Morsmordre :: Wprowadzenie :: Ogłoszenia :: Wydarzenia :: Zakończone wydarzenia
Wojna rozpierzchła się na cały kraj; walka nie była już ukryta, Anglia została podzielona na dwa obozy, każde pod zwierzchnictwem innego Ministra Magii. Cronus Malfoy, będący w rzeczywistości zaufanym człowiekiem Lorda Voldemorta, wraz z Rycerzami Walpurgii przeprowadzili krwawe czystki mające na celu zepchnięcie mugoli na margines. Zakon Feniksa z Haroldem Longbottomem na czele stawia czynny opór i chroni ludzi przed terrorem. Tereny osiągają różny stopień stabilizacji, ale wydaje się, że najbardziej chronionym miejscem w tym momencie jest stolica - Londyn.
Wpływy w kraju zależne są od działań podejmowanych przez oba ugrupowania. Takie działania, włączając w to podbite lokacje, inicjatywy własne i ukończone misje poboczne, należy zgłaszać w niniejszym temacie. W temacie nie można jednak złożyć więcej niż trzech wybranych zdarzeń (jednak taki wpis może obejmować większą ilość graczy lub wątków, limit obejmuje zgłoszenia dokonane przez konkretnego gracza i z jego konta).
Ogarnięty wojenną zawieruchą kraj praktycznie stanął w ogniu. Władza dąży do zaanektowania najważniejszych punktów kraju - pomimo oporu rozprzestrzeniających się buntowników.
Istotność lokacji oznaczona jest poziomami I-III, poziom jest związany ze strategicznym znaczeniem, możliwościami wykorzystania lokacji i ich wpływem na sytuację na danym obszarze. Istotność ta znajduje swoje odzwierciedlenie w rozpisanych na mapie wpływach. I stopień oznacza lokację mało istotną, II lokację istotną, a III lokację strategiczną.
Po ulicach miast mogą poruszać się swobodnie wyłącznie osoby, których pochodzenie jest oczywiste lub którzy swoje pochodzenie udowodnili i posiadają zarejestrowane różdżki. Wszyscy zobowiązani są w każdym wątku rozpoczętym na otwartej przestrzeni poza Londynem rzucić kością Zdarzenia i dostosować się do efektu. Kością rzuca jedna osoba z pary (grupy) rozpoczynającej wątek. Kością rzuca zawsze ostatnia postać, która wchodzi do wątku.
Lokacje opanowane przez Rycerzy Walpurgii: Antykwariat, Marina, Wyrwa w murze, Odległa stacja metra, Targowisko na dworcu, Most miłości, Serpentine Lake, Connaught Square, Cmentarz z kapliczką, Wieża astrologów, Bezimienna Wyspa, Zagroda hipogryfów, Zatopieni chłopcy, Most na rzece Wensum, Laboratorium w lesie, Wyjście z kanałów, Bedford Square, Brama zdrajców, Rzeka Severn, Dziurawy Kocioł, Niebieski las,
Lokacje opanowane przez Zakon Feniksa: Archiwa, Droga na skróty, Podziemny korytarz, Apteka Sluga i Jiggersa, Zapomniany tor, Salon wróżbity, Szkoła baletowa, Dom Petriego, Dotyk Midasa, Rezerwat Hipogryfów, Morska grota, Tartak pod Coxwold, Tajny bunkier, Targ w Cromer, Leśne ostępy,
Lokacje nieopanowane: ukryte przejście
- Strażnicy:
- Każda grupa dysponuje pulą postaci, istot, stworzeń, które zgodziły się pomóc organizacji w walce. Grupy mogą rozłożyć strażników pomiędzy posiadane lokacje. Poniżej znajduje się spis wolnych (możliwych do rozdysponowania) postaci należących do każdej z organizacji. W jednej lokacji może znajdować się jedynie dwóch strażników.
Strażnicy Rycerze Walpurgii
Dementor (0/5)Należy go przegonić udanym zaklęciem Expecto Patronum w przeciągu jednej tury, inaczej odbiera przytomność.
Olbrzym (3/5)Olbrzym dołącza do walki, atakuje rozpisanymi atakami.Zakon Feniksa
Wilkołak (4/5)Wilkołak dołącza do walki, atakuje rozpisanymi atakami.
- Zasady:
- 1. Ataku (obrony) można się podjąć zarówno pojedynczo, we dwójkę, jak i w większych grupach.
2. Każda lokacja ma opisaną drogę do jej zdobycia. Konieczne jest podjęcie ścieżki pokojowej lub wojennej podług preferencji, sumienia lub możliwości postaci. Gdy ścieżka pokojowa zawiedzie, można przerzucić się na ścieżkę wojenną. Czas pomiędzy kolejnymi odpisami nie może przekroczyć 48 godzin.
3. Po zakończeniu pierwszego etapu postaci obowiązane są odczekać 48 godzin, w tym czasie do postaci może dołączyć para z przeciwległego obozu i może spróbować przegonić drugą z par. Grupa z obozu atakującego powinna zwrócić się do mistrza gry o interwencję, kiedy wszystkie wyznaczone osoby pojawią się już w wątku.
4. W przypadku zwycięstwa obozu atakującego grupa może kontynuować, w przypadku porażki - musi odejść, a jej dotychczasowe wysiłki zostają przejęte przez zwycięzców.
5. Końcowym etapem jest zabezpieczenie lokacji: postać może to uczynić zgodnie z dowolną mechaniką (pułapek, klątw, przy pomocy strażników) ma jednak na to wyłącznie dwie tury (w jednym poście postać może wykonać jedną akcję: spróbować nałożyć klątwę, nałożyć zabezpieczenie lub wyznaczyć do strzeżenia strażnika).
