W związku ze zmianami w biegłościach prosimy o aktualizację swoich postaci:
- do biegłości podstawowych doszła geomancja (istotne zwłaszcza dla podróżników, łamaczy klątw i specjalistów od zabezpieczeń);
- biegłości podstawowe mają poprawione opisy na mniej mylące;
- z biegłości sztuk usunięta została wiedza o rzeźbie (scalona z wiedzą o malarstwie jako wiedza o sztuce);
- biegłość spostrzegawczości w zasadzie zniknęła z klątw;
- pojawiła się mechanika meridianów i magicznych żył;
- rozdzielone zostały biegłości: rysunku, malowania i projektowania.
W związku z tym, że geomancja jest nową biegłością podstawową nie musi ona wynikać bezpośrednio z karty postaci, jednak jej uzasadnienie musi mieć sens i odbicie w ogólnym klimacie postaci, jej zainteresowaniach lub doświadczeniu zawodowym.
Aktualizacji postaci można dokonać do końca rozliczeń obecnie trwającego okresu. Prosimy, by z aktualizacją nie zwlekały zwłaszcza te postaci, dla których geomancja stała się biegłością kluczową.
Punkty potrzebne do aktualizacji można zakupić przed umieszczeniem w temacie wpisu, przenieść z innych biegłości bez konieczności wykupywania karty zmiany lub wykorzystania zapominania (ale za uzasadnieniem, w związku ze zmianami i po uściśleniu biegłości), przełożyć ze startowych statystyk, a w ostateczności również wykorzystać kredyt startowy przysługujący postaci z racji wieku.
Aktualizacji należy dokonać według poniższego wzoru. Należy pamiętać, że zgłoszeń należy dokonywać z kont postaci, których zgłoszenie dotyczy. Postać może obniżyć posiadaną biegłość, dodać nową lub podwyższyć posiadaną, ale należy pamiętać, że należy zrobić to w związku z którąś z ostatnich zmian w biegłościach. Obniżenie posiadanych biegłości może wynikać z chęci zaoszczędzenia punktów, o ile wyższy poziom danej biegłości nie jest dla postaci niezbędny w świetle jej dotychczasowej kreacji (lub zmian, które zaszły, co będzie dotyczyło w szczególności spostrzegawczości, której mechaniczne znaczenie uległo zmianie lub innych biegłości z uściślonymi opisami).
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Biegłość usunięta lub obniżona[/b]:
[b]Uzasadnienie[/b]:
[b]Biegłość dodana[/b]:
[b]Uzasadnienie[/b]:
[b]Skąd wezmę na to punkty[/b]:
[b]Dodatkowe[/b]: prosimy uzupełnić, jeżeli któraś z posiadanych przez postać biegłości zmieniła nazwę lub jeśli gracz chce ją zmienić - np. wymienić malarstwo na rysunek lub wiedzę o malarstwie / rzeźbie na ogólną wiedzę o sztuce.
Dodatkowe: proszę o zmianę tworzenia malarstwa, na sztukę (malarstwo). Poziom ten sam.
Biegłość usunięta lub obniżona: -
Uzasadnienie: -
Biegłość dodana: Geomancja I
Uzasadnienie: Naukowe zainteresowania Rigela mocno koncentrują się na badaniu natury magii, w tym też tej, płynącej wprost z ziemi - jego wystąpienie na ostatnim sympozjum naukowym było poświęcone wpływowi magicznych żył na otoczenie i rośliny. Dodatkowo interesuje się kwestiami religii oraz starożytnymi miejscami kultu, jak również jest wielkim fanem kultury i duchowości dalekiego wschodu, w której dość ważnym motywem jest przepływ wewnętrznej energii człowieka.
Skąd wezmę na to punkty: Z reszty
Biegłość dodana: Sztuka (rysunek) I
Uzasadnienie: Rigel jest naukowcem i starannie dokumentuje każde swoje badanie, w tym również robi podstawowe szkice miejsc oraz ciekawych okazów roślin, które swoim wyglądem odbiegają od typowych przedstawicieli swojego gatunku.
Skąd wezmę na to punkty: Z reszty
Dodatkowe: -
Biegłość usunięta lub obniżona: -
Uzasadnienie: -
Biegłość dodana: Geomancja I
Uzasadnienie: W młodości Fox zwiedził kawał świata - gdzie nie podążał, poznawał różne kultury magiczne, a każda z nich rozwijała się na innym terenie. Na własne oczy widział jak ludzie wykorzystywali magię pustyni czy czerpali moc z wysokich, tybetańskich gór. Ponadto do rozwoju jego wiedzy przyczyniły się liczne prace budowlane, o których pisałam w karcie, ale w których brał również udział fabularnie - własnoręcznie wykopał fundamenty pod starą chatę, a także wytyczył ścieżki na grząskich, podmokłych terenach Oazy - w obu przypadkach musiał dobrze zaznajomić się z właściwościami gruntów.
