Punkty doświadczenia możesz wymienić na zakup różnego rodzaju przedmiotów, zaklęć jednorazowego użytku, umiejętności, zwierząt, a także na podwyższenie statystyk i biegłości. Szczegóły znajdziesz w sklepie.
Podczas tworzenia karty postaci można zakupić statystyki, biegłości, umiejętności i przedmioty ze sklepiku mistrza gry o łącznej sumie PD nie większej niż wartość równa wiekowi postaci przemnożonemu przez 20, jeżeli postać ukończyła 25 rok życia. Po odjęciu ceny zakupów stan konta staje się liczbą ujemną - do momentu, w którym taki dług zostanie spłacony rozwój postaci pozostaje zablokowany. Przykładowo, postać, która ma skończone 25 lat, może wydać na start 500 PD (25*20), zacznie jednak wówczas grę z kredytem -500 PD.
Punkty konieczne do wykupienia genetyki tworząca się postać dopisuje do swojego długu. Zatem jeśli 25 letnia postać wydała 500 PD i rozpoczyna grę z maksymalnym dla siebie długiem -500 PD, ale dodatkowo chce mieć geny metamorfomagii, rozpoczyna grę z długiem -900 PD (-500 i -400 za genetykę).
Rozwój statystyk, biegłości i umiejętności w trakcie rozgrywki musi być uzasadniony rozgrywką, która miała miejsce po akceptacji karty. Forma tej rozgrywki jest całkowicie dowolna (wątki, opowiadania, nawet listy i pojedyncze fragmenty narracji w postach, a zwłaszcza działania powiązane z fabułą forum), jednak jej rodzaj, charakter, obszerność muszą być adekwatne do docelowego poziomu postaci. Mistrz gry, oceniając rozwój, bierze pod uwagę całokształt postaci i jej wątków, również tych, które nie są w rozwoju zgłaszane, o ile jest ich świadomy. Wątki takie mogą działać na korzyść lub niekorzyść zgłaszanego rozwoju postaci. Niektóre biegłości i statystyki są ze sobą powiązane i należy mieć to na uwadze (na przykład statystyki fizyczne i biegłości sportowe). Zgłaszając rozwój gracz powinien być pewien, że jego postać wyczerpała temat pod względem nauki danej biegłości lub statystyki na swoim poziomie. W uzasadnieniu lepiej jest napisać więcej rzeczy niepotrzebnych, niżeli mniej potrzebnych. W przypadku umiejętności dodatkowe wytyczne znajdują się również w odpowiednim temacie.
Rozwinięcie czegokolwiek u postaci powinno bazować na tym, z czego postać w trakcie swojej rozgrywki fabularnej korzysta. Gracz najprawdopodobniej będzie w stanie uzasadnić swój rozwój bazując na naturalnych przejściach postaci, a nie na sztucznych pojedynczych wątkach z nauką granych tylko po to, by osiągnąć określony cel. Na rozwój postaci składa się cała jej kreacja.
Rozwój postaci zgłaszany pomimo BRAKU punktów wymaganych do jego rozliczenia na koncie postaci będzie odrzucany i usuwany z tematu.
Przy tworzeniu karty postaci:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rejestracja różdżki:[/b] tak/nie (o rejestracji przeczytasz w [url=https://www.morsmordre.net/t8062-rejestracja-rozdzek]opisie wydarzenia[/url]. Wydarzenie zostało zakończone, Twojej postaci nie było w trakcie jego trwania. Postać dokonała obowiązku w przeszłości lub nie. Jeśli go nie dokonała, może mieć nieprzyjemności na terenie całego kraju w przypadku natknięcia się na służby Ministerstwa Magii.
[b]Suma punktów biegłości na start[/b]: (70-87; dodatkowe punkty można zyskać wymieniając na nie punkty statystyk, w tym początkowe punkty sprawności/zwinności)
[b]Suma punktów majętności na start[/b]: przysługuje ci suma zależna od twojego statusu majątkowego, jeśli chcesz wydać część na start - zaznacz to w tym miejscu. Postaci o statusie średniozamożnym na start przysługuje 100 PM
[b]Wydane punkty doświadczenia:[/b] Przedstaw łączną cenę dokonanych zakupów za PD - koszt genetyki lub kredyt w przypadku postaci, które ukończyły 25 rok życia.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, umiejętności
Aby wykorzystać zdobyte punkty doświadczenia:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rachunek:[/b] Przedstaw, ile punktów pozostanie Ci po odjęciu punktów za przedmioty.