6. Przejęcie zakończone sukcesem należy zgłosić w niniejszym wątku zgodnie z kodem podanym poniżej zasad.
7. Każda postać może dwukrotnie uczestniczyć w udanym zdobyciu (lub przejęciu) lokacji oraz dwukrotnie bronić lokacji już zdobytej przed organizacją przeciwną.
8. W podbijanych lokacjach mogą odbywać się wątki niezwiązane z działalnością wojenną.
Wojna nie zwalniała tempa, pozostając żywiołem, nad którym nikt nie miał kontroli. Im intensywniejsze działania podejmowały obie z frakcji, tym mocniejszym echem odbijały się one po coraz dalszych zakątkach Anglii. Dziesiątki nieprzewidzianych wydarzeń dynamicznie zmieniały oblicze wojny w poszczególnych regionach kraju, co zmuszało ścierające się organizacje do nieustannych mobilizacji.
Incydenty bezpośrednio wpływają na sytuację w poszczególnych hrabstwach. Losowane są przez Mistrza Gry podczas trwania okresu fabularnego, bez wcześniejszych zapowiedzi. Rzut na incydenty wykonują także gracze w sytuacji wskazanej przez mistrza gry. Rzut taki wykonuje się w tym temacie, składa się on z jednego rzutu k100 określającego hrabstwo (tabela poniżej) oraz jednego rzutu kością Incydenty, określającego rodzaj zdarzenia.
- Lista hrabstw:
Wynik Hrabstwo Miasto 1-3 Northumberland Newcastle upon Thyne 4-6 Cumberland Carlisle 7-8 Durham Sunderland 9-10 Westmorland Kendal 11-13 North Riding of Yorkshire York 14-15 East Riding of Yorkshire Kingston upon Hull 16-18 West Riding of Yorkshire Leeds 19-20 North Lancashire Barrow-in-Furness 21-22 Lancashire Manchester 23-24 Cheshire Warrington 25-26 Shropshire Telford 27-28 Staffordshire Stoke-on-Trent 29-30 Derbyshire Chesterfield 31-32 Nottinghamshire Nottingham 33-34 Lindsey of Lincolnshire Grimsby 35-36 Kesteven of Lincolnshire Lincoln 37-38 Holland of Lincolnshire Boston 39-40 Rutland Oakham 41-42 Leicestershire Leicester 43-44 Warwickshire Birmingham 45-46 Worcestershire Worcester 47-48 Herefordshire Hereford 49-50 Gloucestershire Gloucester 51-52 Cornwall Truro 53-55 Devon Plymouth 56-57 Somerset Taunton 58-59 Dorset Bournemouth 60-62 Norfolk Norwich 63-64 Cambridgeshire Cambridge 65-66 Huntingdonshire St Neots 67-68 West Suffolk Bury St Edmunds 69-70 East Suffolk Ipswich 71-72 Northamptonshire Peterborough 73-74 Bedfordshire Luton 75-76 Hertfordshire Watford 77-78 Essex Southend-on-Sea 79-80 Buckinghamshire Slough 81-82 Oxfordshire City of Oxford 83-84 Berkshire Reading 85-86 Wiltshire Swindon 87-88 Middlesex Hayes 89-90 Surrey Guildford 91-92 Kent Maidstone 93-94 Hampshire Southampton 95 Isle of Wight Newport 96-97 West Sussex Crawley 98-99 East Sussex Brighton 100 County of London Londyn
Im mocniej zaostrzał się wojenny konflikt, z tym większym ryzykiem wiązało się prowadzenie działań na opanowanych przez wroga terenach; zarówno Zakon Feniksa, jak i Rycerze Walpurgii, zaczęli baczniej przyglądać się sytuacji w hrabstwach pozostających pod kontrolą organizacji, zwracając szczególną uwagę na podejrzaną aktywność podejmowaną przez przeciwników. Swoich ziem uważniej strzegli również panujący nad nimi lordowie. Dochodziło do starć, w czasie których akcje i starannie zaplanowane misje były przerywane, a ich inicjatorzy - zmuszani do ucieczki lub podjęcia walki.
- Demaskacja:
- Żeby podjąć próbę zdemaskowania działań prowadzonych przez inną postać lub postacie, wszyscy zainteresowani gracze powinni napisać posty rozpoczynające w wątku, w którym trwa dana rozgrywka, w narracji uwzględniając opis okoliczności, w jakich znaleźli się w tym konkretnym miejscu. Ostatni z graczy wykonuje rzut kością k10 na powodzenie wykrycia aktywności prowadzonej przez postacie, których wątek został przerwany. Wynik interpretuje się zgodnie tabelą, w zależności od przewagi procentowej na danym terenie oraz innych modyfikatorów wymienionych poniżej.
k10 100 99-90 89-80 79-70 69-61 60-59 58-50 49-40 39-30 <30 1 × × × × × × × × × × 2 ✓ × × × × × × × × × 3 ✓ ✓ × × × × × × × × 4 ✓ ✓ ✓ × × × × × × × 5 ✓ ✓ ✓ ✓ × × × × × × 6 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ × × × × × 7 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ × × × × 8 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ × × × 9 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ × × 10 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ×
Szansa na wykrycie zwiększa się w wypadku, gdy:
- rzut wykonuje lord (lub lady) przebywający na swoich ziemiach (o 1 oczko);
- rzut wykonuje postać posiadająca umiejętności: Agent, Plotki, Sokolnik (o 1 oczko za każdą);
- wśród postaci, których działalność próbuje się wykryć, znajduje się postać o II poziomie rozpoznawalności (o 1 oczko za każdą);
- wśród postaci, których działalność próbuje się wykryć, znajduje się postać o III poziomie rozpoznawalności (o 2 oczka za każdą).
Mistrz gry, w uzasadnionych przypadkach, może zadecydować o przyznaniu postaci dodatkowego modyfikatora. Może również całkowicie zwolnić postać z obowiązku rzutu kością. W przypadku, gdy rzut wykonuje postać o randze neutralnej, szansę na powodzenie mistrz gry określa indywidualnie.