Skąd wezmę na to punkty: z reszty
Dodatkowe: -
obywatele degeneraci,
ej, duszy podpalacze,
Biegłość dodana: Geomancja I
Uzasadnienie: Hector od lat łączy praktykę magipsychiatry z alternatywnymi metodami uzdrawiania - swoim pacjentom przepisuje tworzone własnoręcznie (certyfikowany kurs alchemiczny) eliksiry, w wątkach podkreślam, że rzemiosło cieszy i uspokaja również samego Vale'a. Jego cierpliwy temperament i zainteresowania łączą się z medytacją nad meridianami - z pewnością chciałby je tworzyć i przepisywać pacjentom. Nigdy nie pracował w Mungu, od zawsze samodzielnie pozyskuje pacjentów, w rozgrywanych do tej pory wątkach prackowych często trafiał na tych, którzy żądali natychmiastowej pomocy. Choć Vale często namawia ich do terapii behawioralnej, to aby pozostać konkurencyjnym na rynku chętnie przepisywałby meridiany, zarówno w ramach placebo, jak i realnej pomocy - czy podwyższające odporność magiczną i żywotność (dla ogólnego samopoczucia pacjenta), czy chroniące przed zatruciem lub utonięciem (dla cierpiących na lęki i paranoje). Tworzenie meridianów szczerze go interesuje i sprawia, że jest bardziej konkurencyjny na rynku. Zakładam, że praktyką tworzenia meridianów zainteresował się już w trakcie kursu uzdrowicielskiego, ponadto w karcie i wątkach wspominam, że interesuje się nowoczesną literaturą na temat uzdrawiania i medycyny - mógł więc poszerzać wiedzę i podszkolić się z geomancji we własnym zakresie. Po uznaniu biegłości, założyłabym, że meridiany tworzy już od lat i oferuje pacjentom w razie potrzeby, pewnie sami wiedzą też, że mogą je u niego zamówić. Zna się na minerałach i ma kontakty umożliwiające ich kupno, tutaj przyznaje, że zna się dobrze z właścicielami sklepu jubilerskiego w Londynie i pomimo wojny był w stanie zdobyć srebro - wie tez, do jakiego rodzaju talizmanu można je wykorzystać.
Choć utyka i podróże nie sprawiają mu radości, to odbywa je z konieczności i wie jak zadbać o własne bezpieczeństwo na nieznanym terenie. Wychował się w Shropshire, ojciec i brat sporo polowali, ojciec nauczył Hectora jeździć konno pomimo kalectwa - to od rodziny nauczył się jak bezpiecznie podróżować i poznał surowe właściwości terenów Shropshire. Przebyta w dzieciństwie klątwa uwrażliwiła go z kolei na niebezpieczeństwa czyhające na każdym kroku - jednak nie zamknął w domu, a próbuje podejść do ryzyka odpowiedzialnie. Odkąd wybuchły anomalie i Hector zamknął gabinet w Londynie, spotyka się z pacjentami i podróżuje po całym kraju aby się z nimi spotkać, zachowując ostrożność, ale świadomie zgadzając się nawet na spotkania w najdziwniejszych lokacjach - np. na opuszczonej wyspie wskazanej przez Rodachana. Doskonale zna też Walię, w której mieszka i interesuje się magicznymi właściwościami terenu - w wątkach (z uwagi na młodą postać wciąż trwają) wspominam że przezornie omijał jezioro brzydoty, świadom magii odbijającej kompleksy (wątek odbywa się, gdy akurat wszystko mu jedno, bezczelnie używa więc magii jeziora do zdiagnozowania Septimusa i namówienia go na terapię) i chciał wykorzystać magię humorzastej polany aby zbadać nastrój syna.
Skąd wezmę na to punkty: Z reszty.
Dodatkowe: W biegłościach mam wiedzę o malarstwie, która teraz powinna być wiedzą o sztuce.
