Punkty doświadczenia możesz wymienić na zakup różnego rodzaju przedmiotów, zaklęć jednorazowego użytku, umiejętności, zwierząt, a także na podwyższenie statystyk i biegłości. Szczegóły znajdziesz w sklepie.
Podczas tworzenia karty postaci można zakupić statystyki, biegłości, umiejętności i przedmioty ze sklepiku mistrza gry o łącznej sumie PD nie większej niż wartość równa wiekowi postaci przemnożonemu przez 20, jeżeli postać ukończyła 25 rok życia. Po odjęciu ceny zakupów stan konta staje się liczbą ujemną - do momentu, w którym taki dług zostanie spłacony rozwój postaci pozostaje zablokowany. Przykładowo, postać, która ma skończone 25 lat, może wydać na start 500 PD (25*20), zacznie jednak wówczas grę z kredytem -500 PD.
Punkty konieczne do wykupienia genetyki tworząca się postać dopisuje do swojego długu. Zatem jeśli 25 letnia postać wydała 500 PD i rozpoczyna grę z maksymalnym dla siebie długiem -500 PD, ale dodatkowo chce mieć geny metamorfomagii, rozpoczyna grę z długiem -900 PD (-500 i -400 za genetykę).
Rozwój statystyk, biegłości i umiejętności w trakcie rozgrywki musi być uzasadniony rozgrywką, która miała miejsce po akceptacji karty. Forma tej rozgrywki jest całkowicie dowolna (wątki, opowiadania, nawet listy i pojedyncze fragmenty narracji w postach, a zwłaszcza działania powiązane z fabułą forum), jednak jej rodzaj, charakter, obszerność muszą być adekwatne do docelowego poziomu postaci. Mistrz gry, oceniając rozwój, bierze pod uwagę całokształt postaci i jej wątków, również tych, które nie są w rozwoju zgłaszane, o ile jest ich świadomy. Wątki takie mogą działać na korzyść lub niekorzyść zgłaszanego rozwoju postaci. Niektóre biegłości i statystyki są ze sobą powiązane i należy mieć to na uwadze (na przykład statystyki fizyczne i biegłości sportowe). Zgłaszając rozwój gracz powinien być pewien, że jego postać wyczerpała temat pod względem nauki danej biegłości lub statystyki na swoim poziomie. W uzasadnieniu lepiej jest napisać więcej rzeczy niepotrzebnych, niżeli mniej potrzebnych. W przypadku umiejętności dodatkowe wytyczne znajdują się również w odpowiednim temacie.
Rozwinięcie czegokolwiek u postaci powinno bazować na tym, z czego postać w trakcie swojej rozgrywki fabularnej korzysta. Gracz najprawdopodobniej będzie w stanie uzasadnić swój rozwój bazując na naturalnych przejściach postaci, a nie na sztucznych pojedynczych wątkach z nauką granych tylko po to, by osiągnąć określony cel. Na rozwój postaci składa się cała jej kreacja.
Rozwój postaci zgłaszany pomimo BRAKU punktów wymaganych do jego rozliczenia na koncie postaci będzie odrzucany i usuwany z tematu.
Przy tworzeniu karty postaci:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rejestracja różdżki:[/b] tak/nie (o rejestracji przeczytasz w [url=https://www.morsmordre.net/t8062-rejestracja-rozdzek]opisie wydarzenia[/url]. Wydarzenie zostało zakończone, Twojej postaci nie było w trakcie jego trwania. Postać dokonała obowiązku w przeszłości lub nie. Jeśli go nie dokonała, może mieć nieprzyjemności na terenie całego kraju w przypadku natknięcia się na służby Ministerstwa Magii.
[b]Suma punktów biegłości na start[/b]: (70-87; dodatkowe punkty można zyskać wymieniając na nie punkty statystyk, w tym początkowe punkty sprawności/zwinności)
[b]Suma punktów majętności na start[/b]: przysługuje ci suma zależna od twojego statusu majątkowego, jeśli chcesz wydać część na start - zaznacz to w tym miejscu. Postaci o statusie średniozamożnym na start przysługuje 100 PM
[b]Wydane punkty doświadczenia:[/b] Przedstaw łączną cenę dokonanych zakupów za PD - koszt genetyki lub kredyt w przypadku postaci, które ukończyły 25 rok życia.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, umiejętności
Aby wykorzystać zdobyte punkty doświadczenia:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rachunek:[/b] Przedstaw, ile punktów pozostanie Ci po odjęciu punktów za przedmioty.
