Wydarzenia


Ekipa forum
FAQ III
AutorWiadomość
FAQ III [odnośnik]12.05.21 21:47
First topic message reminder :

Nie ma głupich pytań (podobno)

Temat służy rozwianiom wątpliwości odnośnie forum, jego mechaniki oraz uniwersum.

Wypowiadając się w tym wątku, upewnij się, czy Twój post rzeczywiście polega na zadaniu pytania, na które istnieje odpowiedź oraz przestrzegaj trzech fundamentalnych zasad:

a) zachowaj kulturę słowa;
b) upewnij się, czy odpowiedź na Twoje pytanie nie wynika wprost z wątków znajdujących się na forum (po tym, jak przejrzysz odpowiednie działy, skorzystaj również z wyszukiwarki);
c) upewnij się, czy odpowiedź na Twoje pytanie nie znajduje się pod żadnym z poniższej listy FAQ.



FAQLista została utworzona na podstawie pytań, na które odpowiadamy najczęściej.

Spis treści


Sprawdzanie kart postaci

1. W kolejce widzę niesprawdzonych 20 kart, czy to znaczy, że będę czekać dwa miesiące aż ktoś się mną zainteresuje?
Osoba sprawdzająca Twoją kartę na ma wysłanie poprawek trzy dni od momentu wrzucenia karty. Tyle maksymalnie będziesz czekać.
2. Dostałem gigantyczne poprawki, czy to normalne?
Z reguły tak, dbamy o dostosowanie postaci do świata.
3. Czekam już dwie godziny, czy powinienem ponaglić odpowiedzialną osobę?
Nie. Pamiętaj, że wszyscy mamy życie poza internetem, a forum jest duże i mamy na nim znacznie więcej obowiązków, niż Ci się wydaje. Poganiając osobę sprawdzającą przed czasem, który jest dla tej osoby wydzielony zasadami ujętymi w regulaminie, sprawia, że jesteś po prostu upierdliwy. Pamiętamy o Tobie i chcemy, żebyś został - nie utrudniaj nam tego.

