kość o wartości 30, gracz może otrzymać jeden komponent, który kosztuje 10, 15, 20, 25 lub 30 PD.
Do każdego rzutu dodaje się bonus przysługujący z biegłości zgodnie z tabelą poniżej:
Bonus ten różni się od bonusu zapisanego w temacie z opisem biegłości, tabela znajduje się poniżej.
Jeżeli mając odpowiednią biegłość na poziomie II gracz wyrzuci kolejno kości 40 i 24, może zakupić dwa komponenty - jeden nie droższy niż 50 i jeden nie droższy niż 34.
Po wyrzuceniu kości post należy edytować i opisać wybrane komponenty wraz z kością, bonusem do kości i ich ceną. Wylosowane składniki moderacja dopisuje do kart postaci, wcześniej nie można z nich korzystać.
Kod postu z rzutem (uzupełnić do końca należy po wykonaniu rzutu):
Kryształy
Postaci, którym przysługuje przynajmniej jeden rzut na kryształ i chcą z niego korzystać, mogą to zrobić.
Białe kryształy spadły na Anglię niczym grad pod koniec roku 1956 i do dzisiaj są znajdowane w różnych regionach. Stworzyła je najczystsza biała magia: pogodową anomalię wywołały działania Zakonu Feniksa sprzymierzonego przeciwko mrocznym siłom wywołanym przez Grindelwalda - nie jest to jednak wiedza powszechnie dostępna. Olbrzymia moc zakończyła trwająca miesiącami burzę i zaprowadziła spokój.
Białe kryształy mają bardzo zróżnicowane działania, niektóre z nich są niezwykle cenne.
Aby wylosować sam kamień, bez innych komponentów, należy rzucić kością opisaną jako biały kryształ, zaznaczając, uzupełniając poniższy kod. W innym przypadku należy go wylosować razem z kością k60.
[bylobrzydkobedzieladnie]
Komponenty to składniki, które używane są do wytwarzania magicznych eliksirów, przedmiotów i dokonywania rytuałów związanych z klątwami. Każdy czarodziej powyżej piętnastego roku życia może co miesiąc losować pewną ich ilość.
Raz na okres fabularny postać może rzucić w tym temacie kością k60. Ilość rzutów zależna jest od wątków rozliczonych we wsiąkiewce w poprzednim miesiącu. Jeśli postać w poprzednim miesiącu nie istniała (losuje ingrediencje w pierwszym miesiącu fabularnym jej istnienia) losuje wartość przysługującą za 12 rozliczonych wątków zgodnie z właściwą dla niej rubryką (zawodowiec lub nie).
Ilość wątków | Pozostali | Zawodowcy |
4 | 4 | |
8 | 8 | |
12 | 12 lub jeden kryształ | |
16 | 16 lub 8 i jeden kryształ |
Wartość będąca różnicą pomiędzy ilością rzutów przysługujących zawodowcom a pozostałym (czyli kolejno: 3, 6, 9 i 12 dla postaci, która rozliczy wsiąkiewkę z 16 wątkami) stanowi ilość kości, która musi zostać przeznaczona na ingrediencje, względem których postaciom przysługuje odpowiedni tytuł.
Jako zawodowców rozumie się postaci spełniające wymagania opisane w poniższej tabeli:
Tytuł | Wymóg | Uprawnienia |
Brak (pozostali) | Rzuty dowolne | |
Alchemik | Rzuty na komponenty roślinne, zwierzęce, surowce ziemskie | |
Magikowal | Rzuty na surowce ziemskie | |
Numerolog | Rzuty na minerały kosmiczne | |
Krawiec | Rzuty na materiały - skóry, tkaniny, wełny, nici i pasmanterię | |
Wiązacz mioteł | Rzuty na minerały kosmiczne i surowce ziemskie | |
Zaklinacz | Rzuty na szczątki ludzkie |
Następnie należy porównać swoje wyniki z cenami umieszczonymi w sklepiku MG. Każda jedna kość odpowiada cenie komponentu, którą gracz może otrzymać za darmo. Tak więc, wyrzucając kość o wartości 30, gracz może otrzymać jeden komponent, który kosztuje 10, 15, 20, 25 lub 30 PD.
Do każdego rzutu dodaje się bonus przysługujący z biegłości zgodnie z tabelą poniżej:
Komponenty | Biegłość |
Ingrediencje alchemiczne zwierzęce | ONMS |
Ingrediencje alchemiczne roślinne | zielarstwo |
Szczątki ludzkie | anatomia |
Minerały kosmiczne | astronomia |
Minerały ziemskie | geomancja |
Tkaniny, skóry, wełny | ONMS |
Bonus ten różni się od bonusu zapisanego w temacie z opisem biegłości, tabela znajduje się poniżej.
