Punkty doświadczenia możesz wymienić na zakup różnego rodzaju przedmiotów, zaklęć jednorazowego użytku, umiejętności, zwierząt, a także na podwyższenie statystyk i biegłości. Szczegóły znajdziesz w sklepie.
Podczas tworzenia karty postaci można zakupić statystyki, biegłości, umiejętności i przedmioty ze sklepiku mistrza gry o łącznej sumie PD nie większej niż wartość równa wiekowi postaci przemnożonemu przez 20, jeżeli postać ukończyła 25 rok życia. Po odjęciu ceny zakupów stan konta staje się liczbą ujemną - do momentu, w którym taki dług zostanie spłacony rozwój postaci pozostaje zablokowany. Przykładowo, postać, która ma skończone 25 lat, może wydać na start 500 PD (25*20), zacznie jednak wówczas grę z kredytem -500 PD.
Punkty konieczne do wykupienia genetyki tworząca się postać dopisuje do swojego długu. Zatem jeśli 25 letnia postać wydała 500 PD i rozpoczyna grę z maksymalnym dla siebie długiem -500 PD, ale dodatkowo chce mieć geny metamorfomagii, rozpoczyna grę z długiem -900 PD (-500 i -400 za genetykę).
Rozwój statystyk, biegłości i umiejętności w trakcie rozgrywki musi być uzasadniony rozgrywką, która miała miejsce po akceptacji karty. Forma tej rozgrywki jest całkowicie dowolna (wątki, opowiadania, nawet listy i pojedyncze fragmenty narracji w postach, a zwłaszcza działania powiązane z fabułą forum), jednak jej rodzaj, charakter, obszerność muszą być adekwatne do docelowego poziomu postaci. Mistrz gry, oceniając rozwój, bierze pod uwagę całokształt postaci i jej wątków, również tych, które nie są w rozwoju zgłaszane, o ile jest ich świadomy. Wątki takie mogą działać na korzyść lub niekorzyść zgłaszanego rozwoju postaci. Niektóre biegłości i statystyki są ze sobą powiązane i należy mieć to na uwadze (na przykład statystyki fizyczne i biegłości sportowe). Zgłaszając rozwój gracz powinien być pewien, że jego postać wyczerpała temat pod względem nauki danej biegłości lub statystyki na swoim poziomie. W uzasadnieniu lepiej jest napisać więcej rzeczy niepotrzebnych, niżeli mniej potrzebnych. W przypadku umiejętności dodatkowe wytyczne znajdują się również w odpowiednim temacie.
Rozwinięcie czegokolwiek u postaci powinno bazować na tym, z czego postać w trakcie swojej rozgrywki fabularnej korzysta. Gracz najprawdopodobniej będzie w stanie uzasadnić swój rozwój bazując na naturalnych przejściach postaci, a nie na sztucznych pojedynczych wątkach z nauką granych tylko po to, by osiągnąć określony cel. Na rozwój postaci składa się cała jej kreacja.
Rozwój postaci zgłaszany pomimo BRAKU punktów wymaganych do jego rozliczenia na koncie postaci będzie odrzucany i usuwany z tematu.
Przy tworzeniu karty postaci:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rejestracja różdżki:[/b] tak/nie (o rejestracji przeczytasz w [url=https://www.morsmordre.net/t8062-rejestracja-rozdzek]opisie wydarzenia[/url]. Wydarzenie zostało zakończone, Twojej postaci nie było w trakcie jego trwania. Postać dokonała obowiązku w przeszłości lub nie. Jeśli go nie dokonała, może mieć nieprzyjemności na terenie całego kraju w przypadku natknięcia się na służby Ministerstwa Magii.
[b]Suma punktów biegłości na start[/b]: (70-87; dodatkowe punkty można zyskać wymieniając na nie punkty statystyk, w tym początkowe punkty sprawności/zwinności)
[b]Suma punktów majętności na start[/b]: przysługuje ci suma zależna od twojego statusu majątkowego, jeśli chcesz wydać część na start - zaznacz to w tym miejscu. Postaci o statusie średniozamożnym na start przysługuje 100 PM
[b]Wydane punkty doświadczenia:[/b] Przedstaw łączną cenę dokonanych zakupów za PD - koszt genetyki lub kredyt w przypadku postaci, które ukończyły 25 rok życia.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, umiejętności
Aby wykorzystać zdobyte punkty doświadczenia:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rachunek:[/b] Przedstaw, ile punktów pozostanie Ci po odjęciu punktów za przedmioty.
