FAQ III
AutorWiadomość
First topic message reminder :
Nie ma głupich pytań (podobno)
FAQ Lista została utworzona na podstawie pytań, na które odpowiadamy najczęściej.
Spis treści
Sprawdzanie kart postaci
Kwestie fabularne
Kwestie techniczne - kody i mechanika
Dział egzystencjalny
Temat służy rozwianiom wątpliwości odnośnie forum, jego mechaniki oraz uniwersum.
Wypowiadając się w tym wątku, upewnij się, czy Twój post rzeczywiście polega na zadaniu pytania, na które istnieje odpowiedź oraz przestrzegaj trzech fundamentalnych zasad:
a) zachowaj kulturę słowa;
b) upewnij się, czy odpowiedź na Twoje pytanie nie wynika wprost z wątków znajdujących się na forum (po tym, jak przejrzysz odpowiednie działy, skorzystaj również z wyszukiwarki);
c) upewnij się, czy odpowiedź na Twoje pytanie nie znajduje się pod żadnym z poniższej listy FAQ.
b) upewnij się, czy odpowiedź na Twoje pytanie nie wynika wprost z wątków znajdujących się na forum (po tym, jak przejrzysz odpowiednie działy, skorzystaj również z wyszukiwarki);
c) upewnij się, czy odpowiedź na Twoje pytanie nie znajduje się pod żadnym z poniższej listy FAQ.
1. Sprawdzanie kart postaci
2. Kwestie fabularne
3. Kwestie techniczne (mechanika i kody)
4. Dział egzystencjalny
2. Kwestie fabularne
3. Kwestie techniczne (mechanika i kody)
4. Dział egzystencjalny
Czy takie czynności, jak rzeźbienie, cerowanie, szycie etc. rozwijają jednocześnie umiejętność zręcznych rąk, czy rozwój tej biegłości na poziom wyższy, niż I powinien być jednak bardziej związany z otwieraniem zamków, grami hazardowymi, kradzieżami i tym podobnymi czynnościami? Co jeszcze może mieć wpływ na rozwój tej umiejętności?
Z góry dziękuję za odpowiedź!
Z góry dziękuję za odpowiedź!
But I would lay my armor down if you said you’d rather
love than fight
love than fight
Rozwój biegłości to zawsze kwestia ocenna i rolą gracza jest przekonać mistrza gry do swojego stanowiska. Nie lubimy podawać przykładów, ponieważ zawężają one pole myślenia. Mieliśmy gracza, który przekonał nas, że może wbić tę biegłość sztuką miłości (ale oczywiście nie był to jedyny argument)! Na pewno wszelkie prace manualne są powiązane ze zręcznymi rękami, przy wyższych poziomach jest to kwestia skomplikowania i precyzji tych prac. Należy pamiętać, że w kontekście awansu istotna jest nie tyle częstotliwość pewnych działań, co stopień ich skomplikowania (wyzwania powinny być coraz trudniejsze). Szydełkowanie bransoletki przyjaźni nie jest wyzwaniem, które pomaga kształcić precyzję na wyższym poziomie zręcznych rąk, ale preparowanie drobnych i dokładnych haftów o wielu detalach ma z tym zdecydowanie więcej wspólnego (należy jednak pamiętać, że, aby sprostać podobnym wyzwaniom, należy posiadać też biegłość, na której postać opiera swoje haftowanie, na odpowiednim poziomie). Na wyższych poziomach pomaga również różnorodność argumentów, zwłaszcza wtedy, kiedy są one raczej nieoczywiste.
the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n
Tristan Rosier
Zawód : Arystokrata, smokolog
Wiek : 32
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
the death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world
OPCM : 38 +2
UROKI : 30
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 60 +5
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15 +6
Genetyka : Czarodziej
Śmierciożercy
Dzień dobry, ja z szybciutkim pytaniem - czy chorobę śmiertelna bladość rozpoznaje się od razu po urodzeniu, czy może dopiero w fazie jej zaostrzenia?
Cześć opis śmiertelnej bladości tego nie precyzuje, uznałabym więc, że będzie to zależało od konkretnego przypadku - i że choroba może, ale nie musi zostać zdiagnozowana tuż po urodzeniu. Objawy charakterystyczne dla fazy uśpienia się pojawią, ale nie muszą od razu zostać przypisane do konkretnego schorzenia.
I came and I was nothing
and time will give us nothing
so why did you choose to lean on
a man you knew was falling?
and time will give us nothing
so why did you choose to lean on
a man you knew was falling?
