Punkty doświadczenia możesz wymienić na zakup różnego rodzaju przedmiotów, zaklęć jednorazowego użytku, umiejętności, zwierząt, a także na podwyższenie statystyk i biegłości. Szczegóły znajdziesz w sklepie.
Podczas tworzenia karty postaci można zakupić statystyki, biegłości, umiejętności i przedmioty ze sklepiku mistrza gry o łącznej sumie PD nie większej niż wartość równa wiekowi postaci przemnożonemu przez 20, jeżeli postać ukończyła 25 rok życia. Po odjęciu ceny zakupów stan konta staje się liczbą ujemną - do momentu, w którym taki dług zostanie spłacony rozwój postaci pozostaje zablokowany. Przykładowo, postać, która ma skończone 25 lat, może wydać na start 500 PD (25*20), zacznie jednak wówczas grę z kredytem -500 PD.
Punkty konieczne do wykupienia genetyki tworząca się postać dopisuje do swojego długu. Zatem jeśli 25 letnia postać wydała 500 PD i rozpoczyna grę z maksymalnym dla siebie długiem -500 PD, ale dodatkowo chce mieć geny metamorfomagii, rozpoczyna grę z długiem -900 PD (-500 i -400 za genetykę).
Rozwój statystyk, biegłości i umiejętności w trakcie rozgrywki musi być uzasadniony rozgrywką, która miała miejsce po akceptacji karty. Forma tej rozgrywki jest całkowicie dowolna (wątki, opowiadania, nawet listy i pojedyncze fragmenty narracji w postach, a zwłaszcza działania powiązane z fabułą forum), jednak jej rodzaj, charakter, obszerność muszą być adekwatne do docelowego poziomu postaci. Mistrz gry, oceniając rozwój, bierze pod uwagę całokształt postaci i jej wątków, również tych, które nie są w rozwoju zgłaszane, o ile jest ich świadomy. Wątki takie mogą działać na korzyść lub niekorzyść zgłaszanego rozwoju postaci. Niektóre biegłości i statystyki są ze sobą powiązane i należy mieć to na uwadze (na przykład statystyki fizyczne i biegłości sportowe). Zgłaszając rozwój gracz powinien być pewien, że jego postać wyczerpała temat pod względem nauki danej biegłości lub statystyki na swoim poziomie. W uzasadnieniu lepiej jest napisać więcej rzeczy niepotrzebnych, niżeli mniej potrzebnych. W przypadku umiejętności dodatkowe wytyczne znajdują się również w odpowiednim temacie.
Rozwinięcie czegokolwiek u postaci powinno bazować na tym, z czego postać w trakcie swojej rozgrywki fabularnej korzysta. Gracz najprawdopodobniej będzie w stanie uzasadnić swój rozwój bazując na naturalnych przejściach postaci, a nie na sztucznych pojedynczych wątkach z nauką granych tylko po to, by osiągnąć określony cel. Na rozwój postaci składa się cała jej kreacja.
Rozwój postaci zgłaszany pomimo BRAKU punktów wymaganych do jego rozliczenia na koncie postaci będzie odrzucany i usuwany z tematu.
Przy tworzeniu karty postaci:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rejestracja różdżki:[/b] tak/nie (o rejestracji przeczytasz w [url=https://www.morsmordre.net/t8062-rejestracja-rozdzek]opisie wydarzenia[/url]. Wydarzenie zostało zakończone, Twojej postaci nie było w trakcie jego trwania. Postać dokonała obowiązku w przeszłości lub nie. Jeśli go nie dokonała, może mieć nieprzyjemności na terenie całego kraju w przypadku natknięcia się na służby Ministerstwa Magii.