Po wykonaniu rzutu kością k10 należy ten fakt zgłosić w niniejszym temacie i zaczekać na interwencję mistrza gry, który oceni wynik rzutu oraz sens przedstawionego w postach uzasadnienia. Posty, w których obecność postaci w wątku wyjaśniona będzie mętnie, bez fabularnego sensu czy logiki, mogą zostać przez mistrza gry uznane za niezasadne nawet w przypadku udanego rzutu na wykrycie.
- Kod:
[b]Rodzaj działania[/b]: sojusznicza / kość zdarzeń / inicjatywa / podbita lokacja
[b]Tereny[/b]: nazwa hrabstwa
[b]Postaci biorące udział[/b]:
[b]Odnośnik[/b]: link do tematu, w którym miało miejsce zdarzenie
[b]Opis[/b]: opcjonalny przy kostce, konieczny przy misji pobocznej i inicjatywie własnej
Rodzaj działania: sojusznicza
Tereny: Warwickshire
Postaci biorące udział: Primrose Burke, Xavier Burke, Drew Macnair, Elvira Multon, Deirdre Mericourt
Odnośnik:
Etap III - Konfrontacja
Etap IV - Odbudowa
List do Ramseya Mulcibera - Odnośnie działań
List do Ramseya Mulcibera - Odbudowa zakończona
List do Tristana Rosiera - Częściowy raport
List do Tristana Rosiera - Informacja o zakończonych działaniach
Opis:
Etap III
Etap ten przewidywał przybycie do Przytułku Primrose wraz z Xavierem, Elvirą, Deirdre oraz Drew. Mieli dwa zadania do wykonania. Pierwsze polegało na rozmowie z zarządcą budynku i jego żoną odnośnie zapisów runicznych i pułapek w podziemiu. Drugie zaś zbadanie podziemi dokładnie jeszcze raz i zebranie dowodów na zdradę zarządcy i jego żony.
Grupa pierwsza składająca się z Xaviera, Prim oraz Dei udała się do zarządcy pana Trambley'a i jego żony Alice. Zarządca na początku udawał, że nic nie wie oraz nie jest do końca świadom wizyty. Dopiero przyciśnięty do muru wraz z pomocą żony rzuca się do ucieczki, która skutecznie jest mu uniemożliwiona przez Xaviera i Dei. W momencie kiedy żona zarządcy poddawana jest torturą ten zaczyna mówić i przyznawać się do wszystkiego. Przyciśnięty przez Xaviera i Prim zdradza miana swoich współpracowników w przemycaniu mugoli i zdrajców do podziemi Przytułku. Wysyła do nich sowy aby zjawili się w wyznaczonym miejscu.
W tym czasie Elvira wraz z Drew dokładnie badają podziemia upewniając się, że była to skrytka dla uciekinierów i zdrajców. Nieopacznie do podziemi schodzi mała dziewczynka, która nie ma pojęcia z kim ma do czynienia. Odesłana przez interweniująca Prim ucieka na górne piętra.
W podziemiach dochodzi do walki pomiędzy Rycerzami a zwolennikami Zakonu, którą ci drudzy przegrywają żegnając się z życiem. Umierając zdradzają lokalizację spotkań oraz inne nazwiska.
Elvira wraz z Primrose idą się ostatecznie rozmówić z Alice Tremblay, która wcześniej była torturowana przez Dei. Ta jednak nie mówi zbyt wiele pomimo tego, że słyszy jak umiera jej mąż, a Elvira na jej oczach morduje dziewczynkę, która wcześniej nieopatrznie zeszła do podziemi.
Ostatecznie udaje im się zdobyć niezbędne informacje odnośnie zdrajców oraz dać sygnał mieszkańcom Warwickshire, że zdrada będzie karana krwią.
Etap IV
Primrose udaje się do Przytułku aby sprawdzić stan prac remontowych, które zleciła jakiś czas wcześniej. Zależy jej na tym aby pomieszczenia były przystosowane do przyjęcia większej ilości potrzebujących ale jednocześnie chce by warunki bytowania były godne i odpowiednie. Pragnie aby przebywający ludzie w Przytułku czuli się w nim bezpiecznie i komfortowo, jest to ważne wizerunkowo i lady Burke doskonale o tym wie. Przypomina głównemu budowniczemu kto liczy na jego nienaganną pracę oraz jakie wiążą się z tym obowiązki.
Na sam koniec ustala z nim termin odbioru prac.
Po wszystkim wysyła dwa listy. Jeden do Ramseya informując, że Przytułek został oddany do pełnego użytku. Drugi do Tristana, w którym daje znać, że misję uważa za zakończoną.
'cause I won't
Rodzaj działania: sojusznicza
Tereny: Westmorland, Senna Dolina
Postaci biorące udział: Roratio Prewett, Aurora Sprout, Volans Moore, Vincent Rineheart, Lucinda Hensley, Thalia Wellers
Odnośnik:
Etap III - Wątek
List do Harolda z podsumowaniem - Wiadomość
Opis:
Etap III
Herbert po zbadaniu dyptamu i stworzeniu mieszanki, którą można było nasączyć chustę i uchronić się przed zgubnym działaniem oparów dyptamu zebrał ochotników w osobach zakonników oraz sojuszników celem pokonania szmalcowników, którzy zajmowali zabudowania w Sennej Dolinie i odbicia z ich rąk przetrzymywanych zakładników.
Na samym początku każdy otrzymał od niego chustę oraz flakonik z płynem, którym mieli nasączyć materiał, następnie obwiązać go wokół twarzy zasłaniając dokładnie usta i nos. Musieli też pamiętać aby w wolnej chwili ponownie nasączyć chustkę chociaż w momencie przekazywania instrukcji każdy z nich sądził, że walka nie będzie długa. Mieli w swoich szeregach osoby, które zjadły zęby na nie jednej potyczce i wiedziały jak walczyć aby skutecznie odnieść sukces.
