Punkty doświadczenia możesz wymienić na zakup różnego rodzaju przedmiotów, zaklęć jednorazowego użytku, umiejętności, zwierząt, a także na podwyższenie statystyk i biegłości. Szczegóły znajdziesz w sklepie.
Podczas tworzenia karty postaci można zakupić statystyki, biegłości, umiejętności i przedmioty ze sklepiku mistrza gry o łącznej sumie PD nie większej niż wartość równa wiekowi postaci przemnożonemu przez 20, jeżeli postać ukończyła 25 rok życia. Po odjęciu ceny zakupów stan konta staje się liczbą ujemną - do momentu, w którym taki dług zostanie spłacony rozwój postaci pozostaje zablokowany. Przykładowo, postać, która ma skończone 25 lat, może wydać na start 500 PD (25*20), zacznie jednak wówczas grę z kredytem -500 PD.
Punkty konieczne do wykupienia genetyki tworząca się postać dopisuje do swojego długu. Zatem jeśli 25 letnia postać wydała 500 PD i rozpoczyna grę z maksymalnym dla siebie długiem -500 PD, ale dodatkowo chce mieć geny metamorfomagii, rozpoczyna grę z długiem -900 PD (-500 i -400 za genetykę).
Rozwój statystyk, biegłości i umiejętności w trakcie rozgrywki musi być uzasadniony rozgrywką, która miała miejsce po akceptacji karty. Forma tej rozgrywki jest całkowicie dowolna (wątki, opowiadania, nawet listy i pojedyncze fragmenty narracji w postach, a zwłaszcza działania powiązane z fabułą forum), jednak jej rodzaj, charakter, obszerność muszą być adekwatne do docelowego poziomu postaci. Mistrz gry, oceniając rozwój, bierze pod uwagę całokształt postaci i jej wątków, również tych, które nie są w rozwoju zgłaszane, o ile jest ich świadomy. Wątki takie mogą działać na korzyść lub niekorzyść zgłaszanego rozwoju postaci. Niektóre biegłości i statystyki są ze sobą powiązane i należy mieć to na uwadze (na przykład statystyki fizyczne i biegłości sportowe). Zgłaszając rozwój gracz powinien być pewien, że jego postać wyczerpała temat pod względem nauki danej biegłości lub statystyki na swoim poziomie. W uzasadnieniu lepiej jest napisać więcej rzeczy niepotrzebnych, niżeli mniej potrzebnych. W przypadku umiejętności dodatkowe wytyczne znajdują się również w odpowiednim temacie.
Rozwinięcie czegokolwiek u postaci powinno bazować na tym, z czego postać w trakcie swojej rozgrywki fabularnej korzysta. Gracz najprawdopodobniej będzie w stanie uzasadnić swój rozwój bazując na naturalnych przejściach postaci, a nie na sztucznych pojedynczych wątkach z nauką granych tylko po to, by osiągnąć określony cel. Na rozwój postaci składa się cała jej kreacja.
Rozwój postaci zgłaszany pomimo BRAKU punktów wymaganych do jego rozliczenia na koncie postaci będzie odrzucany i usuwany z tematu.
Przy tworzeniu karty postaci:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rejestracja różdżki:[/b] tak/nie (o rejestracji przeczytasz w [url=https://www.morsmordre.net/t8062-rejestracja-rozdzek]opisie wydarzenia[/url]. Wydarzenie zostało zakończone, Twojej postaci nie było w trakcie jego trwania. Postać dokonała obowiązku w przeszłości lub nie. Jeśli go nie dokonała, może mieć nieprzyjemności na terenie całego kraju w przypadku natknięcia się na służby Ministerstwa Magii.
