FAQ III
AutorWiadomość
First topic message reminder :
Nie ma głupich pytań (podobno)
FAQ Lista została utworzona na podstawie pytań, na które odpowiadamy najczęściej.
Spis treści
Sprawdzanie kart postaci
Kwestie fabularne
Kwestie techniczne - kody i mechanika
Dział egzystencjalny
Temat służy rozwianiom wątpliwości odnośnie forum, jego mechaniki oraz uniwersum.
Wypowiadając się w tym wątku, upewnij się, czy Twój post rzeczywiście polega na zadaniu pytania, na które istnieje odpowiedź oraz przestrzegaj trzech fundamentalnych zasad:
a) zachowaj kulturę słowa;
b) upewnij się, czy odpowiedź na Twoje pytanie nie wynika wprost z wątków znajdujących się na forum (po tym, jak przejrzysz odpowiednie działy, skorzystaj również z wyszukiwarki);
c) upewnij się, czy odpowiedź na Twoje pytanie nie znajduje się pod żadnym z poniższej listy FAQ.
b) upewnij się, czy odpowiedź na Twoje pytanie nie wynika wprost z wątków znajdujących się na forum (po tym, jak przejrzysz odpowiednie działy, skorzystaj również z wyszukiwarki);
c) upewnij się, czy odpowiedź na Twoje pytanie nie znajduje się pod żadnym z poniższej listy FAQ.
1. Sprawdzanie kart postaci
2. Kwestie fabularne
3. Kwestie techniczne (mechanika i kody)
4. Dział egzystencjalny
2. Kwestie fabularne
3. Kwestie techniczne (mechanika i kody)
4. Dział egzystencjalny
1. Czy jak moja postać jest myśliwym z zawodu to potrzebuję jakieś biegłości czy stykną wymagania pod łowiectwo?
2. Czy na tym forum jest możliwość craftowania/posiadania broni niedostępnej w sklepiku MG?
2. Czy na tym forum jest możliwość craftowania/posiadania broni niedostępnej w sklepiku MG?
Ostatnio zmieniony przez Sebastian Bartius dnia 07.10.21 22:02, w całości zmieniany 1 raz
Sebastian Bartius
Zawód : Myśliwy, taksydermista
Wiek : 50
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Kawaler
Don’t shake me
Don’t make me bear my teeth
You really don’t wanna meet that guy
Don’t make me bear my teeth
You really don’t wanna meet that guy
OPCM : 14 +3
UROKI : 10 +2
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 6
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 5
SPRAWNOŚĆ : 13
Genetyka : Wilkołak
Nieaktywni
Czy przekazanie wspomnienia do myślodsiewni (zaklęcie Memoria) musi dotyczyć całego posta albo całego wątku, czy postać może dowolnie wybrać fragment wspomnienia (np. początek posta)? Wiem ze sklepiku MG, że zapomina się oddane wspomnienie, ale nigdy nie widziałam jak to działa w praktyce (przepraszam jeśli było już odgrywane albo tłumaczone ).
intellectual, journalist
little spy
little spy
Steffen Cattermole
Zawód : młodszy specjalista od klątw i zabezpieczeń w Gringottcie, po godzinach reporter dla "Czarownicy"
Wiek : 23
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Żonaty
I like to go to places uninvited
OPCM : 30 +7
UROKI : 5
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 35 +4
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 16
SPRAWNOŚĆ : 5
Genetyka : Czarodziej
Nieaktywni
Czy zdejmowanie pułapek ma ten sam koszt energii magicznej, co rzucenie zaklęcia? I kosztuje odpowiednio 1, 2 lub 3 punkty zależnie od stopnia zaawansowania danej pułapki?
Maeve Clearwater
Zawód : Rebeliant, wywiadowca
Wiek : 28
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Panna
The moments of peace that we find sometimes, they aren't anything but warfare, thinly disguised.
OPCM : 22+1
UROKI : 32+4
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 5
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 8
SPRAWNOŚĆ : 8
Genetyka : Metamorfomag
Sojusznik Zakonu Feniksa
Maghnus, najprościej będzie kontaktować się w tej sprawie prywatnie - przedstawiając swoje stanowisko.