Na samym początku rozdzielili się tak aby zaskoczyć wroga atakiem z różnych stron. Aurora pozostała w odwodzie aby móc nieść pomoc medyczną na miejscu, gdyby zaszła taka potrzeba. Jak się później okazało jej asysta była niezbędna.
Walka była zażarta i bardzo wyrównana. Szmalcownicy okazali się trudnym przeciwnikiem i niezwykle zajadłym. Bronili się i atakowali równie mocno co przedstawiciele Zakonu Feniksa. W końcu kiedy szala zwycięstwa przechylała się w stronę zwolenników Longbottoma z cienia wyłoniły się mroczne istoty. Najpierw jedna, która od razu zaczęła atakować zarówno szmalcowników jak zakonników. Zadawały śmiertelne rany i siały ogólne zniszczenie.
Pierwszą ich ofiarą padł Volans, któremu z pomocą przyszła Aurora i dzięki temu czarodziej się nie wykrwawił. Szmalcownicy uciekli w popłochu przed mrocznymi istotami, ponieważ po niedługim czasie pojawiła się kolejna. Na szczęście udało się ją zatrzymać za pomocą zaklęcia, które zbudowało wokół niej lodową pokrywę. Drugą zaś wziął na siebie Herbert polecającą reszcie aby ratowała ludzi zamkniętych w budynkach.
Do Greya dołączyła Lucinda, która również postanowiła chronić tyły. W tym czasie Vincent zabrał na miotłę Volansa aby zabrać go z pola walki i przetransportować na Wrzosowisko gdzie za jakiś czas miała dołączyć do nich Aurora z medyczną pomocą.
Roratio, Thalia i Aurora wykorzystując fakt, że jedna istota wciąż była unieruchomiona rzucili się aby wyprowadzić ludzi z budynków i Sennej Doliny. Więźniami były głównie kobiety oraz paru mężczyzn, którzy nie zadając zbyt dużo pytań byli posłuszni poleceniom Zakonników i uciekali we wskazanym kierunku.
Na sam koniec rany otrzymali również Lucinda, która własnym ciałem ochroniła uciekającą kobietę oraz Herbert starając się odwracać uwagę potwora od uciekających.
Wszystkim udało się ostatecznie opuścić Senną Dolinę.
Uratowani ludzie zostali skierowani przez Thalię i Aurorę oraz Lucindę na ziemię Sojuszu gdzie została zorganizowana im dalsza pomoc, zaś Roratio przetransportował na miotle Herberta do Archibalda celem leczenia ran mężczyzny.
Tereny: Londyn
Postaci biorące udział: Valerie (jeszcze wtedy Vanity) Sallow
Odnośnik: List rozpoczynający, spotkanie w galerii sztuki, spotkanie w Liquid Paradise, list kończący (+ podziękowania Huntera)
Opis: Z końcem marca Valerie otrzymuje list od madame Mericourt, która zwraca jej uwagę na osobę Huntera Schneidera — konesera sztuki niemieckiego pochodzenia, kuratora najważniejszych wystaw w Londynie, któremu zdarza się zapomnieć o noszonym w czystej krwi dziedzictwie. Valerie wybiera się na spotkanie z mężczyzną, wybierając na tę okazję jedną z londyńskich galerii sztuki, w której odbywa się właśnie wernisaż prac poświęconych Wendelinie Dziwacznej, słynnej czarownicy z rodu Selwyn, która swą magią uratowała przed spaleniem na stosie wiele dziewcząt, stając się symbolem oporu przed okrutną i zbrodniczą działalnością mugoli. Valerie próbuje przekonać mężczyznę do tego, że niemożliwe jest połączenie świata niemagicznych z tym czarodziejskim — gdy zawodzi polityka, w grę wchodzą emocje. Przypomina mężczyźnie historię mordów czarodziejów w niemieckim Witten, którzy zostali utopieni przez mugoli w wyniku szkodliwej działalności niemieckiej jednostki inkwizycyjnej. Odwołuje się również do własnych doświadczeń, płacze nad losem swego byłego męża, zabitego przez mugoli i córki, którą osierocił, a która mogła stracić oboje rodziców, gdyby atak został przeprowadzony w jej obecności. Zwraca także uwagę na brak stałej życiowej partnerki Schneidera, gdyż pogłoski o jego romansie z mugolkami dotarły do niej z listu madame Mericourt. Aby zaradzić mieszaniu krwi i wzmocnić w mężczyźnie poczucie przynależności do wąskiej grupy czystokrwistych czarodziejów, organizuje kolejne spotkanie, tym razem w Liquid Paradise, wcześniej powiadamiając swą młodą kuzynkę i początkującą śpiewaczkę, Adeline Day, że zapozna ją z wpływowym człowiekiem, który idealnie nada się na jej przyszłego męża, o ile uda jej się go rozkochać. Specjalnie sięgnęła do krewnej, która wpisuje się w pożądany przez Schneidera typ urody, a także pochodzi z porządnej, czystokrwistej rodziny, która została dotknięta brutalnością mugoli. Przed przedstawieniem kuzynki kuratorowi sztuki, prowadzi z nim rozmowę sam na sam, podkreślając negatywny wpływ kultury mugolskiej na rozwój sztuki czarodziejskiej. Przedstawia wyraźnie zalety wspierania Rycerzy Walpurgii, porównuje sytuację w nieoczyszczonych z mugoli Niemczech ze stanem rzeczy w czystym Londynie. Przedstawia sylwetkę Namiestniczki miasta, a także oferuje Schneiderowi wsparcie w dotarciu do osób, które najlepiej wykorzystają posiadane przez niego informacje i kontakty, a także oferuje późniejszą współpracę. Na sam koniec zapoznaje kuzynkę z mężczyzną i pozostawia ich samych, nie chcąc przeszkadzać w zawiązującej się prędko, gorącej znajomości.