Ilość punktów na koncie - cena zakupów = punkty pozostałe.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, statystyki, umiejętności lub zaklęcia
[b]Uzasadnienie:[/b] Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek, w których postać uczyła się danych umiejętności lub w których zdobyła dany przedmiot lub opis fabularnego uzasadnienie danego zakupu - TEN PUNKT NIE JEST DLA OZDOBY
Aby wykorzystać zdobyte punkty biegłości:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Biegłość[/b]:
[b]Ilość wydanych punktów[/b]:
[b]Uzasadnienie[/b]: w przypadku nauki nowej biegłości, zwłaszcza obejmującej wiedzę z jakiegoś zakresu, należy zalinkować wątek, w którym postać tę wiedzę zdobywa.
Aby wykorzystać punkty ze skrytki bankowej*:
- rozwiń:
- Kod:
[b]BANK GRINGOTTA[/b]
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Skrytka[/b]: link do skrytki, w której jest rozliczony rachunek
[b]Uzasadnienie[/b]: Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek.
[b]Zdobyto[/b]: Wypisz wszystko, co zostało zakupione: inwestycje, hodowle i zwierzęta, używki, ingrediencje
*skrytki bankowe prowadzone są przez graczy, należy jednak poinformować o zakupie przedmiotów/zwierząt, które powinny zostać dopisane do wyposażenia postaci. Postać fabularnie nie posiada danych przedmiotów jeśli nie figurują one w jej wyposażeniu.
Rejestracja różdżki: tak
Suma punktów biegłości na start: 82,5
Suma punktów majętności na start:100
Wydane punkty doświadczenia: 625 + 50 + 100 +
Zdobyto: 12,5 PB, sowa, kluczyk do Gringotta
Ostatnio zmieniony przez Dima Karkaroff dnia 28.01.23 13:35, w całości zmieniany 3 razy
In a dusty black coat with
A red right hand
Rejestracja różdżki: nie
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 50 PM
Wydane punkty doświadczenia: 100 PD
Zdobyto: różdżka, sowa, odbiornik czarodziejskiej rozgłośni
Ostatnio zmieniony przez Ted Moore dnia 22.11.22 21:00, w całości zmieniany 1 raz
fear is the mind-killer
fear is the
little-death
Biegłość: Ekonomia (I)
Ilość wydanych punktów: 2
Uzasadnienie: Pieniądze były obecne w jego życiu od dziecka i nigdy nie przywiązywał do tego większej uwagi, choć w trakcie pracy w Smoczych Ogrodach zdarzało mu się już zajmować ekonomicznymi kwestiami, jak chociażby pomoc w organizacji zamówień towarów, przyjmowanie ich. Jednak to nadejście wojny zmieniło jego podejście, a zaistniała sytuacja wymusiła wręcz, aby zainteresował się tematem ekonomii. Przede wszystkim rozpoczął od słuchania tych, którzy wiedzę i doświadczenie już posiadali. W trakcie rozmów w Thorness Manor, gdzie w towarzystwie Evandry oraz Xaviera rozmawiali na temat wojny, włączając to oczywiście ekonomiczne możliwości i kwestie zasobów. Podobne spostrzeżenia wyciągnął z rozmowy z Tristanem w Chateau Rose, gdzie również jego kuzyn poruszał kwestie finansowe i pieniężne, analizując dokładnie sytuację w Kent. Podobnie jak później, kiedy skupiał się na zatrzymaniu buntu na ich terenach, a miało to bezpośredni związek ze Smoczymi Ogrodami. Właśnie wtedy podczas rozmowy z Tristanem w gabinecie poruszyli temat dostaw jadła, na które Mathieu w późniejszym czasie zwracał szczególną uwagę w trosce o dobro i bezpieczeństwo smoków. Z początkiem roku zaprosił Xaviera Burke do Chateau Rose, gdzie przyjaciel podjął pierwszą poważną lekcję nauczania Ekonomii. Rozmowa o towarach, zamówieniach opartych na własnych doświadczeniach z Smoczych Rezerwatów była istotną lekcją, to pomogło Mathieu rozpocząć fazę zrozumienia istoty problemów ekonomicznych i sensu działań podejmowanych w tym temacie. W późniejszym czasie sam rozpoczął