Kwestie fabularne

1. Czy mogę zagrać wampirem lub elfem?
Nie, możesz skorzystać wyłącznie z dostępnych na forum genetyk. Są opisane w tym dziale. Pamiętaj, że na wszystkie swoje konta możesz mieć tylko jedną (dwie) genetykę. Rozszerzenie tego limitu można zakupić w sklepiku MG.
2. Czy mogę dowolnie wybrać czarodziejską szkołę, do której uczęszczała moja postać?
Tak, ale wyłącznie w obrębie dostępnych: Hogwart, Beuxbatons, Durmstrang. Postać może też korzystać z edukacji domowej. O szczegółach przeczytasz w tym wątku.
3. Chcę stworzyć postać kanoniczną - ile mogę zmienić?
Postaci kanoniczne, które występują na Morsmordre, znane są głównie z imienia i nazwiska. Gracz, który się na nie decyduje, powinien nie zmieniać kluczowych kwestii (konserwatywne rodziny powinny pozostać konserwatywne i odwrotnie), nie jest problemem nieznaczna zmiana wieku lub fragmentów nie mających większego wpływu na fabułę.
4. Czy naprawdę muszę czytać te wszystkie teksty przed zrobieniem postaci?
Im więcej przeczytasz, tym mniej będziesz mieć problemów - zarówno w trakcie akceptacji postaci, jak i w trakcie gry. Dopracowana postać ma większą szansę odnalezienia się fabularnie na forum.
5. Czy mogę zmienić kartę postaci po jej zaakceptowaniu?
Jeśli zmiany miałyby istotny wpływ na fabułę, warto się zastanowić, czy większego sensu nie miałoby stworzenie po prostu nowej postaci. Jeśli okaże się, że tak, zmiana nie zostanie zaakceptowana. W tej sprawie należy kontaktować się bezpośrednio z osobą, która sprawdzała Twoją kartę. W razie poważniejszych zmian należy zakupić ze sklepiku mistrza gry kartę zmiany, która je umożliwi.
6. Jestem metamorfomagiem, czy mogę zarezerwować trzy wizerunki?
Nie zabierajmy innym zabawy, być może wybrana przez Ciebie twarz jest upatrzona przez inną osobę na jej prawdziwą postać. W internecie można znaleźć mnóstwo przepięknych zdjęć bezimiennych osób. Jeden wizerunek jednej osobie starczy w zupełności. Animagowie nie zajmują wizerunków słynnych w internecie kotów.
7. Mam bardzo młodą postać, która ma wysokie statystyki magii leczniczej, czarnej magii, zna legilimencję, animagię i oklumencję, gdzie mogła się tego nauczyć, skoro wcześniej była w Hogwarcie?
Dobrze jest zadać sobie to pytanie trzy razy przed wrzuceniem karty, odpowiedź na nie jest bardzo trudna i nasuwa propozycję postarzenia postaci o przynajmniej kilka dekad.
8. Chcę stworzyć postać z egzotycznego kraju - jak się za to zabrać?
Jeśli nie czujesz się dobrze w tym okresie historycznym i nie masz większego pomysłu na jej pochodzenie - po prostu odradzamy. Będziemy oczekiwać od Ciebie zrozumienia tematu.
9. Wylosowałem chorobę, ale żadna mi nie odpowiada. Czy mogę stworzyć własną?
Tak, ale najpierw należy wysłać jej kompletny opis administracji - w przypadku jej zaakceptowania stanie się ogólnodostępna dla graczy.
10. Czy mogę zajmować się kilkoma zawodami, jeśli uważam, że mam na to czas? Czy mogę posiadać własne przedsiębiorstwo, hodowlę? Czy mogę jako nauczyciel nauczać kilku przedmiotów jednocześnie?
Doba ma tylko 24 godziny, nikt nie jest w stanie wykonywać dobrze mnóstwa zadań jednocześnie. Tworząca się postać może wybrać jeden zawód (sama decyduje, czy są to usługi, przedsiębiorstwo, prace dorywcze, czy hodowla). Możliwe jest dopiero fabularne wzbogacenie się i rozwinięcie działalności. Więcej na ten temat w tym wątku.
11. Czy mogę stworzyć postać będącą właścicielem lokalu znajdującego się na forum?
Jeśli lokal nie znajduje się w posiadaniu żadnej innej postaci aktualnie znajdującej się na forum, nic nie stoi na przeszkodzie.
12. Kiedy nastąpi zmiana miesiąca fabularnego?
Szczęśliwi czasu nie liczą. Miesiąc fabularny zwykle zmieniany jest wtedy, kiedy wyczerpana zostanie fabuła przewidziana na dany okres. Zależy to od sprawności przeprowadzenia poszczególnych wydarzeń, szybkości odpisów nie tylko MG, ale i graczy, których MG ma pod opieką. Kiedy wydarzenia się zakończą - miesiąc zostanie zmieniony. Nikt nie jest w stanie nigdy podać konkretnej daty. Po zmianie miesiąca gracze zawsze dostają około dziesięciu dni na zakończenie swoich spraw z poprzedniego miesiąca (przypominamy, że wsiąkiewki za miniony miesiąc można rozliczać w trakcie trwania kolejnego - jest więc bardzo dużo czasu na dokończenie porozpoczynanych wątków).
13. Czy mogę się ożenić z arystokratką z wrogiego rodu? Czy jako czarnoksiężnik mogę poślubić aurorkę? Czy jako Zakonniczka mogę wyjść za mąż za Śmierciożercę?
Możesz zrobić, co tylko chcesz: po prostu pamiętaj o konsekwencjach. Sprzeniewierzanie się zasadom Zakonu kończy się wydaleniem z niego, a kobieta z wrogiego rodu nie będzie w rodzie męża witana z entuzjazmem, ale przy odrobinie cierpliwości może też stosunki pomiędzy rodzinami zmienić.
14. Czy jeżeli mam czystą nieszlachetną krew, mogę bez przeszkód poślubić arystokratę?
Zależy od rodziny, im bardziej konserwatywna, tym mniej jest to prawdopodobne i tym mniej mile widziane przez jej pozostałych członków. Pamiętaj, że taka postać nie urodziła się jako lady - ślub będzie jej awansem społecznym. Nigdy nikt nie będzie jej traktować tak, jak kobiet ze szlachetnych rodów i przez przedstawicieli arystokracji zawsze będzie postrzegana jako mniej wartościowa.
15. Czy jeżeli dopadł mnie mistrz gry, a miałem inne plany na fabułę, mogę je realizować niezależnie?
Morsmordre nie jest forum typu second-life, należy liczyć się z tym, że mistrz gry zawsze może w wątek zainterweniować. Wówczas konieczne jest stosowanie się do zaleceń mistrza gry i ustawienie chronologii wątków w taki sposób, aby ten prowadzony z MG znajdował się czasowo najpóźniej (istnieje zakaz prowadzenia wątków dziejących się po wątku, w którym istnieje zagrożenie życia lub zdrowia postaci).
16. Czy mogę uśmiercić członka rodziny?
Jeśli jest to postać nieaktywna, NPC lub gracz, który ma podobne zdanie na ten temat, zostało to skonsultowane z moderatorem rodu lub zostanie uśmiercona zgodnie z mechaniką forum - tak.
17. Ile generalnie czarodzieje wiedzą o mugolach?
Czarodzieje z reguły nic nie wiedzą o mugolach, dotyczy to zarówno alchemików, uzdrowicieli, nauczycieli, jak i pracowników Ministerstwa Magii pomijając urzędników specjalnie do tego przygotowanych. Wiedza o mugolach generalnie postrzegana jest jako obciachowa.
18. Czy są organizowane lekcje dla dzieci?
Nie, fabuła forum oscyluje wokół dorosłych czarodziei i nie prowadzimy fabuły dla Hogwartu.
19. Moja postać stała się nieaktywna. Odzyskała kolor, ale dostała rangę neutralną, podczas gdy poprzednio należała do Zakonu Feniksa lub Rycerzy Walpurgii. Jak mogę powrócić do łask organizacji?
Po przywróceniu koloru postać powraca do rangi sojuszniczej i musi starać się o właściwą rangę organizacji od nowa.
20. Czy jeżeli chcę napisać w poście, że skrzat sprząta mój dom, mogę to zrobić bez jego zakupu?
Tak, skrzat w tle, jako pomoc domowa może pomagać czarodziejom w pracach domowych - ich zakup umożliwia wykorzystywanie skrzata w bardziej skomplikowanych zadaniach i mających większy wpływ na fabułę. Pamiętamy jednak, że skrzaty usługiwały wyłącznie rodzinom o dawnym czarodziejskim rodowodzie.
21. Dostałem list od MG, który nie ma daty. Co robić? Ta data może mieć wpływ na moją rozgrywkę.
Jeżeli mistrz gry nie narzucił daty, oznacza to, że możesz wybrać ją samodzielnie i dowolnie, ale w obrębie miesiąca, w trakcie którego został wysłany.
22. Czy opisy w mieszkaniach są obowiązkowe?
Tak. Morsmordre to forum literackie, zabawa na nim polega na tworzeniu opisów. Zachęcamy do wyczerpywania tematu również w tym względzie oraz pilnowania siebie nawzajem, żeby te opisy były.
23. Czy postać może przybrać na wadze w trakcie gry?
Oczywiście, że tak - musi to jednak zostać przedstawione w sposób fabularny i odpowiednio odegrane.
24. Jak wygląda kwestia zamieszkania arystokratów? Czy wszyscy członkowie danego rodu mieszkają w jednym miejscu?
Zasadniczo tak, wyjątki od tej reguły są postrzegane jako ekscentryczne i wymagają konkretnego uzasadnienia.
25. Dlaczego MG nie odpisał na wydarzeniu, skoro minął już termin?
Prawdopodobnie nie wiemy. Pewnie coś mu wypadło. Zwykle mamy wydarzenia pod kontrolą, ale rzadko jesteśmy w stanie zmusić mistrza gry do szybszych odpisów. Póki nie pojawi się osoba, która mogłaby przejąć przedłużające się wydarzenie, nie jesteśmy w stanie nic zrobić. Czasem na taką osobę trzeba poczekać dłużej, bo są to sytuacje nagłe, na które rzadko jesteśmy przygotowane.
26. Do kogo mogę się zwrócić, jeżeli chcę umówić moją postać na spotkanie z Czarnym Panem lub inną ważną postacią NPC?
Do nikogo, należy poczekać na fabularną okazję. Jeżeli sprawa jest jednak bardzo ważna, zawsze można wysłać list do danej postaci NPC.
27. Czy mogę zmienić zawód mojej postaci?
Oczywiście, że tak - należy jednak wybrać kolejny zgodnie z posiadanym rozkładem biegłości oraz rozegrać to fabularnie.
28. Czy postać półkrwi może zostać Rycerzem Walpurgii?
Jak najbardziej - należy pamiętać, że wbrew proporcjom panującym na forum czarodzieje półkrwi stanowią większość magicznej społeczności i tylko część z nich ma rodziców mugoli. Są grupą zróżnicowaną - wszystko zależy od konkretnego pochodzenia.

