Pisząc wątek na alei Śmiertelnego Nokturnu musisz napisać swój pierwszy post nie w budynku, a na zewnątrz, na jednej z ulic. Wraz z opisaniem próby wejścia na Nokturn należy rzucić kością podpisaną jako "Nokturn". Następnie należy dostosować się do wylosowanej opcji.
Przestrzegamy, Nokturn należy do miejsc szczególnie niebezpiecznych. Data rozpoczynanego wątku na Nokturnie musi być ostatnią z toczonych gier.
Kością opisana jako Nokturn NIE MOŻNA rzucać poza Nokturnem.
Poruszając się po Nokturnie nie muszą rzucać kością osoby, które podróżują przy pomocy kominka i sieci Fiuu. W ten sposób można jednak dostać się wyłącznie w te miejsca, które w opisie lokalizacji mają wyraźnie zaznaczone posiadanie takiego kominka. W przypadku wyjścia z tego budynku na ulicę należy już rzucać kością. W przestrzeni publicznej Alei Śmiertelnego Nokturnu kominek znajduje się tylko w sklepie Borgina&Burke'a.
Nie muszą rzucać animagowie, kiedy pojawiają się pod zwierzęca postacią ani metamorfomagowie, kiedy zamieniają się w postać, która może pojawić się na Nokturnie.
Nie muszą rzucać również postaci przebywające w towarzystwie kogoś, kto może poruszać się po Nokturnie swobodnie (jedna taka postać może przeprowadzić tylko jedną inną postać).
Postaci poruszające się po Nokturnie swobodnie to:
a) wszystkie postaci posiadające rangę Rycerzy Walpurgii (Rycerza, Sojusznik, Śmierciożerca; należy posiadać rangę w danym momencie, chwilowa jej utrata oznacza również brak upoważnienia do poruszania się po tej części Londynu),
b) imiennie wymienione postaci, które posiadają odpowiednie uzasadnienie w swojej karcie postaci lub zdobyli je w trakcie gry (trzykrotne wejście przy pomocy odpowiedniej kości i odegranie wątków uzasadniających zmieniony stan rzeczy*).
*Picie piwa w Wywernie nie jest uzasadnieniem fabularnym.
- Imienna lista - rozwiń:
Matthew Bott
Victor Vale