tradition honor excellence
and turn the knife
i know those
party games too
Tereny: West Riding of Yorkshire
Postaci biorące udział: William Moore, Michael Tonks
Odnośnik: jezioro dobrych chęci
Opis: William pojawił się w Yorkshire jako łącznik magicznego podziemia - niosąc rozkazy dla dowódcy jednego ze stacjonujących na tych terenach oddziału Hipogryfów. Zgodnie z wiadomością, kryjówka oddziału została spalona, jeden z pojmanych rebeliantów zdradził ministerstwu jej położenie - i należało przeprowadzić jej jak najszybszą ewakuację, wraz ze zniszczeniem ewentualnych wrażliwych informacji. Na miejscu Billy spotkał Michaela, tropiącego czarnoksiężników, którzy spalili mugolską wioskę - zdecydowali się więc działać razem. Po przekazaniu wiadomości dowódcy bojówki, na podstawie posiadanych informacji, ustalili, skąd mogą nadciągać oddziały ministerstwa. Podczas gdy Hipogryfy zajmowały się ewakuacją, Mike i Billy ruszyli na zwiad do otaczającego obóz lasu, gdzie natknęli się na masowy grób - a później zostali zaatakowani przez zwiadowców nadchodzącego oddziału magicznej policji. W walce, która się w ten sposób wywiązała, udało im się unieszkodliwić dwóch z trójki szmalcowników - trzeci, zgodnie z sugestią Michaela, został związany wieczystą przysięgą i posłany z powrotem do swojego oddziału, któremu zobowiązał się przekazać fałszywe informacje odnośnie umiejscowienia kryjówki - jednocześnie dając Hipogryfom czas na dokończenie ewakuacji.
and time will give us nothing
so why did you choose to lean on
a man you knew was falling?
zakryj groby płaszczem rzeki,
zetrzyj z włosów pył bitewny,
tych lat gniewnych
czarny pył
Tereny: Londyn
Postaci biorące udział: Mathieu Rosier, Edgar Burke
Odnośnik: Szkoła Baletowa
Opis: W Lipcu roku poprzedniego Mathieu wraz z Edgarem po raz pierwszy próbowali przejąć Szkołę Baletową, niestety ich działania skończyły się porażką i przegranym pojedynkiem. Rycerze postanowili zreflektować się i zmazać gorycz porażki, podejmując działania i przejmując to miejsce. Edgar rozbroił nałożone na Szkołę zabezpieczenia, choć jedno z nich dało im się we znaki. Zmierzyli się również z dwoma ochroniarzami, którzy działali w obronie tego miejsca, działający na zlecenie tych, którzy podbili to miejsce zeszłego roku. Później nałożyli zabezpieczenia w postaci Oczobłysku, Zawieruchy, Małej Twierdzy i Bubonem, które miały teraz za zadanie chronić Szkołę Baletową przed nieproszonymi gośćmi.
The last enemy that shall be destroyed is | death |
Tereny: Surrey
Postaci biorące udział: Elvira Multon, Tatiana Dolohov
Odnośnik: tutaj
Opis: Tatiana i Elvira otrzymują informacje o podejrzanych działaniach w okolicach krypt wymarłych rodzin na magicznych cmentarzach, udają się to sprawdzić i głęboko w krypcie rodziny Crawfield odnajdują kryjówkę wywrotowców powiązanych z mugolskim wojskiem. W krypcie biorą czarodzieja-zakładnika na przesłuchanie i mordują mugolskiego żołnierza, konfiskują też listy i mapy przedstawiające tunele podziemne pod stolicą Brytanii.
will you be satisfied?
Tereny: Shropshire
Postaci biorące udział: Valerie Sallow, Cornelius Sallow (+ zszarzała Amelia Eberhart)
Odnośnik: Magiczne arboretum, Mglisty gaj (+ Szafka)
Opis: W trakcie wizyty w magicznym arboretum Valerie i Amelia są świadkami niezwykłej sytuacji — ogród zajął się od ognia, który nie tylko pochłaniał coraz to większe połacie zieleni, ale jeszcze poruszał się tak, jak istota myśląca, umyślnie zmierzająca w kierunku przerażonej kobiety. Valerie i Amelia przystępują do ratowania, jak się później okazuje, Georgii Bones, urzędniczki w Londyńskim Ministerstwie Magii. Gdy udaje się ugasić ogień, Valerie wzywa na pomoc dozorcę oraz zajmuje się uspokojeniem poszkodowanej. W trakcie rozmowy udaje jej się dowiedzieć kilku szczegółów, dzięki którym możliwe będzie rozpoznanie winowajców. Wdzięczna pani Bones oferuje możliwość wydobycia wspomnienia i obejrzenia go w myślodsiewni, na co przystaje śpiewaczka.
Dzięki pomocy wspomnienia kilka dni później Valerie, Cornelius i jego ochroniarz Dirk przeprowadzają obławę na rebeliantów w mglistym gaju w Shropshire. Po zaciętej walce czwórka przeciwników zostaje obezwładniona, jeden z rebeliantów traci życie. Cornelius legilimentuje przywódcę mężczyzn, dowiadując się motywów ich działania oraz głównego miejsca spotkań. Potwierdzają się powiązania grupy z rebelią. Valerie przesłuchuje innego rebelianta, dowiaduje się więcej szczegółów o ich tożsamości i motywach. Pojmanym zostają odebrane różdżki i dokumenty, zaś oni sami zostają przekazani pod osąd lordów Avery,sami zostają przekazani pod osąd lordów Avery, Cornelius udaje się do Ludlow poinformować odpowiednich ludzi o jeńcach, gdy Dirk ich pilnuje.
tradition honor excellence
and turn the knife
i know those
party games too
Tereny: West Riding of Yorkshire, Northumberland (+ zakulisowo Derbyshire, Somerset, Dorset, Kornwalia)
Postaci biorące udział: Mare Greengrass, Roratio Prewett, Elroy Greengrass, Leon Longbottom, Anthony Macmillan, Rhennard Abbott, Archibald Prewett
Odnośnik: list rozpoczynający, (listy do: Archibalda, Rhennarda + odpowiedź, Leona + odpowiedź, Anthony'ego + odpowiedź), Dolina rzeki Calder, Miasteczko Blyth, podsumowanie.