Kwestie techniczne - kody i mechanika

1. Chcę usunąć dopisek "budowa" z tytułu gotowej karty, ale nie potrafię tego zrobić.
W tym celu należy wejść w pełną edycję wiadomości (opcja "przejdź do pełnego edytora" znajdująca się pomiędzy buttonami zapisz i anuluj).
2. Czy jeżeli umówiłem się z innym graczem, że nie będziemy rzucać kością, możemy rozegrać nasz wątek bez korzystania z mechaniki?
Generalnie tak, z zachowaniem oczywistych ram (postać, która nie zna czarnej magii, wciąż nie może z niej korzystać; postać, która ma mniej niż 5 punktów w danej dziedzinie, wciąż jest ograniczona). Warunkiem takiej rozgrywki jest zgoda wszystkich postaci, których wątek dotyczy (przykładowo, jeśli legilimenta ma wyciągnąć wspomnienie dotyczącej innej postaci, niż te, które znajdują się w wątku, powinien uzyskać również zgodę tej postaci, jeżeli nie chce rzucać kością). Jeśli przynajmniej jedna zaangażowana osoba nie zgadza się na pominięcie mechaniki, gracze mają obowiązek się do niej zastosować.
Osobą, która może wyrazić taki sprzeciw, jest również mistrz gry, który może wtrącić się do każdej rozgrywki w dowolnym momencie. Mistrz gry również decyduje o sposobie leczenia obrażeń, które zadał (czy leczenie takie musi przybiegać z udziałem kości, czy też nie). Co do zasady mistrz gry będzie wymagał stosowania się do mechaniki.
3. Chcę zorganizować wydarzenie prywatne, czy mogę to zrobić na przypale?
Nie. Jeśli chcesz zorganizować wydarzenie prywatne, powinieneś przesłać administracji dokładne plany, które uwzględnią mechaniczne rozwiązania obecne na forum oraz kompletny scenariusz na fabułę. Szczegóły uzgadniamy indywidualnie.
4. Czy mogę pisać, że przeglądam księgę o runach lub stoczyć pojedynek na szable, jeśli nie kupiłem tych przedmiotów w sklepiku MG?
Tak, zwłaszcza w przypadku przedmiotów pospolitych. Te w sklepiku dają po prostu bonusy do rzutów, które wymagają zakupu.
5. Jeśli wątek w temacie jest przez dwójkę graczy niedokończony, urwany, po jakim czasie można w danym temacie rozpocząć nowy?
Co do zasady po dwóch tygodniach, jednakże zachęcamy zainteresować się, czy postaci piszące w wątku pojawiają się na forum, a najlepiej - po prostu zapytać ich, czy będą wątek kontynuować. Jeśli tak - niezbyt grzecznie jest się wtrącać. W każdej chwili można poprosić o założenie nowej lokacji w tym wątku, jeżeli tylko zachodzi taka potrzeba.
6. Czy w offtopie można rzucać kością?
Tak, ale tylko w temacie do tego przeznaczonym i tylko kośćmi numerycznymi (k100, k10, k6, k3, nigdy Nokturn i podobne).
7. Czy umiejętność lub zaklęcie może działać na więcej niż jedną osobę?
Zaklęcia tak, ale tylko wtedy, kiedy jest to podkreślone w opisie (są to zaklęcia obszarowe). Podobne umiejętności nie istnieją.
8. Czy mogę stworzyć przedmiot, który da mojej postaci rzeczywiste mechaniczne bonusy i którego nie ma w sklepiku MG?
Tak, w tym celu należy zainteresować się mechaniką czarodziejskiego rzemiosła.
9. Czy mogę pominąć w karcie istotne imiona, nazwiska, żeby dać większe pole do popisu osobie, która zrobi daną postać?
Tak, lecz nakreślony musi pozostać koncept postaci, zwłaszcza jeśli w grę wchodzi krew szlachetna ze względu na specyfikę rodów (czy to mezalians, czy nie, czy rody są zwaśnione, czy nie).
10. Czy postaci niemagiczne (mugol, charłak) mogą tworzyć eliksiry?
Nie, do tworzenia eliksirów potrzebna jest różdżka, a do posiadania różdżki - zdolności magiczne.
11. Czy postać dziecka zajmuje limity?
Postać dziecka zajmuje limit genetyki, jeśli taką posiada, ale nie zajmuje limitu krwi szlachetnej lub czystej, jeżeli w momencie tworzenia ma nieukończone 15 lat.
12. Czy istnieje sposób, żeby rozliczyć we wsiąkiewce wątek, w którym mój partner do gry uciekł w trakcie?
Tak, wątek można dokończyć przy pomocy konta Ain Eingarp.
13. Moja sytuacja jest wyjątkowa i przez koncept postaci mam za mało punktów biegłości - czy muszę wykupywać również te, które są oczywiste dla mojej postaci (np. trzy języki ojczyste)?
Tak, powinieneś skupić się na zakupie biegłości, które są dla Twojej postaci wiodące. Biegłości są odzwierciedleniem fabularnego opisu postaci i muszą się z nim pokrywać. Oczywiście rozumiemy wszystkie sytuacje szczególne, ale niestety jeśli każdy będzie miał sytuację szczególną, to szybko okaże się, że zasad nikt nie musi przestrzegać.
14. Czy jeżeli nie mam wykupionej biegłości, oznacza to, że jestem idiotą?
Brak biegłości oznacza określoną karę do rzutu. Przy biegłościach podstawowych jest to kara -40. Oznacza to, że czynności o stopniu trudności nie wyższym, niż 60, wciąż znajdują się w zasięgu Twojej postaci (choć uzyskanie wartości bliskich górnej granicy będzie trudne). Przełożenie tego na język fabuły oznacza, że Twoja postać może mieć pojęcie o prostych czynnościach z zakresu danej dziedziny i znać jej najoczywistsze podstawy. Przykładowo, postać nie musi mieć biegłości gotowania, żeby zrobić dla siebie kanapkę, zagotować herbatę lub przygotować prosty, choć mało smaczny obiad.
15. Czy jeśli mam 70 punktów biegłości do rozdysponowania i rozpiszę je teraz, a nie zużyję ich wszystkich, to pozostałe punkty przepadają, czy w przypadku zdobycia lub zakupienia kolejnych będę mógł doliczyć te niewykorzystane wcześniej? Czy muszę wykorzystać wszystkie punkty statystyk od razu?
Niewykorzystane punkty biegłości zostają na koncie jako reszta i można je zużyć w dowolnym momencie, również łącząc ze zdobytymi później. Punkty statystyk można pozostawić w puli reszty i dodać je do statystyk po uzyskaniu fabularnego uzasadnienia.
16. Moja postać była prefektem lub graczem Quidditcha, ale nie została oznaczona w spisie absolwentów. Dlaczego?
