Morsmordre :: Wprowadzenie :: Ogłoszenia :: Wydarzenia :: Zakończone wydarzenia
Wojna rozpierzchła się na cały kraj; walka nie była już ukryta, Anglia została podzielona na dwa obozy, każde pod zwierzchnictwem innego Ministra Magii. Cronus Malfoy, będący w rzeczywistości zaufanym człowiekiem Lorda Voldemorta, wraz z Rycerzami Walpurgii przeprowadzili krwawe czystki mające na celu zepchnięcie mugoli na margines. Zakon Feniksa z Haroldem Longbottomem na czele stawia czynny opór i chroni ludzi przed terrorem. Tereny osiągają różny stopień stabilizacji, ale wydaje się, że najbardziej chronionym miejscem w tym momencie jest stolica - Londyn.
Wpływy w kraju zależne są od działań podejmowanych przez oba ugrupowania. Takie działania, włączając w to podbite lokacje, inicjatywy własne i ukończone misje poboczne, należy zgłaszać w niniejszym temacie. W temacie nie można jednak złożyć więcej niż trzech wybranych zdarzeń (jednak taki wpis może obejmować większą ilość graczy lub wątków, limit obejmuje zgłoszenia dokonane przez konkretnego gracza i z jego konta).
Ogarnięty wojenną zawieruchą kraj praktycznie stanął w ogniu. Władza dąży do zaanektowania najważniejszych punktów kraju - pomimo oporu rozprzestrzeniających się buntowników.
Istotność lokacji oznaczona jest poziomami I-III, poziom jest związany ze strategicznym znaczeniem, możliwościami wykorzystania lokacji i ich wpływem na sytuację na danym obszarze. Istotność ta znajduje swoje odzwierciedlenie w rozpisanych na mapie wpływach. I stopień oznacza lokację mało istotną, II lokację istotną, a III lokację strategiczną.
Po ulicach miast mogą poruszać się swobodnie wyłącznie osoby, których pochodzenie jest oczywiste lub którzy swoje pochodzenie udowodnili i posiadają zarejestrowane różdżki. Wszyscy zobowiązani są w każdym wątku rozpoczętym na otwartej przestrzeni poza Londynem rzucić kością Zdarzenia i dostosować się do efektu. Kością rzuca jedna osoba z pary (grupy) rozpoczynającej wątek. Kością rzuca zawsze ostatnia postać, która wchodzi do wątku.
Lokacje opanowane przez Rycerzy Walpurgii: Antykwariat, Marina, Wyrwa w murze, Odległa stacja metra, Targowisko na dworcu, Most miłości, Serpentine Lake, Connaught Square, Cmentarz z kapliczką, Wieża astrologów, Bezimienna Wyspa, Zagroda hipogryfów, Zatopieni chłopcy, Most na rzece Wensum, Laboratorium w lesie, Wyjście z kanałów, Bedford Square, Brama zdrajców, Rzeka Severn, Dziurawy Kocioł, Niebieski las,
Lokacje opanowane przez Zakon Feniksa: Archiwa, Droga na skróty, Podziemny korytarz, Apteka Sluga i Jiggersa, Zapomniany tor, Salon wróżbity, Szkoła baletowa, Dom Petriego, Dotyk Midasa, Rezerwat Hipogryfów, Morska grota, Tartak pod Coxwold, Tajny bunkier, Targ w Cromer, Leśne ostępy,
Lokacje nieopanowane: ukryte przejście
- Strażnicy:
- Każda grupa dysponuje pulą postaci, istot, stworzeń, które zgodziły się pomóc organizacji w walce. Grupy mogą rozłożyć strażników pomiędzy posiadane lokacje. Poniżej znajduje się spis wolnych (możliwych do rozdysponowania) postaci należących do każdej z organizacji. W jednej lokacji może znajdować się jedynie dwóch strażników.
Strażnicy Rycerze Walpurgii
Dementor (0/5)Należy go przegonić udanym zaklęciem Expecto Patronum w przeciągu jednej tury, inaczej odbiera przytomność.
Olbrzym (3/5)Olbrzym dołącza do walki, atakuje rozpisanymi atakami.Zakon Feniksa
Wilkołak (4/5)Wilkołak dołącza do walki, atakuje rozpisanymi atakami.
