W związku ze zmianami w biegłościach prosimy o aktualizację swoich postaci:
- do biegłości podstawowych doszła geomancja (istotne zwłaszcza dla podróżników, łamaczy klątw i specjalistów od zabezpieczeń);
- biegłości podstawowe mają poprawione opisy na mniej mylące;
- z biegłości sztuk usunięta została wiedza o rzeźbie (scalona z wiedzą o malarstwie jako wiedza o sztuce);
- biegłość spostrzegawczości w zasadzie zniknęła z klątw;
- pojawiła się mechanika meridianów i magicznych żył;
- rozdzielone zostały biegłości: rysunku, malowania i projektowania.
W związku z tym, że geomancja jest nową biegłością podstawową nie musi ona wynikać bezpośrednio z karty postaci, jednak jej uzasadnienie musi mieć sens i odbicie w ogólnym klimacie postaci, jej zainteresowaniach lub doświadczeniu zawodowym.
Aktualizacji postaci można dokonać do końca rozliczeń obecnie trwającego okresu. Prosimy, by z aktualizacją nie zwlekały zwłaszcza te postaci, dla których geomancja stała się biegłością kluczową.
Punkty potrzebne do aktualizacji można zakupić przed umieszczeniem w temacie wpisu, przenieść z innych biegłości bez konieczności wykupywania karty zmiany lub wykorzystania zapominania (ale za uzasadnieniem, w związku ze zmianami i po uściśleniu biegłości), przełożyć ze startowych statystyk, a w ostateczności również wykorzystać kredyt startowy przysługujący postaci z racji wieku.
Aktualizacji należy dokonać według poniższego wzoru. Należy pamiętać, że zgłoszeń należy dokonywać z kont postaci, których zgłoszenie dotyczy. Postać może obniżyć posiadaną biegłość, dodać nową lub podwyższyć posiadaną, ale należy pamiętać, że należy zrobić to w związku z którąś z ostatnich zmian w biegłościach. Obniżenie posiadanych biegłości może wynikać z chęci zaoszczędzenia punktów, o ile wyższy poziom danej biegłości nie jest dla postaci niezbędny w świetle jej dotychczasowej kreacji (lub zmian, które zaszły, co będzie dotyczyło w szczególności spostrzegawczości, której mechaniczne znaczenie uległo zmianie lub innych biegłości z uściślonymi opisami).
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Biegłość usunięta lub obniżona[/b]:
[b]Uzasadnienie[/b]:
[b]Biegłość dodana[/b]:
[b]Uzasadnienie[/b]:
[b]Skąd wezmę na to punkty[/b]:
[b]Dodatkowe[/b]: prosimy uzupełnić, jeżeli któraś z posiadanych przez postać biegłości zmieniła nazwę lub jeśli gracz chce ją zmienić - np. wymienić malarstwo na rysunek lub wiedzę o malarstwie / rzeźbie na ogólną wiedzę o sztuce.
Dodatkowe: proszę o wymianę wiedzy o malarstwie na uniwersalną biegłość wiedzy o sztuce, poziom ten sam, dziękuję
but no more mistakes like i made before.
would it be so hard to understand?
Biegłość usunięta lub obniżona: Genetyka o 2 punkty
Uzasadnienie: Potrzebuję na geomancję
Biegłość dodana: Geomancja - poziom I
Uzasadnienie: Cassandra jest znachorką, szeptuchą, wiedźmą, posiada podstawową wiedzę o możliwościach leczniczych kamieni i minerałów, o czym zdarzało mi się w wątkach wspominać. Jestem przekonana, że potrafi otwierać kanały magii i robi to bardzo ochoczo. Jest przesądna, interesuje się tym, co niewidoczne i tym, co trudne do uchwycenia, stąd powinna mieć podstawowe pojęcie o tym, jak przestrzeń może nieświadomie zaburzyć rytm dnia - zwłaszcza pod kątem przebiegu leczenia chorób, schorzeń i ran różnego rodzaju. Z polecenia samego Lorda Voldemorta wraz z kilkoma innymi rycerzami jako element nieistniejącej już jednostki badawczej przyjrzała się zmianom w ziemskich terytoriach i nauczyła się tymi zmianami do pewnego stopnia manipulować, do czego niezbędna jej była elementarna wiedza z tej dziedziny.
