Morsmordre :: Wprowadzenie :: Ogłoszenia
Ogłoszenia
AutorWiadomość
First topic message reminder :
Ogłoszenie #001 Drogie Morsy!
Serdecznie witamy Was wszystkich na forum. Mamy nadzieję, że zostaniecie z nami na dłużej po przysłowiowym początkowym bumie i że forum spełniło oczekiwania tych, którzy na nie czekali. Obiecujemy, że postaramy się sprostać stawianym nam wymaganiom, zrobimy też wszystko, co w naszej mocy, żeby Mors stał się miłym miejscem, na które z ochotą i radością będziemy zaglądać w wolnym czasie. Zachęcamy naszą rosnącą społeczność do integracji!
Korzystając z okazji, zawiadamiamy, że uporządkowana została pierwsza fala wizerunków. Osoby, które zdublowały czyjeś rezerwacje, otrzymały odpowiednie wiadomości.
Administracja Morsmordre
Serdecznie witamy Was wszystkich na forum. Mamy nadzieję, że zostaniecie z nami na dłużej po przysłowiowym początkowym bumie i że forum spełniło oczekiwania tych, którzy na nie czekali. Obiecujemy, że postaramy się sprostać stawianym nam wymaganiom, zrobimy też wszystko, co w naszej mocy, żeby Mors stał się miłym miejscem, na które z ochotą i radością będziemy zaglądać w wolnym czasie. Zachęcamy naszą rosnącą społeczność do integracji!
Korzystając z okazji, zawiadamiamy, że uporządkowana została pierwsza fala wizerunków. Osoby, które zdublowały czyjeś rezerwacje, otrzymały odpowiednie wiadomości.
Administracja Morsmordre
Zgodnie z zapowiedzią na forum pojawiły się już nowe zasady rekrutacji do organizacji, zarówno do Rycerzy Walpurgii, jak i Zakonu Feniksa. W niniejszych tematach możecie poczytać więcej o randze sojusznika.
Administracja Morsmordre
Zaszły roszady w moderacjach poszczególnych rodów szlacheckich. Osoby moderujące, których linia fabularna oznaczała opuszczenie rodu, zostały usunięte. Osoby nieaktywne lub wykazujące się skąpą aktywnością zostały usunięte. Dodane zostały postaci aktywne - prosimy o sprawdzenie swoich rodzin.
Administracja Morsmordre
Garść zmian:
- Zmianie uległ pkt V.1.b. regulaminu, dookreślony został w nim wiek dzieci - zasada ta była przestrzegana przez nas od zawsze, dotąd była jednak niepisana.
- Zmienił się sposób naliczania punktów za posiadane biegłości u czarodziejów będących członkami grup badawczych organizacji. Zamiast 5 punktów za biegłość na IV poziomie i 1 punktu na III poziomie, otrzymują 4 za IV i 3 za III.
- Powstały grupy sojuszników Zakonu Feniksa i Rycerzy Walpurgii (wszystkich zainteresowanych prosimy o upewnienie się, że ich postaci się w nich znajdują - jeśli nie, prosimy zgłosić tę usterkę w aktualizacjach).
- Zmianie uległ kod skrytek bankowych, zostały w nich dodane punkty na dookreślenie dokonanych inwestycji oraz opisania Czekoladowych Żab (opcjonalnie). Prosimy o uzupełnienie swoich skrytek o te pola zgodnie z nowym wzorem (i prosimy to zrobić przed końcem aktualnego miesiąca).
Zawiadamiamy także, że na okresie próbnym mistrza gry pojawiła się Elaine Avery.
Administracja Morsmordre
Świętujemy kolejne - czwarte już - urodziny forum. Jest to nasze wspólne święto, bo na sukces forum pracowaliśmy wszyscy - pisząc niezwykłe i złożone postaci, śledząc poczynania innych bohaterów, rozgrywając swoją własną fabułę i wreszcie uczestnicząc w tej, którą do zaoferowania ma forum. Przez te cztery lata napisaliśmy niemal 200 000 postów, co pokazuje, że forum przez te cztery lata praktycznie nigdy nie zwolniło. Dziękujemy Wam za aktywność, zaangażowanie i dobrą zabawę - mamy nadzieję, że będziemy się wspólnie bawić jeszcze długo.
Z okazji urodzin przygotowaliśmy dla Was mały konkurs. Zachęcamy też do odwiedzenia naszego kanału na youtubie, gdzie tradycyjnie po północy pokaże się trailer nowego rozdziału naszej fabuły. Mamy również dla Was prezent pod postacią jednej darmowej Czekoladowej Żaby dla każdego gracza (nie konta - należy wybrać jedno). Losować darmowe żaby można do 31 lipca włącznie, zamiast zapłaty wskazując link do niniejszego ogłoszenia.