Ilość punktów na koncie - cena zakupów = punkty pozostałe.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, statystyki, umiejętności lub zaklęcia
[b]Uzasadnienie:[/b] Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek, w których postać uczyła się danych umiejętności lub w których zdobyła dany przedmiot lub opis fabularnego uzasadnienie danego zakupu - TEN PUNKT NIE JEST DLA OZDOBY
Aby wykorzystać zdobyte punkty biegłości:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Biegłość[/b]:
[b]Ilość wydanych punktów[/b]:
[b]Uzasadnienie[/b]: w przypadku nauki nowej biegłości, zwłaszcza obejmującej wiedzę z jakiegoś zakresu, należy zalinkować wątek, w którym postać tę wiedzę zdobywa.
Aby wykorzystać punkty ze skrytki bankowej*:
- rozwiń:
- Kod:
[b]BANK GRINGOTTA[/b]
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Skrytka[/b]: link do skrytki, w której jest rozliczony rachunek
[b]Uzasadnienie[/b]: Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek.
[b]Zdobyto[/b]: Wypisz wszystko, co zostało zakupione: inwestycje, hodowle i zwierzęta, używki, ingrediencje
*skrytki bankowe prowadzone są przez graczy, należy jednak poinformować o zakupie przedmiotów/zwierząt, które powinny zostać dopisane do wyposażenia postaci. Postać fabularnie nie posiada danych przedmiotów jeśli nie figurują one w jej wyposażeniu.
Rachunek: 150 - 120 - 20 = 10
Zdobyto: tkanina z włókien sierści przyczajacza x2, barwnik x2 (czarny)
Uzasadnienie: zaopatrzyłam się w tkaniny u znajomego handlarza, a barwnik kupiłam na Pokątnej
i jak kot muszę umrzeć
Imię i nazwisko postaci: Everett Sykes
Skrytka: link
Uzasadnienie: Everett odwiedził festiwalowy jarmark i uznał, że medalion humoru może mu pomóc w prowadzeniu spokojniejszego życia.
Zdobyto: Medalion humoru
Drowning peaceful through your hands
My heart pitter-patters to the broken sound
You're the only one that can calm me down
Rachunek: 399 - 30 - 10 - 90 = 269
Zdobyto: magiczny zegarek na nadgarstek, zaklęty fartuszek, psidwak
Uzasadnienie: zakupy na jarmarku, bo szkoda było nie skorzystać.
Rejestracja różdżki: tak
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 200
Wydane punkty doświadczenia: 50
Zdobyto: sowa
I'm all yours, but you're all mine
let's dance together, you and I
cause I'm not trapped with you, you see
you're the one who's trapped with me
więc będzie łatwiej, gdy mnie nie odnajdziesz.
Biegłość: muzyka (wiedza)
Ilość wydanych punktów: 0,5 z reszty
Uzasadnienie: Jestem damą i jako dama od dziecka obracam się w towarzystwie wymagającym wiedzy na temat sztuki wysokiej. Bywam w teatrach, słucham opery i muzyki klasycznej, a wokół mnie nie brakuje uzdolnionych osób, gotowych podzielić się swoją wiedzą na ten temat. Choć muzyka nie znajduje się moich zainteresowań i właściwie to nawet za nią nie przepadam, to często jestem zmuszona przebywać w środowisku, które stawia ją na piedestale i wydaje mi się, że poznałam już podstawy w tej dziedzinie, które powinny pozwolić mi na prowadzenie swobodnych konwersacji.
Wraz z lordem Lestrange byłam w operze, gdzie słuchałam o intrygującym artyście z ZSRR. Obcowałam również z muzyką słuchając syreniego śpiewu, choć niestety przez splot przypadków nie mogłam wysłuchać całości przedstawienia. Ostatnio odwiedziłam również teatr, gdzie dane było słuchać mi występu pani Sallow, która wyjaśniła mi, czego wymaga specjalizacja w tej dziedzinie.
Poruszasz się przez galaktykę.
Zaczekaj na
najjaśniejsze gwiazdy
Rachunek: 988-40=948
Zdobyto: mokait
Uzasadnienie: potrzebuję do meridianu, tworzę je dla pacjentów
Hidin' all of our sins from the daylight
Rachunek: 154 - 150 = 4
Zdobyto: Kieł większy
Uzasadnienie: Dowiedziałam się, że ta kość wspomaga zaklęcia z dziedziny transmutacji i nie byłabym sobą, gdybym go nie kupiła na jarmarku w Waltham Forest.
