Wydarzenia


Ekipa forum
Magikowalstwo
AutorWiadomość
Magikowalstwo [odnośnik]31.01.23 18:48
Magikowalstwo

Magikowalstwo jest dziedziną wymagającą nade wszystko siły mięśni pozwalającej na mieszanie i kształtowanie zaczarowanych metali przy pomocy specjalnego młota i kowadła. Magikowale znają sekrety mieszania stopów z dodatkiem zaklęć, które pozwalają je utwardzać i dostosowywać do potrzeb czarodziejów. Tak wykonane wyroby najczęściej znakowane są znakami runicznymi - czasem dużymi, ozdobnymi, innym razem dyskretnymi - które ostatecznie zaklinają tchniętą w nie magię. Choć w dziedzinach tych przodują gobliny czarodzieje czerpią z ich nauk coraz więcej i rozwijają tę gałąź niezależnie od tych niechętnych innym rasom istot.

Najszerzej rozpowszechnioną dziedziną magikowalstwa jest kotlarstwo zajmujące się wytwarzaniem zaczarowanych kociołków nadających się do przeróżnych alchemicznych praktyk. Jednak oprócz tego magikowale zajmują się wszelkimi innymi magicznymi wyrobami magimetalurgicznymi, w tym łańcuchami, obrożami, podkowami i klatkami wykorzystywanymi przy hodowlach magicznych zwierząt, zaczarowanymi zamkami i kluczami, okuciem kufrów i innymi drobniejszymi zaczarowanymi przedmiotami. Wirtuozi tej trudnej sztuki ozdabiają swoje wytwory nie tylko runami, ale i pięknymi rzeźbieniami, które czynią je niepowtarzalnymi, charakterystycznymi dla danego twórcy.

Wyroby wytwarza się ze stopów o skomplikowanych recepturach, niejednokrotnie wzbogaconych o sproszkowane magiczne minerały, zwykle da się w nich jednak wyodrębnić do trzech głównych i kluczowych składników.

Kociołki
Aby stworzyć kociołek postać musi posiadać biegłość:
- dla kociołków o ST niższym niż 60 - magikowalstwo I, starożytne runy I
- dla kociołków o ST niższym niż 80 - magikolwastwo II, starożytne runy I
- dla kociołków o ST 80 i wyższym - magikowalstwo III, starożytne runy II

Tworząc kociołek postać wykonuje rzut na statystykę sprawności. Samo tworzenie polega na przetopieniu stopu z podanych komponentów oraz dodatków minerałów dowolnie wskazanych przez postać i wykuciu odpowiedniego kształtu. ST rzutu jest podany w tabeli poniżej.

Komponenty do kociołków mnożone są przez 2. Do każdego kociołka można dodać dodatek srebra goblinów, wówczas kociołek dodatkowo chroni przed wybuchem w przypadku wyrzucenia krytycznego 1 podczas warzenia eliksirów.