Skąd wezmę na to punkty: z puli reszty po obniżeniu genetyki
Dodatkowe: Mam rzeźbę - trzeba poprawić nazwę
prządką
Dodatkowe: zmiana wiedzy o malarstwie na biegłość wiedzy o sztuce, poziom bez zmiany
seven deadly sins
I'll lick your wounds
I'll lay you down
✦
Biegłość usunięta lub obniżona: -
Uzasadnienie: -
Biegłość dodana: Geomancja - I poziom
Uzasadnienie: William od dawna interesuje się budownictwem, zarówno tym mugolskim, jak i magicznym - fachu uczył się najpierw od ojca, wtedy jeszcze opierając się głównie na majsterkowaniu i prostych konstrukcjach, później - po zakończeniu kariery gracza Quidditcha - rozwijając się w dziedzinie budownictwa mocniej, podejmując liczne prace dorywcze i zlecenia, zmuszające go do ciągłego szlifowania umiejętności, częściowo samodzielnie, częściowo pod okiem biegłego w czarodziejskiej architekturze wuja. Nie jest zawodowcem, posiada jednak solidne podstawy - w ciągu ostatnich miesięcy zaprojektował i zbudował od zera m.in. chronioną zaklęciami szklarnię, a w Oazie zakończył większy projekt budowy sportowego boiska, samodzielnie nakładając na nie zabezpieczenia. Wykorzystanie ochronnej magii w konstrukcjach, transmutacji, magii budowlanej, każdorazowo wymaga uwzględnienia warunków terenowych - szczególnie niezwykłych i trudnych w wypełnionej białą energią Oazie, ale nie tylko; sprawdzenie podłoża i płynącej w nim magii stanowi istotny element projektowania konstrukcji, zwłaszcza tych wspomaganych dodatkowo magią.
Skąd wezmę na to punkty: dokupiłam tutaj
Biegłość dodana: Projektowanie - I poziom
Uzasadnienie: Jak wspomniałam wyżej, William od dawna rozwija się w dziedzinie budownictwa - magicznego i niemagicznego - co wymaga od niego wykonywania prostych projektów konstrukcyjnych na papierze. Wcześniej umiejętność tę uznawałam za zaszytą w majsterkowaniu (II) i magicznym budownictwie (I), obecnie skoro pojawiła się taka możliwość - chciałabym rozwinąć biegłości również o podstawy projektowania.
Skąd wezmę na to punkty: dokupiłam tutaj
Dodatkowe: -
and time will give us nothing
so why did you choose to lean on
a man you knew was falling?
zakryj groby płaszczem rzeki,
zetrzyj z włosów pył bitewny,
tych lat gniewnych
czarny pył
Biegłość usunięta lub obniżona: -
Uzasadnienie: -
Biegłość dodana: Geomancja - I poziom
Uzasadnienie: Percival jest magizoologiem i smokologiem, który na studiowaniu magicznych stworzeń spędził ostatnich kilkanaście lat, od co najmniej kilku aktywnie podróżując, badając zachowania rzadkich gatunków w terenie, obserwując je w naturalnym środowisku. Jego wiedza w tej dziedzinie jest wyjątkowo rozległa, obejmuje więc również wpływ, jaki na magiczne stworzenia ma płynąca w ziemi magia - na ich przyzwyczajenia, występowanie, migracje, schorzenia, przystosowanie do warunków charakterystycznych dla danego obszaru. Organizując zagraniczne wyprawy, poszukując skupisk magicznych stworzeń czy gatunków smoków, musiał te czynniki brać pod uwagę, wyznaczając w ten sposób prawdopodobne miejsca bytowania zwierząt. Podstawowa wiedza z dziedziny geomancji służy również lepszej orientacji w terenie, pomaga w nakładaniu zabezpieczeń, istotnych również przy przygotowywaniu obozowisk czy baz wypadowych.
Skąd wezmę na to punkty: dokupiłam tutaj
Dodatkowe: wiedza o malarstwie zmieniła nazwę na wiedzę o sztuce - proszę o podmianę
I am not there
I do not sleep
Biegłość usunięta lub obniżona: -
Uzasadnienie: -
Biegłość dodana: Geomancja - I poziom
Uzasadnienie: Manannan jest żeglarzem i podróżnikiem, kapitanem statku; znajomość magicznej mapy świata to dla niego niejako podstawa - zwłaszcza jeśli chodzi o mapę mórz; magiczne prądy są szczególnie istotne przy planowaniu tras, kierowaniu statkiem - a czarodziejskie okręty wykorzystują je do teleportowania się z miejsca na miejsce. Manannan ma za sobą również wiele wypraw w poszukiwaniu skarbów, interesuje się legendami i ukrytymi w nich artefaktami, wiele czasu spędził na odkrywaniu miejsc starych, zapomnianych, umieszczonych tylko na magicznych mapach.