[b]Suma punktów biegłości na start[/b]: (70-87; dodatkowe punkty można zyskać wymieniając na nie punkty statystyk, w tym początkowe punkty sprawności/zwinności)
[b]Suma punktów majętności na start[/b]: przysługuje ci suma zależna od twojego statusu majątkowego, jeśli chcesz wydać część na start - zaznacz to w tym miejscu. Postaci o statusie średniozamożnym na start przysługuje 100 PM
[b]Wydane punkty doświadczenia:[/b] Przedstaw łączną cenę dokonanych zakupów za PD - koszt genetyki lub kredyt w przypadku postaci, które ukończyły 25 rok życia.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, umiejętności
Aby wykorzystać zdobyte punkty doświadczenia:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rachunek:[/b] Przedstaw, ile punktów pozostanie Ci po odjęciu punktów za przedmioty.
Ilość punktów na koncie - cena zakupów = punkty pozostałe.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, statystyki, umiejętności lub zaklęcia
[b]Uzasadnienie:[/b] Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek, w których postać uczyła się danych umiejętności lub w których zdobyła dany przedmiot lub opis fabularnego uzasadnienie danego zakupu - TEN PUNKT NIE JEST DLA OZDOBY
Aby wykorzystać zdobyte punkty biegłości:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Biegłość[/b]:
[b]Ilość wydanych punktów[/b]:
[b]Uzasadnienie[/b]: w przypadku nauki nowej biegłości, zwłaszcza obejmującej wiedzę z jakiegoś zakresu, należy zalinkować wątek, w którym postać tę wiedzę zdobywa.
Aby wykorzystać punkty ze skrytki bankowej*:
- rozwiń:
- Kod:
[b]BANK GRINGOTTA[/b]
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Skrytka[/b]: link do skrytki, w której jest rozliczony rachunek
[b]Uzasadnienie[/b]: Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek.
[b]Zdobyto[/b]: Wypisz wszystko, co zostało zakupione: inwestycje, hodowle i zwierzęta, używki, ingrediencje
*skrytki bankowe prowadzone są przez graczy, należy jednak poinformować o zakupie przedmiotów/zwierząt, które powinny zostać dopisane do wyposażenia postaci. Postać fabularnie nie posiada danych przedmiotów jeśli nie figurują one w jej wyposażeniu.
Rachunek: 354-75=279
Zdobyto: bełty ostre
Uzasadnienie: Jestem łowcą, postanowiłam zaopatrzyć się w specjalne bełty.
Imię i nazwisko postaci: Celine Lovegood
Skrytka: link do skrytki, w której jest rozliczony rachunek
Uzasadnienie: Sprzedawca na jarmarku bardzo go zachwalał i podobno dał mi zniżkę. Czy tak było - nie wiem, ale jestem naiwna i wierzę, że nie przepłaciłam. A nawet jeśli, to ten zegarek jest absolutnie śliczny, więc nie ma tego złego...
Zdobyto: Magiczny zegarek na nadgarstek (60pm)
Rachunek: 987-480=507
Zdobyto: 6 pkt statystyki uzdrawiania
Uzasadnienie: Chciałabym zarówno podeprzeć rozwój działaniami na fabule, jak i zmianą w opisie zawodu uzdrowiciela (ostatni rozwój pisałam w marcu 2022, ogłoszenie weszło 4 miesiące później i nie miałam możliwości zareagować od razu): gdy pisałam kp i rozwoje Hectora, 20 pkt w statystyce nie oznaczało jeszcze uzdrowiciela świeżo po kursie. Od skończenia kursu nieprzerwanie pracował w zawodzie, nierzadko wymagającym - poza pacjentami “rozmawiającymi” leczy też bardzo ciężkie przypadki (tutaj w narracji przewija się motyw nieuleczalnie chorego pacjenta z plagą koszmarów, w opowiadaniach prackowych przewijały się poważne uzależnienia i magiczna demencja), a w Rhyl ma opinię uzdrowiciela od wszystkiego (tu wspominam w narracji o regularnym barterze z sąsiadami) - a ponadto na przestrzeni ostatnich miesięcy zderzył się z nowymi wyzwaniami na fabule i podjął decyzję o większym zaangażowaniu w pomoc ofiarom wojny.
