Punkty doświadczenia możesz wymienić na zakup różnego rodzaju przedmiotów, zaklęć jednorazowego użytku, umiejętności, zwierząt, a także na podwyższenie statystyk i biegłości. Szczegóły znajdziesz w sklepie.
Podczas tworzenia karty postaci można zakupić statystyki, biegłości, umiejętności i przedmioty ze sklepiku mistrza gry o łącznej sumie PD nie większej niż wartość równa wiekowi postaci przemnożonemu przez 20, jeżeli postać ukończyła 25 rok życia. Po odjęciu ceny zakupów stan konta staje się liczbą ujemną - do momentu, w którym taki dług zostanie spłacony rozwój postaci pozostaje zablokowany. Przykładowo, postać, która ma skończone 25 lat, może wydać na start 500 PD (25*20), zacznie jednak wówczas grę z kredytem -500 PD.
Punkty konieczne do wykupienia genetyki tworząca się postać dopisuje do swojego długu. Zatem jeśli 25 letnia postać wydała 500 PD i rozpoczyna grę z maksymalnym dla siebie długiem -500 PD, ale dodatkowo chce mieć geny metamorfomagii, rozpoczyna grę z długiem -900 PD (-500 i -400 za genetykę).
Rozwój statystyk, biegłości i umiejętności w trakcie rozgrywki musi być uzasadniony rozgrywką, która miała miejsce po akceptacji karty. Forma tej rozgrywki jest całkowicie dowolna (wątki, opowiadania, nawet listy i pojedyncze fragmenty narracji w postach, a zwłaszcza działania powiązane z fabułą forum), jednak jej rodzaj, charakter, obszerność muszą być adekwatne do docelowego poziomu postaci. Mistrz gry, oceniając rozwój, bierze pod uwagę całokształt postaci i jej wątków, również tych, które nie są w rozwoju zgłaszane, o ile jest ich świadomy. Wątki takie mogą działać na korzyść lub niekorzyść zgłaszanego rozwoju postaci. Niektóre biegłości i statystyki są ze sobą powiązane i należy mieć to na uwadze (na przykład statystyki fizyczne i biegłości sportowe). Zgłaszając rozwój gracz powinien być pewien, że jego postać wyczerpała temat pod względem nauki danej biegłości lub statystyki na swoim poziomie. W uzasadnieniu lepiej jest napisać więcej rzeczy niepotrzebnych, niżeli mniej potrzebnych. W przypadku umiejętności dodatkowe wytyczne znajdują się również w odpowiednim temacie.
Rozwinięcie czegokolwiek u postaci powinno bazować na tym, z czego postać w trakcie swojej rozgrywki fabularnej korzysta. Gracz najprawdopodobniej będzie w stanie uzasadnić swój rozwój bazując na naturalnych przejściach postaci, a nie na sztucznych pojedynczych wątkach z nauką granych tylko po to, by osiągnąć określony cel. Na rozwój postaci składa się cała jej kreacja.
Rozwój postaci zgłaszany pomimo BRAKU punktów wymaganych do jego rozliczenia na koncie postaci będzie odrzucany i usuwany z tematu.
Przy tworzeniu karty postaci:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rejestracja różdżki:[/b] tak/nie (o rejestracji przeczytasz w [url=https://www.morsmordre.net/t8062-rejestracja-rozdzek]opisie wydarzenia[/url]. Wydarzenie zostało zakończone, Twojej postaci nie było w trakcie jego trwania. Postać dokonała obowiązku w przeszłości lub nie. Jeśli go nie dokonała, może mieć nieprzyjemności na terenie całego kraju w przypadku natknięcia się na służby Ministerstwa Magii.
[b]Suma punktów biegłości na start[/b]: (70-87; dodatkowe punkty można zyskać wymieniając na nie punkty statystyk, w tym początkowe punkty sprawności/zwinności)
[b]Suma punktów majętności na start[/b]: przysługuje ci suma zależna od twojego statusu majątkowego, jeśli chcesz wydać część na start - zaznacz to w tym miejscu. Postaci o statusie średniozamożnym na start przysługuje 100 PM
[b]Wydane punkty doświadczenia:[/b] Przedstaw łączną cenę dokonanych zakupów za PD - koszt genetyki lub kredyt w przypadku postaci, które ukończyły 25 rok życia.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, umiejętności
Aby wykorzystać zdobyte punkty doświadczenia:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rachunek:[/b] Przedstaw, ile punktów pozostanie Ci po odjęciu punktów za przedmioty.
Ilość punktów na koncie - cena zakupów = punkty pozostałe.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, statystyki, umiejętności lub zaklęcia
[b]Uzasadnienie:[/b] Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek, w których postać uczyła się danych umiejętności lub w których zdobyła dany przedmiot lub opis fabularnego uzasadnienie danego zakupu - TEN PUNKT NIE JEST DLA OZDOBY
Aby wykorzystać zdobyte punkty biegłości:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Biegłość[/b]:
[b]Ilość wydanych punktów[/b]:
[b]Uzasadnienie[/b]: w przypadku nauki nowej biegłości, zwłaszcza obejmującej wiedzę z jakiegoś zakresu, należy zalinkować wątek, w którym postać tę wiedzę zdobywa.
Aby wykorzystać punkty ze skrytki bankowej*:
- rozwiń:
- Kod:
[b]BANK GRINGOTTA[/b]
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Skrytka[/b]: link do skrytki, w której jest rozliczony rachunek
[b]Uzasadnienie[/b]: Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek.