Nastąpiła zmiana okresu fabularnego. Nastał okres od 31 grudnia do końca marca 1957 r., w związku z powyższym prosimy zapoznać się z aktualizacją fabuły, kalendarza wraz z pogodą, a także działem wydarzeń oraz mediów, gdzie zawsze znajdują się aktualne informacje na nowy okres. Ponadto, do dnia 31 lipca należy:
• rozliczyć wsiąkiewki, a także wszystkie inne zaległości związane z poprzednim miesiącem, posty z wykonywaniem zawodu, wątki z wykonywaniem zawodu;
• upewnić się, że w Waszych skrytkach bankowych znajdują się aktualne informacje (po tej dacie może zostać umieszczone podsumowanie z mistrza gry, po którym postać nie będzie już mogła zmienić wartości swojej skrytki);
• rozpocząć wszelkie wątki, jakie miało się zamiar rozegrać jeszcze w minionym miesiącu (później będzie można je rozegrać już tylko w myślodsiewni).
Przeczyszczony został temat z parszywkami, w związku z czym można już losować parszywki na nowy miesiąc.
Jednocześnie zawiadamiamy, iż wszelkie zgłoszenia wsiąkiewek, opowiadań, etc, wrzucone w terminie, ale niedokończone, tj. niekompletne, z brakami, niezgodne z wymaganym wzorem lub niespełniające wymogów limitów znaków, nie na temat i wymagające jakiejkolwiek poprawy, będą z tematu usuwane i nieprzyjmowane po upływie faktycznego terminu. Prosimy, sprawdźcie swoje zgłoszenia, zanim je wrzucicie. To nie jest trudne, a ekipa forum wbrew pozorom nie ma na to sprawdzanie więcej czasu, niż osoby, które tych zgłoszeń dokonują.
Zaktualizowane zostało także nieco zaniedbane kalendarium.
Poprawione zostały kości na Nokturnie.
Zakończył się drugi sezon Klubu Pojedynków - zainteresowanych prosimy o zapoznanie się z rankingiem oraz nagrodami. Na kolejny sezon zaszły zmiany: obniżona została punktacja bazowa wygranego pojedynku - mamy nadzieję, że dzięki temu stanie się on nieco bardziej dynamiczny. Powstał też podział na pierwszą i drugą ligę, szczegóły uczestnictwa w obydwu znajdują się w odpowiednim temacie. W związku z powyższym odświeżone zostały również klubowe postaci NPC w części mechanicznej. Zaszły też drobne zmiany w regulaminie klubu.
W mechanice forum skonkretyzowana została kwestia rzutu do celu. Ograniczona została też kwestia celowania w postaci znacznie oddalone od postaci - szczegóły znajdują się pod koniec akapitu opisującego zasady rzucania zaklęć. Dookreślono również kwestię ekwipunku w wątkach i dodano odpowiednie pozycje w sklepiku mistrza gry. Poprawiona została także tabela opisująca istotę statystyk i mamy nadzieję, że odtąd będzie pełniła swoją rolę lepiej.
Na forum pojawiło się także 80 nowych lokacji. Co więcej, zaktualizowana została mapa forum, by można je było przeglądać w sposób przejrzysty i łatwy.
W spisie zaklęć pojawiło się 46 nowych zaklęć uwzględniających wszystkie dostępne dziedziny. Rozszerzony został również spis zaklęć w Klubie Pojedynków.
Na koniec zostawiliśmy to, co morsy lubią najbardziej, czyli zmiany w mechanice biegłości. Mamy nadzieję, że ostatnie. Zmiany obejmują biegłości artystyczne, rzemieślnicze i sportowe. Zniesiony został problematyczny podział na sztuki artystyczne zwykłe i magiczne, zaś ceny oraz przedziały wszystkich tych dziedzin zostały ze sobą zrównane. Oznacza to, iż:
• II poziom biegłości artystycznych kosztuje teraz 7 PB, nie 3 PB;
• I poziom biegłości sportowych kosztuje teraz ½ PB, nie 1 PB;
• wszelkie dziedziny podzielone na zwykłe i magiczne zostały ze sobą scalone;
• znacznie rozszerzony został katalog biegłości sportowych.
Zainteresowanych odsyłamy do tego tematu.