Ilość punktów na koncie - cena zakupów = punkty pozostałe.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, statystyki, umiejętności lub zaklęcia
[b]Uzasadnienie:[/b] Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek, w których postać uczyła się danych umiejętności lub w których zdobyła dany przedmiot lub opis fabularnego uzasadnienie danego zakupu - TEN PUNKT NIE JEST DLA OZDOBY
Aby wykorzystać zdobyte punkty biegłości:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Biegłość[/b]:
[b]Ilość wydanych punktów[/b]:
[b]Uzasadnienie[/b]: w przypadku nauki nowej biegłości, zwłaszcza obejmującej wiedzę z jakiegoś zakresu, należy zalinkować wątek, w którym postać tę wiedzę zdobywa.
Aby wykorzystać punkty ze skrytki bankowej*:
- rozwiń:
- Kod:
[b]BANK GRINGOTTA[/b]
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Skrytka[/b]: link do skrytki, w której jest rozliczony rachunek
[b]Uzasadnienie[/b]: Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek.
[b]Zdobyto[/b]: Wypisz wszystko, co zostało zakupione: inwestycje, hodowle i zwierzęta, używki, ingrediencje
*skrytki bankowe prowadzone są przez graczy, należy jednak poinformować o zakupie przedmiotów/zwierząt, które powinny zostać dopisane do wyposażenia postaci. Postać fabularnie nie posiada danych przedmiotów jeśli nie figurują one w jej wyposażeniu.
Rejestracja różdżki: tak
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 100 PM
Wydane punkty doświadczenia: Genertyka: Pół wila - 300 PD
Zdobyto: Różdżka, sowa (darmowe)
Rejestracja różdżki: nie
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 25 PM
Wydane punkty doświadczenia: 0
Zdobyto: różdżka, miotła, sowa (darmowe), aparat fotograficzny (25)
Rejestracja różdżki: nie
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 100 PM
Wydane punkty doświadczenia: 300
Zdobyto: genetyka Zwierzęcoustnego, różdżka, sowa
Rachunek: 2082 - 1220 = 862 PD
{4 punkty cm (4*120) = 480 PD
3 punkty opcm (3*80)= 240 PD
5 punktów opcm (5*100) = 500 PD}
Zdobyto: 4 punkty cm, 8 punktów opcm
Uzasadnienie:
ostatni mechaniczny rozwój Deirdre aktualizowałam ponad 3 lata temu, a na przestrzeni tego czasu fabularnie wydarzyło się naprawdę wiele. Deirdre zdobyła V poziom Rycerzy Walpurgii, co wiązało się z rozwojem czarnej magii. brała także aktywny udział w wielu działaniach wojennych (tutaj w Spokojnie jak na wojnie, tutaj w Panu na Włościach]; mogę rozpisać linkami do poszczególnych działań i pojedynków, jeśli będzie taka potrzeba), przy każdej z tych okazji sięgając po siłę czarnej magii. korzystała z najbardziej wymagających zaklęć, nie cofała się przed walką z trudnymi przeciwnikami, potrafiąc korzystać z mrocznych sił znacznie wykraczających poza przeciętność. poznała naturę - ale i cenę, jaką przyjdzie za korzystanie z niej zapłacić - czarnej magii, potrafiąc okiełznać ją do tego stopnia, by szkolić innych. nie wahała się stanąć oko w oko z szalonym tłumem, pradawnymi bytami czy rebeliantami. cała kreacja Deirdre oparta jest na jej fascynacji czarną magią, w wielu postach wspominam o jej stałym użytkowniu, zgłębianiu tajemnic, sięganiu po grymuary i mroczne księgi. jest Śmierciożerczynią, wiernie i lojalnie służąc Czarnemu Panu już od ponad dwóch lat, gotowa rzucić na stół ofiarny własne życie, byleby sięgnąć po więcej.
na przestrzeni ponad fabularnego ponad roku wielokrotnie sięgała również po zaklęcia obronne, przy właściwie każdym pojedynku dzielnie radząc sobie z silnymi urokami wroga. używała ich jednak nie tylko podczas walk, ale i w kryzysowych sytuacjach, wymagających wyjątkowego na nich skupienia, np. ostatnio podczas deszczu meteorytów i nocnego czuwania. w zakresie OPCM czuje się na tyle pewnie, by udzielać lekcji, podkreślając wagę obrony, jej trudne punkty, ograniczenia i siłę, jaką trzeba posługiwać się w starciu z wrogiem - ale nie tylko. nie używa tylko zaklęć Tarczy, ale i reszty uroków z zakresu OPCM, np. tutaj, czy tutaj, sięgając po inkantację wzmacniające, ochraniające, badające i tym podobne.