[b]Suma punktów biegłości na start[/b]: (70-87; dodatkowe punkty można zyskać wymieniając na nie punkty statystyk, w tym początkowe punkty sprawności/zwinności)
[b]Suma punktów majętności na start[/b]: przysługuje ci suma zależna od twojego statusu majątkowego, jeśli chcesz wydać część na start - zaznacz to w tym miejscu. Postaci o statusie średniozamożnym na start przysługuje 100 PM
[b]Wydane punkty doświadczenia:[/b] Przedstaw łączną cenę dokonanych zakupów za PD - koszt genetyki lub kredyt w przypadku postaci, które ukończyły 25 rok życia.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, umiejętności
Aby wykorzystać zdobyte punkty doświadczenia:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rachunek:[/b] Przedstaw, ile punktów pozostanie Ci po odjęciu punktów za przedmioty.
Ilość punktów na koncie - cena zakupów = punkty pozostałe.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, statystyki, umiejętności lub zaklęcia
[b]Uzasadnienie:[/b] Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek, w których postać uczyła się danych umiejętności lub w których zdobyła dany przedmiot lub opis fabularnego uzasadnienie danego zakupu - TEN PUNKT NIE JEST DLA OZDOBY
Aby wykorzystać zdobyte punkty biegłości:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Biegłość[/b]:
[b]Ilość wydanych punktów[/b]:
[b]Uzasadnienie[/b]: w przypadku nauki nowej biegłości, zwłaszcza obejmującej wiedzę z jakiegoś zakresu, należy zalinkować wątek, w którym postać tę wiedzę zdobywa.
Aby wykorzystać punkty ze skrytki bankowej*:
- rozwiń:
- Kod:
[b]BANK GRINGOTTA[/b]
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Skrytka[/b]: link do skrytki, w której jest rozliczony rachunek
[b]Uzasadnienie[/b]: Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek.
[b]Zdobyto[/b]: Wypisz wszystko, co zostało zakupione: inwestycje, hodowle i zwierzęta, używki, ingrediencje
*skrytki bankowe prowadzone są przez graczy, należy jednak poinformować o zakupie przedmiotów/zwierząt, które powinny zostać dopisane do wyposażenia postaci. Postać fabularnie nie posiada danych przedmiotów jeśli nie figurują one w jej wyposażeniu.
Rejestracja różdżki: nie
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 50
Wydane punkty doświadczenia: 0
Zdobyto: -
Rejestracja różdżki: nie
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 100 PM
Wydane punkty doświadczenia: 300 PD
Zdobyto: Jasnowidzenie
This beast that you're after will eat you alive
And spit out your bones
wine-dark and wanting.
Rejestracja różdżki: tak
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 100 PM
Wydane punkty doświadczenia:-
Zdobyto: -
Ostatnio zmieniony przez Vesna Krum dnia 05.03.24 14:23, w całości zmieniany 1 raz
Imię i nazwisko postaci: Manannan Travers
Skrytka: hop
Uzasadnienie: W marcu w Landguard Fort, w trakcie misji Rycerzy, pojawił się kraken; zatopiwszy (przy skromnej pomocy Manannana) mugolskie statki, pozostał u wybrzeży Suffolku. Manannan już od samego początku uznał to za okazję, której nie powinno się przegapić - tuż po feralnych wydarzeniach zasięgnął opinii magizoologa, a niedawno uznał, że sprowadzenie bestii w pobliże szlaków handlowych przebiegających w okolicy Norfolku, może pomóc Traversom w zapanowaniu nad tym regionem. W tym liście prosi nestora o udzielenie wsparcia i pożyczki na ten poczet (uzgodnione z mistrzem gry - pożyczka będzie spłacona zgodnie z mechaniką), a w tym opowiadaniu podejmuje próbę sprowadzenia krakena bliżej rodzimych ziem.