poszukiwania i analizy, zastanawiając się nad ich sensem, bardzo pomocne okazały się wtenczas księgi Smoczych Ogrodów, które zawierały ogrom informacji, z których można było czerpać sensowną wiedzę i rozwijać swoje pojmowanie. Zaczął coraz bardziej interesować się tematem i wpadł nawet na pomysł, jak ograniczyć koszty związane z pracą Smoczych Ogrodów. Rozwinięcie Szklarni mogłoby okazać się dla nich bardzo korzystne, a przynajmniej tak wydawało mu się na początku. Dopiero później, kiedy zgłębiał wiedzę z pomocą Xaviera w Durham Castle, dotarło do niego - po przeanalizowaniu pojęć ekonomii normatywnej i pozytywnej, że sytuacja wcale nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać. Analiza zysków i strat w ostatecznym rozrachunku mogła okazać się mniej korzystna, niż wstępnie zakładał. Temat ten był również poruszony, kiedy w obecności Evandry i Petera - znawcy ekonomii w Smoczych Ogrodach próbowali rozważać wszelkie możliwości, które mieli. Czujne oko specjalisty kierowało ich w trakcie rozmowy, pozwalając na swobodne wyciąganie wniosków. Mathieu zdążył poznać podstawy ekonomii, wiedział jak ważną kwestią były oszczędności i rozumiał, że ekonomia nie była sztywnym pojęciem, a dzieliła się na wiele gałęzi, które były powiązane ze sobą, choć na początku wydawały się tak odległe. Wiedział też, że odpowiednie gospodarowanie zasobami, było kluczem do sukcesu, szczególnie w tak trudnym czasie, jakim była wojna i liczne ograniczenia, które się z nią wiązały. W codzienności i pracy coraz częściej zaczynał korzystać z zagadnień, które przyswajał podczas lekcji ekonomii. Rozmowy z bardziej doświadczonymi pracownikami, ale również i niewielkie negocjacje z dostawcami towarów w Smoczych Ogrodach stawały się dla niego ważnymi kwestiami. Podstawy poznał, coraz lepiej radził sobie nie tylko z zarządzaniem zasobami, ale również gospodarowaniem i planowaniem wydatków. Pracował nad tym rozwojem niezwykle intensywnie, aby nie być kompletnym laikiem i coraz lepiej wypadać w towarzystwie rozeznanym w finansach.
The last enemy that shall be destroyed is | death |
Rachunek: 149-50=99
Zdobyto: 1 PB
Uzasadnienie: -
the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n
Rejestracja różdżki: tak
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 100
Wydane punkty doświadczenia: 50
Zdobyto: sowa
Was sorta hopin' that you'd stay
dzikie harce, rozhowory
huczą bory, dzikie stwory
leśne strachy idą w tan
Rachunek: 100-100=0
Zdobyto: zmiana wizerunku
Uzasadnienie: -
prządką
Biegłość: Język obcy - romski, poziom I
Ilość wydanych punktów: 1
Uzasadnienie: James, z pochodzenia Rom, jest najbliższym przyjacielem Marcela, zawsze był mu wsparciem, niemal (a właściwie już mal, po złożonej romskiej przysiędze braterstwa stali się nimi) bratem, uczestniczył w jego weselu, poznał jego tabór, kiedy jeszcze istniał, a James wielokrotnie używał przy nim języka romskiego (tak jak tu, czy tu i tu Thomas, z którym też swojego czasu był blisko, tu Sheila i Thomas prowadzą ze sobą rozmowę nic sobie nie robiąc z mojej obecności) - z postów Marcela wynika, że wyłapuje z tego pojedyncze słowa i stara się zrozumieć tyle, ile jest w stanie, dopytując Jamesa lub pozostałych o znaczenie poszczególnych słów. Słucha też Sheili śpiewającej po romsku i dopytuje ją o znaczenie zwrotek, których zrozumieć nie potrafi.
Wreszcie tutaj, kiedy James toczy rozmowę po romsku ze swoją rodziną, a on próbuje z niej wyłapać sens, Marcel przełamuje się i zaczyna próbować mówić pojedyncze romskie słowa, które pozwalają grupie przekazać sobie informację w obecności intruza.