Deirdre nie osiadła na laurach, mimo otrzymanych zaszczytów dalej posługuje się czarną magią często, sięgając po najbardziej wymagające zaklęcia. stosuje czarną magię w czasie walk (ostatnio przy British Museum), sięgając także po zaklęcia Niewybaczalne (np. w przypadku Vergila).
wrzucam jeszcze linki do wątków pojedynczych, z głównych wydarzeń, w których wykorzystuję cm i opcm:
przejmuję tereny Stafford,
niszczymy cannock chase,
stoke on trent,
odzyskujemy młyn w warwickshire,
misja w katedrze,
przesłuchanie głowy mugolskiego ruchu oporu.
seven deadly sins
Ostatnio zmieniony przez Deirdre Mericourt dnia 12.08.24 15:02, w całości zmieniany 1 raz
I'll lick your wounds
I'll lay you down
✦
Imię i nazwisko postaci: Harland Parkinson
Skrytka: https://www.morsmordre.net/t12451-skrytka-bankowa-nr-2651
Uzasadnienie: Śmigam do Peru w rodzinnych interesach, aby załatwić wikunię dla nestora, zabieram ze sobą Elvirę do obrony przed barbarzyńcami z tego dzikiego kraju, którzy nie noszą nawet garniturów
Zdobyto: Świstoklik do Peru
Imię i nazwisko postaci: Elvira Multon
Skrytka: https://www.morsmordre.net/t6632-skrytka-bankowa-nr-1656
Uzasadnienie: lecę do Peru z przyjacielem na jego prośbę
Zdobyto: świstoklik do Peru
will you be satisfied?
Rachunek: 1443-50=1393
Zdobyto: Pierścień z kamieniem księżycowym
Uzasadnienie: Jestem uzdrowicielem, wiem, że będzie mi potrzebny
will you be satisfied?
Imię i nazwisko postaci: Caradog Blishwick
Skrytka: https://www.morsmordre.net/t12457-skrytka-bankowa-nr-2658#383059
Uzasadnienie: Zakupiłem wróżkowy pył na polecenie Zakonu Feniksa (tak naprawdę to nie, kupiłem go dla siebie i przyjaciół, ale mieliśmy dobry pretekst, o którym nawet nie wiem)
Zdobyto: wróżkowy pył x1 (5 działek dilerskich)
a odwaga — gdy śmiercią niosło.
Umrzeć przyjdzie, gdy się kochało
wielkie sprawy głupią miłością.
Imię i nazwisko postaci: Efrem Yaxley
Skrytka: link
Uzasadnienie: Potrzeba matką wynalazków, widmo nadciągających zaręczyn, zmusiły mnie do drobnych inwestycji. Aby nie podpaść na starcie przyszłej żonie, zakupiłem pierścionek z kamieniem księżycowym.
Zdobyto: Pierścionek z kamieniem księżycowym: proszę tym samym po oświadczynach (które musi pozytywnie rozpatrzeć) o przepisanie przedmiotu uroczej Imogen. Potem oddanie wpiszę w aktualizacjach.
Wolę raczej swoją wolność niż Twoją miłość. Jeśli masz do wyboru towarzystwo w więzieniu i samotny spacer na wolności, co wybierasz?
Rachunek: 101 - 100 = 1
Zdobyto: powiększenie limitu zmiany wizerunku
Uzasadnienie: znalazłam swojego wikinga
and some are alive
and others sail on the sea
with the keys to the cage
and the devil to pay
we lay to fiddler's green
beside the drying blood
of my worst enemy,
and wept
Rachunek: 702 - 500 = 202
Zdobyto: powiększenie limitu genetyki lub umiejętności
Uzasadnienie: na przyszłe podboje
I am not there
I do not sleep
a odwaga — gdy śmiercią niosło.
Umrzeć przyjdzie, gdy się kochało
wielkie sprawy głupią miłością.
Rachunek: 873 - 300 = 573
Zdobyto: Zaczarowana torba
Uzasadnienie: Jestem z zawodu alchemikiem, bardzo często wybieram się do swoich klientów osobiście i potrzebuję mieć przy sobie dużo eliksirów. Ponadto, misje Zakonu wymagają ode mnie odpowiedniego przygotowania.
Zniecierpliwieni teraźniejszością, wrogowie przeszłości, pozbawieni przyszłości, przypominaliśmy tych, którym sprawiedliwość lub nienawiść ludzka każe żyć za kratami. |
And there are times when
the only feeling I have
is one of mad revolt. ❞
Imię i nazwisko postaci: Rosemary Sprout
Skrytka: skrytka
Uzasadnienie: Romy prędko udała się do apteki, żeby kupić w niej ślaz potrzebny do uwarzenia eliksiru.
Zdobyto: ślaz (50 PM)
snami o wolności
i might grow
deeper roots