Stop
Opis
ST
Kociołki do wywarów, odwarów i eliksirów
miedź + cynkWykorzystywane w aptekach i mniejszych lecznicach, które samodzielnie wykonują swoje medykamenty; w zależności od proporcji metali i dodatków oraz użytych zaklęć kociołki te mają barwy od miedzianego do ciemnobrązowego. Najczęściej są lekkie, o cienkich ściankach pozwalających na precyzyjną kontrolę temperatury, przeznaczone raczej na żar niż otwarty ogień. Ciąg run spowalnia proces warzenia, co pozwala na większą kontrolę nad procesem i w konsekwencji uzyskanie lepszych efektów. Efekt: +5 do efektów eliksirów leczniczych65
miedź + ołówWykorzystywane przez mniej doświadczonych i początkujących alchemików zajmujących się tworzeniem medykamentów. Mają matową miedzianą barwę, są lekkie, a dna wyposażono w dodatkową, nieco grubszą warstwę, która osłoni eliksir nawet w razie, gdy żar zajmie się niekontrolowanym płomieniem. Ciąg run zabezpiecza wywar i zwiększa jego tolerancję na drobne odchylenia od receptury.Efekt: +5 do rzutu na alchemię w trakcie warzenia eliksirów leczniczych55
miedź + cynaWykorzystywane przez doświadczonych i zapracowanych alchemików. Mają nieznacznie większą pojemność niż przeciętny kociołek, lecz poprzez swoją specyficzną budowę pozwalają na szybsze parowanie wody i stworzenie bardziej skoncentrowanego wywaru, co zabezpiecza ciąg run. Jego wykorzystanie wymaga nadprzeciętnych umiejętności (wymaga 25 punktów w alchemii). Ma jasny połyskujący miedziany kolor.Efekt: Pozwala uzyskać jedną porcję eliksiru więcej w trakcie warzenia eliksirów leczniczych.80
kobalt + cynkPodobne kociołki rozpowszechnione są na Alei Śmiertelnego Nokturnu i w półświatku, jest towarzyszem wiedźm handlujących specyfikami pozwalającymi na szybkie pozbycie się różnego rodzaju problemów. Są małe, często wieszane nad paleniskiem na łańcuchu pozwalającym na dużą regulację wysokości nad ogniem. Mają metaliczną połyskującą barwę od srebrnej po ciemnoszarą. Lekkie okrycie wzmocnione ciągiem run uniemożliwiającym wyciek usprawnia kondesację powietrza, co pozwala na silniejsze nasycenie gotowej esencji.Efekt: +5 do efektów trucizn65
kobalt + ołówKociołki wykorzystywane do warzenia trucizn nie są łatwo dostępne. Ich nie do końca legalne przeznaczenie sprawia, że są traktowane podejrzliwie. Te przyjmują barwę jasnej połyskującej szarości, są szerokie i dość płaskie, co pozwala na dokładniejszą kontrolę wywaru w trakcie jego warzenia. Ciąg run spowalnia przemiany wewnątrz kociołka, co pozwala na dokładniejszą kontrolę przebiegu procesu.Efekt: +5 do rzutu na alchemię w trakcie warzenia trucizn55
kobalt + cynaNieduży, wąski, ale wysoki kociołek, srebrny, połyskujący od zewnątrz, a od wewnątrz niebieskawy, matowy i wyłożony specjalną warstwą, która nie pozwala na przyleganie wywaru do ścianek naczynia. Jego łatwe opróżnienie pozwala na bardzo efektywne wykorzystanie użytych składników, z których esencję pomaga wywabić ciąg run. Jego wykorzystanie wymaga nadprzeciętnych umiejętności (wymaga 25 punktów w alchemii).Efekt: Pozwala uzyskać jedną porcję eliksiru więcej w trakcie warzenia trucizn.80
tantal + cynkAlchemicy mawiają, że te kociołki przynoszą pecha, niewątpliwie skondensowana energia eliksirów bojowych przyniosła zgubę niejednemu czarodziejowi. Potencjalnie łatwopalne, wybuchowe i śmiercionośne wywary warzone w tym ciemnoszarym dość dużym kociołku dzięki odpowiedniemu rozstawieniu ścianek poprawiających przepływ eliksiru w trakcie mieszania stają się jeszcze bardziej niebezpieczne. Ciąg run jest tu szczególnie istotny, gdyż chroni alchemika przed potencjalnie niszczącymi efektami gotowych wywarów.Efekt: +5 do efektów eliksirów bojowych65
tantal + ołówDość duży szaromatowy kociołek o dość grubych ściankach, ciężki, co ma zapewnić bezpieczeństwo wywaru. Jego wielkość pozwala na lepszą kontrolę nad procesem warzenia, co za tym idzie wzmacnia efektywność działania. Ciąg run spowalnia procesy zachodzące pomiędzy komponentami, co pozwala alchemikowi na szybką reakcję, gdy pojawią iskry zwiastujące potencjalny wybuch. Efekt: +5 do rzutu na alchemię w trakcie warzenia eliksirów bojowych55
tantal + cynaDuży szary matowy kociołek wyłożony od wewnątrz specjalną ciemnoszarą lub czarną powłoką, która lepiej rozprowadza ciepło i która pozwala bezpieczniej i dokładniej opróżnić jego zawartość. Ciąg run stabilizuje wywar, dzięki czemu jest bezpieczniejszy dla samego alchemika. Jego wykorzystanie wymaga nadprzeciętnych umiejętności (wymaga 25 punktów w alchemii).Efekt: Pozwala uzyskać jedną porcję eliksiru więcej w trakcie warzenia eliksirów bojowych.80
Kociołki runiczne
miedź + kobaltCiężki kociołek o grubych ściankach, nieduży, czarny z miedziano-niebieskim poblaskiem. Pozwala na efektywniejsze przetapianie małych ilości metali, co jest szczególnie przydatne przy talizmanach, z runami których współgrają ciągi wyciosane na jego dnie. Odpowiedni nawet na bardzo silny ogień.Efekt: +1 do rzutu na alchemię w trakcie przetapiania metali na talizmany.70
miedź + tantalCiężki kociołek o grubych ściankach, nieduży, czarny z miedziano-srebrnym poblaskiem. Pozwala na efektywniejsze przetapianie małych ilości metali, co jest szczególnie przydatne przy talizmanach, z runami których współgrają ciągi wyciosane na jego dnie. Odpowiedni nawet na bardzo silny ogień.Efekt: +2 do rzutu na alchemię w trakcie przetapiania metali na talizmany.80
miedź + lawa wulkaniczna + złotoCiężki kociołek o grubych ściankach, nieduży, czarny z miedziano-złotym lub miedziano-zielonkawym poblaskiem. Pozwala na efektywniejsze przetapianie małych ilości metali, co jest szczególnie przydatne przy talizmanach, z runami których współgrają ciągi wyciosane na jego dnie. Odpowiedni nawet na bardzo silny ogień.Efekt: +3 do rzutu na alchemię w trakcie przetapiania metali na talizmany.100

Zaczarowane podkowy
Zaczarowane podkowy służą magicznym koniom, wzmacniane runami pozwalają na osiąganie niezwykłych prędkości przez szlachetne aetonany i wytrzymują ogromny ciężar wielkich abraxanów, a nawet zabezpieczają podwodne hipokampusy. Nikt tak jak magikowale nie potrafi zadbać o kopyta czarodziejskich wierzchowców. Runy na podkowach odpowiadają imionom legendarnych rumaków, których moc otacza je opieką.