Skąd wezmę na to punkty: z reszty
Dodatkowe: -
and some are alive
and others sail on the sea
with the keys to the cage
and the devil to pay
we lay to fiddler's green
beside the drying blood
of my worst enemy,
and wept
Biegłość usunięta lub obniżona: Astronomia (II - I)
Uzasadnienie: Astronomia na II została wprowadzona jako główne źródło nawigacji przy użyciu gwiazd i planet, do czego wystarczy w zupełności poziom I i Thalia poza żeglugą i nawigacją na nocnym niebie nie wykorzystuje tego w innym kontekście - większe i szerzej poruszane zagadnienia muszą być jej tłumaczone, a za nawigację magicznych prądów odpowiada też geomację, dlatego chciałabym podzielić możliwości pomiędzy geomancję i astronomię.
Biegłość dodana: Geomancja I
Uzasadnienie: Thalia od jedenastu lat podróżuje po świecie – zaraz po szkole wypłynęła na statku, gdzie przez wiele lat uczyła się i ćwiczyła się w nawigacji po magicznych prądach, często nawet stając za sterem statku. Aktywnie uczestniczy w pracach przy statku, zwłaszcza jeżeli chodzi o planowanie tras, dat przypływu i odpływu, tak jak kiedy Jayden uczył ją dokładnych obliczeń wpływów księżyca na wody, tak aby mogła wspomagać kapitana w planowaniu wyjazdów i wszelkich staraniach powiązanych z podróżami. Znajomość map i kierowania się po terenie jest wymagana zarówno w jej pracy żeglarza jak i przemytnika, gdzie znajomość „bezpiecznych” tras jest niezwykle ważna, a dobra orientacja w terenie pozwala na lepszą ewakuację i zaplanowanie możliwości ucieczki gdyby coś poszło nie tak. Dodatkowo na każdej wyprawie (czy to handlowej, czy to jednak badawczej) Thalia stara się na własną rękę poznawać obce lądy, odkrywać nowe miejsca a także dowiadywać się o nieznanych jej dotąd roślinach, gatunkach zwierząt i zagranicznych nowościach.
Skąd wezmę na to punkty:
Jeżeli obniżenie astronomii zostanie zaakceptowane, chciałabym użyć reszty punktów, jeżeli nie - wykorzystuję zakupione w rozwoju
[bylobrzydkobedzieladnie]
Beware the dreams with eyes of gold
And though he'll speak of quests and powers...
...blessed, ignore the lies you're told
Ostatnio zmieniony przez Thalia Wellers dnia 31.01.22 0:16, w całości zmieniany 1 raz
From the top of this lowly hillside
Through the realm of the soulless Fey
I'm makin' my way
And all of us dread the trouble that lies ahead
At the end of this wayward day
I'm makin' my way
Biegłość dodana: Geomancja I
Uzasadnienie: Z uwagi na treść karty postaci oraz zwód jakim trudzi się Drew, biegłość geomancji wydaje mi się niezbędna. Jako, że wcześniej uważałam astronomię za najbliższą w kwestii orientacji w terenie z uwagi na znajomość mapy nieba, tak teraz geomancja sprawdzi się idealnie. Astronomię wzięłam tylko i wyłącznie ze względu na podróże oraz poszukiwanie artefaktów, dlatego teraz chciałabym ją wymienić.
Skąd wezmę na to punkty: Wymiana biegłości astronomii na geomancje.
