Morsmordre :: Wprowadzenie :: Ogłoszenia :: Wydarzenia :: Zakończone wydarzenia
Sabat w Hampton Court
Jak co roku, Adelaide Nott zaprasza do Hampton Court na Zimowy Bal, gdzie odbędzie się zabawa sylwestrowa. Choć w zeszłym roku uroczystości zniszczył napad Grindelwalda, słynna na pół Europy swatka nieustannie powtarza, iż martwym nic po naszych łzach. Pijmy, tańczmy i bawmy się do rana, świętujmy nie tylko Nowy Rok: świętujmy zakończenie magicznej katastrofy, świętujmy pokonanie Grindelwalda, świętujmy zdrowie nowego i wreszcie sprawiedliwego Ministra, świętujmy jako żywi, jako ci, którzy przetrwali i jako ci, którzy przetrwają wszystko.
Tegoroczny bal zimowy będzie balem maskowym. Chodzą słuchy, że pośród arystokratów znajdą się co bardziej zasłużeni przedstawiciele niższych klas - skryci jednak za maskami uniemożliwiającymi ich dostrzeżenie.
W balu może wziąć udział każdy, kto drogą fabularną otrzymał zaproszenie na Sabat. Bal jest maskowy. Zaproszenie zawierało bilecik wraz z opisem motywu, z którym dana postać winna powiązać tak maskę, jak swój strój. Do zabawy można dołączać w trakcie jego trwania pod warunkiem wcześniejszej deklaracji, która jest konieczna, by otrzymać motyw przebrania.
Mistrz gry drogą prywatnej wiadomości prześle motyw, do którego powinna nawiązywać tak maska, jak przebranie postaci na przyjęciu*. Postaci, które chcą dołączyć na bal, winny wpierw zgłosić w tym temacie taką wolę i poczekać na dokładne wytyczne.
Stroje tuż po otwarciu balu prezentowane są w sali balowej Hampton Court, gdzie trwają kalambury.
* To wciąż bal arystokratów, nie zawiedźcie Adelaidy i pamiętajcie, by opisując przebranie zachować przy tym klasę i elegancję.
Bal to okazja lepsza od każdej, by dowiedzieć się, co w trawie piszczy. Doskonała okazja, by poznać debiutantki oraz debiutantów, poznać wieści z dworów, z którymi na co dzień nie utrzymuje się kontaktów i wyczuć polityczne wiatry. A skarbnicą podobnej wiedzy od lat - jest Adelaide Nott. Jako jedna z najbardziej szanowanych kobiet starszego pokolenia zaskarbiła sobie zaufanie, szacunek i wdzięczność większości istotnych person czarodziejskiej socjety arystokratycznego szczebla. Adelaide ma swoich informatorów wśród wielu czarodziejów, ale niewielu z nich naprawdę ceni. Zimowy bal jest okazją, by zdobyć łaskę Adelaidy - wystarczy tylko dostarczyć jej kilka zasłyszanych plotek...
Usłyszeć plotkę można:
1. Nasłuchując (kość k100, spostrzegawczość);
2. Dyskutując o polityce (z postacią NPC w tle, kość k100, historia magii);
3. Dyskutując na różne tematy (od postaci NPC w tle, kość k100, retoryka);
4. Wyciągając informacje pod pretekstem rozmowy o sztuce (od postaci NPC w tle, kość k100, wiedza o wybranej sztuce);
5. Słysząc ją od partnera tanecznego (od postaci NPC w tle, kość k100, taniec balowy);
6. Przechwytując liścik przeznaczony dla kogoś innego, ukryty lub przekazany (do postaci NPC w tle, kość k100, zręczne ręce).
Znajomość jednego (i każdego kolejnego) języka na poziomie I daje +1 do każdego rzutu, na poziomie II +5.
W przypadku osiągnięcia odpowiedniego wyniku, postać jest w stanie usłyszeć...
a) 50 - zwykłą plotkę,
b) 70 - interesującą plotkę,
c) 90 - soczystą plotkę.
Rzucać kością można w każdym odgrywanym na Sabacie wątku - ale tylko raz i wybierając tylko jedną z powyższych opcji (należy podać numer w poście, w którym postać opisuje próbę i rzuca kością, naturalnie wybrana opcja musi zostać również odegrana) w obrębie jednego wątku. Jedną opcję i tę samą opcję można wybrać tylko raz na cztery odegrane wątki. Plotkami można się wymieniać i przekazywać je sobie pomiędzy postaciami, przekazanie musi jednak zostać rozegrane w pełnym wątku.