Ponieważ musisz zgłosić ten fakt samodzielnie w odpowiednim wątku.
17. Jak działają przedmioty dające bonus do biegłości?
Bonus dolicza się do rzutu kością. Przykładowo, jeśli postać posiada pantofle do tańca, które dają +5 oraz biegłość na poziomie I, która nie daje żadnego bonusu, ogólny bonus do rzutu kością wynosi +10. Aby przedmiot dawał bonus, postać musi mieć możliwość z niego skorzystania (dotyczy to również ksiąg, postać korzysta z księgi, kiedy ją czyta). Nie zawsze wystarczy więc jedynie mieć przedmiot przy sobie, musi również zaistnieć możliwość skorzystania z przedmiotu - kiedy na postać pędzi rozpędzony buchorożec, postać nie ma czasu, by otworzyć księgę o magicznych zwierzętach i sprawdzić w niej, czym jest to stworzenie.
18. Czy mogę zmienić wizerunek?
Tak, ale tylko raz. Fakt ten należy zgłosić w odpowiednim wątku. Powiększenie tego limitu można zakupić w sklepiku mistrza gry.
19. Czy mogę zmienić patronusa?
Tak, jeżeli istnieje fabularne uzasadnienie. W tej sprawie należy zwrócić się do osoby, która sprawdzała daną kartę.
20. Mam plusiki w doświadczeniu przy poście ze zgłoszonymi punktami i mam punkty dodane w historii doświadczenia, ale nie mam ich naliczonych w profilu.
Wpisaniem notatki do karty postaci oraz przydzieleniem punktów w profil zajmują się często dwie różne osoby, więc zwykle pomiędzy jednym a drugim zdarzeniem następuje przerwa czasowa. Jeżeli minie dłuższy czas, a punkty nie dotrą, należy zgłosić ten fakt.
21. Co się stanie z moimi punktami doświadczenia, kiedy moja postać umrze?
Przepadną. Punkty doświadczenia odzwierciedlają udział postaci w fabule, ich transfer jest niemożliwy. Wyjątkiem jest sytuacja, w której postać po śmierci przeobraża się w ducha - wówczas może się rozwijać dalej.
22. Czy mogę przekazać komuś moje punkty doświadczenia?
Nie. PD odzwierciedlają udział postaci w fabule, ich transfer jest niemożliwy.
23. Czy mogę zapisać na wydarzenie postać nieaktywną, którą mam zamiar uaktywnić?
Nie. Należy uaktywnić ją wcześniej.
24. Czy mogę zapisać na wydarzenie postać drugoplanową?
Nie, chyba, że wydarzenie jest dla takich dedykowane lub MG sam wciągnie postać w dane wydarzenie. Zawsze można też spróbować skontaktować się z mistrzem gry drogą prywatną i zapytać o taką możliwość - mistrz gry może się na to zgodzić.
25. Czy istnieje możliwość zmiany początkowego rozłożenia statystyk?
Tak, taką możliwość należy wykupić w sklepiku MG.
26. Czy mogę zgłosić jeden wątek do rozliczenia kilka razy? Na przykład, podpiąć wykonywanie badań lub zleceń ministerialnych pod wątki z wykonywaniem swojego zawodu?
Tak, wątki, w których postać przeprowadza projekty mogą być rozliczane jako wykonywanie zawodu, o ile pokrywają się ze sobą obowiązkami lub umiejętnościami.
27. Czy wątki z mistrzem gry mogę rozliczyć we wsiąkiewce?
Tak. Co więcej, w tych wątkach nie obowiązuje obostrzenie pisania przynajmniej 300 słów w każdym poście.
28. Czy jeśli potrzebuję biegłości, której nie ma w spisie biegłości, mogę ją sobie wymyślić?
Tak, ale będą to biegłości w obrębie sztuki, rzemiosła oraz aktywności.
29. Chciałbym zorganizować wydarzenie prywatne, ale kolejka ślubów nigdy się nie skończy. Czy można coś z tym zrobić?
Wydarzenie prywatne obejmujące śluby postaci mają oddzielną kolejkę niż pozostałe masowe wydarzenia organizowane przez graczy.
30. Czy mogę przekazać prezent innej postaci?
Tak. Przekazać ekwipunek można pod warunkiem napisania co najmniej jednego posta z taką czynnością. Komponenty magiczne przekazywać można również listownie.
31. Co musze zrobić, żeby rozwinąć biegłość lub nauczyć się nowej biegłości? Jak przebiega rozwój statystyk? Dlaczego mistrz gry nie chce zaakceptować mojego rozwoju, chociaż wrzucam go codziennie?
Nie wystarczy zgłosić się wraz z punktami doświadczenia po rozwój statystyk lub biegłości. Należy również przekonać mistrza gry, że ten rozwój faktycznie w postaci zaszedł. Linkować można zdarzenia w zupełnie dowolnej formie (wątki, opowiadania), w których postać w dowolny sposób porusza temat nauki lub rozwoju. Ich waga oceniana jest w zależności od docelowego poziomu - im więcej punktów masz w danej statystyce lub biegłości, tym trudniejszych zadań musisz się podejmować, by nauczyć się więcej. Na wyższe poziomy nie wystarczą pojedyncze zdarzenia ani odegranie nauki, istotne jest zarówno uzasadnienie zawarte w całościowej narracji postaci, jak i kreacja postaci, a przy niektórych biegłościach brane są pod uwagę również jej inne aspekty mechaniczne (takim przykładem może być np. sprzężenie statystyk zwinności i sprawności z biegłościami kategorii aktywności - jedno powinno iść w parze z drugim). Należy też pamiętać, że nauka większości biegłości wymaga fabularnego czasu - droga od laika do mistrza jest bardzo długa i powinna zajmować lata. Należy też pamiętać o uwzględnieniu specyfik różnych biegłości (nauka jednych będzie bardziej powszechna od innych). Może się zdarzyć tak, że argumentacja nie zostanie przyjęta dlatego, że z postów fabularnych wynika co innego, niż zostaje podniesione przez gracza w tej argumentacji.
Generalnie zadaniem wnioskującego jest przekonanie mistrza gry, że rozwój postaci został odzwierciedlony pełnią jej kreacji, że koncepcja jest jasna i spójna, a poziom, o który wnioskuje postać, jest zgodny z jej zdolnościami, z jej kreacją i z tym, jak ta postać jest ogólnie prowadzona.
Oznacza to, że mistrz gry przy ocenie może wziąć pod uwagę również inne wątki, niż tylko te, które są przez postać zgłaszane. Wątki takie mogą świadczyć zarówno na korzyść, jak i na niekorzyść postaci.