William Moore
Zawód : lotnik, łącznik, szkoleniowiec
Wiek : 29
Czystość krwi : Mugolska
Stan cywilny : Żonaty
jeno odmień czas kaleki,
zakryj groby płaszczem rzeki,
zetrzyj z włosów pył bitewny,
tych lat gniewnych
czarny pył
zakryj groby płaszczem rzeki,
zetrzyj z włosów pył bitewny,
tych lat gniewnych
czarny pył
OPCM : 30 +5
UROKI : 10
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 10 +3
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 30
SPRAWNOŚĆ : 25
Genetyka : Czarodziej
Zakon Feniksa
Dzień dobry
Wolę upewnić się w kwestii hodowli zanim poszaleję z tym tematem w karcie postaci. Rozumiem, że hodowla każdej rośliny/stworzenia powinna być opłacona oddzielnie za każdy gatunek? Czy będąc zielarzem mogę na start hodować tylko jedną roślinę, czy mogę uprawiać ich więcej w obrębie jednej hodowli, zachowując limit opowiadań na okres? Interesują mnie rośliny bardziej pospolite, niegroźne, jedna ujęta w sklepiku MG jako pozycja do zakupu (kłaposkrzeczka) oraz taka występująca jako ingrediencja (ciemiernik). Czy poza hodowlą jednej z nich (lub obydwu - zależnie od odpowiedzi na wcześniejsze pytanie) mogę założyć, że hoduję inne gatunki, powszechne, ale nieuwzględnione w sklepiku? Np. takie występujące jako dodatkowe ingrediencje do eliksirów, nie serca. Zioła, czy tam inne kwiatki.
Dodatkowo, czy w karcie postaci mogę założyć, że mam sad/ogród? Czy byłoby to traktowane już jako kolejna inwestycja, amatorska hodowla? Jak to wygląda pod kątem zaopatrzenia? Nie chcę przesadzić, ale z drugiej strony - zajmuję się roślinami i trudno byłoby mi wyjaśnić, dlaczego nie mam ogrodu, który latem daje mi plony, co wydaje się ograniczone zaopatrzeniowym tematem
I z innej beczki: czy w Ministerstwie Magii można pracować na część etatu? Pół, jedna czwarta? Rozchodzi się o Wydział Duchów Może nawet coś na zasadzie zlecenia, gdy potrzebne jest przegnanie ducha?
Wolę upewnić się w kwestii hodowli zanim poszaleję z tym tematem w karcie postaci. Rozumiem, że hodowla każdej rośliny/stworzenia powinna być opłacona oddzielnie za każdy gatunek? Czy będąc zielarzem mogę na start hodować tylko jedną roślinę, czy mogę uprawiać ich więcej w obrębie jednej hodowli, zachowując limit opowiadań na okres? Interesują mnie rośliny bardziej pospolite, niegroźne, jedna ujęta w sklepiku MG jako pozycja do zakupu (kłaposkrzeczka) oraz taka występująca jako ingrediencja (ciemiernik). Czy poza hodowlą jednej z nich (lub obydwu - zależnie od odpowiedzi na wcześniejsze pytanie) mogę założyć, że hoduję inne gatunki, powszechne, ale nieuwzględnione w sklepiku? Np. takie występujące jako dodatkowe ingrediencje do eliksirów, nie serca. Zioła, czy tam inne kwiatki.
Dodatkowo, czy w karcie postaci mogę założyć, że mam sad/ogród? Czy byłoby to traktowane już jako kolejna inwestycja, amatorska hodowla? Jak to wygląda pod kątem zaopatrzenia? Nie chcę przesadzić, ale z drugiej strony - zajmuję się roślinami i trudno byłoby mi wyjaśnić, dlaczego nie mam ogrodu, który latem daje mi plony, co wydaje się ograniczone zaopatrzeniowym tematem
I z innej beczki: czy w Ministerstwie Magii można pracować na część etatu? Pół, jedna czwarta? Rozchodzi się o Wydział Duchów Może nawet coś na zasadzie zlecenia, gdy potrzebne jest przegnanie ducha?
Wilkie Despenser
Zawód : wróżbita, zielarz
Wiek : 30
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Wdowiec
and so it goes
the stillness covers my ears
tenderly, until all sound disappears
OPCM : 5
UROKI : 0
ALCHEMIA : 15 +2
UZDRAWIANIE : 5 +3
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 5
SPRAWNOŚĆ : 5
Genetyka : Jasnowidz
Nieaktywni
Hodowlę należy dogadać indywidualnie, przedstawiając swój pomysł. Najrozsądniej będzie, jeśli napiszesz kartę postaci tak, jak czujesz - adekwatnie do statusu majątkowego postaci - a mistrz gry sprawdzający Twoją kartę pomoże Ci przełożyć to na mechanikę. Na pewno uda nam się dojść z tym do ładu, jeśli postać nie będzie posiadała majątku wykraczającego poza jej możliwości - ewentualnie mistrz gry pomoże znaleźć na to odpowiednie rozwiązanie. W sytuacji, w której hodowla jest głównym (jedynym) zajęciem postaci zawartym w karcie nie trzeba opłacać jej punktami majętności.