-W codziennej pracy magipsychiatry Hector polega na bezbłędnym i prędkim rzucaniu zaklęć, świadom, że w przypadku paniki lub agresji pacjenta ma tylko sekundy na reakcję (tutaj opowiada o tym Oliverowi, wzburzony tym, że pacjent rzucił zaklęcie bez jego zgody) i że przed agresywnym pacjentem nie obroni się inaczej, sięga też po magię leczniczą w kryzysach poza gabinetem: tutaj reaguje (świadom, że ma na to jedną szansę) na celującą w niego różdżką Celine i później leczy też jej skaleczenie; a tutaj sięga po najsilniejsze zaklęcie uspokajające, połączone z otępiającym, by opanować atak PTSD agresywnego Alfiego i ochronić siostrę oraz siostrzeńca.
-Przyjmuje też pacjentów z obrażeniami ogólnymi - w tym wątku podejmuje się interwencji magipsychiatrycznej wobec ofiary powodzi oraz leczenia fizycznych obrażeń/zatruć reszty mieszkańców, reagując też na nieokiełznany wybuch magii (krytyczna porażka Olivera) i przyjmując jej efekty na siebie; tutaj diagnozuje i leczy migrenę Alfiego.
Kilka razy na przestrzeni ostatnich tygodni interweniował bez wahania w sprawach zagrożenia życia, w Mungu otrzymał też przeszkolenie z bardziej zaawansowanych zaklęć (tutaj leczy oparzenia tak skutecznie, że MG w nagrodzie za k100 podciąga je pod efekt zaklęcia poziomu IV). Rozegrał wątki w całości oparte na ratowaniu zdrowia i życia: W tym wątku zostaje wezwany jako uzdrowiciel do umierającego Benjamina i leczy poważne obrażenia mężczyzny, kilka dni później kontroluje też leczenie ran i zalecza te otwarte, przeprowadzając wywiad medyczny. W tym wątku diagnozuje i leczy bardzo ciężko pobitego Victora, odsuwając na bok własną traumę z dzieciństwa.
-Spotyka się też z nieznaną anatomią i magią na evencie MG - diagnozuje i skutecznie leczy klik, klik śmiertelnie ranną Panią Jeziora, która jest zaklęta w piaskowy posąg. Świadom presji czasu, wyznacza też do pomocy Nealę i instruuje ją w pierwszej pomocy. Pomimo nieludzkiej anatomii pacjentki i sygnałów (wizja Addy), że jest jej przeznaczona śmierć, udaje się uratować i wyleczyć Panią Jeziora!
-Regularnie tworzy, dopasowuje do objawów pacjentów i sprzedaje/rozdaje (fabularnie Archiemu-zatrucia, Thalii-regeneracja, Oliverowi-żywotność) oparte na magii leczniczej meridiany.
Imię i nazwisko postaci: Hector Vale
Biegłość: Odporność magiczna
Ilość wydanych punktów: 5 PB z reszty
Uzasadnienie: Hector był narażony na działanie czarnej magii (klątwa) już w dzieciństwie, a ostatnie miesiące wystawiły go na nowe próby i magiczne czynniki:
-W tym wątku zaczarował go Aongus, odbierając na tydzień wszelkie emocje. Odegrałam wątki (klik i klik) pod wpływem uroku oraz po jego ustaniu (Leta nie istniała w okresie fabularnym gdy Hector był zaczarowany, gdyby istniała byłby to wątek na fabule - przepraszam ją w nim i analizuję co się stało).
-Dwukrotnie i pierwszy raz w życiu zetknął się z dementorami: tutaj (panika, ale próba leczenia ofiary) i tutaj (zdołał dojść do siebie). Choć w rezultacie jego bogin przybrał formę dementora to zdołał opanować się po kolejnym zetknięciu z mrożącym krew w żyłach widokiem (a wcześniej bez wahania wbiegł między syna i widmo dementora; co jest postępem bo na początku jego istnienia grałam go jako postać raczej sparaliżowaną fizycznie w chwilach podobnego stresu).