Opis: Z końcem marca West Riding of Yorkshire dotyka magiczny huragan, który niszczy wszystko, co napotyka na swojej drodze. Lord Minister Longbottom zwraca się z prośbą do lady Mare Greengrass, aby ta udzieliła pomocy ludziom poszkodowanym w wyniku kataklizmu. Lady Mare udaje się do Doliny rzeki Calder wraz z mężem Elroyem i bratem Roratio, gdzie napotykają tymczasowe obozowisko zamieszkane przez mieszkańców zniszczonych huraganem wioski. Arystokraci poświęcają się rozmowie z mieszkańcami, odkrywając ich problemy — począwszy od braku zainteresowania ze strony panującego na tym terenie rodu Carrow, poprzez problemy natury logistycznej, na głodzie i chorobach kończąc. W trakcie, gdy lady Mare odwiedza "namiot szpitalny", Elroy i Roratio wyruszają na poszukiwania zaginionych. Udaje się namierzyć złapanych pechowo w sidła mężczyzn, których arystokraci szczęśliwie uwalniają i odprowadzają do obozowiska, gdzie zostają poddani opiece medycznej. W tym czasie Mare ocenia stan przebywających w tymczasowym lazarecie chorych, udziela im potrzebnej pomocy, zapewniając o tym, że zarówno ród Greengrass, jak i zebrani pod znakiem Feniksa arystokraci wspierający działania lorda Longbottoma nie pozostawią nikogo potrzebującego samych sobie.
Lady Greengrass osobiście dogląda planu ewakuacji — aby mieć pewność, że uchodźcy zostaną przyjęci w Northumberland, udaje się do miasteczka Blyth, aby w asyście sir Leona przeprowadzić rozmowę z mieszkańcami miasta na temat ich gotowości oraz możliwości pomocy. Udaje się wypracować konsensus, rozdzielić przyszłych mieszkańców Blyth nie tylko pod kątem mieszkalnym, ale także przyszłego zatrudnienia. Ci, którzy nie znajdą miejsca w domach mieszkańców, będą mieli przygotowany tymczasowy nocleg w jednym z portowych magazynów.
Zgodnie z ustaleniami listownymi najbardziej poszkodowani i potrzebujący najpilniejszej pomocy trafiają do Derbyshire. Pozostała ludność została podzielona między Somerset, Kornwalię, Dorset i Northumberland i bezpiecznie tam przetransportowana, aby zacząć nowe, bezpieczniejsze życie.
is the goddess of victory fair to everyone?
Tereny: Staffordshire
Postaci biorące udział: Michael Tonks, Adda de Verley
Odnośnik: wątek + szafka
Opis: W obliczu nasilających się walk i samosądów w Staffordshire, wiedźmia strażniczka Adda de Verley inflirtuje w postaci kota mugolską wieś Grimsby, w której mieszka pan Baxter, jeden z rolników wspierających dostawami Zakon Feniksa. W obliczu aktów przemocy w innych mugolskich osadach i działalności Baxtera, wsparcie dla Grimsby może umocnić morale w rejonie i ochronić cennego sojusznika. De Verley dowiaduje się, że wrogowie wiedzą już o promugolskich sympatiach Baxtera i planują pokazowy atak - a na jej prośbę o posiłki odpowiada Michael, otrzymawszy stosowną informację w Ministerstwie. Tonks pojawia się na miejscu w samą porę, uprzedzając dwójkę szmalcowników zanim zdążą wejść wgłąb wioski. Auror i Adda kupują miejscowym dzieciom czas na ucieczkę i poinformowanie dorosłych o sytuacji (kostka zdarzenia), a sami pojedynkują się z dwoma czarnoksiężnikami. Obezwładniają i aresztują starszego ze szmalcowników, ale młodszy próbuje uciec - zapamiętawszy twarz podwójnej agentki. Chcąc chronić podwójną tożsamość Addy i uniemożliwić szmalcownikowi wezwanie posiłków, Michael strąca go z miotły (i przy okazji ucisza na zawsze). Na drogę zbiegają się zarówno uzbrojeni mugole, jak i pan Baxter. Adda i Michael tłumaczą się mieszkańcom, wzbudzając ich zaufanie i proponują sojusznikowi ściślejszą współpracę z miejscową komórką Hipogryfów oraz skoordynowanie działań obronnych pomiędzy czarodziejami i mugolami. Odparcie szmalcowników kupiło wiosce czas na wdrożenie procedur na wypadek podobnego ataku, umożliwiło późniejsze przesłuchanie i sąd wojenny pojmanego czarnoksiężnika, podniosło morale wśród mugoli i zachęciło Baxtera do wsparcia Zakonu nie tylko dostawami zboża, a własnym doświadczeniem z czasów przeszłości w magicznej policji.
Can I not save one
from the pitiless wave?