Mechanika nie jest oderwana od fabuły, postać musi skądś wziąć konia. Jeśli z dworku - w dworku musi być stajnia (inwestycja). Jeśli własnego - postać musi mieć własnego. Postać może poruszać się na wypożyczonych koniach w randomowej stadninie.
Albert, lokację otrzymałeś z karty postaci. Za rozbudowę musisz zapłacić. Rozbudowa nie podwyższa zarobków. Na ten moment nie posiadasz stadniny.
Sebastian, oczywiście potrzebujesz biegłości niezbędnych, by skutecznie polować. Jakich konkretnie, to zależy, w jaki sposób i na co chcesz polować.
W sprawie tworzenia przedmiotów prosimy zapoznać się z tematem rzemiosło w mechanice.
Steffen - postać sama decyduje, jakie wspomnienie oddaje, ale musi pamiętać, że wówczas traci to wspomnienie. Sedno wspomnienia nie jest na ten moment w żaden sposób ograniczone, ale prosimy zrobić to w klimacie, wspomnienie obejmuje pewien kontekst sytuacyjny i fotoszopowanie go tak, żeby urwać z niego niewygodne fragmenty, raczej nie przejdzie.
Maeve, na ten moment ściąganie zabezpieczeń nie ma kosztu energii magicznej. Możliwe, że ulegnie to zmianie, kiedy zakończymy testy wstępnego systemu.
Mechanika nie jest oderwana od fabuły, postać musi skądś wziąć konia. Jeśli z dworku - w dworku musi być stajnia (inwestycja). Jeśli własnego - postać musi mieć własnego. Postać może poruszać się na wypożyczonych koniach w randomowej stadninie.
Albert, lokację otrzymałeś z karty postaci. Za rozbudowę musisz zapłacić. Rozbudowa nie podwyższa zarobków. Na ten moment nie posiadasz stadniny.
Sebastian, oczywiście potrzebujesz biegłości niezbędnych, by skutecznie polować. Jakich konkretnie, to zależy, w jaki sposób i na co chcesz polować.
W sprawie tworzenia przedmiotów prosimy zapoznać się z tematem rzemiosło w mechanice.
Steffen - postać sama decyduje, jakie wspomnienie oddaje, ale musi pamiętać, że wówczas traci to wspomnienie. Sedno wspomnienia nie jest na ten moment w żaden sposób ograniczone, ale prosimy zrobić to w klimacie, wspomnienie obejmuje pewien kontekst sytuacyjny i fotoszopowanie go tak, żeby urwać z niego niewygodne fragmenty, raczej nie przejdzie.
Maeve, na ten moment ściąganie zabezpieczeń nie ma kosztu energii magicznej. Możliwe, że ulegnie to zmianie, kiedy zakończymy testy wstępnego systemu.
the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n
Tristan Rosier
Zawód : Arystokrata, smokolog
Wiek : 32
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
the death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world
OPCM : 38 +2
UROKI : 30
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 60 +5
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15 +6
Genetyka : Czarodziej
Śmierciożercy
Cześć, mam chętnego na jedna relacje, ale nie jestem pewna czy to przejdzie wiec wole się upewnić, żeby ma darmo kp nie pisał
Chce zatrudnić jako lord osobę krwi mugolaka na stanowisko służby. Niby jest napisane, ze społeczeństwo jest zróżnicowane, ale wiem tez jaka jest polityka rodu, wiec zastanawiam się czy lepiej uznać, ze Ares nie wie o pochodzeniu pracownika. Potem jest kwestia rejestracji różdżki, przy której może mu wypaść wlasnie ten półkrwi i teraz drugie pytanie: czy istnieje możliwość, żeby szlachcic opłacił papierek ze jego bliski pracownik jest tej czystej krwi?
Za tym, żeby go zatrudnić idzie wiele rzeczy, nie pytam wiec o kwestie moralne, tylko o technikę jbc
Chce zatrudnić jako lord osobę krwi mugolaka na stanowisko służby. Niby jest napisane, ze społeczeństwo jest zróżnicowane, ale wiem tez jaka jest polityka rodu, wiec zastanawiam się czy lepiej uznać, ze Ares nie wie o pochodzeniu pracownika. Potem jest kwestia rejestracji różdżki, przy której może mu wypaść wlasnie ten półkrwi i teraz drugie pytanie: czy istnieje możliwość, żeby szlachcic opłacił papierek ze jego bliski pracownik jest tej czystej krwi?