Hidin' all of our sins from the daylight
Biegłość dodana: Geomancja II
Uzasadnienie: Cała postać Edgara jest oparta na podróżach i klątwach. Wydaje mi się, że uzasadnienie na posiadanie geomancjii można znaleźć już w jego karcie postaci – zaczął pracować z klątwami zaraz po skończeniu szkoły, kiedy nabierał pierwszego doświadczenia, pomagając w sklepie na Nokturnie. Kiedy tam wykazał się odpowiednią wiedzą na ten temat, zaczął brać udział w wyprawach, z początku jako pomocnik i asystent bardziej doświadczonych specjalistów, ucząc się od nich całej wiedzy potrzebnej do tego zawodu. Tam już typowo miał styczność z geomancją: klątwami rzucanymi w terenie na stare grobowce czy magiczne miejsca kultu. Jest uważny, zawsze sprawdza czy dane miejsce jest wolne od klątw. Korzystał z tej wiedzy chociażby w tym okresie podczas misji z Corneliusem (tutaj), kiedy sprawdzał czy dane miejsce jest bezpieczne, czy w poprzednim, kiedy nakładał zabezpieczenia w Durham (tutaj).
Skąd wezmę na to punkty: Z reszty
Dodatkowe: -
kings and queens
Dodatkowe: proszę o zmianę biegłości malarstwo (tworzenie) na sztuka (malarstwo), dziękuję!
Biegłość usunięta lub obniżona: -
Uzasadnienie: -
Biegłość dodana: Geomancja I
Uzasadnienie: Brendan na pewno zadbałby, żeby Neala otrzymała każdy możliwy - przydatny - rodzaj wiedzy, nauka o ziemi - rozumienie map, zrozumienie magicznych właściwości i idących za tym zalet w podstawowym wymiarze. Tak, by wraz z płynącym czasem i dorastaniem, po otrzymaniu podstawowej wiedzy mogła zdecydować, czy jest to dziedzina, która interesuje ją bardziej, niźli w podstawowym właśnie zakresie. Myślę że sama dziedzina, choć posiada z pewnością w niektórych momentach dość nużące nurty, to w innych jest w oczach Neali zachwycająco interesująca.
Skąd wezmę na to punkty: reszta
Biegłość dodana: Starożytne Runy I
Uzasadnienie: nie wiem, czy mogę to też tutaj, ale spróbuję. Ogólnie kiedy stworzyłam Nealę ona z założenia miała być trochę mądralą - ale to miało iść z możliwości i wiedzy, którą przyswoiła, osiągnęła i dostała. W tamtym czasie nie wzięłam na Neli Starożytnych Run właściwie tylko dlatego, że w mechanice skorelowane one były jedynie z czarną magią i właśnie takie miałam ich postrzeganie (prawdopodobnie nie do końca właściwie, ale no). Teraz, kiedy ich znaczenie się zmieniło i moje rozumienie, wydaje mi się, że magia znaków, które mogą zapewnić ochronę w odpowiednim użyciu i są używane w magiczny rytuałach, to coś co z pewnością wprawiałoby Nelę w zachwyt i stawiało jako warte poznania. Czego z chęcią i entuzjazmem podjęłaby się już wcześniej
Skąd wezmę na to punkty: reszta
Biegłość dodana: Rysowanie I i Malowanie I
Uzasadnienie: Nela prowadzi dziennik i stawia swoje pierwsze kroki zarówno w rysunku jak i malarstwie, prawdę powiedziawszy, nie mam pojęcia, dlaczego tych biegłości nie ma(znaczy wiem, bo jestem mną). To estetka wrażliwa na piękno otaczającego świata, lubi kiedy rzeczy robi “sama” najepiej każde i najlepiej wszystkie. Przykłada dużą wagę do tego, jak wyglądają jej listy, czy kolejne strony w rzeczonym dzienniku.
Skąd wezmę na to punkty: reszta
Dodatkowe: Malarstwo(wiedza) -> Wiedza o sztuce
a perfectly put together mess.
is playing
tricks on you,
my dear
Biegłość dodana: Wiedza o sztuce - poziom I
Uzasadnienie: Kiedy umiejętności były rozbite, nie dobierałam ich dla Odetty jako rozbity na specjalistyczne wiadomości, jednak Odetta jako osoba zafascynowana sztuką i często bywająca w towarzystwie nie tylko w ramach szlacheckiego pochodzenia ale również w ramach prezentowania najnowszych dzieł Domu Mody, przejawia spore zainteresowanie sztuką i często prowadzi konwersacje na temat różnych jej rodzajów: żywo interesuje się obrazami, pytając Cressidę o zobaczenie jej dzieł czy szukając obrazu do pokoju na jarmarku, z madame Mericourt przeprowadzając rozmowę na temat baletu i jego wyzwań, wspominam też że Odetta stara się odkrywać osoby ze świata artystycznego z różnych sztuk i rozmyśla nad poszukiwaniem artysty do przyjęcia pod opiekę, na sympozjum od razu interesując się obrazami.