- Zasady:
- 1. Ataku (obrony) można się podjąć zarówno pojedynczo, we dwójkę, jak i w większych grupach.
2. Każda lokacja ma opisaną drogę do jej zdobycia. Konieczne jest podjęcie ścieżki pokojowej lub wojennej podług preferencji, sumienia lub możliwości postaci. Gdy ścieżka pokojowa zawiedzie, można przerzucić się na ścieżkę wojenną. Czas pomiędzy kolejnymi odpisami nie może przekroczyć 48 godzin.
3. Po zakończeniu pierwszego etapu postaci obowiązane są odczekać 48 godzin, w tym czasie do postaci może dołączyć para z przeciwległego obozu i może spróbować przegonić drugą z par. Grupa z obozu atakującego powinna zwrócić się do mistrza gry o interwencję, kiedy wszystkie wyznaczone osoby pojawią się już w wątku.
4. W przypadku zwycięstwa obozu atakującego grupa może kontynuować, w przypadku porażki - musi odejść, a jej dotychczasowe wysiłki zostają przejęte przez zwycięzców.
5. Końcowym etapem jest zabezpieczenie lokacji: postać może to uczynić zgodnie z dowolną mechaniką (pułapek, klątw, przy pomocy strażników) ma jednak na to wyłącznie dwie tury (w jednym poście postać może wykonać jedną akcję: spróbować nałożyć klątwę, nałożyć zabezpieczenie lub wyznaczyć do strzeżenia strażnika).
6. Przejęcie zakończone sukcesem należy zgłosić w niniejszym wątku zgodnie z kodem podanym poniżej zasad.
7. Każda postać może dwukrotnie uczestniczyć w udanym zdobyciu (lub przejęciu) lokacji oraz dwukrotnie bronić lokacji już zdobytej przed organizacją przeciwną.
8. W podbijanych lokacjach mogą odbywać się wątki niezwiązane z działalnością wojenną.
Wojna nie zwalniała tempa, pozostając żywiołem, nad którym nikt nie miał kontroli. Im intensywniejsze działania podejmowały obie z frakcji, tym mocniejszym echem odbijały się one po coraz dalszych zakątkach Anglii. Dziesiątki nieprzewidzianych wydarzeń dynamicznie zmieniały oblicze wojny w poszczególnych regionach kraju, co zmuszało ścierające się organizacje do nieustannych mobilizacji.
Incydenty bezpośrednio wpływają na sytuację w poszczególnych hrabstwach. Losowane są przez Mistrza Gry podczas trwania okresu fabularnego, bez wcześniejszych zapowiedzi. Rzut na incydenty wykonują także gracze w sytuacji wskazanej przez mistrza gry. Rzut taki wykonuje się w tym temacie, składa się on z jednego rzutu k100 określającego hrabstwo (tabela poniżej) oraz jednego rzutu kością Incydenty, określającego rodzaj zdarzenia.
