Morsmordre :: Wprowadzenie :: Biuro informacji :: Mechanika
Celem niniejszego tematu jest ułatwienie odnalezienia się w zmianach mechanicznych, które zaszły w okresie nieaktywności postaci powracających. Postać powracająca powinna dostosować swoją kartę postaci do zmian, które zaszły na forum, zarówno w punktach, jak i w opisach fabularnych poszczególnych biegłości.
W kalendarium nie zostały podniesione zmiany, które zostały zniesione dalszymi zmianami.
Zapoznanie się z tematem jest zbędne dla graczy, którzy rozpoczynają grę na forum.
[18.07.16] Pojawienie się na forum pierwszej wersji mechaniki biegłości;
[22.01.17] Podwyższenie przysługujących na start statystyk o 5;
[13.06.17] Reorganizacja mechaniki tworzenia postaci i przyznawania statystyk startowych;
[23.07.17] Zmiany w miejscach zamieszkania arystokratów (przymus wspólnych dworków);
[23.10.17] Obniżenie puli biegłości z 75 do 70 punktów startowych;
[02.11.17] Ostatnie ogólne zmiany cen i pułapów biegłości;
[11.11.17] Usunięcie umiejętności: nakładanie klątw, łamanie klątw;
[08.02.19] Nowa statystyka: zwinność, przyznanie 5 punktów sprawnościowych na start (z możliwością odrzucenia ich w zamian za 2PB), zmiana w wyliczaniu bonusów przysługujących za biegłości do statystyk sprawnościowych;
[14.03.19] Zmiany w biegłościach: perswazja, zastraszanie, kłamstwo;
[16.07.19] Zmiany cen i pułapów biegłości artystycznych i sportowych;
[23.09.19] Nowa biegłość: walka wręcz;
[05.11.19] Zmiany w biegłości: odporność psychiczna (teraz: odporność magiczna);
[13.02.20] Pojawienie się mechaniki zabezpieczeń (zastąpiła dawne pułapki);
[29.07.20] Wprowadzenie limitu PB możliwych do otrzymania za rozliczone wsiąkiewki;
[14.01.21] Usunięcie powiązania statystki sprawności z wagą postaci, przyznanie 10 startowych punktów sprawnościowych (zamiast poprzednich 5), scalenie biegłości szlacheckiej etykiety i savoir vivru, wprowadzenie zakazu rozwijania biegłości naukowych na IV poziom u postaci, które nie ukończyły 25 lat;
[23.01.21] Nowa biegłość: rozpoznawalność;
[14.02.21] Pojawienie się reszty w tabeli statystyk;
[23.02.21] Nowa biegłość: kokieteria, zmiany w rozkładzie punktów biegłości genetyki półwili;
[23.03.21] Zmiana w biegłości: skradanie;
[26.07.21] Usunięcie dawnych profitów organizacji (u Rycerzy - 1 pkt CM za każdy 1 poziom biegłości , w Zakonie - 3 pkt OPCM za I poziom biegłości, kolejne 1 za IV i V), wprowadzenie nowej mechaniki umiejętności organizacji, usunięcie umiejętności oburęczności;
[24.09.21] Zmiany w limitach: szlacheckich, genetyk, umiejętności, pojawienie się ceny za genetyki, usunięcie biegłości wytrzymałości fizycznej, wprowadzenie biegłości wytrzymałości psychicznej, zmiany w statystykach: sprawność, zwinność;
[02.11.21] Pojawiła się możliwość wzięcia startowego kredytu przez postaci, które ukończyły 25 rok życia;
[13.12.21] Pojawienie się nowej biegłości: geomancja, zmiany w biegłościach: astronomia, numerologia, anatomia, zmiany w mechanice nakładania klątw, zmiany w statystykach; uzdrawianie, alchemia;
[26.01.22] Pojawiła się biegłość: wiedza o sztuce, zmiany w biegłościach: historia magii, kłamstwo, ONMS, skradanie, starożytne runy, spostrzegawczość, zielarstwo;
[29.06.22] Zmiany w biegłościach: szczęście, pech, usunięcie bonusów przypisanych do statystyk na stałe, dodanie nowej kategorii biegłości - pozostałe;
[26.07.22] Zdjęcie blokady tworzenia aurorów na start;
[26.07.22] Opisy lokacji w domach postaci powinny zostać wklejone z konta mistrza gry (tematy puste lub zawierające wyłącznie stare wątki można wymienić);
[01.02.23] Pojawienie się biegłości potencjału magicznego (tylko dla charłaków), znikają kociołki i miotły w dawnej formie (zastąpione przez mechanikę rzemiosła);
[25.11.23] Zmiana biegłości ekonomii, wprowadzenie umiejętności patronusa.
• Postać nie musi kupować różdżki, podstawowego kociołka, podstawowej miotły ani sowy pocztowej - może założyć, że po prostu przedmioty te posiada.
• Niektóre genetyki wymagają ich opłacenia przy tworzeniu postaci.
• Tylko postać, która ukończyła 25 lat, może wydać na start punkty doświadczenia (w liczbie zależnej od jej wieku).
• Dozwolona jest rejestracja kont gracza, które łącznie posiadają dwa atuty z poniższych: są szlachetnie urodzone, posiadają szczególną genetykę inną niż półolbrzym albo półgoblin lub posiadają unikalną umiejętność oraz jednego konta, które ma czystość krwi czysta ze skazą. Limity te można powiększyć w sklepiku mistrza gry.
• Różdżka (podobnie jak inne przedmioty) nie jest dopisywana na stałe do statystyk. Przysługujący z niej bonus jest dodawany do rzutu k100 na daną statystykę.
• Postać, która wraca na forum po dłuższej przerwie, może wprowadzić w kartę dowolne zmiany, w tym zmianę wizerunku. Nie mogą być to zmiany, które sprawią, że postać zmieni swoją kreację istotnie.
Dawna nazwa: jasny umysł (później: odporność psychiczna)
Aktualna nazwa: odporność magiczna, wytrzymałość psychiczna, mocna głowa (biegłość rozbita na trzy)
Dawna nazwa: retoryka
Aktualna nazwa: perswazja
Dawna nazwa: silna wolna (później: wytrzymałość fizyczna)
Aktualna nazwa: biegłość usunięta - rola przeniesiona na statystykę sprawności
Dawna nazwa: szlachecka etykieta
Aktualna nazwa: savoir-vivre
Dawna nazwa: ukrywanie się
Aktualna nazwa: skradanie
Dawna nazwa: wiedza o rzeźbie, wiedza o malarstwie
Aktualna nazwa: wiedza o sztuce
Biegłości usunięte całkowicie: magia umysłu, koncentracja
Dawna nazwa: eliksiry
Aktualne nazwa: alchemia
Dawna nazwa: leczenie
Aktualna nazwa: uzdrawianie
Dawna nazwa: uniki
Aktualna nazwa: zwinność
Morsmordre :: Wprowadzenie :: Biuro informacji :: Mechanika