[b]Zdobyto[/b]: Wypisz wszystko, co zostało zakupione: inwestycje, hodowle i zwierzęta, używki, ingrediencje
*skrytki bankowe prowadzone są przez graczy, należy jednak poinformować o zakupie przedmiotów/zwierząt, które powinny zostać dopisane do wyposażenia postaci. Postać fabularnie nie posiada danych przedmiotów jeśli nie figurują one w jej wyposażeniu.
Rejestracja różdżki: tak
Suma punktów biegłości na start: 72 (2PS wymienione na 2PB)
Suma punktów majętności na start: 400 (600 PM (posag + status) - 200 PM (kluczyk do Gringotta))
Wydane punkty doświadczenia: 50
Zdobyto: kluczyk do Gringotta, 2 PB, sowa
I know there will come a day
When red runs the river
Rejestracja różdżki: tak
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 25 PM
Wydane punkty doświadczenia: 0
Zdobyto: -
Ostatnio zmieniony przez Thomas Doe dnia 22.11.23 21:26, w całości zmieniany 1 raz
Rejestracja różdżki: nie
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 200 PM
Wydane punkty doświadczenia: 50
Zdobyto: sowa
Rachunek: 602 - 500 = 102
Zdobyto: animagia (wróbel zwyczajny)
Uzasadnienie: Susanne uczy się animagii od wielu lat, rozpoczynała już w Hogwarcie, opowiadanie z uzasadnieniem znajduje się tutaj
BANK GRINGOTTA
Imię i nazwisko postaci: Susanne Lovegood
Skrytka: szuflada Sue
Uzasadnienie: Robię zakupy na jarmarku, kury po niższej festiwalowej cenie, zegarek by móc pilnować swoich najbliższych, kostka bo to urocze, że może ze mną zwierzęcy duszek chodzić, ciekawskie oko tez jest super, biorę!
Zdobyto: Magiczny zegarek na nadgarstek (60PM), dwie kury (2x90PM), zwierzęca kostka (60PM), ciekawskie oko (60PM) - łącznie 360PM
if you were the sunset
sailing alone
behind the mountains?
how would you feel
if you were the sunrise
woke up at dawn
once in a lifetime?
Imię i nazwisko postaci: Argus Filch
Skrytka: szuflada Argusa
Uzasadnienie: Zakupy na festiwalu lata, póki trwa!
Zdobyto: dwie kury (2x90PM), ruchome spinki (40PM)
bruise by bruise
Imię i nazwisko postaci: Prima Howell
Skrytka: hop
Uzasadnienie: Od hodowcy na jarmarku wytargowałam kozę po bardzo atrakcyjnej cenie.
Zdobyto: koza
Rachunek: 1169 - 150 = 1019
Zdobyto: Muszla porcelanki
Uzasadnienie: jarmark tutaj post
Rachunek: 256-150=106
Zdobyto: Kręg ogonowy
Uzasadnienie: Robię kolejne zakupy na jarmarku.
Rachunek: 2264 - 300 = 1964
Zdobyto: Kieł większy (150PD), Kręg ogonowy (150PD)
Uzasadnienie: Kupuję przedmioty na jarmarku
BANK GRINGOTTA
Imię i nazwisko postaci: Drew Macnair
Skrytka:link
Uzasadnienie: Kupuję przedmiot na jarmarku
Zdobyto: Magiczny zegarek na nadgarstek
Rachunek: 1159 - 300 = 859 PD
Zdobyto: Czarna perła (150 PD) i Muszla Porcelanki (150 PD)
Uzasadnienie:Za namową mojej współlokatorki, udaję się na Jarmark, aby sprawdzić co oferują tamtejsi sprzedawcy. Wizyta nie obyła się bez zakupów: tutaj.
My biggest fear is that eventually you will see me, that way I will see
myself
podróż groźną, rzucił wyzwanie wzburzonemu morzu?
Rachunek: 1645-150=1495
Zdobyto: zrostek sztyletowaty (150 PD)
Uzasadnienie: zakupiony na jarmarku
niewiemczymuszęalenawszelkiwypadek
BANK GRINGOTTA
Imię i nazwisko postaci: Deirdre Mericourt
Skrytka: klik
Uzasadnienie: post
Zdobyto: muszla echa, 2x kostki zwierzęce (łącznie -170 PM)
seven deadly sins
I'll lick your wounds
I'll lay you down
✦
Rachunek: 645 - 50 = 595
Zdobyto: 5 czekoladowych żab
Uzasadnienie: jestem kolekcjonerem kart z czekoladowych żab - mam ich już 15 - a kiedy dostałem jedną na urodziny, obudziło się we mnie dawne uzależnienie; na festiwalu lata spotkałem czarodzieja, który zarzekał się, że posiada żaby, które zawierają karty z limitowanej kolekcji - więc kupiłem od razu 5 zanim ktoś zdążyłby mnie uprzedzić
I am not there
I do not sleep
Rejestracja różdżki: nie
Suma punktów biegłości na start: (70-87; dodatkowe punkty można zyskać wymieniając na nie punkty statystyk, w tym początkowe punkty sprawności/zwinności)
Suma punktów majętności na start: 100 PM
Wydane punkty doświadczenia:70
[b]Zdobyto:
Pies cocker spaniel -50
mały ssak kot królik- 20
Rachunek: 77 PD - 75 PD = 2 PD
Zdobyto: 1.5 Punktu biegłości
Uzasadnienie: Potrzebuję do aktualizacji postaci
Hidin' all of our sins from the daylight
Rejestracja różdżki: tak
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 100 PM
Wydane punkty doświadczenia: 50 + 400 + 80
Zdobyto: sowa, teleportacja łączna, 1 pkt statystyki