Zdobyto: kraken (Gae Bulg)
(działania związane z krakenem będą się odbywać już w ramach projektu badawczego)
and some are alive
and others sail on the sea
with the keys to the cage
and the devil to pay
we lay to fiddler's green
beside the drying blood
of my worst enemy,
and wept
Rachunek: 564 - 80*7 = 4
Zdobyto: 7 punktów transmutacji (jeśli mogę, a jeśli nie, to tyle ile zasądzi MG )
Uzasadnienie: Od czasu kiedy Melisnade dowiedziała się jakie nazwisko przyjmie podjęła się realizacji planu, który nakreśliła bezwzględnie go realizując. Zamierzała zostać najlepszą lady Travers - a ci, co nie było tajemnicą trudzili się od wieków transmutacją. Dlatego wolność którą otrzymała i czas po zaślubinach skrzętnie wykorzystała zgłębiając tajniki transmutacji w wolnym czasie od jej codziennych zajęć i obowiązków. W pierwszej kolejności skupiła się na zrozumieniu mechanizmów kryjących się za magią która była w stanie stworzyć świstokliki. Początki nie należały do łatwych, ale wraz z poświęceniem i kolejnymi miesiącami nauki udało jej się opanować tą trudną sztukę. Zrozumienie złożoności kolejnych konfiguracji testowała i ćwiczyła w praktyce, wykonując kolejne świstokliki(na tarasie znajdują się wszystkie próby). Dostrzegając własne błędy i pracując nad ich poprawieniem przy kolejnych próbach zaklinania przedmiotów. Nauka i praktyka nie szły szybko - zaklinanie nadal trwało długo i wymagało skupienia, na które nie zawsze mogła sobie pozwolić, ale zauważała rosnącą skuteczność. Zrozumienie transmutacji na całkiem innym poziomie niż jeszcze kilka miesięcy wcześniej z pewnością przyczyniło się też do wybrania i rzucenia dość skomplikowanego zaklęcia Fera ecco. Choć brak doświadczenia w sytuacji w której się znaleźli nie pozwolił jej dostrzec oczywistości błędu, który popełniła a które wyjaśnił jej Mannannan. Pozwalając przyjąć zmienne, które nie dopuszczą do kolejnej takiej sytuacji.
Imię i nazwisko postaci: Melisande Travers
Biegłość: Kokieteria I
Ilość wydanych punktów: 2pb
Uzasadnienie: Początek małżeństwa dla Melisande był rozczarowujący, a przeciągająca się cisza i brak zainteresowania ze strony męża działał na nią drażniącą sprawiając, że zdecydowała się po raz pierwszy z całkowitym rozmysłem i premedytacją zamiast po logikę i słowa zdecydowała się sięgnąć po to, co również było jej wartością i towarem. Po własne ciało, które zamierzała wykorzystać do tego by zwrócić uwagę swojego własnego męża. Powzięty plan zadziałał - ku zaskoczeniu samej Melisande - ze skutecznością, której nie spodziewała się sama, wprowadzając ich wspólną ścieżkę na całkiem nową drogą i uświadamiając lady Travers, że coś, czym pogardzała wcześniej, mogło być również sprawnym narzędziem z którego mogła korzystać. Jeszcze nieumiejętnie, trochę koślawo, ale sięgnęła po nie już szybko, prowadzona dobrym nastrojem i chęcią do badania już następnego ranka kolejny raz uważnie rejestrując w jaki sposób może działać. Otumaniona i prowadzona magicznym kadzidłem podczas rytuału z rozmysłem wabiła Manannana (tu i tu ) w namiocie Traversów z rozbawieniem i dla własnej satysfakcji obserwując jak jej mąż poddaje się jej prośbom. Odkrywając że kokieteria poza tym, że mogła być narzędziem przynosiła jej też satysfakcję i zadowolenie, którego się nie spodziewała.
I'll show you my shadows if you show yours
Let's get it right dear, give a good fight dear
We'll keep it all up behind
closed doors
You will crumble for me
like a Rome.
Rachunek: 539 - 320 (4*80) = 219
Zdobyto: 4 punkty alchemii
Uzasadnienie:
Everett zajmuje się tworzeniem talizmanów już od ponad dekady. Odkąd po opuszczeniu Hogwartu zaczął interesować się tym tematem, bezustannie szlifuje swoje umiejętności: wpierw uczył się tajników fachu na własną rękę, ślęcząc z nosem w książce, a także wyciągając wnioski z popełnianych błędów, później również zasięgał wiedzy u poznawanych w trakcie zagranicznych podróży rzemieślników.
