Punkty doświadczenia możesz wymienić na zakup różnego rodzaju przedmiotów, zaklęć jednorazowego użytku, umiejętności, zwierząt, a także na podwyższenie statystyk i biegłości. Szczegóły znajdziesz w sklepie.
Podczas tworzenia karty postaci można zakupić statystyki, biegłości, umiejętności i przedmioty ze sklepiku mistrza gry o łącznej sumie PD nie większej niż wartość równa wiekowi postaci przemnożonemu przez 20, jeżeli postać ukończyła 25 rok życia. Po odjęciu ceny zakupów stan konta staje się liczbą ujemną - do momentu, w którym taki dług zostanie spłacony rozwój postaci pozostaje zablokowany. Przykładowo, postać, która ma skończone 25 lat, może wydać na start 500 PD (25*20), zacznie jednak wówczas grę z kredytem -500 PD.
Punkty konieczne do wykupienia genetyki tworząca się postać dopisuje do swojego długu. Zatem jeśli 25 letnia postać wydała 500 PD i rozpoczyna grę z maksymalnym dla siebie długiem -500 PD, ale dodatkowo chce mieć geny metamorfomagii, rozpoczyna grę z długiem -900 PD (-500 i -400 za genetykę).
Rozwój statystyk, biegłości i umiejętności w trakcie rozgrywki musi być uzasadniony rozgrywką, która miała miejsce po akceptacji karty. Forma tej rozgrywki jest całkowicie dowolna (wątki, opowiadania, nawet listy i pojedyncze fragmenty narracji w postach, a zwłaszcza działania powiązane z fabułą forum), jednak jej rodzaj, charakter, obszerność muszą być adekwatne do docelowego poziomu postaci. Mistrz gry, oceniając rozwój, bierze pod uwagę całokształt postaci i jej wątków, również tych, które nie są w rozwoju zgłaszane, o ile jest ich świadomy. Wątki takie mogą działać na korzyść lub niekorzyść zgłaszanego rozwoju postaci. Niektóre biegłości i statystyki są ze sobą powiązane i należy mieć to na uwadze (na przykład statystyki fizyczne i biegłości sportowe). Zgłaszając rozwój gracz powinien być pewien, że jego postać wyczerpała temat pod względem nauki danej biegłości lub statystyki na swoim poziomie. W uzasadnieniu lepiej jest napisać więcej rzeczy niepotrzebnych, niżeli mniej potrzebnych. W przypadku umiejętności dodatkowe wytyczne znajdują się również w odpowiednim temacie.
Rozwinięcie czegokolwiek u postaci powinno bazować na tym, z czego postać w trakcie swojej rozgrywki fabularnej korzysta. Gracz najprawdopodobniej będzie w stanie uzasadnić swój rozwój bazując na naturalnych przejściach postaci, a nie na sztucznych pojedynczych wątkach z nauką granych tylko po to, by osiągnąć określony cel. Na rozwój postaci składa się cała jej kreacja.
Rozwój postaci zgłaszany pomimo BRAKU punktów wymaganych do jego rozliczenia na koncie postaci będzie odrzucany i usuwany z tematu.
Przy tworzeniu karty postaci:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rejestracja różdżki:[/b] tak/nie (o rejestracji przeczytasz w [url=https://www.morsmordre.net/t8062-rejestracja-rozdzek]opisie wydarzenia[/url]. Wydarzenie zostało zakończone, Twojej postaci nie było w trakcie jego trwania. Postać dokonała obowiązku w przeszłości lub nie. Jeśli go nie dokonała, może mieć nieprzyjemności na terenie całego kraju w przypadku natknięcia się na służby Ministerstwa Magii.
[b]Suma punktów biegłości na start[/b]: (70-87; dodatkowe punkty można zyskać wymieniając na nie punkty statystyk, w tym początkowe punkty sprawności/zwinności)
[b]Suma punktów majętności na start[/b]: przysługuje ci suma zależna od twojego statusu majątkowego, jeśli chcesz wydać część na start - zaznacz to w tym miejscu. Postaci o statusie średniozamożnym na start przysługuje 100 PM
[b]Wydane punkty doświadczenia:[/b] Przedstaw łączną cenę dokonanych zakupów za PD - koszt genetyki lub kredyt w przypadku postaci, które ukończyły 25 rok życia.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, umiejętności
Aby wykorzystać zdobyte punkty doświadczenia:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rachunek:[/b] Przedstaw, ile punktów pozostanie Ci po odjęciu punktów za przedmioty.