Poziom | Modyfikator rzutu |
Brak biegłości | - 10 |
I poziom | - |
II poziom | + 10 |
III poziom | + 30 |
IV poziom | + 50 |
Jeżeli mając odpowiednią biegłość na poziomie II gracz wyrzuci kolejno kości 40 i 24, może zakupić dwa komponenty - jeden nie droższy niż 50 i jeden nie droższy niż 34.
Po wyrzuceniu kości post należy edytować i opisać wybrane komponenty wraz z kością, bonusem do kości i ich ceną. Wylosowane składniki moderacja dopisuje do kart postaci, wcześniej nie można z nich korzystać.
Kod postu z rzutem (uzupełnić do końca należy po wykonaniu rzutu):
- Kod:
[b]Wsiąkiewka[/b]: link do rozliczenia wsiąkiewki za poprzedni miesiąc (nie do samej wsiąkiewki)
[b]Tytuł[/b]: brak/runista/alchemik/numerolog ; jeśli postać jest zawodowcem, powinna zakreślić, z jakiego tytułu przysługują jej dodatkowe rzuty
[b]Ilość przysługujących rzutów[/b]:
[b]Zielarstwo[/b]: poziom biegłości zielarstwo
[b]ONMS[/b]: poziom biegłości onms
[b]Anatomia[/b]: poziom biegłości anatomii
[b]Astronomia[/b]: poziom biegłości astronomii
[b]Geomancja[/b]: poziom biegłości geomancji
[b]Numerologia[/b]: poziom biegłości numerologii
[b]Miesiąc, za który wykonywany jest rzut[/b]:
[b]Zdobyto[/b]: wymienienie wybranych składników wraz z podaniem ich ceny w nawiasie wraz z wykorzystaną kostką --> składnik (cena; wykorzystana kość; oznaczony przysługujący bonus [u]z zaznaczeniem odpowiedniej biegłości[/u])
Postaci, którym przysługuje przynajmniej jeden rzut na kryształ i chcą z niego korzystać, mogą to zrobić.
Białe kryształy spadły na Anglię niczym grad pod koniec roku 1956 i do dzisiaj są znajdowane w różnych regionach. Stworzyła je najczystsza biała magia: pogodową anomalię wywołały działania Zakonu Feniksa sprzymierzonego przeciwko mrocznym siłom wywołanym przez Grindelwalda - nie jest to jednak wiedza powszechnie dostępna. Olbrzymia moc zakończyła trwająca miesiącami burzę i zaprowadziła spokój.
Białe kryształy mają bardzo zróżnicowane działania, niektóre z nich są niezwykle cenne.
Aby wylosować sam kamień, bez innych komponentów, należy rzucić kością opisaną jako biały kryształ, zaznaczając, uzupełniając poniższy kod. W innym przypadku należy go wylosować razem z kością k60.
- Kod:
[b]Wsiąkiewka[/b]: link do rozliczenia wsiąkiewki za poprzedni miesiąc (nie do samej wsiąkiewki)
[b]Miesiąc, za który wykonywany jest rzut[/b]:
Losuję kryształ zamiast komponentów.
Ostatnio zmieniony przez Mistrz gry dnia 24.11.23 19:15, w całości zmieniany 2 razy
Wsiąkiewka:Nowa postać, pierwszy miesiąc istnienia
Tytuł: alchemik
Ilość przysługujących rzutów: 12
Zielarstwo: I (0)
ONMS: I (0)
Anatomia: I (0)
Astronomia: II (+10)
Geomancja: II (+10)
Numerologia: I (0)
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: lipiec/sierpień
Zdobyto: cynk (20; 14; +10 - geomancja), ołów (20; 17; +10 - geomancja), wełna rogatej czarowcy (15; 15; 0 - onms), korund (45; 36; +10 - geomancja), halit (10; 12; +10 - geomancja), kwarc (10; 6; +10 - geomancja), kamień słoneczny (10; 10; +10 - geomancja), celestyn (50; 46; +10 - geomancja), kobalt (40; 37; +10 - geomancja), halit (10; 6; +10 - geomancja), srebro (45; 43; +10 - geomancja), labradoryt (30; 29; +10 - geomancja)
+
Tytuł: alchemik
Ilość przysługujących rzutów: 12
Zielarstwo: I (0)
ONMS: I (0)
Anatomia: I (0)
Astronomia: II (+10)
Geomancja: II (+10)
Numerologia: I (0)
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: lipiec/sierpień
Zdobyto: cynk (20; 14; +10 - geomancja), ołów (20; 17; +10 - geomancja), wełna rogatej czarowcy (15; 15; 0 - onms), korund (45; 36; +10 - geomancja), halit (10; 12; +10 - geomancja), kwarc (10; 6; +10 - geomancja), kamień słoneczny (10; 10; +10 - geomancja), celestyn (50; 46; +10 - geomancja), kobalt (40; 37; +10 - geomancja), halit (10; 6; +10 - geomancja), srebro (45; 43; +10 - geomancja), labradoryt (30; 29; +10 - geomancja)
Adriana Tonks
Ostatnio zmieniony przez Yana Blythe dnia 22.11.23 14:24, w całości zmieniany 1 raz
Yana Blythe
Zawód : początkująca twórczyni talizmanów
Wiek : 20
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Panna
Jeśli plan "A" nie wypali, to pamiętaj, że alfabet ma jeszcze 25 liter!
