Morsmordre :: Wprowadzenie :: Ogłoszenia :: Wydarzenia :: Zakończone wydarzenia
Z początkiem marca w domach niektórych czarodziejów zaczęły pojawiać się bahanki owocówki - niewielkie, żywiące się głównie owocami, atakujące próbujących odpędzić je ludzi. Ich pogryzienia są niezwykle nieprzyjemne - objawiają się bardzo swędzącą wysypką. Rozmnażają się niezmiernie szybko i atakują kolejne domy. Nikt nie wie, jak sobie z nimi poradzić.
- Spoiler:
Każda osoba, która otrzymała wiadomość od Mistrza Gry z informacją, że w jej domu zalęgły się bahanki owocówki, od początków marca (pomiędzy 1 a 12 - do wyboru) mierzy się z ich plagą. Żeby się ich pozbyć, należy napisać wątek, w którym postać wykorzystuje jeden z opisanych sposobów pozbywania się inwazji lub wymyśla własny. A następnie zgłosić go zgodnie z poniższym wzorem w tym temacie.- Kod:
[b]Sposób[/b]: [GAZETA] [KTÓRY - dot. tylko Czarownicy i Walczącego Maga]/[WŁASNY - oceniany przez Mistrza Gry]
[b]Link[/b]: Linki do wszystkich wątków
[b]Dom[/b]: Link do działu z domem, którego dotyczy wątek
[b]Kto[/b]: Wszystkie osoby uczestniczące w wątku
[b]Krótki opis:[/b] Opis sposobu i zamierzony efekt - tylko w przypadku wymyślania własnego
Wybierając metodę z gazet, należy zwrócić uwagę na to, czy postać mogła się o metodzie dowiedzieć - czy czyta daną gazetę oraz czy zdążyła się już ona się ukazać.
Bahanki owocówki są całkowicie nowym problemem, z jakim boryka się czarodziejska społeczność, nie ma więc niestety gwarancji, że którykolwiek z zastosowanych sposobów zadziała.
Żeby pozbyć się bahanek z domu, każda osoba w nim zamieszkująca, która otrzymała wiadomość od Mistrza Gry, musi wziąć udział w wątku związanym z ich pozbywaniem się. Jednym lub więcej, każda osoba może użyć także innej metody.
Skorzystanie z każdej metody wymaga faktycznego nabycia niezbędnych narzędzi - eliksirów, przedmiotów ze sklepiku zgodnie z mechaniką. Jeżeli szukanego przedmiotu nie ma w sklepiku, a jest opisany jest w jednym z artykułów, oznacza to, że nie trzeba kupować go za punkty majętności, by móc go użyć.
Wybranie metody Drętwota wymaga użycia specjalnej mechaniki. Żeby niej skorzystać, należy napisać pierwszego posta o podjęciu próby i wypełnić kod informując, że korzysta z metody Drętowoty. Dalsze wytyczne zostaną przesłane drogą prywatnej wiadomości przez Mistrza Gry. Mistrz Gry, za Czarownicą, poleca jednak tę metodę tylko wytrwałym.
W przypadku niepowodzenia, można podejmować dalsze próby pozbycia się bahanek - aż do skutku. W przypadku zaś niepodjęcia żadnej próby lub porażki przy każdej, bahanki będą zamieszkiwały w domu postaci aż do odwołania.
Wydarzenie obowiązkowe jest dla osób, które drogą prywatnej wiadomości dostały stosowną informację od Mistrza Gry. Jeśli ktoś jej nie otrzymał, a wciąż chciałby wziąć udział w wydarzeniu, proszony jest o zgłoszenie takiej chęci bezpośrednio do Ignotusa.
konsekwencje
Wydarzenie zakończyło się. Postaci, które wzięły udział, otrzymały odpowiednie osiągnięcia, a ich domy zostały oczyszczone z siedlisk okropnych insektów. Początkiem kwietnia opracowano mieszankę ziołową, która skutecznie odstraszała zmutowane bahanki i każdy, kto nie poradził sobie z tymi stworzonkami wcześniej, mógł przy jej pomocy skutecznie oczyścić swoje mieszkanie. Jej składniki były łatwo dostępne.
Postaci, u których bahanki zalęgły się najdłużej - a więc które nie odegrały swojego wątku - winny rzucić kością k6, by zapoznać się z dokonanymi przez nie zniszczeniami:
1: Bahanki pożarły całe - dosłownie, całe - zapasy jedzenia w Twoim domu. Brakuje Ci podstawowych produktów spożywczych, takich jak cukier, sól, przyprawy, mąka, kawa, herbata. Nie został ani jeden okruch chleba. Odkąd rozgorzała wojna zapasy żywnościowe wcale nie jest je tak prosto uzupełnić - większość zawłaszczana jest przez obóz rządzący, a co uda się przechwycić, przemycane jest dla najbardziej potrzebujących. Nie należysz do nich. Albo - dotąd nie należałeś.
2: Bahanki pożarły w Twoim domu wszystkie krzesła. Jeśli zamierzasz zaprosić gości, musisz wziąć to pod uwagę.
3: Bahanki pożarły w twoim domu wszystkie świece i lampy. Tkwisz w ciemnościach, póki nie załatwisz sobie innego źródła światła. Odkąd rozpętała się prawdziwa wojna, nawet świece było dostać coraz trudniej. Coraz mniej sklepów funkcjonowało, Pokątna przestała żyć zwyczajnym rytmem.
4: Bahanki w Twoim domu okazały się elektrolubne. Pożarły wszystkie mugolskie instalacje, jeśli takie były. Uszkodziły również zaczarowane radio, jeśli takie znajdowało się w Twoim posiadaniu: może je naprawić postać z numerologią na I poziomie.
5: Dobrze, że nadchodzi wiosna, ale szkoda, że Anglia jest taka wietrzna. Bahanki pożarły szyby we wszystkich Twoich oknach.
6: Bahanki pożarły całą zawartość Twojej łazienki. Od mydła przez pachnidła, na kremach, puzderkach i podstawowych środkach higieny skończywszy. Nie masz się czym umyć. Co więcej, wyczerpały się wszystkie środki czystości niezbędne do wysprzątania Twojego mieszkania. Większość sklepów na Pokątnej została zamknięta - również ten należący do Madame Primpernelle.
Losować mogą również postaci, które nie brały udziału w wydarzeniu, jeśli założą, że bahanki pojawiły się w ich domach, a postaci nie poradziły sobie z nimi wcześniej.
Rozegrany wątek odnoszący się do powyższej sytuacji (dążący do jej rozwiązania lub skupiający się na zastałych problemach, ocierający się także o ostateczne usunięcie bahanek z domu) należy zgłosić w niniejszym temacie.
Wątek taki wart jest 1 punkt przypału.
sing the rebel song
'k6' : 5
Krótki opis: niniejszym pragnę zawiadomić, że rozegrałem wątek, w którym przynoszę
+1 pkt przypału
Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
Morsmordre :: Wprowadzenie :: Ogłoszenia :: Wydarzenia :: Zakończone wydarzenia