Biegłość dodana: Geomancja I
Uzasadnienie: Tristan jest smokologiem, przejął piecze nad rodzinnym majątkiem, w tym smoczymi ogrodami, w których istotne jest przygotowanie warunków adekwatnych dla przetrzymywanych w rezerwacie okazów. Szczególnie dużo czasu (i wątków napisanych) poświęcił na to przy okazji srebrnika - smoka wyłapanego przy jednym z eventów, który ze względu na swoją odmienność (to smok morski, podwodny) wymagał środowiska nieco odmiennego od pozostałych okazów. Dziś już mniej, lecz w przeszłości organizował i uczestniczył w smoczych wyprawach, nie tylko zwiedzając kraj, ale i dużo ucząc się o właściwościach magicznego środowiska, w którym mogą prawidłowo rozwijać się smoki i które smoki potencjalnie przyciąga. Tristana też mocno martwi magiczny ekosystem i dokonane w nim przez mugoli zniszczenia, wspominał o tym wielokrotnie w trakcie antymugolskich wystąpień
Skąd wezmę na to punkty: z reszty
Dodatkowe: Mam wiedzę o malarstwie - do wymiany na wiedzę o sztuce
the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n
Biegłość usunięta lub obniżona: Odjęcie 3,5 punktów z genetyki jasnowidzenia
Uzasadnienie: Wielokrotnie w wątkach oraz w karcie postaci pojawia się informacja o tym, że Elric nie jest wprawnym jasnowidzem, gdyż za wszelką cenę stara się tłumić swoje zdolności - zazwyczaj dopadają go we śnie, rzadko są wystarczająco jednoznaczne, aby był w stanie w pełni je zrozumieć, stara się ich nie badać, nie zgłębiać; jeśli nie przedstawiają czegoś, co absolutnie wstrząsa jego światem.
Biegłość dodana: Geomancja II
Uzasadnienie: W karcie postaci jest wspomniane, że Elric sporą część młodości spędził na podróżach, uznaje samego siebie za odkrywcę, uwielbia wędrówki, zwłaszcza piesze. Jego wyprawy miały niejednokrotnie charakter badawczy, tropił magiczne stworzenia w ich naturalnych habitatach. Obecnie jako zawodowy magizoolog ze specjalizacją smokologa dobrze potrafi rozpoznać tereny, które dla tych wybrednych stworzeń będą wystarczające do lęgu.
Skąd wezmę na to punkty: 6,5 z reszty + 3,5 z genetyki
frighten me
znowu zaczął istnieć
ale istniał zupełnie inaczej
Biegłość dodana: Geomancja (I)
Uzasadnienie: Prudence od zawsze interesowała się procesami, jakie zachodzą na ziemi. Po szkole brała udział w wyprawach Greengrassów, gdzie wiele się nauczyła. Macmillan lata swojego życia spędziła na badaniu morskich stworzeń. Wiele podróżowała. Obserwowała dane gatunki zwierząt w różnych miejscach na świecie. Potrafi znaleźć powiązanie ich występowania z magią. Umie określić, gdzie bytują dane gatunki. Praktykuje tą wiedzę od kilku lat.
Skąd wezmę na to punkty: z reszty
Dodatkowe: wymieniam wiedzę o malarstwie, na wiedzę o sztuce
And the flashlights nightmares
And sudden explosions
Biegłość usunięta lub obniżona: Astronomia II -> I
Uzasadnienie: Jako początkującego gracza zachęciło mnie to, jak biegłość Astronomii na II poziomie wpływa na warzenie eliksirów. Po pewnej praktyce na fabule jestem już pewna, że moja Liz po prostu nie ma wiedzy na tym levelu; II poziom tej biegłości nie oddaje faktycznych, średniawo-miernych, umiejętności postaci. Mam w planach fabularne poduczenie Liz, jednak to, co rozegram, będzie utrwalaniem podstaw.
Zyskane punkty przeznaczyłabym na Geomancję.
Biegłość dodana: Geomancja I
Uzasadnienie: Liz jest uzdrowicielką i ma na pewno podstawową wiedzę nt. meridianów, a zatem powinna posiadać biegłość Geomancji na I poziomie. W przyszłości chciałabym rozwijać ją w tym kierunku, ale póki co wiedza i umki Lizzie odpowiadają pierwszemu poziomowi Geomancji. Nowa biegłość pasuje mi bardzo do kreacji postaci; Liz mnóstwo spaceruje, instynktownie odnajduje się w terenie, ale nie ma to wiele wspólnego z wiedzą astronomiczną. Elżbietka po prostu całą sobą wsłuchuje się w Naturę, o.