Dział egzystencjalny

1. Czy da się wyłączyć czat?
Możesz poprosić o zbanowanie swoich kont z samego czatu, nie podając przyczyny swojej decyzji. W inny sposób nie da się wyłączyć czatu.
2. Nie zgadzam się z decyzją osób zajmujących się forum. Co mogę zrobić?
W takiej sytuacji najlepiej jest wyjaśnić sprawę z - jeżeli kontakt bezpośredni z osobą uważasz za niesatysfakcjonujący - wyższą instancją, zachowując przy tym spokój i kulturę słowa. Wątek z wyszczególnieniem administracji znajdujący się pod tym linkiem jest pod względem personalnym zawsze aktualny. Na forum nie ma żadnych ukrytych administratorów.
3. Czuję się pokrzywdzony i uważam, że mistrzowie gry się na mnie uwzięli. Co mogę zrobić?
Zwrócić się bezpośrednio do źródła problemu, a jeśli to nie zadziała - do administracji. Wychodzimy z założenia, że problemy pojawiają się po to, żeby je rozwiązywać, a bez rozmowy rozwiązanie jest zwykle niemożliwe. Jesteśmy otwarci na krytykę, o ile jest konstruktywna i wyrażona w sposób kulturalny, jak i na dyskusję, tak na temat forum, jak i przyjętych na nim rozwiązań. Ważne, żebyśmy się w trakcie takich rozmów nawzajem szanowali. Jeśli czujesz się w jakikolwiek sposób pokrzywdzony, być może wynikło to z naszego niedopatrzenia, a może któraś nasza decyzja nie spotkała się z pełnym zrozumieniem. Warto rozmawiać. Pamiętaj o argumentach - bez nich nie jesteśmy w stanie nawet próbować zrozumieć Twojego stanowiska.
4. Słyszałem plotkę, że...
Plotka jest naturalnym tworem ludzkiej społeczności, pojawia się wszędzie tam, gdzie ludzie. Ważne, żeby patrzeć na nią z przymrużeniem oka - zwykle jest wyolbrzymiona lub ma w sobie tylko kroplę źle zrozumianej prawdy. Plotkę warto albo dementować albo wcale nie brać jej na poważnie, jeśli nie wychodzi z żadnego oficjalnego źródła ("Zosia powiedziała, ze Basia rozmawiała z adminami i oni powiedzieli, że" to nie jest oficjalne źródło, nawet jeśli wszyscy bardzo ufamy Basi). Z oficjalnymi informacjami zawsze można zapoznać się za pośrednictwem tematu z ogłoszeniami.
5. Uważam, że forum działa beznadziejnie. Co powinienem zrobić?
Pomóż nam to naprawić. Zasady naboru do ekipy morsmordre znajdują się w tym wątku. Zapraszamy do kontaktu również osoby, które chciałyby pomóc z uzupełnianiem spisów oraz dokonywania innych aktualizacji na forum. Zgłoszenia tego typu przyjmuje i rozpatruje administracja forum.
Mistrz gry
Mistrz gry
Zawód : -
Wiek : -
Czystość krwi : n/d
Stan cywilny : n/d
Do you wanna live forever?
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
FAQ III - Page 40 Tumblr_mduhgdOokb1r1qjlao4_500
Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 http://morsmordre.forumpolish.com/ https://www.morsmordre.net/t2762-skrytki-bankowe-czym-sa#44729 http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki

Re: FAQ III [odnośnik]02.02.23 13:14
Hej!
To teraz po kolei Smile
-czy pułapki typu 0 może postawić charłak z potencjałem magicznym 10 oraz czarodziej, czy tylko ten pierwszy?
-czy numerologia na poziome III i wyższym ma wpływ na rozbrajanie pułapek (bonus, obniżenie ST), czy tez nie?

p.s. rozumiem chęć ulepszania, ale pozostawienie jedynie 2 zestawów statystyk, by nałożyć pułapki I-III - to ból i smutek, bo mocno ogranicza zabawę mechaniką.


HOW MUCH CAN YOU TAKE BEFORE YOU SNAP?
Rigel Black
Rigel Black
Zawód : Stażysta w Departamencie Tajemnic, naukowiec
Wiek : 24
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Kawaler
Wszystko to co mam, to ta nadzieja, że życie mnie poskleja
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Wilkołak

Nieaktywni
Nieaktywni
https://www.morsmordre.net/t8887-rigel-black https://www.morsmordre.net/t9011-apt#270971 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 https://www.morsmordre.net/f184-grimmauld-place-12 https://www.morsmordre.net/t9012-skrytka-bankowa-nr-2091#270977 https://www.morsmordre.net/t9026-rigel-a-black#271647
Re: FAQ III [odnośnik]02.02.23 13:36
Cześć!

Potencjał magiczny w tym przypadku, to (podobnie jak przy rzucaniu zaklęć z kategorii różne) najwyższa wartość spośród statystyk: uroków, transmutacji, obrony przed czarną magią, alchemii lub uzdrawiania. Charłaki nie posiadają statystyk w tych dziedzinach, nie mogą więc nakładać pułapek. Może to zrobić czarodziej, który w którejkolwiek z wymienionych dziedzin posiada przynajmniej 10 punktów.