Skąd wezmę na to punkty: Z reszty
death, love
And sacrifice
Dodatkowe: Proszę o zmianę malarstwo (wiedza) na wiedza o sztuce oraz o zmianę malarstwo (tworzenie) na sztuka (rysunek) bez zmian poziomu.
and what fades away.
going on at night
so many hearts are fighting
to survive without light
Biegłość dodana: geomancja (I)
Uzasadnienie: Roselyn odebrała pełne wykształcenie uzdrowiciela i wyobrażam sobie, że podczas kursu adepci magimedycyny musieli poznać przeróżne rodzaje magii oraz dziedziny wiedzy, które obecne są we współczesnej medycynie - tak jak geomanacja i wykorzystywanie w lecznictwie kamieni, minerałów w ziemskich. Rose jest doświadczonym już uzdrowicielem oraz często wspominam o tym, że w w okresie gdy pracowała w Mungu, poświęcała możliwie jak najwięcej czasu na dokształcanie się w zakresie własnej dziedziny. Starała się być na bieżąco. Poza tym również towarzystwo innych wysoko wykwalifikowanych uzdrowicieli, a sądzę właśnie tacy pracowali w największym szpitalu magicznej Wielkiej Brytanii, sprawiło że w przeszłości wielokrotnie mogła natrafić na zagadnienia z tej dziedziny oraz czerpać z doświadczenia innych, lepszych od siebie.
Matka Roselyn z kolei była uzdrowicielką prowadzącą. własną małomiasteczkową lecznicę. Myślę, że już wtedy jako dziecko mogła mieć pierwszą styczność z jeszcze niezrozumiałymi zagadnieniami. Poza tym również myślę, że posiadanie tej biegłości w jakiś sposób uzupełnia się z Opieką Nad Magicznymi Stworzeniami oraz Zielarstwem - Roselyn wychowała się w świadomości otaczającej jej natury. Nie w mieście, a w górzystych rejonach Szkocji gdzie życie w symbiozie z otaczającą przyrodą jest ważnym elementem codzienności.
Skąd wezmę na to punkty: z reszty
Dodatkowe: wymieniam malarstwo (tworzenie) na sztuka (rysunek) oraz malarstwo (wiedza) na sztuka (wiedza).
Biegłość usunięta lub obniżona: genetyka - jasnowidzenie (-2 PB)
Uzasadnienie: Niestety, nie mam żadnej reszty, a potrzebuję na geomancje.
Biegłość usunięta lub obniżona: numerologia (z II na I)
Uzasadnienie: W świetle zmian w biegłościach, myślę że muszę zrezygnować z numerologii na wyższym poziomie. Wcześniej interpretowałam ją jako dziedzinę, która w jakiś sposób uzupełniała wiedzę Lyssy na temat klątw ich działania, a w szczególności w związku z magią oddziałowującą na miejsca, po pojawieniu się geomancji sądzę, że właśnie ta znacznie lepiej mechanicznie
odwzorowuje wiedzę Lyssy związaną z jej doświadczeniem w nakładaniu i łamaniu klątw, gdyż jest to wiedza niezbędna zarówno dla klątwołamacza jak i osoby parającej się nakładaniem klątw.
Biegłość dodana: Geomancja (II)
Uzasadnienie: LW karcie opisuje lata spędzone u boku zmarłego męża. Wyszła za mąż dość młodo, niedługo po ukończeniu Hogwartu, a po ślubie towarzyszyła Ericowi, który specjalizował się w nakładaniu klątw. Starożytne Runy i ich wykorzystanie w zaklinaniu miejsc, przedmiotów były jego wielką fascynacją, którą dzielił z żoną. Przez długie lata podróżowali po świecie, a Lyssa jako jego towarzyszka chłonęła jego doświadczenie oraz zdobywała je u jego boku. To on był jej nauczycielem i dzięki niemu miała możliwość rozwijać się. Chociaż uczeń nigdy nie zdołał przerosnąć mistrza. Przynajmniej nie za jego życia, to z czasem Lyssa przestała być jedynie bierną część poszukiwań i badań nad starożytnymi artefaktami, a stała się ich aktywną częścią. Wspomagała męża. Wiedzę z zakresu geomancji również w kontekście badaniami historii miejsc, w których starożytni pozostawili po sobie ślad magii - dla przykładu w tym wątku wspominam o zainteresowaniu Lyssy kulturą jej przodków z Grecji. Lyssa jest zaklinaczką oraz przez lata aktywnie podróżowała, zdobywała wiedzę oraz wykazywała zainteresowanie powyższą dziedziną. Myślę, że po zmianach w biegłościach ta biegłość odwzorowuje doświadczenie i wiedzę Lyssy zawarte w karcie postaci.