Skąd wezmę na to punkty: z punktów po Astronomii II
Dodatkowe: -
Biegłość dodana: Geomancja I
Uzasadnienie: Większą część pracy jako magizoolog na usługach niemieckiego Ministerstwa Amelia spędziła na dalekich wyprawach w zespołach badawczych skupiających się najczęściej na niebezpiecznych gatunkach magicznej fauny. Aby odpowiednio przeprowadzać proces badań i interpretować ich wyniki koniecznym było zaznajomienie się z podstawowymi zagadnieniami geomancji, które wykorzystywała w praktyce - zaznajomienie i przede wszystkim zrozumienie mocy płynącej z ziemi, z przyrody, jaka w swoje władanie brała te zwierzęta. Ich istnienie trwało w symbiozie z otoczeniem. W nierozerwalnej harmonii zwierzę-ziemia. Obserwacja magii terenu często okazywała się niezbędna do prawidłowego określenia schematów rządzących stadami, gniazdami, czy nawet samotnikami, co należało do codziennych zadań Eberhart, która nie mogła nie spostrzec, że energia bijąca od danych miejsc zyskiwała sobie przychylność lub antypatię konkretnych ras, a to dodatkowo motywowało do pojęcia owych newralgicznych zależności.
Choć od czasu wypraw Amelii minęło niemal dziesięć lat, cały czas wykorzystuje tę wiedzę w kontrolach hodowlanych, ocenach habitatów przygotowanych pod wymogi konkretnych gatunków przed wydaniem stosownych pozwoleń i wielu innych podobnych zadaniach.
Skąd wezmę na to punkty: jeśli to możliwe (jestem nową postacią, nie mam jak usunąć żadnej biegłości ze względu na jej niewykorzystanie przez pół roku na fabule) proszę o wymianę zielarstwa na geomancję (na etapie tworzenia zielarstwo zastępowało mi logistycznie tę biegłość), jeśli nie - chciałabym zaciągnąć dodatkowy kredyt
but no more mistakes like i made before.
would it be so hard to understand?
Biegłość dodana: Geomancja (I) - chyba, że MG uzna, że kreacja postaci pozwala na II poziom
Uzasadnienie: Znajomość minerałów oraz kamieni jest niezbędna dla Primrose przy tworzonych przez nią talizmanach. Kobieta od bardzo dawna dostarcza swoje wyroby wielu czarodziejom oraz zgłębia wiedzę na temat artefaktów i miejsc magicznych, w których one pozostają.
Ponadto wciąż się szkoli i zdobywa wiedzę z zakresu czystej alchemii gdzie zrozumienie jak wpływają na siebie minerały jest niezbędna do dalszej pracy i ulepszania swoich umiejętności. Prowadzi również na ten temat liczne rozmowy zarówno z klientami jak i z osobami, które zajmują się zupełnie innymi dziedzinami nauki, ale porównanie ich otwiera oczy na szerszy aspekt nauki.
Primrose również zaczyna uczyć się zakładać oraz zdejmować klątwy, do czego również niezbędna jest wiedza z geomancji, w której musi w miarę sprawnie się poruszać by wiedzieć kiedy dane zabezpieczenie zostało zdjęte lub skutecznie nałożone. Młoda szlachcianka dąży do pozyskania jak największej wiedzy, która pozwoli jej nie tylko rozwijać się w zakresie zawodowym ale również naukowym, co będzie rzutować na rozwój Durham.
Skąd wezmę na to punkty: Z reszty
Dodatkowe: Proszę o zmianę w KP literatura (tworzenie porozy) na Projektowa
'cause I won't
Biegłość usunięta lub obniżona: -
Uzasadnienie: -
Biegłość dodana: Geomancja I
Uzasadnienie: Zlata dużo podróżuje i nawet po osiedleni u się w Londynie, sporą część czasu spędza w terenie - czy to w ramach kolejnego zlecenia, czy hobbystycznych polowań. Wiedza o mocy, jaka jest ukryta w ziemi, pozwala uniknąć problemów oraz sprytnych pułapek, jak i znaleźć dobre miejsce, by odpocząć. Stawianie zabezpieczeń to również dość duży element jej pracy, którą para się poza oficjalnymi godzinami przepychania się z dłużnikami w Gringottcie.
Skąd wezmę na to punkty: z reszty
Biegłość dodana: Sztuka (projektowanie) I
Uzasadnienie: Jeszcze ucząc się w szkole, Zlata chciała związać swoje życie z tworzeniem budynków. Jednak przez różne zawirowania historyczne, zainteresowanie to pozostało w ramach hobby, które jednak przydaje się czasem w życiu codziennym, kiedy musi na własną rękę zaplanować remont kolejnego lokum.
Skąd wezmę na to punkty: z reszty
Dodatkowe: proszę o zmianę wiedzy o architekturze na wiedzę o sztuce. Poziom ten sam.
A kto o nią się opiera
Strona 2 z 3 • 1, 2, 3