Numerologia na poziomie III nie daje dodatkowych bonusów do rozbrajania pułapek.

Ograniczenie ilości różnych biegłości i statystyk potrzebnych do nałożenia pułapek zostało wprowadzone z myślą o postaciach, które zabezpieczeniami zajmują się zawodowo - wcześniej to, czy postać spełniała wymogi nałożenia danej pułapki, częściej okazywało się dziełem przypadku niż pełnionej profesji.




I came and I was nothing
and time will give us nothing
so why did you choose to lean on
a man you knew was falling?

William Moore
William Moore
Zawód : lotnik, łącznik, szkoleniowiec
Wiek : 29
Czystość krwi : Mugolska
Stan cywilny : Żonaty
jeno odmień czas kaleki,
zakryj groby płaszczem rzeki,
zetrzyj z włosów pył bitewny,
tych lat gniewnych
czarny pył
OPCM : 30 +5
UROKI : 10
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 10 +3
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 30
SPRAWNOŚĆ : 25
Genetyka : Czarodziej

Zakon Feniksa
Zakon Feniksa
https://www.morsmordre.net/t5432-william-moore https://www.morsmordre.net/t5459-bursztyn https://www.morsmordre.net/t12096-william-moore https://www.morsmordre.net/f376-irlandia-gory-derryveagh https://www.morsmordre.net/t5461-skrytka-bankowa-nr-1345 https://www.morsmordre.net/t5460-billy-moore
Re: FAQ III [odnośnik]02.02.23 13:46
Ok, dzięki za info.


HOW MUCH CAN YOU TAKE BEFORE YOU SNAP?
Rigel Black
Rigel Black
Zawód : Stażysta w Departamencie Tajemnic, naukowiec
Wiek : 24
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Kawaler
Wszystko to co mam, to ta nadzieja, że życie mnie poskleja
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Wilkołak

Nieaktywni
Nieaktywni
https://www.morsmordre.net/t8887-rigel-black https://www.morsmordre.net/t9011-apt#270971 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 https://www.morsmordre.net/f184-grimmauld-place-12 https://www.morsmordre.net/t9012-skrytka-bankowa-nr-2091#270977 https://www.morsmordre.net/t9026-rigel-a-black#271647
Re: FAQ III [odnośnik]02.02.23 16:50
dzień dobry, mam kilka pytań odnośnie konstrukcji magicznych :pwease:
a) tylko dla pewności - aby zakląć magiczną konstrukcję, rzuca się kością k10 i dolicza się do niej wyłącznie wartość statystyki bez bonusu, prawda? Dodatkowo, w przypadku wyrzucenia k1, rzut rozpatruje się jako krytyczną porażkę?
b) jeżeli nie osiągnie się wymaganego ST i trzeba będzie zastosować się do rozpisanych konsekwencji (nie tych, w których niezbędna jest interwencja MG), dla przykładu w zaklęciu powiększająco-zmniejszającym zabrakło 3 oczek - czy w tym momencie możliwe jest mechaniczne dążenie do przywrócenia poprzedniej formy za pomocą Reparifarge, czy może to zaklęcie nie zadziała na zmiany w magicznych konstrukcjach?
c) w większości zaklęć konstrukcyjnych trzeciego poziomu niezbędne jest wykonanie projektu konstrukcyjnego - czy zakupienie biegłości konstrukcji magicznych na trzecim poziomie jest równoznaczne z tym, że postać potrafi takie szkice wykonać, czy konieczne jest posiadanie także dodatkowej biegłości - sztuka (tworzenie szkiców konstrukcji magicznych)?


///dziękuję bardzo<3


Ostatnio zmieniony przez Ariadne Lupin dnia 02.02.23 19:54, w całości zmieniany 1 raz
Gość
Anonymous
Gość
Re: FAQ III [odnośnik]02.02.23 18:02
Cześć!

a) Liczy się wartość statystyki razem z bonusem przysługującym np. za różdżkę. Wyrzucenia 1 na kości k10 w tym przypadku nie rozpatruje się jako krytycznej porażki.

b) W przypadku nie do końca udanej konstrukcji, można podjąć się próby naprawy (na różne sposoby, w zależności od pomysłu...), chyba że z opisu konsekwencji wyraźnie wynika coś innego - np. jak przy Sezamie, otwórz się: Zaklęcie jest nieudane - przejście zamyka się trwale, nie jest możliwe ponowne stworzenie go w tym miejscu.

c) Projekt konstrukcyjny, który jest potrzebny w większości konstrukcji III poziomu, dotyczy projektu wysyłanego i wycenianego przez mistrza gry (na III poziomie zazwyczaj będą to konstrukcje bardziej złożone, wychodzące poza ramy opisane w temacie). Za rysowanie szkiców odpowiada biegłość Projektowania (opisana w tabeli) i w przypadku czarodzieja, który projektowaniem konstrukcji zajmuje się zawodowo, jest jak najbardziej pomocna - im wyższa, tym rysunki konstrukcyjne będą lepiej wykonane.




I came and I was nothing
and time will give us nothing
so why did you choose to lean on
a man you knew was falling?

William Moore
William Moore
Zawód : lotnik, łącznik, szkoleniowiec
Wiek : 29
Czystość krwi : Mugolska
Stan cywilny : Żonaty
jeno odmień czas kaleki,
zakryj groby płaszczem rzeki,
zetrzyj z włosów pył bitewny,
tych lat gniewnych
czarny pył
OPCM : 30 +5
UROKI : 10
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 10 +3
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 30
SPRAWNOŚĆ : 25
Genetyka : Czarodziej

Zakon Feniksa
Zakon Feniksa
https://www.morsmordre.net/t5432-william-moore https://www.morsmordre.net/t5459-bursztyn https://www.morsmordre.net/t12096-william-moore https://www.morsmordre.net/f376-irlandia-gory-derryveagh https://www.morsmordre.net/t5461-skrytka-bankowa-nr-1345 https://www.morsmordre.net/t5460-billy-moore
Re: FAQ III [odnośnik]11.02.23 12:49
Dzień dobry!
Czy jeżeli zgodnie z tym listem napisałam tutaj opowiadanie z wiedźmim strażnikiem, mam jeszcze zgłosić się do tematu z rejestracją różdżki z normalnym kodem?


not a perfect soldier
but a good man

Florean Fortescue
Florean Fortescue
Zawód : właściciel lodziarni
Wiek : 29
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Kawaler
Pijemy z czary istnienia
Z zamkniętymi oczami,
Złote skropiwszy jej brzegi
Własnymi gorzkimi łzami.
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
FAQ III - Page 40 F2XZyxO
Nieaktywni
Nieaktywni
https://www.morsmordre.net/t3393-florean-fortescue https://www.morsmordre.net/t3438-laverne#59673 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 https://www.morsmordre.net/f278-pokatna-5-2 https://www.morsmordre.net/t4591-skrytka-bankowa-nr-854 https://www.morsmordre.net/t3439-florean-fortescue#59674
Re: FAQ III [odnośnik]11.02.23 12:53
Cześć!