Ilość punktów na koncie - cena zakupów = punkty pozostałe.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, statystyki, umiejętności lub zaklęcia
[b]Uzasadnienie:[/b] Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek, w których postać uczyła się danych umiejętności lub w których zdobyła dany przedmiot lub opis fabularnego uzasadnienie danego zakupu - TEN PUNKT NIE JEST DLA OZDOBY
Aby wykorzystać zdobyte punkty biegłości:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Biegłość[/b]:
[b]Ilość wydanych punktów[/b]:
[b]Uzasadnienie[/b]: w przypadku nauki nowej biegłości, zwłaszcza obejmującej wiedzę z jakiegoś zakresu, należy zalinkować wątek, w którym postać tę wiedzę zdobywa.
Aby wykorzystać punkty ze skrytki bankowej*:
- rozwiń:
- Kod:
[b]BANK GRINGOTTA[/b]
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Skrytka[/b]: link do skrytki, w której jest rozliczony rachunek
[b]Uzasadnienie[/b]: Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek.
[b]Zdobyto[/b]: Wypisz wszystko, co zostało zakupione: inwestycje, hodowle i zwierzęta, używki, ingrediencje
*skrytki bankowe prowadzone są przez graczy, należy jednak poinformować o zakupie przedmiotów/zwierząt, które powinny zostać dopisane do wyposażenia postaci. Postać fabularnie nie posiada danych przedmiotów jeśli nie figurują one w jej wyposażeniu.
Rachunek: 247-200=47
Zdobyto: karta zmiany
Uzasadnienie: wysłane do mg
i jak kot muszę umrzeć
Rachunek: 362 - 300 = 62
Zdobyto: przebudzenie martwej postaci jako ducha
Uzasadnienie: umarłem, ale jeszcze mam rzeczy do załatwienia (aktualizację karty ogarniam już z mg)
I am not there
I do not sleep
Rejestracja różdżki: nie
Suma punktów biegłości na start: 14
Suma punktów majętności na start: 0
Wydane punkty doświadczenia: 0
Zdobyto: brak
Rachunek:
240 - 150 - 80 = 10
Zdobyto: czarna perła (150 PD), 1 PS do Uroków (80 PD)
Uzasadnienie: Pozwoliłam sobie edytować starego posta na festiwalowym jarmarku (klik), gdzie wyraźnie zaznaczam zakup czarnej perły dostępnej w sklepiku świątecznym. Uprzejmie proszę o dopisane jej do ekwipunku przy karcie postaci, Kieran zamierza ją nosić jako biżuterię, aby mógł zostać uznany przysługujący za przedmiot bonus.
Chcę również zakupić 1 punkt statystyk do Uroków. Kieran jako auror i członek Zakonu Feniksa musi się stale rozwijać, szczególnie swoje umiejętności w ataku, aby być jak najbardziej pożytecznym na polu walki. Podczas misji w Stonehenge (klik) rzuca z pozytywnym skutkiem dobrze mu już znane uroki, na przykład Orcumiano, Casa aranea, Ventum rota, Ignitio, ale sięga również po bardziej zaawansowane zaklęcia, choć trzeba przyznać, że z różnym skutkiem. Rzucił Lamino glacio w stronę przeciwnika ze skutkiem śmiertelnym, próbował kilkukrotnie rzucić Fulgoro (MG zawsze wskazywał, że niby gromy padały, ale niecelne, rzuty więc były nieskuteczne, ale chociaż aurorski honor zachowany ). Mam nadzieję, że uzasadnienie, choć krótkie, zostanie uznane. Z góry dziękuję!
BANK GRINGOTTA
Imię i nazwisko postaci: Kieran Rineheart
Skrytka: klik
Uzasadnienie: wojenna zawierucha sprawia, że ciężko jest zdobyć żywność, zwłaszcza osobom, które reżim Malfoya uznaje za wrogie jednostki. Obecnie aurorzy słabo zarabiają, dlatego Kieran chce mieć pod ręką narzędzia, które pomogą mu w razie zaistnienia takiej konieczności zdobyć pożywienie.
Zdobyto: czarodziejska kusza (150 PM), zaczarowana wędka (200 PM)
Ostatnio zmieniony przez Kieran Rineheart dnia 12.11.24 22:32, w całości zmieniany 1 raz
Rachunek: 1227 - 80 = 1147
Zdobyto: + 1 punkt do CM
Uzasadnienie:
tutaj czytam, uczę się, poznaje w ogóle tę dziedzinę. Potrzebuje punkcika by dalej się uczyć.
Strona 25 z 25 • 1 ... 14 ... 23, 24, 25