Skąd wezmę na to punkty: po obniżeniu numerologii i genetyki powinnam mieć 10 PB
Dodatkowe: wiedza o malarstwie > wiedza o sztuce
but are you truly free?
Biegłość usunięta lub obniżona: Spostrzegawczość III -> II
Uzasadnienie: W związku ze zmianami w biegłościach, gdzie spostrzegawczość praktycznie zniknęła z klątw, nie jest ona potrzebna Claire w takim stopniu, jak zakładałam przy kreacji postaci.
Biegłość dodana: Geomancja II
Uzasadnienie: Claire całe swoje dorosłe życie, jak i etap nauki w Hogwarcie dedykowała zawodowi łamacza klątw. Jako pilna uczennica doskonale wiedziała jak przygotować się do egzaminów i z wielkim zaangażowaniem przykładała się do zdobywania wiedzy w tej dziedzinie. Dostała się na staż do Banku Gringotta i zdała ich testy, słynące w całej Anglii ze swej wybitnej trudności. Już jako licencjonowany łamacz klątw uczestnicząc w licznych ekspedycjach z ramienia banku miała okazję badać rozmaite miejsca magii, jak i pozostałości po dawnych kultach. Jako czarownica ambitna, dążąca do własnych celów, ale i o naturze badacza sięga do coraz to dalszych źródeł, by poszerzyć swoją wiedzę w dziedzinie klątw, eksperymentując z różnymi kombinacjami runicznymi, projektując ich wymyślne zastosowania, jakich nie sposób byłoby złamać. Znajomość zaawansowanej geomancji jest jej niezbędna do wykonywanego zawodu oraz rozwijania zainteresowań.
Skąd wezmę na to punkty: z obniżonej spostrzegawczości.
Biegłość usunięta lub obniżona: spostrzegawczość II na I
Uzasadnienie: potrzebuję pynkty na geomancję
Biegłość dodana: geomancja II
Uzasadnienie: Jade jest przede wsztstkim lamaczką klątw oraz zajmuje się talizmanami. Ze względu na zmianę mechaniki, zarówno by mieć pojęcie o używanych minerałach jak i być w stanie radzić sobie z częścią klątw, umiejętność geomancji jest naturalna dla kreacji postaci. Pracując z mężem często zajmowali się łamaniem klątw właśnie w terenie, miała więc wiele okazji by rozwijać tę umiejętność. Jednocześnie od dziecka słuchała opowieści ojca-podróżika, chłonąc historie odległych miejsc z zaciekawieniem. Obecnie jako samodzielna łamaczka musi radzić sobie w każdej sytuacji.
Skąd wezmę na to punkty: 8 z obnizonej spostrzegawczości i 2 z reszty
Dodatkowe: proszę o poprawianie retoryki na perswazję
Biegłość dodana: Geomancja I
Uzasadnienie: Belvina, pochodzi z rodziny, która od pokoleń zajmuje się wytwarzaniem biżuterii z przeróżnych kruszców i talizmanów. Dlatego bez wątpienia w dzieciństwie uzyskała stosowną wiedzę na temat magicznych właściwości minerałów ziemskich oraz samą szeroko pojętą naukę o Ziemi, która jest istotna dla Blythe'ów. Po latach wiedza ta odnalazła nowe zastosowanie, podczas kursu na uzdrowiciela, gdzie przedstawiono inny pogląd na ową dziedzinę i możliwości leczniczych specjalnie przygotowanych kamieni. Belvina również na własną rękę dokształca się przy każdej nadarzającej okazji, dlatego mało prawdopodobne jest, aby nie zainteresowała się przydatną stroną geomancji w swoim zawodzie.
Skąd wezmę na to punkty: z reszty
Dodatkowe: Proszę o scalenie Rzeźba (wiedza) i Malarstwo (wiedza) w biegłość Sztuka (wiedza). Natomiast Malarstwo (tworzenie) zmienić na Sztuka (malarstwo).
W nocy
Bez nikogo
Dodatkowe: Proszę o zmianę Malarstwo (tworzenie) na Sztuka (rysunek) bez zmiany poziomu. Eve jest samoukiem w rysowaniu, nie zna się na nurtach, nie wykorzystuje farb, pędzli ani płótna, a wszelkie rysunki wykonuje ołówkami, gdy ma do tego okazję.
Use what you have.
Do what you can.
Strona 3 z 3 • 1, 2, 3