Nie musisz - odznaczyłam już w wyposażeniu, że różdżka Florka jest zarejestrowana. <3




I came and I was nothing
and time will give us nothing
so why did you choose to lean on
a man you knew was falling?

William Moore
William Moore
Zawód : lotnik, łącznik, szkoleniowiec
Wiek : 29
Czystość krwi : Mugolska
Stan cywilny : Żonaty
jeno odmień czas kaleki,
zakryj groby płaszczem rzeki,
zetrzyj z włosów pył bitewny,
tych lat gniewnych
czarny pył
OPCM : 30 +5
UROKI : 10
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 10 +3
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 30
SPRAWNOŚĆ : 25
Genetyka : Czarodziej

Zakon Feniksa
Zakon Feniksa
https://www.morsmordre.net/t5432-william-moore https://www.morsmordre.net/t5459-bursztyn https://www.morsmordre.net/t12096-william-moore https://www.morsmordre.net/f376-irlandia-gory-derryveagh https://www.morsmordre.net/t5461-skrytka-bankowa-nr-1345 https://www.morsmordre.net/t5460-billy-moore
Re: FAQ III [odnośnik]14.02.23 22:57
Podarowałem siostrze w prezencie urodzinowym bilety na wycieczkę zagraniczną – czy mam to zgłosić w punktach majętności jako PM czy w aktualizacjach jako przedmiot?


We build castles with our fears and sleep in them like
kings and queens

Edgar Burke
Edgar Burke
Zawód : nestor, B&B, łamacz klątw
Wiek : 35
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
Gdybym był babą, rozpłakałbym się rzewnie nad swym losem, ale jestem Burkiem, więc trzymam fason.
OPCM : 25 +5
UROKI : 0
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 5
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 30 +1
ZWINNOŚĆ : 2
SPRAWNOŚĆ : 9
Genetyka : Czarodziej

Nieaktywni
Nieaktywni
https://www.morsmordre.net/t3108-edgar-burke#51071 https://www.morsmordre.net/t3159-nie-stac-mnie-na-wlasna-sowe#52274 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 https://www.morsmordre.net/f76-durham-durham-castle https://www.morsmordre.net/t4912-skrytka-bankowa-nr-811#106945 https://www.morsmordre.net/t3160-edgar-burke#52278
Re: FAQ III [odnośnik]15.02.23 0:08
Na przyszłość (z uwagi na zrozumiałą chęć wrzucenia przed deadlinem, teraz może zostać jak jest) - do aktualizacji, przekazanie biletów to przekazanie przedmiotu <3



Can I not save one
from the pitiless wave?

Michael Tonks
Michael Tonks
Zawód : Starszy auror, rebeliant
Wiek : 35
Czystość krwi : Mugolska
Stan cywilny : Żonaty
You want it darker
We kill the flame
OPCM : 43 +4
UROKI : 34 +5
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 20
Genetyka : Wilkołak
FAQ III - Page 40 7f6edca3a6f0f363d163c63d8a811d78
Nieaktywni
Nieaktywni
https://www.morsmordre.net/t7124-michael-tonks https://www.morsmordre.net/t7131-do-michaela https://www.morsmordre.net/t12118-michael-tonks#373099 https://www.morsmordre.net/f177-wybrzeze-exmoor-somerset-wrzosowa-przystan https://www.morsmordre.net/t7132-skrytka-bankowa-nr-1759#189352 https://www.morsmordre.net/t7130-michael-tonks
Re: FAQ III [odnośnik]18.02.23 19:44
cześć! Smile
przepraszam jeśli ominęłam gdzieś taką informację, ale czy geomancja lub raczej jej podstawy są nauczane już w hogwarcie, czy raczej jest to umiejętność zdobywana na wyższych etapach edukacji?
jak wyglądałyby one w przypadku architekta magicznego? planowałam rozpisać to jako staż w ministerstwie dla niewidzialnego oddziału zadaniowego, a także praktykę u architekta magicznego, ale nie jestem pewna ile lat powinnam poświęcić na to drugie żeby zyskać tytuł architekta i geomanty?
Gość
Anonymous
Gość
Re: FAQ III [odnośnik]18.02.23 21:59
Cześć!
Geomancja nie jest nauczana w Hogwarcie, tylko na dalszych etapach edukacji - do indywidualnego opisania w karcie, w tym przypadku postać mogła uczyć się geomancji na stażu w niewidzialnym oddziale zadaniowym. Co do tytułów architekta/geomanty, to nie zdobywa się ich jako "tytułu" (fabularnie nie ma egzaminu lub konkretnych kwalifikacji na geomantę, mechanicznie posiada się odpowiednie biegłości w kp za uzasadnieniem fabularnym) a raczej zostaje się nimi poprzez nabranie stosownego doświadczenia i edukacji :pwease: Co do konkretnych lat wymaganych do nabrania odpowiedniego doświadczenia na daną biegłość/reputację zawodową, jest to już kwestia indywidualna i sprawdzający kartę na pewno doradzi gdyby w kp rozbiegało się to jakoś z opisanymi umiejętnościami postaci :pwease:



Can I not save one
from the pitiless wave?

