Trolle mimo, iż są istotami bez niewątpliwie fascynującymi, pozostają przez wzgląd na swój brak szeroko rozumianej estetyki i wdzięczności spychane przez czarodziejów na dalszy plan, wyrzucane ze świadomości. Niezmiennie jednak pozostają istotami których poznaniu warto poświęcić trochę czasu, a ich język oparty na gardłowych odgłosach i pochrząkiwaniach w odpowiedniej chronologii czy natężeniu niewątpliwie wart jest dokładniejszego zgłębienia.
Brak ogólnego zainteresowania tymi istotami wiąże się z utrudnieniem nauki na temat owego języka - jednak kiedy życie nam czegoś nie podsuwa, jedyną mającą sens opcją jest zrobienie tego osobiście.
Julia Prewett zaczyna więc pracę nad podręcznikiem dotyczącym języka trolli. W pierwszych rozdziałach znajdować się będą wskazówki dla początkujących, szczegółowe opisy podstawowych odgłosów, ich kolejność w wypadku najbardziej podstawowych zwrotów czy zalecenia biorące pod uwagę swoistą instynktowną specyfikę tego języka.
Dalsze części zawierać będą coraz więcej wskazówek i zadań, ostatnie rozdziały poświęcone zostaną różnicom pomiędzy dialektem trolli górskich, rzecznych i leśnych - o czym nie należy zapominać, ponieważ podobne subtelności bywają zdradliwe!
Podręcznik oparty o praktykę nauki języka na osobach nie mających wcześniej do czynienia z trollińskim.
Osoby chcące odbyć w pełni darmowy kurs języka trollińskiego i przyczynić się do powstania podręcznika. Wymagana wiedza w zakresie Opieki Nad Magicznymi Stworzeniami, świadomość tego z jakimi zagrożeniami wiąże się obcowanie z tymi niebezpiecznymi istotami, sumienność i posiadanie instynktu samozachowawczego w razie kontaktu z wyżej wymienionymi.
Kierujący grupą: Julia Prewett
Bonus z literatury (wiedza i tworzenie): 10
Obiekt I: Sally Moore
Bonus z literatury: -50
Obiekt II: Susanne Lovegood
Obiekt III: Ulysess Ollivander
Obiekt IV: Titus Ollivander
Bonus z literatury (wiedza i tworzenie): 10
Obiekt V: Lunara Greyback
Obiekt VI: Heath MacMillan
Bonus z literatury (wiedza): 10
Tworzenie: -50
Teoretyczna nauka podstaw języka trolli, wskazanie istotnych różnic pomiędzy głównymi grupami języków. Spisanie wniosków. Uporządkowanie informacji.
wymagania: II poziom znajomości języka trolli u co najmniej jednej postaci w wątku, w którym odgrywana będzie nauka
100/100, bonus do rzutu - znajomość literatury (w wątku rzucają raz wszystkie biorące w nim udział postaci, wyniki rzutów sumują się)
Julia Prewett, Sally Moore: wstęp do nauki, wyłożenie teoretycznych podstaw, przygotowanie uczestnika do dalszej nauki. (4 + 98 + 10 - 50 (bonus literatura)) - 62
klik
Julia Prewett, Ulysses Ollivander: wstęp do nauki, wyłożenie teoretycznych podstaw, przygotowanie uczestnika do dalszej nauki. (45 + 16 + 10 + 10 (bonus literatura)) - 81
klik
Teoretyczna nauka podstaw języka trolli, wskazanie konkretnych sformuowań, popularnych łączeń odgłosów, z podkreśleniem instynktownej natury języka. Spisanie wniosków. Uporządkowanie informacji.
wymagania: II poziom znajomości języka trolli u co najmniej jednej postaci w wątku, w którym odgrywana będzie nauka
100/100, bonus do rzutu - znajomość literatury (w wątku rzucają raz wszystkie biorące w nim udział postaci, wyniki rzutów sumują się)
Imię i nazwisko: Julia uczy Heatha trollińskich powitań oraz prostych zwrotów, póki co skupiając się głównie na gwizdach.
(98+10+13-50=71)
klik!
Imię i nazwisko: Julia uczy Titusa zwrotów w języku trollińskim.
(97+10+40+10=157)
klik!
Przygotowanie podstawy podręcznika, omówienie skutecznych metod nauki, sposobu opisania odgłosów i zawiłości językowych.
wymagania: co najmniej I poziom znajomości języka trolli u wszystkich postaci biorących udział w tym etapie; co najmniej jedna postać musi posiadać II poziom znajomości języka
0/100, bonus do rzutu - znajomość literatury (w wątku rzucają raz wszystkie biorące w nim udział postaci, wyniki rzutów sumują się)
Imię i nazwisko: co robił? (ilość zdobytych punktów)
Nauka praktyczna. Spotkania z trollami, obiekt przysłuchuje się rozmowie prowadzącego badania z trollami, dokonuje prób tłumaczenia. Spisanie wniosków, uporządkowanie informacji. (prowadzone na trollach leśnych)
wymagania: co najmniej I poziom znajomości języka trolli u wszystkich postaci biorących udział w tym etapie; co najmniej jedna postać musi posiadać II poziom znajomości języka
0/100, bonus do rzutu - ONMS
Imię i nazwisko: co robił? (ilość zdobytych punktów)
Nauka praktyczna. Spotkania z trollami, obiekt dokonuje pierwszych prób rozmowy z trollami pod kontrolą prowadzącego zajęcia. Etap prowadzony do czasu osiągnięcia przez obiekt odpowiedniej biegłości językowej. Spisywanie wniosków. Uporządkowanie informacji. Pisanie podręcznika. (prowadzone na trollach leśnych)
wymagania: co najmniej I poziom znajomości języka trolli u wszystkich postaci biorących udział w tym etapie; co najmniej jedna postać musi posiadać II poziom znajomości języka
a) 0/100, bonus do rzutu - ONMS (spotkania z trollami)
b) 0/100, bonus do rzutu - tworzenie literatury (pisanie podręcznika)
Aby ukończyć etap V, należy spełnić oba jego wymagania.
Imię i nazwisko: co robił? (ilość zdobytych punktów)
Nauka praktyczna. Spotkania z trollami rzecznymi i górskimi. Wskazywanie różnic pomiędzy dialektami. Spisywanie wniosków. Uporządkowywanie informacji. Pisanie podręcznika.
wymagania: co najmniej I poziom znajomości języka trolli u wszystkich postaci biorących udział w tym etapie; co najmniej jedna postać musi posiadać II poziom znajomości języka
a) 0/100, bonus do rzutu - ONMS (spotkania z trollami)
b) 0/150, bonus do rzutu - tworzenie literatury (pisanie podręcznika)
Aby ukończyć etap VI, należy spełnić oba jego wymagania.
Imię i nazwisko: co robił? (ilość zdobytych punktów)
To anyone willing to buy.
He steals the image in her kiss,
From her hearts apocalypse.