Wydarzenia


Ekipa forum
Rozwój postaci IV
AutorWiadomość
Rozwój postaci IV [odnośnik]13.09.22 12:23
First topic message reminder :

Rozwój postaci

Punkty doświadczenia możesz wymienić na zakup różnego rodzaju przedmiotów, zaklęć jednorazowego użytku, umiejętności, zwierząt, a także na podwyższenie statystyk i biegłości. Szczegóły znajdziesz w sklepie.

Podczas tworzenia karty postaci można zakupić statystyki, biegłości, umiejętności i przedmioty ze sklepiku mistrza gry o łącznej sumie PD nie większej niż wartość równa wiekowi postaci przemnożonemu przez 20, jeżeli postać ukończyła 25 rok życia. Po odjęciu ceny zakupów stan konta staje się liczbą ujemną - do momentu, w którym taki dług zostanie spłacony rozwój postaci pozostaje zablokowany. Przykładowo, postać, która ma skończone 25 lat, może wydać na start 500 PD (25*20), zacznie jednak wówczas grę z kredytem -500 PD.

Punkty konieczne do wykupienia genetyki tworząca się postać dopisuje do swojego długu. Zatem jeśli 25 letnia postać wydała 500 PD i rozpoczyna grę z maksymalnym dla siebie długiem -500 PD, ale dodatkowo chce mieć geny metamorfomagii, rozpoczyna grę z długiem -900 PD (-500 i -400 za genetykę).

Rozwój statystyk, biegłości i umiejętności w trakcie rozgrywki musi być uzasadniony rozgrywką, która miała miejsce po akceptacji karty. Forma tej rozgrywki jest całkowicie dowolna (wątki, opowiadania, nawet listy i pojedyncze fragmenty narracji w postach, a zwłaszcza działania powiązane z fabułą forum), jednak jej rodzaj, charakter, obszerność muszą być adekwatne do docelowego poziomu postaci. Mistrz gry, oceniając rozwój, bierze pod uwagę całokształt postaci i jej wątków, również tych, które nie są w rozwoju zgłaszane, o ile jest ich świadomy. Wątki takie mogą działać na korzyść lub niekorzyść zgłaszanego rozwoju postaci. Niektóre biegłości i statystyki są ze sobą powiązane i należy mieć to na uwadze (na przykład statystyki fizyczne i biegłości sportowe). Zgłaszając rozwój gracz powinien być pewien, że jego postać wyczerpała temat pod względem nauki danej biegłości lub statystyki na swoim poziomie. W uzasadnieniu lepiej jest napisać więcej rzeczy niepotrzebnych, niżeli mniej potrzebnych. W przypadku umiejętności dodatkowe wytyczne znajdują się również w odpowiednim temacie.

Rozwinięcie czegokolwiek u postaci powinno bazować na tym, z czego postać w trakcie swojej rozgrywki fabularnej korzysta. Gracz najprawdopodobniej będzie w stanie uzasadnić swój rozwój bazując na naturalnych przejściach postaci, a nie na sztucznych pojedynczych wątkach z nauką granych tylko po to, by osiągnąć określony cel. Na rozwój postaci składa się cała jej kreacja.

Rozwój postaci zgłaszany pomimo BRAKU punktów wymaganych do jego rozliczenia na koncie postaci będzie odrzucany i usuwany z tematu.


Przy tworzeniu karty postaci:

rozwiń:


Aby wykorzystać zdobyte punkty doświadczenia:

rozwiń:


Aby wykorzystać zdobyte punkty biegłości:

rozwiń:


Aby wykorzystać punkty ze skrytki bankowej*:

rozwiń:


*skrytki bankowe prowadzone są przez graczy, należy jednak poinformować o zakupie przedmiotów/zwierząt, które powinny zostać dopisane do wyposażenia postaci. Postać fabularnie nie posiada danych przedmiotów jeśli nie figurują one w jej wyposażeniu.
Mistrz gry
Mistrz gry
Zawód : -
Wiek : -
Czystość krwi : n/d
Stan cywilny : n/d
Do you wanna live forever?
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
Rozwój postaci IV - Page 24 Tumblr_mduhgdOokb1r1qjlao4_500
Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 http://morsmordre.forumpolish.com/ https://www.morsmordre.net/t2762-skrytki-bankowe-czym-sa#44729 http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki

Re: Rozwój postaci IV [odnośnik]04.09.24 18:08
BANK GRINGOTTA

Imię i nazwisko postaci: Vincent Rineheart
Skrytka: Klik
Uzasadnienie: Zaraz po zebraniu Zakonu, ze względu na przypisaną mi misję, udałem się do znajomego handlarza ingrediencji, który przekazał mi namiar do osoby zajmującej się obróbką i sprowadzaniem minerałów oraz części używanych do talizmanów.  
Zdobyto: Smocza kość

Prosiłabym od razu o dopisanie jej dla: Oliver Summers Klik

+
William Moore



My biggest fear is that eventually you will see me, that way I will see
myself
Vincent Rineheart
Vincent Rineheart
Zawód : łamacz klątw, zielarz, dostawca roślinnych ingrediencji, rebeliant
Wiek : 32
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Kawaler
Za czyim słowem podążył tak czule, że się odważył na tę
podróż groźną, rzucił wyzwanie wzburzonemu morzu?
OPCM : 30
UROKI : 31 +6
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 0 +2
ZWINNOŚĆ : 5
SPRAWNOŚĆ : 6 +3
Genetyka : Czarodziej

Zakon Feniksa
Zakon Feniksa
https://www.morsmordre.net/t7723-vincent-rineheart https://www.morsmordre.net/t7772-elidor#215947 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 https://www.morsmordre.net/f310-irlandia-wschodnie-przedmiescia-bray-akacjowa-ostoja https://www.morsmordre.net/t7773-skrytka-bankowa-nr-1857#215948 https://www.morsmordre.net/t7776-vincent-rineheart#216049
Re: Rozwój postaci IV [odnośnik]04.09.24 23:38
Imię i nazwisko postaci: Caradog Blishiwck
Rachunek: 155 - 150 = 5 (tutaj mam zaakceptowane osiągnięcie +100 PD, które jeszcze nie zostały dopisane do mojego profilu)
Zdobyto: Muszla porcelanki (+3 do rzutów na uroki)
Uzasadnienie: kupiłem na jarmarku i zbankrutowałem


Dream no small dreamsfor they have no power to move the hearts of men.


Caradog Blishwick
Caradog Blishwick
Zawód : poeta, dziennikarz, buntownik
Wiek : 21
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Kawaler
bo to była życia nieśmiałość,
a odwaga — gdy śmiercią niosło.
Umrzeć przyjdzie, gdy się kochało
wielkie sprawy głupią miłością.
OPCM : 15 +1
UROKI : 10 +4
ALCHEMIA : -
UZDRAWIANIE : -
TRANSMUTACJA : 5
CZARNA MAGIA : -
ZWINNOŚĆ : 5
SPRAWNOŚĆ : 5
Genetyka : Czarodziej

Sojusznik Zakonu Feniksa
Sojusznik Zakonu Feniksa
https://www.morsmordre.net/t12417-caradog-cecil-blishwick https://www.morsmordre.net/t12438-alkmena#382604 https://www.morsmordre.net/t12478-caradog-cecil-blishwick#383918 https://www.morsmordre.net/f476-somerset-dolina-godryka-lawendowy-zakatek https://www.morsmordre.net/t12457-skrytka-bankowa-nr-2658#383059 https://www.morsmordre.net/t12454-caradog-blishwick#382979
Re: Rozwój postaci IV [odnośnik]06.09.24 13:16
Imię i nazwisko postaci: Maria Multon
Rachunek: 256 - 160 = 96
Zdobyto: 2 PS uzdrawiania
Uzasadnienie: Pod koniec sierpnia Maria rozpoczęła pracę w Szpitalu Asfodela pod okiem Cassandry. Wraz z rozwojem wiedzy z zakresu anatomii rozpoczęła stawiać pierwsze kroki w dziedzinie uzdrawiania. Poznaje zaklęcia z zakresu uzdrawiania poprzez obserwację, następnie wykorzystując je dla pomocy poszkodowanym. Pomimo wpływu stresu związanego z nagłym wypadkiem jest w stanie nie tylko skutecznie znieczulić rannego mężczyznę (tutaj), ale także odkazić ranę (tu) i nastawić złamaną kość (tutaj), udzielając pierwszej pomocy przed przybyciem wykwalifikowanego uzdrowiciela. Jej praca i podjęte działania zostają zresztą docenione i uznane za odpowiednio wykonane. Jest w stanie pomóc Jamesowi w potrzebie, znieczulając go po pobiciu i pozbywając się części jego krwiaków (tutaj), dzięki czemu jej mentorka ma lepszy ogląd na obrażenia odniesione przez chłopaka. Dzięki prezentacji zaklęcia przez Cassandrę jest w stanie nastawić także niewielkie kości nosa (tu), co dodatkowo obrazuje jej rosnącą skuteczność w rzucaniu zaklęć z dziedziny uzdrawiania.