W tych czasach wykonywanie amuletów pomaga mu skutecznie zasilić domowy budżet, a dzięki temu utrzymać i siebie, i syna na godziwym poziomie, co sprawia, że Sykes ciągle szuka sposobów na udoskonalenie swych wyrobów oraz poprawę skuteczności.
Obecnie w dużej mierze bazuje na zebranej na przestrzeni lat wiedzy, głównie skupiając się na praktyce i stabilizacji formy. Regularnie otrzymuje zamówienia i podejmuje się kolejnych zleceń o różnym poziomie skomplikowania; z uwagi na doskonałą znajomość starożytnych run sięga również po te bardziej wymagające kombinacje znaków (np. runę dumnej pawęży). Nie każda próba kończy się powodzeniem, co jest dość naturalne, z każdej jednak stara się wyciągać odpowiednie wnioski i przy ewentualnych kolejnych próbach sięgać po odmienne kombinacje składników z nadzieją na odniesienie lepszych efektów (np. tutaj wspominam w narracji, że za odniesioną dwa dni wcześniej porażkę mógł odpowiadać wybrany odczynnik, toteż przy kolejnym podejściu wymienia jad widłowęża na wyciąg z asfodelusa). Nie zniechęca się, cierpliwie podchodząc do kolejnych prób, dążąc do osiągnięcia pełnego sukcesu i sprostania wymaganiom klientów (tutaj dopiero trzecie podejście okazało się w pełni udane, dwa poprzednie jedynie częściowo).
W pracowni znaleźć można wszystkie podejmowane przez niego próby (to pierwszy raz jak próbuję rozwinąć statystykę alchemii).
Drowning peaceful through your hands
My heart pitter-patters to the broken sound
You're the only one that can calm me down
Rachunek: 904 - 880 = 24
Zdobyto: 11 punktów statystyk (5 transmutacja, 6 czarna magia)
Uzasadnienie: Transmutacja jest konikiem
Manannan jest też animagiem, z której to umiejętności korzysta często, zarówno na co dzień, jak i w sytuacjach podbramkowych - w przemianach nie przeszkadza mu stres, potrafi go zignorować i skupić się na magii. Przykładowo: tutaj w trakcie misji przemienia się w sokoła, żeby rozejrzeć się po okolicy i dokonać zwiadu; tutaj dokonuje przemiany, żeby doścignąć żonę, z animagicznej formy korzysta też w wątkach wymienionych już wyżej (Landguard Fort, Castle Rising - i wielu innych, w razie potrzeby znajdę i zalinkuję wszystkie).
Arkana czarnej magii Manannan z kolei studiuje stosunkowo od niedawna (poważniej - w mniejszym stopniu miał z nią styczność również w przeszłości), ale odkąd podczas misji w Landguard Fort padł ofiarą splamienia, zainteresowanie czarną magią zaczęło stopniowo przeradzać się w fascynację. Chcąc dowiedzieć się więcej, poprosił o pomoc Deirdre, która zgodziła się udzielać mu lekcji; w tym wątku wspólnie rozprawili się z przemytnikami, a w tym wymierzają sprawiedliwość staremu znajomemu zdrajcy. Odpowiedzi na dręczące go pytania Manannan szuka też na własną rękę; w trakcie spotkania z syrenami próbuje się dowiedzieć, dlaczego reagują na niego inaczej, nazywając go utkanym z cienia, podczas walki na targu w Cromer (podczas której kilkakrotnie sięga po samą czarną magię) podejmuje pierwszą próbę przejęcia kontroli nad przywołanym cieniem, o cieniach rozmawia też z Vergilem, a Craiga wypytuje o czarnomagiczne artefakty. W walkach (i nie tylko) sam coraz częściej sięga też po czarnomagiczne zaklęcia (tutaj atakuje mugoli i przepędza ich z kryjówki, tutaj walczy u boku Mathieu, tutaj wymierza karę, tutaj używa czarnej magii jako środka perswazji w trakcie przesłuchania, tutaj rozprawia się ze schwytanym piratem).