Tereny: Warwickshire
Postaci biorące udział: Cornelius Sallow, Valerie Sallow
Odnośnik: Ratusz w Warwick
Opis: Małżeństwo Sallow organizuje charytatywny koncert na rzecz Szpitala Asfodela. Valerie zajmuje się częścią artystyczną występu, wykorzystując znajomości w świecie artystycznym, dzięki czemu poza nią samą w koncercie biorą udział także uznani muzycy i technicy z Royal Opera House w Londynie i Czarodziejskiej Opery w Hampshire. Cornelius skupia się na zaproszeniu odpowiednich gości — okolicznej elity, poznanych w trakcie działań wojennych Corneliusa w Warwickshire polityków, braci z Clifton Mill, a także właścicieli Pałacu Zimowego oraz rodziny związane z dworem Averych, ponadto rozsyłając zaproszenia także do Westmorland zamieszkałego przez alchemików związanych z rodem Slughorn, a także do handlarzy z Leicestershire, zaopatrującego w ingrediencje alchemiczne m.in. Szpital św. Munga.
Valerie i Cornelius występują przed publicznością naprzemiennie — po każdej patriotycznej pieśni następuje przemówienie Rzecznika Ministra Magii, w których główny nacisk kładziony jest na pomocy, której Szpital Asfodela będzie udzielać czarodziejom w oczyszczonym Warwick. Podkreślona jest rola prawdziwie czarodziejskiego porządku oraz bezpieczeństwa, które zagościło i gościć będzie w hrabstwie po pozbyciu się z niego elementu niemagicznego. Zdradzone zostają plany na przeznaczenie zamku w Warwick, podkreślając szczególnie to, że wszystkie zmiany zachodzące pod rządami naczelnika Mulcibera będą zmianami na lepsze. Valerie przekazuje w swych pieśniach nie tylko pamięć o poległych oraz ostrzeżenia przed wciąż agresywnymi niedobitkami, ale także nadzieję na powrót do względnie normalnego życia wraz z nastającym w Warwickshire pokojem.
Po zakończonym występie małżeństwo angażuje się w rozmowy z prasą. Cornelius osobiście dba o przekaz, który pojawi się w Walczącym Magu, Valerie zawiązuje współpracę z redaktorką Czarownicy, której udziela wyczerpujących odpowiedzi na zadawane pytania, wskazując m.in. na wagę otworzenia w mieście szpitala — miejsca, w którym bohaterowie będą w stanie dojść do zdrowia, które ułatwi żywot także zwykłym mieszkańcom, przyczyniając się na przykład do zakładania rodzin i zwiększenia urodzeń dzieci, a także do zapewnienia godnej starości seniorom.
tradition honor excellence
and turn the knife
i know those
party games too
Tereny: Westmorland
Postaci biorące udział: Lucinda Hensley, Michael Tonks, Castor Sprout
Odnośnik: Zamek Lady Marion + szafka
Opis: Zaniepokojony wieściami od Thalii, która powiadomiła go o prawdopodobnie przetrzymywanych w Zamku Lady Marion i zmuszanych do warzenia eliksirów alchemikach, Castor pojawia się w Zamku Lady Marion w towarzystwie łamaczki klątw Lucindy Hensley oraz aurora Michaela Tonksa. Po prawidłowym zlokalizowaniu nałożonych na twierdzę pułapek Zakonnicy przechodzą do ich zdejmowania, co pomaga w bezpiecznym dostaniu się do środka. W przedsionku zamku staczają pojedynek z jego strażnikami. Trójka Zakonników wychodzi z niego obronną ręką. Strażnicy zostają obezwładnieni, uciszeni i przeniesieni do składziku. Przed zejściem w dół schodów znajdujących się w ukrytym przejściu Michael rzuca Pavor veneno tak, aby ewentualne nadchodzące posiłki zniechęciły się przed podjęciem pościgu i działały wolniej dzięki ograniczonej widoczności. Po zejściu po schodach Zakonnicy napotykają ducha Lady Marion, która współczuje osadzonym w podziemnych celach alchemikom i aby przekonać się o wiedzy alchemicznej Zakonników, odpytuje Castora z eliksirów. Gdy Sproutowi udaje się zyskać przychylność ducha poprawnymi odpowiedziami, dama zdradza im szczegóły samopoczucia więźniów, a także miejsce, w których przetrzymywane są ich różdżki. Lucinda i Michael zajmują się zdjęciem zabezpieczeń z lochów; Hensley wycisza Tenuistis, Tonks Nierusz ze skrzyni, w której przetrzymywane są różdżki więźniów. W tym samym czasie Castor próbuje zyskać zaufanie osadzonych i przekonać ich do wspólnej ucieczki, co udaje się dzięki znajomościom z kursu alchemicznego w Mungu. Po otworzeniu cel jeden z osadzonych zabiera ze sobą część zapasów alchemicznych Slughornów. Zakonnicy oddają różdżki osadzonym, a następnie wszyscy czarodzieje teleportują się na plac główny w Dolinie Godryka.
Zniecierpliwieni teraźniejszością, wrogowie przeszłości, pozbawieni przyszłości, przypominaliśmy tych, którym sprawiedliwość lub nienawiść ludzka każe żyć za kratami. |
And there are times when
the only feeling I have
is one of mad revolt. ❞
Tereny: Norfolk
Postaci biorące udział: Manannan Travers, Zachary Shafiq, Cornelius Sallow, Vergil Zabini
Odnośnik: Targ w Cromer
Opis: Rycerze udają się późnym wieczorem na targ w Cromer, z uwagi na docierające do Traversów informacje, że część targu jest kontrolowana przez Zakon Feniksa. Na miejscu Vergil z sukcesem wykrywa nałożone przez wrogów pułapki, które wspólnymi siłami z powodzeniem zostają rozbrojone (Zawierucha i Strach na Gremliny; Oczobłysk i Lignumo, zgodnie z rzuconą kością, okazały się znajdować przy innych wejściach na teren targowiska). Po dotarciu do handlarza będącego głównym obiektem zainteresowania Rycerzy, wszyscy zostają zaatakowani przez sojuszników Zakonu - którzy po krótkiej walce uciekają. Rycerze udają się do handlarza w celu przekonania go do współpracy, rozbrajają pozostałe pułapki oraz nakładają własne, odgradzając niewielką część targowiska, która od teraz służyć ma wyłącznie interesom Rycerzy Walpurgii oraz ich sojuszników. Nałożone zostają:
- Strach na Gremliny (bogin ukrywa się w skrzyni z towarami handlarza);
- Zapach Ailhotsy - na teren wokół straganu handlarza;
- Cave Inimicum - nałożone przez Vergila - na magazyn z towarami znajdujący się na zapleczu;
- Nierusz - w momencie pojawienia się intruza w okolicy stoiska handlarza, jeden z pierścieni Manannana rozgrzewa się;
- Zawierucha - na teren wokół straganu handlarza.