Imię i nazwisko postaci: Maria Multon
Biegłość: Gotowanie (II)
Ilość wydanych punktów: 6,5 PB z reszty
Uzasadnienie: Wychowana w tradycyjnej rodzinie Maria z łatwością i przyjemnością wykonuje szereg prac domowych, wśród których jej ulubioną jest gotowanie. Mieszkając sama w bursie rezerwatu jednorożców, jest odpowiedzialna za swoje posiłki, a braki w spiżarce zmuszają ją do ciągłej kreatywności, aby zapewnić sobie pożywne i smaczne pożywienie. Chętnie dzieli się nim również ze swoimi przyjaciółmi, częstując ich swymi wyrobami. Na piknik z Anne zabiera ze sobą kanapkami z przygotowaną własnoręcznie pastą z czerwonej papryki i soczewicy (tutaj), na kolejny piknik, tym razem z Celine, do kanapek dodaje także plastry z pieczonego wcześniej kurczaka (tu, w narracji również wywód o stanie spiżarki i konieczności kreatywnego zarządzania nią). Przygotowuje sobie także pieczoną dynię nadziewaną kaszą jaglaną i mięsem, którą dzieli się z Jamesem (i który zjada także dokładkę, bo jest taka pyszna - tutaj, w narracji również dokładniejszy opis przygotowania potrawy). Nie chcąc marnować nawet czerstwego chleba przygotowuje kąpiel wodną, aby ten nabrał choć trochę miękkości tu, z dokładnym opisem) i był zdatny do spożycia z twarogiem i plastrami brzoskwini. Na spotkanie z Liddy przygotowuje zupę szczawiową z kaszą jęczmienną (tu, z dokładnym opisem). Ponadto rozwija swoje umiejętności poprzez gotowanie przy użyciu składników, które nie są dla niej dostępne, a których użycza jej kuzynka. Przygotowuje filet z łososia w panierce z bułki tartej i czosnkiem, a z kwiatów bzu szykuje fermentujące, musujące wino (wątek tutaj). Jest w stanie również przygotowywać samodzielnie lub pomagać w przygotowaniu większych przyjęć. Poza samodzielnym przygotowaniem potraw, kieruje także działaniami Elviry, która jej pomaga, dzięki czemu były w stanie przygotować gulasz warzywno-wołowy, poncz dyniowy i szaszłyki z pieczarkami oraz duszonym mięsem rekina (tutaj). Zaproszona przez Eve do przygotowań przed przyjęciem na cześć małej Gilly ponownie gotuje dla większej grupy. Przy pomocy Eve poznaje także kilka potraw mających swoje korzenie w kulturze romskiej. Ich wspólne wysiłki pozwalają na przygotowanie prawdziwej uczty pomimo miernych zapasów (tutaj). Ostatnimi czasy do jej obowiązków zalicza się także pomoc w kuchni w Niedźwiedziej Jamie, co dodatkowo motywuje Marię do dbania nie tylko o pożywność przygotowanych przez nią posiłków, ale także do rozszerzania horyzontów nie tylko smakowych, a także wizualnych.


Bądź sobą, zwłaszcza nie udawaj uczucia. Ani też nie podchodź cynicznie do miłości, albowiem wobec oschłości i rozczarowań ona jest wieczna jak trawa. Przyjmij spokojnie, co ci lata doradzają, z wdziękiem wyrzekając się spraw młodości. Rozwijaj siłę ducha, aby mogła cię osłonić w nagłym nieszczęściu. Lecz nie dręcz się tworami wyobraźni.
Maria Multon
Maria Multon
Zawód : stażystka w rezerwacie jednorożców
Wiek : 19 lat
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Panna
You poor thing
sweet, mourning lamb
there's nothing you can do
OPCM : 12 +1
UROKI : 7 +4
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 17
SPRAWNOŚĆ : 16
Genetyka : Czarownica

Neutralni
Neutralni
https://www.morsmordre.net/t11098-maria-multon#342086 https://www.morsmordre.net/t11145-gwiazdka#342865 https://www.morsmordre.net/t12111-maria-multon https://www.morsmordre.net/f417-gloucestershire-tewkesbury-okruszek https://www.morsmordre.net/t11142-skrytka-bankowa-nr-2427#342857 https://www.morsmordre.net/t11143-maria-multon#360683

Strona 24 z 24 Previous  1 ... 13 ... 22, 23, 24

Rozwój postaci IV
Szybka odpowiedź
Uprawnienia

Nie możesz odpowiadać w tematach