OPCM : 8 +2
UROKI : 0
ALCHEMIA : 15 +3
UZDRAWIANIE : 0 +3
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 7
Genetyka : Czarownica
Neutralni
The member 'Yana Blythe' has done the following action : Rzut kością
'k60' : 14, 17, 15, 36, 12, 6, 10, 46, 37, 6, 43, 29
'k60' : 14, 17, 15, 36, 12, 6, 10, 46, 37, 6, 43, 29
Wsiąkiewka: nowa postać
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: lipiec/sierpień
Losuję kryształ zamiast ingrediencji.+
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: lipiec/sierpień
Losuję kryształ zamiast ingrediencji.
Adriana Tonks
Gość
Gość
The member 'Thomas Doe' has done the following action : Rzut kością
'Kryształy' :
'Kryształy' :
Wsiąkiewka: here
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: sierpień-listopad
Losuję kryształ zamiast komponentów.+
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: sierpień-listopad
Losuję kryształ zamiast komponentów.
Adriana Tonks
you cannot burn away what has always been
aflame
Elvira Multon
Zawód : Uzdrowicielka, koronerka, fascynatka anatomii
Wiek : 29 lat
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Panna
Once you cross the line,
will you be satisfied?
will you be satisfied?
OPCM : 9 +1
UROKI : 0
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 28 +2
TRANSMUTACJA : 15 +6
CZARNA MAGIA : 17
ZWINNOŚĆ : 5
SPRAWNOŚĆ : 6
Genetyka : Czarownica
Rycerze Walpurgii
The member 'Elvira Multon' has done the following action : Rzut kością
'Kryształy' :
'Kryształy' :
Wsiąkiewka: klik
Tytuł: brak
Ilość przysługujących rzutów: 4
Zielarstwo: -
ONMS: II
Anatomia: -
Astronomia: -
Geomancja: I
Numerologia: -
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: sierpień-listopad
Zdobyto:
piołun (45, 59, -10 zielarstwo)
kora drzewa Wiggen (25, 36, -10 zielarstwo)
skórka boomslanga (25, 39, +10 onms)
czułki szczuroszczeta (15, 7, +10 onms)+
Tytuł: brak
Ilość przysługujących rzutów: 4
Zielarstwo: -
ONMS: II
Anatomia: -
Astronomia: -
Geomancja: I
Numerologia: -
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: sierpień-listopad
Zdobyto:
piołun (45, 59, -10 zielarstwo)
kora drzewa Wiggen (25, 36, -10 zielarstwo)
skórka boomslanga (25, 39, +10 onms)
czułki szczuroszczeta (15, 7, +10 onms)
Adriana Tonks
Ostatnio zmieniony przez Varya Mulciber dnia 26.11.23 12:57, w całości zmieniany 3 razy
Varya Mulciber
Zawód : łowczyni, twórczyni zwierzęcych trofeów
Wiek : 22
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Panna
Uczuł lód aż w głębi serca, które już miał na wpół zlodowaciałe; przez mgnienie oka zdawało mu się, że umiera, ale to minęło. Nie czuł już wcale zimna.
