Morsmordre :: Wprowadzenie :: Ogłoszenia
Ogłoszenia
AutorWiadomość
First topic message reminder :
Ogłoszenie #001 Drogie Morsy!
Serdecznie witamy Was wszystkich na forum. Mamy nadzieję, że zostaniecie z nami na dłużej po przysłowiowym początkowym bumie i że forum spełniło oczekiwania tych, którzy na nie czekali. Obiecujemy, że postaramy się sprostać stawianym nam wymaganiom, zrobimy też wszystko, co w naszej mocy, żeby Mors stał się miłym miejscem, na które z ochotą i radością będziemy zaglądać w wolnym czasie. Zachęcamy naszą rosnącą społeczność do integracji!
Korzystając z okazji, zawiadamiamy, że uporządkowana została pierwsza fala wizerunków. Osoby, które zdublowały czyjeś rezerwacje, otrzymały odpowiednie wiadomości.
Administracja Morsmordre
Serdecznie witamy Was wszystkich na forum. Mamy nadzieję, że zostaniecie z nami na dłużej po przysłowiowym początkowym bumie i że forum spełniło oczekiwania tych, którzy na nie czekali. Obiecujemy, że postaramy się sprostać stawianym nam wymaganiom, zrobimy też wszystko, co w naszej mocy, żeby Mors stał się miłym miejscem, na które z ochotą i radością będziemy zaglądać w wolnym czasie. Zachęcamy naszą rosnącą społeczność do integracji!
Korzystając z okazji, zawiadamiamy, że uporządkowana została pierwsza fala wizerunków. Osoby, które zdublowały czyjeś rezerwacje, otrzymały odpowiednie wiadomości.
Administracja Morsmordre
Zakończył się kolejny okres fabularny: nowy okres rozpoczyna się 1 października i trwa do 30 grudnia 1957 r. Do dnia (realnego) 28 stycznia należy rozliczyć wszystkie zaległości:
- wsiąkiewki za ubiegły okes;
- rozpocząć ostatnie wątki mające miejsce w ubiegłym okresie, w tym opowiadania z pracą;
- rozlosować ingrediencje za ubiegły okres;
- uporządkować swoje skrytki bankowe (po tym terminie mistrz gry będzie robił podsumowania, przypominamy, iż po tej dacie dopisywanie zaległych wątków nie będzie uznawane);
- zakończyć parszywki za ubiegły okres.
Przypominamy, że po wskazanej dacie wciąż można kończyć poprzednie wątki, które nie zostaną jednak uwzględnione przy rozliczeniach.
Zachęcamy do zapoznania się z aktualizacją fabuły, kalendarzem i pogodą oraz działem wydarzeń. Zaszła aktualizacja tematu Spokojnie jak na wojnie. W skutek zdarzeń zaszły zmiany w statusach majątkowych niektórych postaci. Zachęcamy do lektury najnowszego wydania Walczącego Maga, który może być przyczyną w zmianach zawartości skrytek bankowych niektórych postaci. W Oazie pojawił się temat z jej opisem. W niektórych starych listach gończych podwyższone zostały nagrody.
Za pomoc przy tworzeniu i opiekowaniu się forum serdecznie dziękujemy Justine Tonks, która odeszła na zasłużoną emeryturę. Zachary Shafiq oraz Jayden Vane zakończyli okres próbny, dołączając do ekipy na pełnych prawach - gratulujemy! Swój okres próbny jako moderatorka rozpoczęła również Lucinda Hensley. W razie chęci pomocy przy forum - cały czas zachęcamy do kontaktu z administracją.
Z nowych rzeczy, pojawił się temat z opisem możliwości wykorzystania biegłości rzemiosła (jakiegokolwiek) oraz generalnie wytwarzania przedmiotów mających mechaniczne znaczenie. Pojawiły się też 4 nowe lokacje.