-Zdołał oprzeć się prośbie pięknej półwili, gdy uznał prośbę za sprzeczną z kierującymi nim zasadami. Nie był świadom uroku Evandry, ale od kilku miesięcy regularnie spotykał się na terapii z Celine, ostrzeżony o jej nadprzyrodzonym dziedzictwie. Motyw drążenia tematów na terapii wbrew urokowi/lękom pacjentki przewijał się we wszystkich wątkach, linkuję ten najbardziej konfrontujący się z jej genetyką: tutaj Hector widzi jak jest wzburzona, ale i tak doprowadza ją do rozdrapania traumy i płaczu, by na końcu wątku otwarcie porozmawiać o jej genetyce i tym jak może na niego wpływać. Przy obu półwilach odgrywałam pozostawanie w jego stałej aurze ich uroku, wpływającego na męską asertywność.
-Kometa i jej złowroga magia wpłynęły na jego nastrój, ale próbował myśleć pragmatycznie dla zaginionego syna i przestraszonej złą wróżbą Cassandry. Próbuje zrozumieć nadprzyrodzony fenomen i jego wpływ na pacjentów, rozmawia o nim z Gudrun, zaczyna też konfrontować się z tematem własnej klątwy.
W kreacji jest postacią analizującą własne uczucia i przeżycia, a natężenie nadprzyrodzonych mocy skłoniło do refleksji i analizy własnych reakcji. Bonusowo siostra sprezentowała mu wzmacniające odporność glony!
Hidin' all of our sins from the daylight
Rachunek: 203 - 50 = 153
Zdobyto: sowa
Uzasadnienie: jednak chcę chyba wysyłać smski dziewczętom i... całej reszcie
but his heart is
c o l d
Rachunek: 705 - 10 -10 -10 = 675
Zdobyto:Gramofon "Wrzeszczący żonkil", Jojo dowcipnisia, Lusterko dobrej rady
Uzasadnienie: Zanim opuściłem z Marcelem festiwal w Weymouth, wydałem ostatnie pieniądze na ważne rzeczy
maladilem baxtale Romensa
złodzieje serc,
tańczcie kiedy konie,
wybijają kopytami rytm.
Rejestracja różdżki: nie
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 200 PM
Wydane punkty doświadczenia: 50
Zdobyto: sowa
Rachunek: 150-150=0 (bez uwzględnienia pd za opowiadanie z pracą)
Zdobyto: Zrostek sztyletowaty
Uzasadnienie: Robię zakupy na jarmarku.
Imię i nazwisko postaci: Sophos Bulstrode
Skrytka: link do skrytki
Uzasadnienie: w tym poście zakupuję kluczyk do Banku Gringotta, motywuję to tym, że Sophos posiada ekonomię na II poziomie, dlatego zdaje sobie sprawę z tego, że istnieją sposoby na pomnażanie majątku. Nawiązanie ścisłej współpracy z instytucją finansową ważną dla czarodziejskiej społeczności może przynieść spory zysk, choć jest to równoznaczne z wkładem własnym, na który się decyduje.
Zdobyto: kluczyk do Gringotta (200 PM)
and the time comes when we cannot remove them without
removing some of our own skin
Rejestracja różdżki: tak.
Suma punktów biegłości na start: 70 PB.
Suma punktów majętności na start: 50 PM.
Wydane punkty doświadczenia: 100 PD.
Zdobyto: miotła (0), zamiennik sowy - gołąb (100 PD).
It ends and we turn it into poetry. All that blood was never once beautiful.
It was just red.