OPCM : 8 +2
UROKI : 0
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 5 +2
CZARNA MAGIA : 5 +4
ZWINNOŚĆ : 11
SPRAWNOŚĆ : 15 +3
Genetyka : Czarownica
Sojusznik Rycerzy Walpurgii
The member 'Varya Mulciber' has done the following action : Rzut kością
'k60' : 7, 39, 36, 59
'k60' : 7, 39, 36, 59
Wsiąkiewka: klik
Tytuł: brak
Ilość przysługujących rzutów: 4
Zielarstwo: -
ONMS: -
Anatomia: I
Astronomia: -
Geomancja: -
Numerologia: -
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: sierpień-listopad
Zdobyto:
pióra gryfa (45, 55, -10 onms)
piołun (45, 56, -10 zielarstwo)
włókno z ludzkiego serca (50, 54, 0 anatomia)
skóra reema (20, 38, -10 onms)+
Tytuł: brak
Ilość przysługujących rzutów: 4
Zielarstwo: -
ONMS: -
Anatomia: I
Astronomia: -
Geomancja: -
Numerologia: -
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: sierpień-listopad
Zdobyto:
pióra gryfa (45, 55, -10 onms)
piołun (45, 56, -10 zielarstwo)
włókno z ludzkiego serca (50, 54, 0 anatomia)
skóra reema (20, 38, -10 onms)
Adriana Tonks
Ostatnio zmieniony przez Irina Macnair dnia 26.11.23 12:56, w całości zmieniany 2 razy
Irina Macnair
Zawód : Właścicielka domu pogrzebowego
Wiek : 44
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Wdowa
Ty się boisz śmierci, a ja nazywam ją przyjaciółką. Ja nią jestem.
OPCM : 15 +5
UROKI : 0
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 22 +6
ZWINNOŚĆ : 5
SPRAWNOŚĆ : 5
Genetyka : Czarownica
Rycerze Walpurgii
The member 'Irina Macnair' has done the following action : Rzut kością
'k60' : 55, 54, 38, 56
'k60' : 55, 54, 38, 56
HOW MUCH CAN YOU TAKE BEFORE YOU SNAP?
Ostatnio zmieniony przez Rigel Black dnia 25.11.23 13:49, w całości zmieniany 1 raz
Rigel Black
Zawód : Stażysta w Departamencie Tajemnic, naukowiec
Wiek : 24
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Kawaler
Wszystko to co mam, to ta nadzieja, że życie mnie poskleja
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Wilkołak
Nieaktywni
The member 'Rigel Black' has done the following action : Rzut kością
'Kryształy' :
'Kryształy' :
Wsiąkiewka: tu
Tytuł: brak
Ilość przysługujących rzutów: 2 + kryształ (wyturlany powyżej)
Zielarstwo: II
ONMS: I
Anatomia: I
Astronomia: II
Geomancja: I
Numerologia: III
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: lipiec-sierpień
Zdobyto: Goblini galon (50;46;+30 - numerologia), korzeń ciemiernika (10;7;+10 - zielarstwo),+
Tytuł: brak
Ilość przysługujących rzutów: 2 + kryształ (wyturlany powyżej)
Zielarstwo: II
ONMS: I
Anatomia: I
Astronomia: II
Geomancja: I
Numerologia: III
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: lipiec-sierpień
Zdobyto: Goblini galon (50;46;+30 - numerologia), korzeń ciemiernika (10;7;+10 - zielarstwo),
Adriana Tonks
HOW MUCH CAN YOU TAKE BEFORE YOU SNAP?
Ostatnio zmieniony przez Rigel Black dnia 25.11.23 14:06, w całości zmieniany 1 raz
Rigel Black
Zawód : Stażysta w Departamencie Tajemnic, naukowiec
Wiek : 24
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Kawaler
Wszystko to co mam, to ta nadzieja, że życie mnie poskleja
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Wilkołak
Nieaktywni
The member 'Rigel Black' has done the following action : Rzut kością
'k60' : 46, 7
'k60' : 46, 7
Wsiąkiewka: tutaj
Tytuł: brak
Ilość przysługujących rzutów: 4
Zielarstwo: 0
ONMS: I
Anatomia: I
Astronomia: I
Geomancja: I
Numerologia: I
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: sierpień-listopad
Zdobyto: łuska smoka (50; 50; 0 ONMS), korzeń ciemiernika (10; 21; -10 zielarstwo), łuska smoka(50; 53; 0 ONMS)
+
Tytuł: brak
Ilość przysługujących rzutów: 4
Zielarstwo: 0
ONMS: I
Anatomia: I
Astronomia: I
Geomancja: I
Numerologia: I
Miesiąc, za który wykonywany jest rzut: sierpień-listopad
Zdobyto: łuska smoka (50; 50; 0 ONMS), korzeń ciemiernika (10; 21; -10 zielarstwo), łuska smoka(50; 53; 0 ONMS)
Adriana Tonks
Can I not save one
from the pitiless wave?
Komponenty magiczne II
Szybka odpowiedź