Sad jest w zasadzie hodowlą, ogródek jak najbardziej postać może posiadać - nie gryzie się to z tematem zaopatrzenia. Cytując: "Inne sposoby zdobywania żywności związane są z hodowlami zwierząt i uprawami roślin. Postaci posiadające pojedyncze sztuki zwierząt lub roślin powinny założyć, że mają stały dostęp do produktów odzwierzęcych (roślinnych), które mogą od nich uzyskać. Nie mają jednak tego dostępu większego, niżeli wynika to z możliwości pojedynczego zwierzęcia (rośliny)."
Oczywiście, postać musi mieć czas zająć się tym ogródkiem.
Co do pracy w Ministerstwie, wydaje się, że postać na pół etatu nie będzie specjalistą w swojej dziedzinie i Ministerstwo będzie preferowało zatrudnianie osób, które duchami zajmują się intensywniej. Należy pamiętać, że praca w urzędzie jest pracą prestiżową - nie jest łatwo ją dostać. Pytanie znowu jest trochę zbyt ogólne, bo zaważyć mogą niuanse, stażysta nie ćwierć etatu nie ma sensu, starszy emeryt ma go znacznie więcej. Koncept w karcie przejdzie, jeśli zostanie wiarygodnie przedstawiony, a postaci wystarczy na wszystko doby.
Sad jest w zasadzie hodowlą, ogródek jak najbardziej postać może posiadać - nie gryzie się to z tematem zaopatrzenia. Cytując: "Inne sposoby zdobywania żywności związane są z hodowlami zwierząt i uprawami roślin. Postaci posiadające pojedyncze sztuki zwierząt lub roślin powinny założyć, że mają stały dostęp do produktów odzwierzęcych (roślinnych), które mogą od nich uzyskać. Nie mają jednak tego dostępu większego, niżeli wynika to z możliwości pojedynczego zwierzęcia (rośliny)."
Oczywiście, postać musi mieć czas zająć się tym ogródkiem.
Co do pracy w Ministerstwie, wydaje się, że postać na pół etatu nie będzie specjalistą w swojej dziedzinie i Ministerstwo będzie preferowało zatrudnianie osób, które duchami zajmują się intensywniej. Należy pamiętać, że praca w urzędzie jest pracą prestiżową - nie jest łatwo ją dostać. Pytanie znowu jest trochę zbyt ogólne, bo zaważyć mogą niuanse, stażysta nie ćwierć etatu nie ma sensu, starszy emeryt ma go znacznie więcej. Koncept w karcie przejdzie, jeśli zostanie wiarygodnie przedstawiony, a postaci wystarczy na wszystko doby.
the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n
Tristan Rosier
Zawód : Arystokrata, smokolog
Wiek : 32
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
the death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world
OPCM : 38 +2
UROKI : 30
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 60 +5
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15 +6
Genetyka : Czarodziej
Śmierciożercy
Super, dziękuję za sprawną odpowiedź Przy Ministerstwie mam na myśli stopniową redukcję etatu na przestrzeni lat, właśnie przez wzgląd na hodowlę - emerytem może nie jestem, ale spróbuję ładnie to w karcie rozpisać.
Wilkie Despenser
Zawód : wróżbita, zielarz
Wiek : 30
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Wdowiec
and so it goes
the stillness covers my ears
tenderly, until all sound disappears
OPCM : 5
UROKI : 0
ALCHEMIA : 15 +2
UZDRAWIANIE : 5 +3
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 5
SPRAWNOŚĆ : 5
Genetyka : Jasnowidz
Nieaktywni
Cześć, przybiegam z małym pytaniem. Chciałabym fabularnie podarować Margaret jakiś prezent na jej urodziny, może jakąś biżuterię albo własnoręcznie zrobioną ozdobę (albo przynajmniej coś na kształt takowej, bo Lacerta nigdy się tym nie zajmowała i to byłaby pierwsza taka rzecz zrobiona przez nią), nic magicznego. Czy muszę do tego dokonywać jakichś zakupów, by mieć wpisany w ekwipunku taki przedmiot, czy mogę rozegrać to całkowicie fabularnie?