and some are alive
and others sail on the sea
with the keys to the cage
and the devil to pay
we lay to fiddler's green
beside the drying blood
of my worst enemy,
and wept
Tereny: West Riding of Yorkshire
Postaci biorące udział: Castor Sprout, Florean Fortescue, Thalia Wellers
Odnośnik:
1. List od Harolda Longbottoma
2. List do Floreana i list do Castora
3. Wątek w Leeds
4. List do Harolda Longbottoma
Opis: Gdy po misji wyznaczonej przez Harolda Longbottoma, ten zlecił Thalii odnalezienie osoby odpowiedzialnej za powstrzymany wcześniej atak dementorów. Po dokładnym wybadaniu wszystkich tropów, Thalii udało dotrzeć się do źródła koordynacji przedsięwzięcia. Przygotowując grunt, poprosiła o pomoc Castora oraz Floreana, wysyłając wiadomość do Goshawka jako jubilerski dziedzic ze Szwajcarii, który, znając upodobania byłego pracownika Ministerstwa do rzadkich przedmiotów, gotowy jest zaoferować mu rzadki naszyjnik w zamian za pieniądze potrzebne na otworzenie własnej praktyki. Pozując jako żona jubilera, Thalia zaprowadziła Castora na miejsce, podczas gdy Florean miał wkraść się do środka i poszukać informacji które mogły wyjaśnić cel ataku i ewentualne kolejne cele. Przeszkodziła im w planie ciemna, nieznana masa która wydawała się niejako świadoma. Podczas gdy Goshawk przyszedł, zaalarmowany sytuacją, Castor kupował czas, próbując przekonać właściciela posiadłości co do dziwnego przypadku, podczas gdy Thalia, udając zrozpaczoną i zdenerwowaną żonę odciągała ochroniarzy w domu. W tym czasie Florean, przeszukując gabinet, natrafił na dziennik z informacjami odnośnie ataku jak i innych planów – po stworzeniu kopii, zabrał ją ze sobą aby później spotkać się z Thalią i Castorem, odbywającymi rozmowę i wymawiającymi się wcześniejszym wyjściem przez sytuację z magiczną masą. Gdy się spotkali, Thalia przejęła dziennik aby go przepisać i później wysłać do Harolda Longbottoma.
Rodzaj działania: inicjatywa + kości zdarzenia (pierwsza jest powodem do drugiego wątku, druga nie ma większego znaczenia)
Tereny: West Riding of Yorkshire
Postaci biorące udział: Michael Tonks, Thalia Wellers
Odnośnik:
1. List do Michaela
2. Wątek w Ingbirchworth
3. Wątek w okolicach Boltby
Opis: Gdy podczas działań w gronie przemytników Thalia dowiaduje się o polowaniu na grono osób, które szkodzą interesom ludzi powiązanych z władzą, a które jako wilkołaki łatwo skazać, prosi o pomoc Tonksa, któremu sprawa leży bardziej na sercu. Odwiedzają wspólnie Petera Quinna, wilkołaka i leśniczego, który patroluje okolice lasu i uniemożliwia przemytnikom stworzenie bezpiecznej trasy. Podczas wyprawy, Thalia i Michael odnajdują ulotkę, która wydaje im się powiązana ze sprawą – a w rozmowie z mężczyzną, dowiadują się, że jego żona postanowiła wybrać się do krewnego, który wspiera rebeliantów na własną rękę, a później udać się na protesty przeciwko antymugolskim rządom. Mężczyzna zgadza się na przeniesienie rodzinny w inne miejsce, pod warunkiem że jego żona zostanie uratowana — bądź zostanie przeprowadzona tego próba.
Michael odnajduje kuzyna zaginionej kobiety, jak się okazuje kolaboranta, którego przesłuchuje i wydobywa z niego najważniejsze informacje. Przekazuje też jego rzeczy Thalii, aby ta mogła pod niego się podszyć, podczas gdy sam szykuje zasadzkę (strach na gremliny), natykając się po drodze na ofiary antyrządowej działalności mugolskiej, Thalia pod postacią kolaboranta dołącza do konwoju i upewnia się, że wszystko idzie zgodnie z planem i nic nie zmienia się pod względem transportu więźniów. Gdy natykają się na bogina, zwabionego w miejsce zasadzki, Thalia rozprasza mężczyzn i wyciąga więźniów. Osłaniani przez aurora, więźniowie i Wellers wyciągają schowane w wozie różdżki i przedmioty, aby uciec do lasu gdzie organizują się i teleportują do Boltby aby tam się spotkać i zająć się wszystkimi w spokojniejszych warunkach.
Beware the dreams with eyes of gold
And though he'll speak of quests and powers...
...blessed, ignore the lies you're told
From the top of this lowly hillside
Through the realm of the soulless Fey
I'm makin' my way
And all of us dread the trouble that lies ahead
At the end of this wayward day
I'm makin' my way
Czas na zgłoszenie wszystkich trwających inicjatyw upływa 5 stycznia. Pod uwagę w podsumowaniu będą brane wyłącznie inicjatywy rozpoczęte do 22.12.2022 godz: 23:59. Prosimy o kończenie swoich wątków.
Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Morsmordre :: Wprowadzenie :: Ogłoszenia :: Wydarzenia :: Zakończone wydarzenia