Ponieważ zmiana miesiąca to najlepszy czas na zimowe porządki - zaszły zmiany w mechanice:
Przede wszystkim - tworzenia postaci. Usunięty został dość kontrowersyjny punkt uzależnienia początkowych punktów sprawności od wagi postaci. Przeważnie prowadził do nieporozumień na etapie tworzenia karty postaci i późniejszego rozwoju. Ponieważ podział statystyki fizycznej na zwinność i sprawność zasadniczo rozwiązał nam problem różnic początkowych, zamiast dawnych punktów za wagę wszystkie postaci rozpoczynające grę rozpoczynają ją z 10 punktami do podziału na zwinność i sprawność. Można o tym przeczytać w odpowiednim temacie. W związku z powyższym zachodzi potrzeba aktualizacji postaci i dostosowania jej do nowych zasad. Należy to zrobić w tym temacie do dnia 28 stycznia najpóźniej.
A także mniejsze zmiany w zakresie:
- Genetyk: wilkołaków, półolbrzymów, półgoblinów;
- Nakładania i łamania klątw - zainteresowanych zachęcamy do uważnego prześledzenia tematu;
- Podróży - usunięta możliwość darmowych;
- Zaklęć, kilka starych zostało zmienionych (głównie w zakresie obszarowości), doszło 7 nowych;
- Spis zwierząt w sklepiku mg został rozwinięty, do opisów dodane zostały również wskazówki odnośnie trudności w opiece nad nimi (należy pamiętać, że każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie, a mistrz gry bierze pod uwagę wszystkie przedstawione argumenty), została też dodana jedna roślina;
- Walki wręcz - prosimy o uważne prześledzenie nowych zasad, bazują na poprzednich, ale zaszły w niej pewne mniej lub bardziej subtelne zmiany;
- Hodowli - pod kątem grywalności związanej z przedłużającymi się okresami fabularnymi;
- Rozwinięta została lista ingrediencji alchemicznych roślinnych i zwierzęcych.
Oraz to, co morsy lubią najbardziej, czyli zmiany w mechanice biegłości:
Usunięta została biegłość szlacheckiej etykiety. Została ona przesunięta do biegłości savoir vivru jako jej drugi poziom. Savoir vivre na II poziomie wciąż przysługuje za darmo arystokratom, na I - dzieciom arystokratów. Zmieniły się ceny biegłości: savoir vivre, mugoloznastwo. Darmowe mugoloznastwo wciąż przysługuje postaciom mugolaków na II poziomie, na I - postaciom półkrwi, której jeden z rodziców był mugolem, o ile postać z nim wspólnie zamieszkiwała.
Wprowadzony został również zakaz rozwijania biegłości naukowej (zielarstwo, onms, historia magii, starożytne runy, numerologia, astronomia, anatomia, ekonomia) na najwyższy poziom u postaci, która nie ukończyła jeszcze 25 roku życia. Tak młoda postać nie posiada życiowego doświadczenia niezbędnego do pogłębiania wiedzy, a jeśli chce rozwijać się naukowo, powinna korzystać z pomocy starszych i bardziej doświadczonych postaci. Nie jest możliwym, by postać na tym etapie swojego życia zrównała się wiedzą z postacią starca zgłębiającego daną dziedzinę przez całe swoje życie. Barierę tę stawiamy nisko: na tyle nisko, że postaci młodsze są w stanie prędzej czy później - po długiej aktywnej grze - ją przekroczyć. Uczulamy jednak na to, by nie traktować jej sztywno. Postać, która ma lat 26, zostanie oceniona ostrzej, niż postać, która ukończyła lat 126. Z tej okazji graczy posiadających postaci starsze również zachęcamy do przemyślenia, czy rzeczywiście posiadają one poziom odpowiadający ich doświadczeniu, wiedzy i fabularnemu wkładowi. Z sytuacjami problematycznymi można kontaktować się osobiście, klarowne wystarczy zgłosić w temat służący aktualizacji postaci po zmianach.
Ekipa Morsmordre
Na forum doszło kilka zmian:
- W biegłościach fabularnych pojawiła się rozpoznawalność postaci. Zasady jej otrzymywania oraz warunki jej utrzymania znajdują się w odpowiednim temacie. Rozpoznawalność pojawiła się już w kartach postaci wraz z określonym przez mistrza gry poziomem. Zastrzeżenia odnośnie własnej postaci można zgłosić drogą prywatnej wiadomości (wraz z argumentacją).
- W klątwach doprecyzowana została kwestia składników dodatkowych tworzonych mikstur; mikstury stworzone przed tą datą należy uznać za ważne niezależnie od ich zgodności z nowymi zasadami.