Michael Tonks
Michael Tonks
Zawód : Starszy auror, rebeliant
Wiek : 35
Czystość krwi : Mugolska
Stan cywilny : Żonaty
You want it darker
We kill the flame
OPCM : 43 +4
UROKI : 34 +5
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 20
Genetyka : Wilkołak
FAQ III - Page 40 7f6edca3a6f0f363d163c63d8a811d78
Nieaktywni
Nieaktywni
https://www.morsmordre.net/t7124-michael-tonks https://www.morsmordre.net/t7131-do-michaela https://www.morsmordre.net/t12118-michael-tonks#373099 https://www.morsmordre.net/f177-wybrzeze-exmoor-somerset-wrzosowa-przystan https://www.morsmordre.net/t7132-skrytka-bankowa-nr-1759#189352 https://www.morsmordre.net/t7130-michael-tonks
Re: FAQ III [odnośnik]20.02.23 20:56
fluffy Pięknie poproszę o wskazówkę.
Mam pytanie dotyczące mechaniki łowiectwa. K60 rzucone na odległość w metrach od zwierzyny powinno wyznaczyć ST złowienia? Tabela z "rzutów do celu" określa pola, nie metry, a nawet gdyby jedno pole równało się jednemu metrowi, to maksymalna ilość pól to 30, nie 60. Jak więc określić ST przy polowaniu z czarodziejską kuszą?
Dodatkowo proszę o informację, czy dobrze interpretuję bonusy przysługujące postaci w czasie polowania. Wartość za strzelectwo powinna być zgodna z tabelą w temacie "Biegłości", tj. +60 za II poziom strzelectwa, a wartość od spostrzegawczości zgodna z dopiskiem w "zaopatrzeniu", tj. +10 za II poziom?
Varya Mulciber
Varya Mulciber
Zawód : łowczyni, twórczyni zwierzęcych trofeów
Wiek : 22
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Panna
Uczuł lód aż w głębi serca, które już miał na wpół zlodowaciałe; przez mgnienie oka zdawało mu się, że umiera, ale to minęło. Nie czuł już wcale zimna.
OPCM : 8 +2
UROKI : 0
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 5 +2
CZARNA MAGIA : 5 +4
ZWINNOŚĆ : 11
SPRAWNOŚĆ : 15 +3
Genetyka : Czarownica

Sojusznik Rycerzy Walpurgii
Sojusznik Rycerzy Walpurgii
https://www.morsmordre.net/t11435-varya-mulciber https://www.morsmordre.net/t11445-olgierd#353862 https://www.morsmordre.net/t12091-varya-mulciber https://www.morsmordre.net/f440-warwickshire-warwick-niedzwiedzia-jama https://www.morsmordre.net/t11446-skrytka-bankowa-nr-2500#353865 https://www.morsmordre.net/t11447-varya-mulciber#353889
Re: FAQ III [odnośnik]21.02.23 16:41
To moje pytanie jest bardzo krótkie. Skoro istnieje możliwość dokonywania przemiany pkt statystyk na biegłości w stosunku 1:1 to czy istnieje też odwrócona wersja - że pkt biegłości do statystyk?
Vergil Zabini
Vergil Zabini
Zawód : Spirytysta, własciciel sklepu spirystycznego
Wiek : 28
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Kawaler
Śmierć będzie ostatnim wrogiem, który zostanie zniszczony.
OPCM : 15 +5
UROKI : 10
ALCHEMIA : 5
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 5
ZWINNOŚĆ : 5
SPRAWNOŚĆ : 11
Genetyka : Czarodziej

Nieaktywni
Nieaktywni
https://www.morsmordre.net/t11353-vergil-zabini#349354 https://www.morsmordre.net/t11360-mercurio#349847 https://www.morsmordre.net/t12153-vergil-zabini https://www.morsmordre.net/ https://www.morsmordre.net/t11361-skrytka-bankowa-2481#349849 https://www.morsmordre.net/t11359-vergil-zabini#349845
Re: FAQ III [odnośnik]22.02.23 19:10
Pytanie o uniwersum: jaki departament i wydział w Ministerstwie zajmuje się finansami krajowymi (taki odpowiednik ministerstwa finansów)? Czy ogarnia to któryś z opisanych, czy lista działów nie jest zamknięta?




всегда мы встаем
Arsentiy Mulciber
Arsentiy Mulciber
Zawód : księgowy, ekonomista
Wiek : 24
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Kawaler
count my cards
watch them fall
blood on a marble wall
I like the way they all
scream
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
FAQ III - Page 40 F7MRi3Q
Nieaktywni
Nieaktywni
https://www.morsmordre.net/t11518-arsentiy-mulciber https://www.morsmordre.net/t11521-poczta-arsentiego#357366 https://www.morsmordre.net/t12192-arsentiy-mulciber#375367 https://www.morsmordre.net/ https://www.morsmordre.net/t11522-skrytka-bankowa-nr-2513#357367 https://www.morsmordre.net/t11523-arsentiy-mulciber#357368
Re: FAQ III [odnośnik]22.02.23 21:00
Varya, ponieważ Twoja wątpliwość pojawiała się często w pytaniach, opis łowiectwa został poprawiony i już nie powinien budzić w tym zakresie wątpliwości. Przy okazji wyeliminowaliśmy tam kilka niedociągnięć i uzupełniliśmy braki. Odnośnie bonusów do rzutu - jest tak jak piszesz.

Vergil, ponieważ nasze zasady nie przewidują takiej możliwości, jest to oczywiście niemożliwe.

Arseniy, opisy departamentów i działów co do zasady są katalogiem zamkniętym, ale dopuszczamy modyfikacje w zakresie ich rzeczywistej działalności, o ile są zgodne z ogólnym profilem. Najbliższa ekonomii jest Komisja Handlu Magicznego. Choć podlega pod Departament Międzynarodowej Współpracy, możesz uznać, że odpowiada ona również za sytuację w kraju.
Możesz też poszukać funkcjonalności w Urzędzie Łączności z Goblinami...



the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n

Tristan Rosier
Tristan Rosier
Zawód : Arystokrata, smokolog
Wiek : 32
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
the death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world
OPCM : 38 +2
UROKI : 30
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 60 +5
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15 +6
Genetyka : Czarodziej
FAQ III - Page 40 0a7fa580d649138e3b463d11570b940cc13967a2
Śmierciożercy
Śmierciożercy
https://www.morsmordre.net/t633-tristan-rosier#1815 https://www.morsmordre.net/t639-vespasien https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 https://www.morsmordre.net/f97-dover-upper-rd-13 https://www.morsmordre.net/t2784-skrytka-bankowa-nr-96 https://www.morsmordre.net/t977p15-tristan-rosier

Strona 40 z 49 Previous  1 ... 21 ... 39, 40, 41 ... 44 ... 49  Next

FAQ III
Szybka odpowiedź
Uprawnienia

Nie możesz odpowiadać w tematach