Tworząc podkowę postać wykonuje rzut na statystykę sprawności. Samo tworzenie polega na przetopieniu stopu z podanych komponentów oraz dodatków minerałów dowolnie wskazanych przez postać i wykuciu odpowiedniego kształtu. ST rzutu jest podany w tabeli poniżej.

NazwaStop
Cechy
ST
Podkowy Freyfaxi
lawa wulkaniczna + tantal
Podkowy całkowicie chroniące zwierzę przed poślizgiem, zarówno na lodzie, w błocie, jak i na mokrym podłożu. Dość mocno ogranicza motorykę kopyta, ale pozwala na wykorzystanie pełni potencjału zwierzęcia nawet w najtrudniejszych warunkach. Nie utrudniają lotu, pozwalają swobodnie kroczyć po powierzchni wody.50
Podkowy Graniego
miedź + cyna
Bardzo twarde i wytrzymałe, ciężkie, odpowiednie dla silnych koni o przeznaczeniu pociągowym. Bardzo dobrze chronią kopyta, doskonale amortyzują w szczególności przy wolniejszym chodzie, chronią przed poślizgiem. Stanowią dodatkową ochronę konwoju, gdy wiozą ważne towary, nawet przypadkowe kopnięcie podkową Graniego pozostawia po sobie silne zaczarowane odmrożenie.40
Podkowy Gullfaxi
złoto + srebro goblinów
Eleganckie i drogie podkowy o złocistym zabarwieniu. Są lekkie, doskonale amortyzują i odciążają kopyto, i równie dobrze służą na lądzie, jak w powietrzu, a nawet w wodzie. Nie są jednak szczególnie wytrzymałe i nie nadają się na długie przełajowe wyprawy, lecz pozwalają wierzchowcowi wykorzystać pełnię swojego potencjału, nieznacznie go wzmacniając. Odpędzają owady. Często widywane u czempionów torów wyścigowych.65
Podkowy Hrimfaxi
kobalt x2
Popularne podkowy odpowiednie na dalekie podróże na niepewnym podłożu, dobrze chronią kopyto i nogę, zapewniają też dobrą motorykę w trakcie lotu i odpychają nieprzyjazne wiatry. Stanowią wystarczającą amortyzację. Mają zabarwienie od srebrnego przez niebieskawe po czarne, w zależności od użytych proporcji i sposobu zaklinania.40
Podkowy Skinfaxi
miedź x2
Lekkie podkowy o jasnym miedzianym zabarwieniu delikatnie amortyzujące kopyta, mało wytrzymałe, lecz doskonale wspomagające zabiegi lecznicze w trakcie urazów i chorób. Zaklęte runy w połączeniu z magiczną mocą miedzi przyśpieszają gojenie, a ich budowa pozwala odciążyć chorą nogę. Umiejętnie zaklęte (II poziom starożytnych run magikowala) ukoją ból i ochronią nawet złamaną kończynę wierzchowca przed dalszymi uszkodzeniami, pośrednio prowadząc do jej ozdrowienia.40
Podkowy Slejpnira
złoto + srebro goblinów + smocza kość
Eleganckie i drogie podkowy o złocistym lub srebrnym, w zależności od proporcji oraz sposobu zaklinania, odcieniu. Są lekkie, doskonale amortyzują kopyto, odciążają nogę i chronią przed poślizgiem. Nadają się zarówno na ląd, powietrze, jak i wodę. Pozwalają kroczyć po wodzie i odpychają nieprzyjazne wiatry. Dość wytrzymałe, o ile koń nie zostanie nadmiernie obciążony ani nie czeka go bardzo daleka podróż. Odpędzają owady. Pozwalają wierzchowcowi wydobyć z siebie pełnię potencjału, zauważalnie zwiększają jego wigor, energię i wytrzymałość. Widywane na kopytach rasowych wierzchowców najbogatszych czarodziejów. 70
Podkowy Swadelfari
ołów + tantal
Solidne, bardzo wytrzymałe podkowy, które bardzo dobrze amortyzują kopyto. Nadają się dla koni pociągowych, pracujących i na dalekie podróże, mogą nieznacznie utrudniać motorykę w trakcie lotu.40

Mistrz gry
Mistrz gry
Zawód : -
Wiek : -
Czystość krwi : n/d
Stan cywilny : n/d
Do you wanna live forever?
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
Magikowalstwo Tumblr_mduhgdOokb1r1qjlao4_500
Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 http://morsmordre.forumpolish.com/ https://www.morsmordre.net/t2762-skrytki-bankowe-czym-sa#44729 http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki
Magikowalstwo
Szybka odpowiedź
Uprawnienia

Nie możesz odpowiadać w tematach