Zmieniły się przedziały i sposób naliczania punktów biegłości u badaczy ugrupowań Rycerzy Walpurgii i Zakonu Feniksa. Nieaktywni badacze opuścili grupę.
Zaktualizowany i poprawiony został przewodnik po forum, mamy nadzieję, że w nowej formie będzie dla naszych nowych graczy użyteczniejszy.
Administracja Morsmordre
W opisach organizacji pojawiło się skonkretyzowanie możliwej utraty punków biegłości organizacji. Zasada ta działa ze skutkiem natychmiastowym i z mocą wsteczną w obrębie minionego okresu fabularnego.
Utrata punktów organizacji jest możliwa w przypadku znikomej aktywności postaci, tj:
- Brak aktywności na spotkaniach organizacji (w przypadku śmierciożerców/gwardzistów i badaczy oraz multikont jednego gracza - na dwóch z rzędu);
- Brak ogólnej aktywności (nierozliczona wsiąkewka w przeciągu zakończonego okresu fabularnego);
- Nierozegranie w terminie misji pobocznej, na którą postać się zapisała;
- W przypadku śmierciożerców/gwardzistów - brak wydzielonego zadania dla sojusznika w przeciągu wyznaczonego terminu, nieprzeprowadzenie spotkania organizacji w całości pomimo wyznaczenia postaci do tego celu oraz brak uczestnictwa w misjach pobocznych przez dwa okresy fabularne z rzędu.
Ze spraw drobniejszych - dookreślony został w sklepiku opis myślodsiewni, jej działanie nie uległo zmianie, uczulamy jednak, by nie traktować jej jak odtwarzacza plików filmowych.
Administracja Morsmordre
Wciąż porządkujemy PB organizacji - obniżeniu uległy punkty przyznawane za wydarzenia. Dookreślono także kryterium przyznawania punktów za misje poboczne, samo jej ukończenie przestanie wystarczać.
Administracja Morsmordre
To było nieuchronne i zapewne większości ta zmiana nie zadziwi: zmieniona została biegłość ekonomii. Podwyższone zostały przysługujące za nią bonusy, ale zostały ograniczone jedynie do comiesięcznego przychodu opartego na opowiadaniach związanych z pracą. Nowe zasady obowiązują od stycznia.
W związku z powyższym:
- cenie uległ zmianie kluczyk do banku Gringotta;
- w skrytkach bankowych pojawiła się rubryczka na podliczone miesięczne zarobki - prosimy ją uzupełnić.
Administracja Morsmordre
Kolejne zmiany w biegłościach...
I poziom biegłości ekonomii kosztuje odtąd 2 PB nie 5 PB. Postaci, które mają go wykupiony po wyższej cenie, prosimy o zgłoszenie tego faktu w aktualizacjach.
Administracja Morsmordre
W związku z problemami, jakie ostatnimi czasy - i w przeszłości - pojawiły się na forum, w regulaminie forum pojawił się zapis:
5. a. Podczas rozgrywek z mistrzem gry zabronione jest kontaktowanie się ze swoim mistrzem gry prowadzącym w celach innych niż sprostowanie oczywistych pomyłek, omówienie kwestii formalnych (np. nieobecności, nieścisłości w poście mistrza gry) lub przedstawienie działań ukrytych przed pozostałymi graczami.
Prosimy wszystkich graczy o zastosowanie się.
Przypominamy, że postaci nie są w stanie przewidzieć skutków swoich działań. Nie mają kontroli nad swoim przeciwnikiem, nie do końca wiedzą, jak rzucone przez nie zaklęcia będą oddziaływały na ich środowisko, przestrzeń, otoczenie. Rozgrywka z mistrzem gry jest związana z elementem zaskoczenia i nieodzownie łączy się z faktem, iż postać nie ma kontroli nad sytuacją wokół.
Wszelkie próby tłumaczenia swoich racji drogą prywatnej wiadomości, dopytywanie się o efekty swojego przyszłego ruchu, prośby o pomoc wyboru najtrafniejszego scenariusza, są nie tylko dla mistrza gry uciążliwe, ale nade wszystko stawiają go w sytuacji, w której trudno zachować obiektywizm i w której zmuszony jest do pomocy jednej ze stron fabularnego konfliktu, pozostawiając stronę milczącą samej sobie. Co więcej, jest to później wykorzystywane przeciwko mistrzowi gry - który i tak ma trudną rolę - bo gracze mają zwyczaj chwytania mistrza gry za słówka i ciągnięcia bezcelowych dyskusji odnosząc się do analogii z innych wątków, w których sytuacje nie zawsze były tożsame i w których mistrz gry również mógł popełnić błąd lub od upływu których mechanika mogła ulec zmianie. Co więcej, graczom często zdarza się dopytywać o skutki swoich przyszłych działań, nie przedstawiając swojej sytuacji (lub planów) w pełni, co siłą rzeczy musi prowadzić do nieporozumień.