and some are alive
and others sail on the sea
with the keys to the cage
and the devil to pay
we lay to fiddler's green
beside the drying blood
of my worst enemy,
and wept
Rachunek: 116 - 50 = 66
Zdobyto: Czarodziejska kusza
Uzasadnienie: Jestem myśliwym więc potrzebuję narzędzia pracy. Na pewno jakieś miałem, pewnie się popsuło, a starszy stażem myśliwy od którego się uczę na pewno pomógł mi je naprawić.
Imię i nazwisko postaci: Gwendolyn Grey
Skrytka: Skrytka nr 1412
Uzasadnienie: tutaj kupuje kury i wielkiego skarabeusza
Zdobyto:
Wielki skarabeusz - 300 PM
3x kura - 300 PM
love than fight
Rejestracja różdżki: tak
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 100 PM
Wydane punkty doświadczenia: -
Zdobyto: -
Rachunek: 1157 - 120*3 - 3*50 = 647 PD
Zdobyto: 3 punkty statystyk i 3 punktów biegłości
Uzasadnienie:
1) Czarna magia - 3 PS
Ramsey uczył się czarnej magii całe swoje życie, mając wokół siebie najlepszych możliwych nauczycieli. Jest śmierciożercą — jednym z pierwszych, jednym z najbardziej oddanych i lojalnych, a także zaangażowanych Rycerzy Walpurgii, sojusznikiem i sługą Czarnego Pana, który nie tylko przekazał mu niedostępną dla wielu wiedzę, ale także ofiarował możliwości dalszego zgłębiania arkanów mrocznej magii. Bezwględność Mulcibera w połączeniu z wiedzą i umiejętnościami pozwala mu na rzucanie zaklęć niewybaczalnych, w tym tego, które uznawane jest za najbardziej niegodziwe i okrutne - Avada Kedavra. Link tutaj i też tutaj. Cienie fascynują bardziej niż przerażają, a posiadane umiejętności i wiedza z zakresu czarnej magii pozwalają mu na przejęcie kontroli nad cienistymi istotami - link i wydawanie im poleceń. Ramsey w swoich praktykach często styka się z nekromancją, z umarłych za pomocą zaklęcia inferiusa tworząc żołnierzy, którzy będą walczyć z wrogami. Link - kilkukrotnie potem. Dalece zaawansowana wiedza z czarnej magii ... (dalsza część wysłana MG na PW)
Powyższe, moim zdaniem najbardziej zaawansowane działania z zakresu czarnej magii wydają mi się najważniejsze dla jego rozwoju, ale dla dodatkowego umotywowania podrzucam także inne odniesienia, zaklęcia z III i IV poziomu. Ramsey od czasu ostatniego rozwoju uczestniczył w torturach, pojedynkach, wydarzeniach, interwencjach z udziałem cieni.
1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14, 15
2) Geomancja - 2PB
Rozwój nieco pokraczny bowiem uwzględniający zmiany mechaniczne.