Takie wątki można rozgrywać fabularnie, uwzględniając oczywiście swój stan majątkowy i możliwości postaci <3 Twoja postać jak najbardziej ma możliwości sprawienia prezentu pod postacią drobnej biżuterii przyjaciółce.
the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n
Tristan Rosier
Zawód : Arystokrata, smokolog
Wiek : 32
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
the death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world
OPCM : 38 +2
UROKI : 30
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 60 +5
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15 +6
Genetyka : Czarodziej
Śmierciożercy
O to teraz ja. Wydaje mi się, że ten temat był już kiedyś poruszany, ale za nic w świecie nie mogę się do niego dogrzebać, dlatego proszę o wybaczenie. Gdyby postać chciała zajmować się perfumiarstwem, to czy potrzebowałaby do tego dodatkowej biegłości, czy należałoby po prostu wybrać biegłości/statystyki pod alchemię i to wystarczy?
I'd like to feel at home again
Drowning peaceful through your hands
Drowning peaceful through your hands
Everett Sykes
Zawód : wagabunda
Wiek : 32
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Kawaler
I'm a free animal, free animal
My heart pitter-patters to the broken sound
You're the only one that can calm me down
My heart pitter-patters to the broken sound
You're the only one that can calm me down
OPCM : 12+1
UROKI : 6
ALCHEMIA : 16 +4
UZDRAWIANIE : 0 +1
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 5
SPRAWNOŚĆ : 10 +3
Genetyka : Czarodziej
Neutralni
Jeśli postać ma faktycznie umieć robić perfumy i specjalizować się w ich właściwościach (trwałość, kompozycje nut zapachowych) a nie wytwarzać proste olejki, to odpowiednia biegłość powinna znaleźć się w rzemiośle - ale oczywiście są z nią powiązane zarówno alchemia, jak i zielarstwo.
the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n
Tristan Rosier
Zawód : Arystokrata, smokolog
Wiek : 32
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
the death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world
OPCM : 38 +2
UROKI : 30
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 60 +5
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15 +6
Genetyka : Czarodziej
Śmierciożercy
Cześć!
Szukałam info i ostatecznie nie znalazłam. Jak wygląda sytuacja ze wszystkimi zamkami i pałacami, które wcześniej należały do rodziny królewskiej? Stoją porzucone, przejęło je Ministerstwo czy lokalne rody szlacheckie?
Szukałam info i ostatecznie nie znalazłam. Jak wygląda sytuacja ze wszystkimi zamkami i pałacami, które wcześniej należały do rodziny królewskiej? Stoją porzucone, przejęło je Ministerstwo czy lokalne rody szlacheckie?
HOW MUCH CAN YOU TAKE BEFORE YOU SNAP?
Rigel Black
Zawód : Stażysta w Departamencie Tajemnic, naukowiec
Wiek : 24
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Kawaler
Wszystko to co mam, to ta nadzieja, że życie mnie poskleja
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Wilkołak
Nieaktywni
Część została zniszczona, część znajduje się w różnych rękach, część w rękach Ministerstwa Magii, rody szlacheckie nie dostały nic za sam fakt istnienia wojny, sytuacja jest zależna od zasług i zaangażowania poszczególnych członków (jak zamek w Warwick).
the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n
Tristan Rosier
Zawód : Arystokrata, smokolog
Wiek : 32
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
the death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world
OPCM : 38 +2
UROKI : 30
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 60 +5
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15 +6
Genetyka : Czarodziej
Śmierciożercy
Ok, rozumiem Mnie szczególnie zastanawia, co się stało z zamkiem w Windsorze, ponieważ jest to ważny budynek w hrabstwie (aktualnie próbuję ogarnąć locki i czego jeszcze brakuje). Czy uznać, że został zniszczony, czy raczej przejęty przez Ministerstwo?
HOW MUCH CAN YOU TAKE BEFORE YOU SNAP?
Rigel Black
Zawód : Stażysta w Departamencie Tajemnic, naukowiec
Wiek : 24
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Kawaler
Wszystko to co mam, to ta nadzieja, że życie mnie poskleja
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Wilkołak
Nieaktywni
Myślę, że najbardziej prawdopodobna jest wersja z Ministerstwem <3
the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n
Tristan Rosier
Zawód : Arystokrata, smokolog
Wiek : 32
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
the death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world
OPCM : 38 +2
UROKI : 30
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 60 +5
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15 +6
Genetyka : Czarodziej
Śmierciożercy
FAQ III
Szybka odpowiedź