Rejestracja różdżki: tak
Suma punktów biegłości na start: 72 (+2 za odrzucone 5 punktów do rozdzielenia między sprawność a zwinność)
Suma punktów majętności na start: 100 PM
Wydane punkty doświadczenia: 100
Zdobyto: sowi zamiennik - kruk
Biegłość: taniec ludowy I
Ilość wydanych punktów: 0.5 PB
Uzasadnienie: Otrzymana wraz z końcem czerwca praca w Palace Theatre skupia się przede wszystkim na tańcach ludowych, których Celine pilnie się uczy. Biegła w oswajaniu figur i zapamiętywaniu kroków szybko przyswaja nowe tematy, sprawia jej to radość, półwila przykłada się więc do zajęć tak pieczołowicie, jak to możliwe i nawet przykry wpływ komety nie odebrał jej zaangażowania w próby. Miesięczna praktyka skutkuje tym, że z coraz większą pewnością sięga po tańce ludowe, jak na przykład podczas tradycyjnego tańca po wyłowieniu wianków. Z kolei przy ognisku, gdzie zbierają się muzycy i pląsający ludzie, potrafi wirować całymi godzinami - zarówno hołdując poznanym już układom, jak i ucząc się nowych od otaczających ją festiwalowiczów.
Rachunek: 1277-100 = 1177
Zdobyto: zmiana wizerunku
Uzasadnienie: Wracam do siebie
Zdjęcie do karty: tu
Zdjęcie do akcepta: tu
With a bullet in his clenched right hand
Don't push him, son
For he's got the power to crush this land
Oh hear, hear him cry, boy
Rejestracja różdżki: nie
Suma punktów biegłości na start: 78 (8 punktów statystyk zmieniono na punkty biegłości)
Suma punktów majętności na start: 200 PM
Wydane punkty doświadczenia: 50 PD
Zdobyto: sowa
zgłoszenie edytowano po omówieniu karty postaci
Ostatnio zmieniony przez Sophos Bulstrode dnia 22.10.23 16:31, w całości zmieniany 1 raz
and the time comes when we cannot remove them without
removing some of our own skin
Rachunek: 438 - 350 = 88
Zdobyto: 7 punktów biegłości
Uzasadnienie: jak niżej
Imię i nazwisko postaci: William Moore
Biegłość: zręczne ręce I -> II
Ilość wydanych punktów: 8 (1 z reszty + 7 dokupionych wyżej)
Uzasadnienie: Zdolności manualne stanowią dla Williama jedną z podstawowych umiejętności właściwie już od dawna; przez kilka lat był zawodowym graczem Quiddticha, na boisku pełnił rolę szukającego - gdzie jego zadaniem było pochwycenie trudnego do złapania znicza. Jeszcze przed wojną uczestniczył w regularnych treningach (opisywanych przeze mnie w opowiadaniach z wykonywaniem zawodu, np. tutaj, czy tutaj) i sparingach ze znajomymi (w tym wątku ćwiczy z Justine, próbując zrewanżować się za szkolną przegraną).
Po wybuchu wojny William był zmuszony zrezygnować z gry, więcej uwagi poświęcając majsterkowaniu i magicznemu budownictwu, bo to właśnie przekazany mu przez ojca fach pozwalał mu na wiązanie końca z końcem. Większość prac wykonywał (i wciąż wykonuje) ręcznie, te dokładniejsze wymagają od niego sporej precyzji. W tym wątku na zlecenie Wren rozpoczął remont poddasza, wykorzystując do tego magiczne narzędzia i materiały; tutaj wspólnie z Cedrikiem podjął się postawienia ścianki działowej w domu znajomego czarodzieja, tutaj przyjmuje zlecenie wybudowania dla Frances szklarni (poruszane później w tym opowiadaniu, gdzie William pomaga również starszej kobiecie z naprawą zawiasów w kuchennych szafkach). W tym wątku William podejmuje się remontu domu Jaydena, tutaj pomaga w postawieniu kurnika Alexandrowi, a tutaj razem z Michaelem remontuje starą szopę na narzędzia i magicznie ją powiększa (wątek jeszcze niedokończony). Wszelkiego rodzaju prace budowlane i wykończeniowe nie stanowią dla Billa wyłącznie źródła (obecnie dorywczego) zarobku, są również jego hobby; wolny czas lubi spędzać budując i eksperymentując, na przełomie roku przy pomocy przyjaciół i poleconych przez znajomego pasterza robotników postawił dom w Irlandii (wspominam o tym np. tutaj i tutaj), własnoręcznie wykonał też łódkę (w tym opowiadaniu). Kilka miesięcy temu zbudował boisko dla dzieci z Oazy, gdzie pomaga im w treningach (linkuję temat z projektem, ale jeśli jest potrzeba przeklejenia i opisania każdego linka z pracami, to to zrobię...).