Za tym, żeby go zatrudnić idzie wiele rzeczy, nie pytam wiec o kwestie moralne, tylko o technikę jbc
Postać może ukrywać swoje pochodzenie, a Ares może zaproponować łapówkę w zamian za papiery dla innej postaci. Efekty takich działań oceni mistrz gry, należy oczywiście liczyć się z pewnym ryzykiem. Służba - zgodnie z tematem znajdującym się w sklepiku mg - nie składa się raczej z czystokrwistych czarodziejów.
the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n
Tristan Rosier
Zawód : Arystokrata, smokolog
Wiek : 32
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
the death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world
OPCM : 38 +2
UROKI : 30
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 60 +5
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15 +6
Genetyka : Czarodziej
Śmierciożercy
To, ja byłem panem z poprzedniego pytania. Ale zapewnienia MG, że to dość trudny pomysł do realizacji wraz z późniejszymi planami, przeszedłem na coś innego... I tutaj wkraczam z pytaniami dwoma:
Policja antymugolska. Czy mogę pełnić rolę szkoleniowca odpowiedzialnego za selekcję poborowych do policji antymugolskiej/służb magowojskowych i przydzielać ich do poszczególnych wydziałów, czy to zbyt wysoka pozycja z poziomu akceptacji KP?
I w związku z pytaniem powyższym - czy można już zacząć robić karty postaci w służbie magiwojskowej czy jest to fabularna rzecz póki co bez struktury, więc niemożliwa.
Kolejne wiążę się z historią parlamentu:
Czy według tego opisu można być w przeszłości zamiast członkiem to np. jakimś sekundantem w czasie pojedynków, aby pomagać innym? Lub kiedy uznaje się kogoś za emerytowanego? Lub czy tylko i wyłącznie można uznać w historii, że jest się członkiem i działa się tam, jeśli ma się tylko +50 lat?
Policja antymugolska. Czy mogę pełnić rolę szkoleniowca odpowiedzialnego za selekcję poborowych do policji antymugolskiej/służb magowojskowych i przydzielać ich do poszczególnych wydziałów, czy to zbyt wysoka pozycja z poziomu akceptacji KP?
I w związku z pytaniem powyższym - czy można już zacząć robić karty postaci w służbie magiwojskowej czy jest to fabularna rzecz póki co bez struktury, więc niemożliwa.
Kolejne wiążę się z historią parlamentu:
Czy według tego opisu można być w przeszłości zamiast członkiem to np. jakimś sekundantem w czasie pojedynków, aby pomagać innym? Lub kiedy uznaje się kogoś za emerytowanego? Lub czy tylko i wyłącznie można uznać w historii, że jest się członkiem i działa się tam, jeśli ma się tylko +50 lat?
Lykanon Harkness
Zawód : Funkcjonariusz Patrolu Egzekucyjnego
Wiek : 36
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Kawaler
You Either Die a Hero, or You Live Long Enough To See Yourself Become the Villain
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
Martwi/Uwięzieni/Zaginieni
Taka pozycja wymaga awansu.
Czarodziejskie emeryt ma raczej ponad 100 lat. Postać z karty nie jest mistrzem, nie ma na za statystyk, a co za tym idzie umiejętności. Na naszym forum do swojej pozycji należy dojść fabularnie. Sekundanci tradycyjnie są raczej wybierani przez pojedynkujących sie.
Czarodziejskie emeryt ma raczej ponad 100 lat. Postać z karty nie jest mistrzem, nie ma na za statystyk, a co za tym idzie umiejętności. Na naszym forum do swojej pozycji należy dojść fabularnie. Sekundanci tradycyjnie są raczej wybierani przez pojedynkujących sie.
the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n
Tristan Rosier
Zawód : Arystokrata, smokolog
Wiek : 32
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
the death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world
OPCM : 38 +2
UROKI : 30
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 60 +5
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15 +6
Genetyka : Czarodziej
Śmierciożercy
Czy odpowiedź z "Taka pozycja wymaga awansu", wiąże się bezpośrednio do obu pytań czy tylko do samego szkoleniowca? Gdyż wydaje mi się ona dwuznaczna i nie wiem np. czy taki pobór mogę już przejść.