- Zaszła drobna zmiana w porcjowaniu eliksirów, poziom III i IV astronomii został zrównany w przedziale 71-94.
- W metamorfomagii doprecyzowano kwestię blizn.
Ekipa Morsmordre
Na forum doszło kilka zmian:
- W zaopatrzeniu pojawił się status zamożny;
- Odtąd możliwe jest przekładanie początkowych punktów statystyk do puli reszty, z której można wykorzystać je w późniejszym czasie, po uzyskaniu fabularnego uzasadnienia na rozwój danej statystyki - więcej informacji na ten temat znajduje się w opisie tworzenia postaci (Jeżeli na forum istnieją postaci, które uważają, że powinny z tej opcji skorzystać, prosimy o indywidualny kontakt);
- W Minął fabularny rok... pojawiła się możliwość przeniesienia do 5 punktów statystyk do innych dziedzin lub do reszty, o ile jest to uzasadnione minionym rokiem fabularnym;
- Pojawiła się drobna zmiana w biegłościach, wytrzymałość fizyczna otrzymała dodatkowe działanie.
Ekipa Morsmordre
Pojawiła się aktualizacja mechaniki duchów. Opis nowych dusznych zdolności znajduje się w odpowiednim temacie.
Duchy, które już się stworzyły, prosimy o zastanowienie się nad aktualizacją swoich postaci do nowych zasad. Będziemy kontaktować się w tej sprawie prywatnie w najbliższym czasie, kiedy pojawi się odpowiedni generator KP.
Ekipa Morsmordre
Zaszły zmiany, które morsy lubią najbardziej: w biegłościach. Pojawiła się nowa biegłość kokieterii, jej opis znajduje się w odpowiednim temacie. Kwestię dostosowania biegłości do istniejących postaci reguluje ten temat. Prosimy o przyjrzenie się również poprawionej genetyce półwil - została sprzężona z kokieterią i zaszły w związku z tym drobne poprawki. Biegłość kokieterii dołącza do puli biegłości: perswazji, kłamstwa i zastraszania, działając na podobnych zasadach.
Administracja zastrzega, że dopuszcza do siebie myśl, że być może niniejsze rozwiązanie nie ma sensu i zapewne wycofa się z niego, jeśli te obawy się potwierdzą w bliższej lub dalszej przyszłości.
Ekipa Morsmordre
Zmianie uległ regulamin forum.
Został przepisany na nowo. Jego postanowienia w ogólnym sensie nie uległy zmianie. Usunięte zostały zasady, które na przestrzeni lat straciły sens lub były martwe z innych powodów. Zostały dodane zasady, które były egzekwowane, ale nie zostały zapisane w regulaminie. Zachęcamy do lektury zwłaszcza wszystkich tych, którzy nie przeczytali również starszej wersji.
Istotniej zmianie punkt dotyczący multikont:
"Jeden gracz może stworzyć nie więcej, niż trzy konta. Na kolejne administracja może udzielić pozwolenia pod warunkiem utrzymywania stałej i regularnej aktywności na pozostałych" - we wcześniejszym zapisie były to cztery konta.
Odświeżona została również lista FAQ, niektóre z pytań nie były dostosowane do następujących po jego publikacji zmian w mechanice. W części technicznej pojawiło się pytanie 31, o które morsy zawnioskowały.
Ekipa Morsmordre
Na forum pojawiła się koncepcja postaci zależnych - zachęcamy do zapoznania się. Zasady należy potraktować jako testowe.
Przy okazji uprzątnięty został dział z dotychczasowymi postaciami NPC.
Ekipa Morsmordre
Zaszła aktualizacja osiągnięć - jedne zniknęły, pojawiły się osiągnięcia cnót rycerskich (100 PD i 5 PD).
Ekipa Morsmordre
Zaszły zmiany w mechanice walki wręcz: I poziom jest odtąd potrzebny, by wyprowadzać ciosy wyważone, II - silne, III - potężne. Postaci, które w związku z powyższym uważają, że powinny coś zmienić w swoich kartach postaci, są zaproszone do kontaktu prywatnego.