Kiedy drużyny Jastrzębi z Falmouth i Zjednoczonych z Puddlemere zostały rozwiązane, William podjął pracę lotnika - najpierw na usługach Macmillanów, później w szeregach Sów. Obecnie jest przede wszystkim łącznikiem magicznego podziemia oraz szkoleniowcem, trenującym dołączających do rebelii łączników - tu znów w dużej mierze polega więc na sprawności i zręczności własnych dłoni. W trakcie przelotów niejednokrotnie musiał ratować się ucieczką przed szmalcownikami lub z miotły walczyć - w tym wątku na przykład razem z Ianem ucieka przed olbrzymami), tutaj przylatuje, żeby ostrzec kryjówkę Hipogryfów przed nalotem ministerstwa, a tutaj pomaga w zabezpieczeniu lotniczego transportu drewna i w trakcie zwiadu jest zmuszony do uniknięcia wrogiego pościgu. W tym pojedynku wykazuje się zwinnością, łapiąc w locie rzuconą przez Rycerzy fiolkę z eliksirem, większość walki spędzając zresztą w powietrzu, tutaj wspólnie z Anthonym zabezpiecza transport owczego runa do Oazy, po drodze zmagając się z burzą, a w tym opowiadaniu ucieka przed szmalcownikami, po drodze ciskając w nich bojowymi eliksirami. Z kolei w tym wątku Thalia uczy go węzłów, przydatnych do przymocowywania do miotły transportowanych pakunków.
Zręczne ręce w przypadku Williama podparte są również innymi biegłościami i statystykami, posiada II poziom magicznego budownictwa, I poziom majsterkowania i wysoką (30) statystykę zwinności. Jest także oburęczny (umiejętność z drzewka Zakonu) i posiada umiejętności "pewna ręka" i "z wiatrem", niwelujące karę do celowania za niekorzystne warunki oraz poruszanie się na miotle.
(W przypadku zaakceptowania rozwoju, bonus do odporności magicznej urośnie do 53.)
and time will give us nothing
so why did you choose to lean on
a man you knew was falling?
zakryj groby płaszczem rzeki,
zetrzyj z włosów pył bitewny,
tych lat gniewnych
czarny pył
Rachunek: 960-10=950
Zdobyto: ruchome spinki
Uzasadnienie: kupiłem na festiwalowym jarmarku
Hidin' all of our sins from the daylight
Rachunek: 1089 - 30- 150 - 150 - 10 - 30 - 20 = 699
Zdobyto: Ciekawskie oko (30), Kieł większy T(150), Kręg ogonowy CM(150), Letnia edycja szachów czarodziejów (10), Magiczny zegarek na nadgarstek (30), Mroźny wachlarz (20)
Uzasadnienie: Jestem na jarmarku i wybieram co mi się podoba.
I jak mogę, to chciałabym od razu przekazać Manannanowi, rzeczy: Ciekawskie oko (30), Kręg ogonowy CM(150), Magiczny zegarek na nadgarstek (30)
I'll show you my shadows if you show yours
Let's get it right dear, give a good fight dear
We'll keep it all up behind
closed doors
You will crumble for me
like a Rome.
Imię i nazwisko postaci: Eve Doe
Skrytka: link
Uzasadnienie: Eve od napotkanego w Somerset obcego taboru, odkupiła wóz, który stał się dla nich obciążeniem nie do ruszenia, po stracie jednego z koni. Wóz w znośnym stanie, ale i tak wymaga kilku napraw, by był zdatny do normalnego użytku. Pozostawiony w lesie kilka kilometrów od Doliny Godryka.
Zdobyto: Wóz mieszkalny (romski)
[bylobrzydkobedzieladnie]
Ostatnio zmieniony przez Eve Doe dnia 24.10.23 18:36, w całości zmieniany 2 razy
Use what you have.
Do what you can.