A przecież postać znajdująca się w trakcie pojedynku, wydarzenia, powinna kierować się przede wszystkim własnym instynktem, mając na swoją reakcję ledwie sekundy. Postać może w takiej sytuacji popełniać błędy, a mistrz gry musi te błędy opisać zgodnie z zadami mechaniki i logiki. Bo wciąż arbitraż prowadzi mistrz gry, nie gracz, który wykonał ruch.
Jesteśmy przekonane, że nasi gracze potrafią to zrozumieć. Mistrz gry nie będzie na takie wiadomości odpisywał.
Przypominamy, że lista zaklęć jest na forum dostępna. Opisy zaklęć również - a mistrz gry nigdy nie interpretuje ich wbrew tym opisom. Zamiast dopytywać mistrza gry o działanie zaklęcia, należy kierować się opisami i ich potencjalnym działaniem, ważąc przy tym ryzyko oraz ewentualne zagrożenie.
W razie wątpliwości związanych z mechaniką pierwszym wyborem powinien być temat FAQ, w którym można zapytać o zagadnienia mechaniczne dotyczące wszystkich graczy na forum.
Administracja Morsmordre
Na forum zaszło kilka zmian: przede wszystkim, pojawiła się magia dziecięca, która dotyczy postaci czarodziejów poniżej 11 roku życia. Prosimy o zapoznanie się, a postaci, które zostały objęte nową mechaniką, prosimy o prywatny kontakt celem dokonania pierwszego wyboru.
Ponadto zmianie uległy zaklęcia: imperius, serpensortia, viento somnia; dodane zostało zaklęcie divirgento maxima. Pojedynki, które nie zostały jeszcze zakończone, odbywają się zgodnie ze starymi zasadami.
Administracja Morsmordre
Na forum zaszły dwie kolejne zmiany:
Do mechaniki biegłości, w związku z nową tabelą opisującą wpływ sprawności, dopisana została walka wręcz. Znika tym samym ograniczenie silnych i potężnych ciosów zależnych od wysokości statystyki sprawności - ograniczenie to staje się zależne od biegłości. Poziom I umożliwia ciosy silne oraz blokowanie ciosów, poziom II ciosy potężne oraz stosowanie kontrataku. Biegłość zostaje wpisana do kategorii aktywności i będzie traktowana jak każda inna z tejże.
Wszystkie postaci, które są zainteresowane zmianami, zapraszamy do odpowiedniego tematu, by naniosły na swoje karty poprawki.
Ponadto zablokowane zostało tworzenie postaci aurora. Zawód ten dołączył do nauczycieli i niewymownych jako możliwy do zdobycia drogą fabularną. Aurorzy, którzy zostali już zaakceptowani, aurorami pozostaną.
Administracja Morsmordre
Administracja Morsmordre życzy Morsom szczęśliwych i radosnych świąt; mamy nadzieję, że ten czas pozwoli Wam odpocząć od trosk i otoczyć się ciepłem najbliższych. Piękni już jesteście, młodsi nie będziecie, więc życzymy Wam dużo zdrowia i żebyście byli tacy super, jak super jesteście, przez kolejny 2020 rok.
Morsowy Mikołaj pragnie ofiarować Wam czekoladową żabę, którą możecie odebrać do 1 stycznia w tym temacie. Jako uzasadnienie należy zalinkować niniejsze ogłoszenie.
Przypominamy, że upominkowe żaby można przyjąć wyłącznie na jedno ze swoich multikont.
Administracja Morsmordre
Żegnamy zimę, witamy wiosnę, styczniomarzec został zakończony, rozpoczynamy kwietnioczerwiec. Do dnia 27.02. należy bezwzględnie:
- rozliczyć wsiąkiewki za ubiegły miesiąc,
- rozpocząć ostatnie wątki mające miejsce w ubiegłym miesiącu, w tym opowiadania z pracą,
- rozlosować ingrediencje za ubiegły miesiąc,
- zakończyć misje poboczne organizacji,
- uporządkować swoje skrytki bankowe (po tym terminie mistrz gry będzie robił podsumowania, przypominamy, iż po tej dacie dopisywanie zaległych wątków nie będzie uznawane).