Zwykła plotka warta jest 1 punkt, interesująca 2 punkty, a soczysta 3 punkty. Podsumowanie punktów nastąpi pod koniec wydarzenia. Wówczas postaci zostaną poproszone o przedstawienie sumy swoich punktów.
W okresie zimowym tradycyjnie w domach wiesza się gałązki jemioły, która ma strzec tak samo miejsce, jak i jego domowników, przed klątwami i urokami. Bukiet miał zapewnić zgodę, szczęście, pomyślność. Co istotniejsze, jego obecność daje przyzwolenie na wymienianie się publicznymi pocałunkami.
Chcąc skorzystać z przywileju jemioły, mężczyzna winien zerwać białą jagodę i wręczyć ją kobiecie. Przyjmując jagodę kobieta godzi się na pocałunek. Zgodnie z tradycją mężczyzna, który zerwie z bukietu ostatnią z jagód, zostanie obdarowany darem płodności i wkrótce spłodzi syna.
Zerwanie jagody należy zgłosić w aktualizacjach celem dopisania składnika alchemicznego do ekwipunku obdarowanej kobiety.
Niewątpliwą atrakcją ogrodów lady Nott zawsze jest tajemniczy labirynt, w którym często gubią się zakochani. Przy fontannie w pobliżu dziedzińca najmłodsze latorośle rodzin składają bukiety w podzięce dla Ministra Magii. Przez cały bal trwa również wykwintna uczta.
Niewątpliwie to nie koniec atrakcji, choć lady Nott trzyma swoje sekrety w tajemnicy. Nieoficjalnie mówi się o kuligu po północy oraz o zabawie na lodowisku nad ranem.
Ostatnio zmieniony przez Mistrz gry dnia 05.08.19 14:14, w całości zmieniany 1 raz
Fate is a very weighty word to throw around before breakfast.
'k100' : 98
is how she is calm
in the storm and
anxious in the quiet
'k100' : 24
'k100' : 68
Postaci, które nie zapisały się na wydarzenie, a chcą wziąć w nim jeszcze udział, powinny zgłosić się bezpośrednio do mistrza gry prowadzącego (Tristan); zachęcamy do zapoznania się z informacjami uzupełnionymi w pierwszym poście. W Hampton Court można już grać zarówno zabawy, jak i luźne wątki z datą 31 grudnia, szczegóły dotyczące kolejnych zabaw zostaną przedstawione w temacie wkrótce.
Termin na napisanie pierwszego posta upływa w środę o godzinie 17:00.
1. plotka nr 3, retoryka II, soczysta plotka (98 + 30 + 18 + 10 = 156), 3 punkty;
2. plotka nr 2, historia magii III, soczysta plotka (33 + 60 + 18 + 10 = 121), 3 punkty;
3. plotka nr 4, wiedza o malarstwie I, soczysta plotka (91 + 10 + 18 + 10 = 129), 3 punkty;
4. plotka nr 1, spostrzegawczość I, soczysta plotka (69 + 0 + 18 + 10 = 97), 3 punkty.
Razem Alphard zdobył 12 punktów.
and giving it up
1) Plotka nr 1, spostrzegawczość I (0), 74+0+5+5=84, interesująca plotka (2 punkty)
2) Plotka nr 4, wiedza o muzyce II (+60), 74+60+5+5=144, soczysta plotka (3 punkty)
3) Plotka nr 3, retoryka II (+30), 37+30+5+5=77, interesująca plotka (2 punkty)
Razem Elise uzyskała 2+3+2 punkty z plotek, czyli 7
1) Plotka nr 4, wiedza o malarstwie II (+60), 77+60+5=142, soczysta plotka, 3 punkty
Cressida zdobyła 3 punkty.
można przywołać coś, co się utraciło i zachować to na zawsze.
1) [https://www.morsmordre.net/t3218p180-sala-balowa#219748]Nasłuchiwanie[/url] - soczysta (Retoryka Poziom I, bonus za kalambury, rzut 96 = 101)
2) [https://www.morsmordre.net/t3195p30-fontanna-tanczacych-driad#223616]Plotka o polityce[/url] - interesująca (Historia Magii Poziom II, rzut 42 i +5 do rzutu za kalambury = 77)
3) Plotka zasłyszana od partnera w tańcu - soczysta (Taniec balowy na poziomie II i bonus za kalambury, wyrzuciłam kostką 97 = 100+)
Reszta się nie udała, więc nawet nie ma co zgłaszać.
Na to wychodzi, że Una uzbierała w sumie 8 punktów.
Przepraszam, jak coś pomyliłam;;
How long ago did I die?
Where was I buried?
Morsmordre :: Wprowadzenie :: Ogłoszenia :: Wydarzenia :: Zakończone wydarzenia