Rachunek: 511-500=11
Zdobyto: skrzat domowy (Charon)
Uzasadnienie: zgodnie z opisem rodziny,dzięki staraniom ojca Vale'ów i poprzednich pokoleń krewnych, Vale'owie mają odpowiednio długie czystokrwiste tradycje by pozwolić sobie na skrzata. Tutaj wspominam w narracji, że zmarła ciotka z zagranicy przekazała skrzata najstarszemu męskiemu Vale'owi w Anglii czyli Hectorowi. Po kilku tygodniach spadkowych zawirowań, Charon dotarł wreszcie do Anglii!
Hidin' all of our sins from the daylight
Rachunek: 560 - 100 = 460
Zdobyto: Powiększenie limitu zmiany wizerunku
Uzasadnienie: Zmieniam się na Kamilę Urzędowską, od razu poprosiłabym o podmiankę zdjęcia w akcepcie na to
Rachunek: 489-(2*80)=329
Zdobyto: 2 punkty do Alchemii
Uzasadnienie:
Alchemia jest miłością lady Selwyn od kiedy ta sięga pamięcią. W każdej wolnej chwili czyta i sięga po księgi naukowe, chcąc rozwijać swoją wiedzę. Nawet w okresie gorszego samopoczucia odwiedza bibliotekę w poszukiwaniu najnowszych interesujących tytułów naukowych, poszukując tekstów o astronomii, o której wiedza jest niezbędna w trakcie warzenia, szczególną uwagę zwracając na te teksty, które traktują o wpływie gwiazd na tworzenie specyfików. Wendelina nie skupia się jednak wyłącznie na wiedzy teoretycznej, a raczej traktuje ją jako uzupełnienie dla praktyki. Regularnie warzy eliksiry na potrzeby rodziny i poświęca też czas, aby tworzyć zarówno łatwiejsze, jak i trudniejsze receptury. W trakcie analizuje swoje błędy i sięga po księgi, zarówno te łączące astronomię z alchemią, jak i takie, które pozwalają powiększyć jej wiedze na temat używanych ingrediencji. Jej wiedza jest zaś znana i szanowana w arystokratycznych kręgach, co pozwala jej na dostęp do unikatowych źródeł. Na przykład w swe progi zaprosiła ją Evandra Rosier, chcąc, aby Wendelina zbadała alchemiczne wzory w jakiś sposób powiązane z hodowlą róż, które znalazła w starych, rodzinnych zapiskach.
Przed zmianami mechanicznymi postać miała już 30 pkt. w alchemii, za co zdobyła adekwatne osiągnięcie.
Poruszasz się przez galaktykę.
Zaczekaj na
najjaśniejsze gwiazdy
Ostatnio zmieniony przez Wendelina Selwyn dnia 18.11.23 11:57, w całości zmieniany 1 raz
Rachunek: 1796-150=1646 PD
Zdobyto: Łącznik międzykostny
Uzasadnienie: Kupuję rzeczy na jarmarku.
BANK GRINGOTTA
Imię i nazwisko postaci: Rigel Black
Skrytka: tu
Uzasadnienie: Szaleję z zakupami na jarmarku - ciąg dalszy.
Zdobyto: Gogle "Tajfun 55" (60PM)
Rejestracja różdżki: nie
Suma punktów biegłości na start: 70 PB
Suma punktów majętności na start: 50 PM
Wydane punkty doświadczenia: 60 PD
Zdobyto: sowa (50 PD) + mały ssak (fretka; 10 PD)
Rachunek: 202 - 150 = 52
Zdobyto: muszla przewiertki kameleonowej
Uzasadnienie: kupuję na jarmarku
BANK GRINGOTTA
Imię i nazwisko postaci: William Moore
Skrytka: hop
Uzasadnienie: kupuję na jarmarku
Zdobyto: muszla echa (50), gogle "Tajfun 55" (60)
and time will give us nothing
so why did you choose to lean on
a man you knew was falling?
zakryj groby płaszczem rzeki,
zetrzyj z włosów pył bitewny,
tych lat gniewnych
czarny pył