Lykanon Harkness
Zawód : Funkcjonariusz Patrolu Egzekucyjnego
Wiek : 36
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Kawaler
You Either Die a Hero, or You Live Long Enough To See Yourself Become the Villain
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
Martwi/Uwięzieni/Zaginieni
Pobor odbędzie się fabularnie jesli Twoja postać zalapie się wiekowo. Sugerujemy tworzyć kartę na podstawie tekstów które są na forum. Służb, o których piszesz, nigdzie nie ma opisanych. Możesz stworzyć członka patrol egzekucyjnego, który walczy na wojnie z ramienia ministerstwa magii.
the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n
Tristan Rosier
Zawód : Arystokrata, smokolog
Wiek : 32
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
the death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world
OPCM : 38 +2
UROKI : 30
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 60 +5
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15 +6
Genetyka : Czarodziej
Śmierciożercy
II Inumbravi Contra Przemienia obiekt niematerialny w materialny (np. cień w ciało), można go przywrócić jedynie zaklęciem odwrotnym. 80
Czy dobrze rozumiem, że tworząc cień o wybranym kształcie (np. z rąk lub przy użyciu innego posiadanego przedmiotu) mogę przekształcić go w rzeczywisty przedmiot, który sobie wymyślę?
Czy dobrze rozumiem, że tworząc cień o wybranym kształcie (np. z rąk lub przy użyciu innego posiadanego przedmiotu) mogę przekształcić go w rzeczywisty przedmiot, który sobie wymyślę?
David Hargrave
Zawód : konwojent, agent wywiadu MACUSA
Wiek : 40
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Kawaler
Śmierć będzie ostatnim wrogiem, który zostanie zniszczony.
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
Nieaktywni
Jeśli jakiś prywatny eliksir należy do gracza, który jest już nieaktywny, czy jest sposób by pozyskać jego recepturę?
Calypso Carrow
But he that dares not grasp the thorn
should never crave the rose
should never crave the rose
Calypso Carrow
Zawód : Malarka, Arystokratka
Wiek : 22
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Panna
I won't be silenced
You can't keep me quiet
Won't tremble when you try it
All I know is I won't go speechless
You can't keep me quiet
Won't tremble when you try it
All I know is I won't go speechless
OPCM : 10
UROKI : 5 +1
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 10 +4
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 10
Genetyka : Czarodziej
Nieaktywni
David, w teorii tak. W praktyce to zależy od twoich manualnych zdolności odwzorowania cienia danego przedmiotu.
Calypso, jeśli receptura jakiegoś eliksiru należy do gracza to po jego zniknięciu nic się nie zmienia - receptura przepada wraz z nim niestety, o ile nie podzielił się nią z kimś jeszcze.
Calypso, jeśli receptura jakiegoś eliksiru należy do gracza to po jego zniknięciu nic się nie zmienia - receptura przepada wraz z nim niestety, o ile nie podzielił się nią z kimś jeszcze.
pan unosi brew, pan apetyt ma
na krew
Czy jeśli wylosuje się w zaopatrzeniu dziczyznę (z III kategorii, więc wybór dowolny) z kości 100 (Chiński jeleń wodny; może zostać sprzedany jako trofeum za 75 pm) lub 99 (Mundżak; może zostać sprzedany jako trofeum za 50 pm) to opcja sprzedaży jest aktualna czy to jest tylko dostępne przy mechanicznym polowaniu? I czy jeśli można sprzedać to wystarczy wtedy podlinkować w skrytce post z zaopatrzenia z losowaniem?
Dzień dobry, przychodzę z pytaniem o Wielką Wojnę Czarodziejów, która przyszła do Anglii w 1945 roku. Jak odbiło się to na pracy banku Gringotta? Domyślam się, że trudna sytuacja i ograniczenia dotknęły wszystkich, ale może gobliny miały swój sposób, by się przed tym uchronić? Pytam głównie o finansowane przez nich ekspedycje, ale i funkcjonowanie w ogóle.
FAQ III
Szybka odpowiedź