Prosimy o zapoznanie się z aktualizacją fabuły oraz kalendarzem na nowy okres. Sprzątnięte zostały parszywki za ubiegły okres. Postaci, które zgłosiły się do misji pobocznych, otrzymały takie drogą prywatnej wiadomości - dotąd zakończone zostały już rozliczone. Rozlosowane zostały pary na klub pojedynków, pojawił się także za ubiegły okres - należy zwrócić uwagę na datę toczonych rozgrywek (toczą się one w marcu). Prosimy, oczywiście, zapoznać się z nowościami w dziale wydarzeń. Odjęto PD za losowane kryształy.
Zmieniona została tabela zwierząt w sklepiku mistrza gry, pojawiły się nowe, ceny zostały ujednolicone.
W aktualnym miesiącu będziemy testować nowy system walk pomiędzy graczami - postaci, które zamierzają się w to uwikłać, wolimy przestrzec, że będą obiektami eksperymentów mistrza gry. Zmiany docelowo mają dążyć do zwiększenia dynamiki i przede wszystkim szybkości prowadzonych wątków.
Informujemy także, że z powodu braku większego zainteresowania, grupy badaczy w dotychczasowej formie zostają usunięte z organizacji. Nie wykluczamy ich powrotu w przyszłości, choć jeśli, to najpewniej w zmienionej formie. W mechanice organizacji zmienia się także ilość dostępnych mocy (patronus, mgła) - została zmniejszona do jednego na każe 15 posiadanych punktów odpowiednio OPCM/CM.
Mniejsze zmiany w mechanice zaszły w zaklęciach: drętwota, magicus extremos, carpiene, homenum revelio, lamino, a także w eliksirze felix felicis. Większa zmiana pojawiła się w mechanice legilimencji (zniknęła możliwość rzutu na odporność magiczną, tym samym oklumencja stała się jedyną formą obrony przed legilimencją, jednakże tak długo, jak długo postać nie potrafi czarować bez użycia różdżki, postać nie może też użyć legilmencji na odległość, zachęcamy do zapoznania się z całym tematem, żeby wyłapać również drobniejsze zmiany).
Zmieniły się również przedziały statystyk wymagane do rzucania trudniejszych zaklęć, aktualnie wyglądają one jak poniżej - należy posiadać:
5 punktów żeby móc rzucić zaklęcia o ST 60+
15 punktów żeby móc rzucić zaklęcia o ST 80+
25 punktów żeby móc rzucić zaklęcia o ST 95+
Nadto, ze sklepiku zniknęły zaklęcia ochronne. Zastąpiła je mechanika nakładania zabezpieczeń (pułapek).
Pojawiły się 22 nowe lokacje oraz dwa nowe osiągnięcia (Rabuś, Władca lochów).
Alexander Farley zakończył okres próbny i stał się pełnoprawnym mistrzem gry; Jackie Rineheart nie pełni już tej funkcji.
W związku z wątpliwościami, rozjaśniamy:
Wszystkie postaci, które utraciły dotychczasową pracę (ponieważ pracowały w Londynie, który musiały opuścić, w związku z rozłamem Ministerstwa Magii, et cetera) i przeniosły się do bojówki Longbottoma lub niosą pomoc w Oazie na pełen etat wciąż mogą pisać opowiadania związane z wykonywaniem zawodu, za które otrzymają PD. Jednak ponieważ jest to praca charytatywna, nie otrzymają PM.
Postaci te mogą również pisać wątki z pracą jak powyżej, za które otrzymają tylko PD lub wątki z pracą, które opiszą, w jaki sposób postać pozyskuje pieniądze i które mogą opisywać pracę dorywczą, za które postać otrzyma tak PD, jak PM.
Dawno nie było żadnych zmian w biegłościach, więc oto nadeszły.
Po pierwsze, dodana została biegłość savoir-vivru. Jej opis znajduje się w odpowiedniej tabeli.
Po drugie, zmianie uległa nazwa retoryki - od teraz będzie mianowana perswazją. Jej opis nie uległ większej zmianie, jednak nazwa wprowadzała zamieszanie co do interpretacji owej biegłości. W związku z powyższym ładne wysławianie się czy też znajomość figur retorycznych nie podpada już pod żadną biegłość i jest zależne tylko od odegrania tego aspektu przez postać (a raczej jej autora).
Graczy, którzy w związku z powyższym chcieliby poczynić zmiany w tabelach biegłości swoich postaci, prosimy o prywatny kontakt.
Ogłoszenia
Szybka odpowiedź
Morsmordre :: Wprowadzenie :: Ogłoszenia