Animag to czarodziej, który posiada nabytą umiejętność zmiany w konkretne zwierzę. Nie wykorzystuje przy tym żadnych zaklęć ani nie korzysta z różdżki, zamiana zachodzi tylko i wyłącznie pod wpływem skoncentrowanych myśli. Nauka tej sztuki jest niezwykle trudna i skomplikowana, często trwa wiele lat, dopóki mozolne ćwiczenia przyniosą jakiekolwiek efekty i zamiana w zwierzę zostanie opanowana do perfekcji. Istotnym faktem jest, że postać, którą przyjmuje czarodziej, odzwierciedla jej charakter, co ciekawsze, mimo że będąc zwierzęciem zachowują wolną wolę i pełną świadomość, ich odruchy są ograniczone, bardziej zwierzęce, choć nadal mogą nad nimi panować. Zwierzęta zachowują ludzki kolor oczu nawet, gdy jest to dla nich nienaturalne. Potrafią porozumiewać się z innymi zwierzętami tej samej rasy - należy jednak mieć na uwadze możliwości intelektualne danego gatunku.
Ministerstwo Magii wprowadziło bardzo restrykcyjną politykę względem animagów. Każdy z nich ma obowiązek stawić się w Urzędzie Niewłaściwego Użycia Czarów i zarejestrować, aby Ministerstwo miało wgląd, czy czarodziej nie wykorzystuje swojej umiejętności w niedozwolony sposób. Kara za utrzymywanie takiej magii w sekrecie nie jest błaha, takowym przestępcom grozi bowiem Azkaban.
Istnieje jednorazowa możliwość zmiany swoje animagicznej postaci, co równa się utracie tej wcześniejszej i kosztuje 350 PD. Naukę owej zmiany należy potwierdzić jednym ze sposobów opisanych tutaj.
Aby skorzystać z umiejętności należy rzucić kością k10, stopień trudności udanej próby przemiany wynosi 25. Dolicza się statystykę transmutacji. Należy pamiętać, że 1 na kości k10 jest rozpatrywane w takiej sytuacji jak krytyczna porażka. Jeżeli postać ma 25 pkt transmutacji staje się z tego obowiązku zwolniona.
Wymagania
▲ zakup umiejętności w sklepiku