Wychodząc od numerologii, która jest podstawą budowy magii, jej procesów, funkcji i reakcji, kiedy jeszcze była dziedziną odpowiadającą za analizę przepływów, Ramsey podejmował wielokrotnie analiz i prób ocenienia magicznych źródeł. Przede wszystkim, Ramsey brał udział we wszystkich naprawach anomalii. Podsumowanie zbiorcze tutaj. Uczestnictwo w naprawie magii — magii, która wcześniej była pierwotna i naturalna, a która zupełnie wymknęła się spod kontroli po otwarciu skrzyni Grindelwalda — pozwoliło Ramseyowi poznać naturę przepływów magicznej energii, w ziemi, w powietrzu, materii. Był w stanie ją uporządkować, a dzięki numerologii także rozłożyć na czynniki pierwsze, przez co po okiełznaniu wadliwych źródeł mógł przyjrzeć się dokładnym przepływom. To najważniejsza lekcja z tej dziedziny jaką w życiu osiągnął. Wraz z Valerijem brał udział w analizie przepływu magicznych żył; białej, pierwotnej magii w ziemi, poszukując nienaturalnych nici i wiązań, które prowadziły do starego Azkabanu. Link tutaj. Podczas ostatnich wydarzeń Ramsey brał udział w badaniu Groty Krzyku, którą wcześniej zbadała Primrose. Próbując przestudiować to, co się tam wydarzyło pod kątem tego co wie, podpytywał Primrose o magiczne żyły i energię magiczną. Link tutaj. Geomancja na podstawowym poziomie odpowiada wiedzy i umiejętnościom Ramseya zdobytym przez lata, wiedzy o magii, jej przepływach w naturze.
3) Taniec balowy 1/2 PB
Biorąc pod uwagę powyższe, i przed wszystkim kreację, Ramsey nie był, nie jest i gdy nie będzie czarodziejem szczególnie biegłym w dziedzinach ruchowych. Mimo wychowania wśród arystokratów i powszechnego przekonania, że każdy mężczyzna po prostu musi umieć tańczyć, Ramsey rozwijał się w innych dziedzinach, często z niechęcią podchodząc do obowiązków i zwyczajów związanych z tańcem. W ostatnich latach zmieniała się jego pozycja — z poziomu chętnie ukrywającej się w tłumie anonimowej jednostki stał się poniekąd częściowo publiczną postacią, którą z powodów wybitnych wojskowych osiągnięć zapraszano na spędy dotąd przeznaczone dla elity. Na pierwszym sabacie, u boku Lucindy zatańczył podczas otwarcia. Link tutaj. Zgodnie z tradycją, która zawsze była i będzie istotna w życiu każdego konserwatywnego (i szanującego się) czarodzieja, tańczył podczas festiwalu lata wraz z Cassandrą. Tutaj link. Razem z żoną tańczył także w strumieniu (a raczej z powodu naturalnej przeszkody próbował). Link tutaj po swoim ślubie. A wcześniej tańca uczyła go sama Salome, która wyciągnęła go na parkiet, a czym on swoje braki w umiejętnościach tłumaczył raną wojenną nogi. Link tutaj.
pan unosi brew, pan apetyt ma
na krew
Rachunek: 320 - 200 = 120 PD
Zdobyto: karta zmiany
Uzasadnienie: uzgodnione z MG
but his heart is
c o l d
Biegłość: Szczęście (I)
Ilość wydanych punktów: 2 PB
Uzasadnienie: Eve jest przykładem osoby, która w życiu ma więcej szczęścia niż rozumu. Odkąd straciła rodzinę, żyła za sprawą sprzyjającego losu, gdy zdana na siebie i pakując się w kłopoty, dawała sobie radę. Na fabule robiła rzeczy głupie i tylko dzięki odrobinie szczęścia (i litości) wychodziła z tego względnie cało. Tu pokazała środkowy palec Śmierciożercy i przeżyła. Tu przeceniła swój stan i gorzej, ale przeżyła (I i II). W całokształcie jej rozsądek jest raczej pojęciem względnym, więc tam gdzie go brakuje, działa tylko dzięki szczęściu głupiego.
Use what you have.
Do what you can.
Rachunek: 67-(2x20)=27
Zdobyto: Wydzielina toksyczka x2
Uzasadnienie: Potrzebuję do eliksiru dla mojej ślicznej bratanicy i na pewno udało się go zdobyć (i odpracować) u dobrej Pani Woolman.
Co stracone znajdź,
I wróć mi dawny skarb
But don’t make a sound
Rejestracja różdżki: tak
Suma punktów biegłości na start: 70 PB
Suma punktów majętności na start: 50 PM
Zdobyto: -
who got everything and nothing, guided by temptation
are you killing for yourself or killing for your saviour?