Na pasku bocznym pojawił się link do nowego generatora kart postaci. Po przejściu w niego w zakładce bocznej pojawią się dalsze generatory, w tym brakujący dla duchów.
Aktualizację przeszła też mapka wojenna, która nie powinna już budzić wątpliwości
Ekipa Morsmordre
Biegłość ukrywania się została zastąpiona bardziej intuicyjną biegłością skradania. Jej opis został nieco poprawiony, usunięte zostały fragmenty wprowadzające graczy w błąd co do interpretacji sensu tej biegłości. Sam sens nie uległ zmianie. Karty zostaną zaktualizowane.
Ekipa Morsmordre
Na forum pojawiły się kadzidła i związane z nimi osiagnięcie, a także garść poprawek:
- żadnego osiągnięcia nie można już odebrać więcej niż pięć razy;
- w projektach pojawiło się doprecyzowanie limitów prowadzonych projektów (temat został też zaktualizowany);
- w Spokojnie jak na wojnie pojawiło się doprecyzowanie kości zdarzeń (Kością rzuca zawsze ostatnia postać, która wchodzi do wątku.);
- w sklepiku mistrza gry pojawiły się bełty do kuszy, które są odpowiednie, by zranić czarodzieja;
- korekcie została poddana cena oraz działanie: zaczarowanej torby i nakładki na pas z sakwami.
Nadto serdecznie witamy Aquilę Black w gronie mistrzów gry, do których dołączyła na okres próbny.
Ekipa Morsmordre
Na forum zaszły (nie takie znowu) drobne zmiany w mechanice. Zmienione zostały możliwości startowe postaci pochodzących ze starszego pokolenia. Za takie zostały uznane postaci, które ukończyły 40 lat w chwili tworzenia się.
Zaktualizowany został również temat z rozwojem postaci, oprócz nowych zasad zostały w nim zawarte wytyczne rozwoju statystyk, biegłości i umiejętności postaci.
Postaci, które mają już zaakceptowane karty i spełniają przesłanki, by zostały objęte nowymi zasadami lub spełniłyby je, gdyby wiedziały o nich w chwili tworzenia się, prosimy o indywidualny kontakt z osobami sprawdzającymi ich karty celem naniesienia ewentualnych poprawek.
Ekipa Morsmordre
Na forum zaszło parę zmian:
W związku z powracającymi wątpliwościami odnośnie służby postaci bogatych, które pojawiły się po wprowadzeniu kategorii postaci zależnych, w sklepiku mistrza gry pojawiła się nowa kategoria wraz z opisami. Pełny opis służby majątków szlacheckich powinien pomóc ujednolicić tę kwestię wśród postaci.
Zaszła aktualizacja mechaniki jasnowidzenia. Zmiana dotyczy tabeli samoistnego wywoływania wizji, pojawiły się również dodatkowe zasady, z których najważniejsza dotyczy zakazu powtarzalności postaci w wątkach.
W legilimencji pojawiło się uściślenie kwestii świeżych i dawnych wspomnień, a także informacja, iż każde użycie legilimencji, również takie, w którym mistrz gry nie bierze udziału, powinno zostać mistrzowi zgłoszone.
Na prośbę gracza w regulaminie pojawiła się informacja konkretyzująca status postaci nieaktywnej, pkt 5 lit. d.
Ekipa Morsmordre
Uprzejmie prosimy do dnia 15 lipca:
- zgłosić wszystkie zaplanowane działania w temacie spokojnie jak na wojnie, włączając w to indywidualne misje organizacji, można, nie trzeba, zgłosić również rozpoczęte większe projekty, które nie zostały jeszcze zakończone, a w których zaszły znaczące postępy;
- zgłosić zakończone wątki Kupidynka.
Ekipa Morsmordre
Ogłaszamy konkurs na avatary dla mistrza gry (konta: mistrz gry, morsmordre). Avatary powinny dotyczyć tematyką ogólnego klimatu forum i jego aktualnej fabuły. Zachęcamy do udziału.
Prace prosimy przesyłać do dnia 15 lipca do dowolnego mistrza gry.
Ekipa Morsmordre
Ogłoszenia
Szybka odpowiedź
Morsmordre :: Wprowadzenie :: Ogłoszenia