Rachunek: 962-55 = 907
Zdobyto: Złoto
Uzasadnienie: Hannah dostała od taty rodzinną biżuterię i zgodę, by ją przetopić
With a bullet in his clenched right hand
Don't push him, son
For he's got the power to crush this land
Oh hear, hear him cry, boy
Biegłość: Zielarstwo I
Ilość wydanych punktów: 2
Uzasadnienie: Otóż, pracuję jako uzdrowiciel i od dłuższego czasu jestem uzdrowicielem samodzielnym, pełniącym swoje funkcje poza organizacją szpitala. W swoim zawodzie pozostaję nieustannie aktywna. Zdarza mi się też posiłkować najprostszymi substancjami pochodzenia roślinnego, choć dotąd zdecydowanie preferowałam substancje kupione na gotowo w aptece. Końcem wiosny założyłam swój prywatny gabinet, niezbędnym więc stało się dokształcenie, gdyż moje możliwości konsultacji z innymi uzdrowicielami są już mocno ograniczone, coraz więcej osób oczekuje mojej ekspertyzy i umiejętności, a zawsze najbardziej ceniłam sobie samodzielność.
will you be satisfied?
Rachunek: 670 - 500 = 170
Zdobyto: Skrzat domowy (Beksa)
Uzasadnienie: Jeszcze przed weselem czystokrwista i szanowana rodzina Vanity poczyniła stosowne kroki, aby podarować Valerie szczególny prezent ślubny. Tym prezentem okazała się być Beksa, skrzatka domowa, który trafia do domu rodzinnego państwa Sallow tuż po ceremonii. Zarówno Valerie, jak i Cornelius są osobami publicznymi, w ostatnim czasie szczególnie zajętymi zawodowo, mającymi pod opieką siedmioletnią córkę. W obliczu zbliżającego się nieuchronnie powiększenia rodziny oraz niemieckich przyzwyczajeń Valerie (w domu pierwszego męża utrzymaniem domu zajmowała się służba), jest niezwykle wręcz wdzięczna za pomoc, a Beksa czuje się dumna, mogąc służyć swym nowym państwu (jest posłuszna także Corneliusowi i Hersilii).
tradition honor excellence
and turn the knife
i know those
party games too
Rejestracja różdżki: Tak
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 50 PM
Wydane punkty doświadczenia: 500 + 480
Zdobyto: Animagia (wilk), 6 pkt statystyk
*edytowane, ale już ostatecznie i gotowe do sprawdzenia
Ostatnio zmieniony przez Rene Dubois dnia 26.12.22 2:50, w całości zmieniany 3 razy
Rachunek: 101 - 100 = 1
Zdobyto: myślodsiewnia
Uzasadnienie: Rhennard potrzebuje pozbyć się wspomnień, które zaczynają być dla niego niewygodne, dlatego znalazł handlarza myślodsiewniami i kupił jedną, odpowiednio aranżując dla niej miejsce w swoim gabinecie w Dunster Castle.
gdybym ziarnka
mocnym zawrzeć mógł uściskiem
gdybym z grzmiącej fali jedno choć ocalił
Imię i nazwisko postaci: Hersilia Sallow
Skrytka: szkatułka
Uzasadnienie: moja nauczycielka gry na pianinie opowiadała mi o magicznym zegarze, który wisi u niej w domu; poprosiłam ją o to, by zamówiła dla mnie podobny
Zdobyto: magiczny zegar (50 pm)
Imię i nazwisko postaci: Rigel Black
Skrytka: tu
Uzasadnienie: Żeby ułatwić sobie analizę własnych spostrzeżeń oraz pozbywać się natłoku myśli, powstałych podczas projektów naukowych, jak i bolesnej walki z codzienną egzystencją, Rigel zakupił myślodsiewnię, którą to postawił w swoim domowym laboratorium.
Zdobyto: Myślodsiewnia (200 PM)
Imię i nazwisko postaci: Maria Multon
Skrytka: klik
Uzasadnienie: W trakcie zakupów na targu Maria zauważa handlarza kamieniami. Zaciekawiona oferowanymi przez niego towarami wchodzi z nim w dyskusję, w trakcie której daje się namówić do zakupu jednego z kamienia, który powinien pomóc jej w jeszcze lepszym ukrywaniu się.
Zdobyto: Lawa wulkaniczna
sweet, mourning lamb
there's nothing you can do
Strona 2 z 25 • 1, 2, 3 ... 13 ... 25