- Lista hrabstw:
Wynik Hrabstwo Miasto 1-3 Northumberland Newcastle upon Thyne 4-6 Cumberland Carlisle 7-8 Durham Sunderland 9-10 Westmorland Kendal 11-13 North Riding of Yorkshire York 14-15 East Riding of Yorkshire Kingston upon Hull 16-18 West Riding of Yorkshire Leeds 19-20 North Lancashire Barrow-in-Furness 21-22 Lancashire Manchester 23-24 Cheshire Warrington 25-26 Shropshire Telford 27-28 Staffordshire Stoke-on-Trent 29-30 Derbyshire Chesterfield 31-32 Nottinghamshire Nottingham 33-34 Lindsey of Lincolnshire Grimsby 35-36 Kesteven of Lincolnshire Lincoln 37-38 Holland of Lincolnshire Boston 39-40 Rutland Oakham 41-42 Leicestershire Leicester 43-44 Warwickshire Birmingham 45-46 Worcestershire Worcester 47-48 Herefordshire Hereford 49-50 Gloucestershire Gloucester 51-52 Cornwall Truro 53-55 Devon Plymouth 56-57 Somerset Taunton 58-59 Dorset Bournemouth 60-62 Norfolk Norwich 63-64 Cambridgeshire Cambridge 65-66 Huntingdonshire St Neots 67-68 West Suffolk Bury St Edmunds 69-70 East Suffolk Ipswich 71-72 Northamptonshire Peterborough 73-74 Bedfordshire Luton 75-76 Hertfordshire Watford 77-78 Essex Southend-on-Sea 79-80 Buckinghamshire Slough 81-82 Oxfordshire City of Oxford 83-84 Berkshire Reading 85-86 Wiltshire Swindon 87-88 Middlesex Hayes 89-90 Surrey Guildford 91-92 Kent Maidstone 93-94 Hampshire Southampton 95 Isle of Wight Newport 96-97 West Sussex Crawley 98-99 East Sussex Brighton 100 County of London Londyn
Im mocniej zaostrzał się wojenny konflikt, z tym większym ryzykiem wiązało się prowadzenie działań na opanowanych przez wroga terenach; zarówno Zakon Feniksa, jak i Rycerze Walpurgii, zaczęli baczniej przyglądać się sytuacji w hrabstwach pozostających pod kontrolą organizacji, zwracając szczególną uwagę na podejrzaną aktywność podejmowaną przez przeciwników. Swoich ziem uważniej strzegli również panujący nad nimi lordowie. Dochodziło do starć, w czasie których akcje i starannie zaplanowane misje były przerywane, a ich inicjatorzy - zmuszani do ucieczki lub podjęcia walki.
- Demaskacja:
- Żeby podjąć próbę zdemaskowania działań prowadzonych przez inną postać lub postacie, wszyscy zainteresowani gracze powinni napisać posty rozpoczynające w wątku, w którym trwa dana rozgrywka, w narracji uwzględniając opis okoliczności, w jakich znaleźli się w tym konkretnym miejscu. Ostatni z graczy wykonuje rzut kością k10 na powodzenie wykrycia aktywności prowadzonej przez postacie, których wątek został przerwany. Wynik interpretuje się zgodnie tabelą, w zależności od przewagi procentowej na danym terenie oraz innych modyfikatorów wymienionych poniżej.
k10 100 99-90 89-80 79-70 69-61 60-59 58-50 49-40 39-30 <30 1 × × × × × × × × × × 2 ✓ × × × × × × × × × 3 ✓ ✓ × × × × × × × × 4 ✓ ✓ ✓ × × × × × × × 5 ✓ ✓ ✓ ✓ × × × × × × 6 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ × × × × × 7 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ × × × × 8 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ × × × 9 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ × × 10 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ×
Szansa na wykrycie zwiększa się w wypadku, gdy:
- rzut wykonuje lord (lub lady) przebywający na swoich ziemiach (o 1 oczko);
- rzut wykonuje postać posiadająca umiejętności: Agent, Plotki, Sokolnik (o 1 oczko za każdą);
- wśród postaci, których działalność próbuje się wykryć, znajduje się postać o II poziomie rozpoznawalności (o 1 oczko za każdą);
- wśród postaci, których działalność próbuje się wykryć, znajduje się postać o III poziomie rozpoznawalności (o 2 oczka za każdą).
Mistrz gry, w uzasadnionych przypadkach, może zadecydować o przyznaniu postaci dodatkowego modyfikatora. Może również całkowicie zwolnić postać z obowiązku rzutu kością. W przypadku, gdy rzut wykonuje postać o randze neutralnej, szansę na powodzenie mistrz gry określa indywidualnie.
Po wykonaniu rzutu kością k10 należy ten fakt zgłosić w niniejszym temacie i zaczekać na interwencję mistrza gry, który oceni wynik rzutu oraz sens przedstawionego w postach uzasadnienia. Posty, w których obecność postaci w wątku wyjaśniona będzie mętnie, bez fabularnego sensu czy logiki, mogą zostać przez mistrza gry uznane za niezasadne nawet w przypadku udanego rzutu na wykrycie.
- Kod:
[b]Rodzaj działania[/b]: sojusznicza / kość zdarzeń / inicjatywa / podbita lokacja
[b]Tereny[/b]: nazwa hrabstwa
[b]Postaci biorące udział[/b]:
[b]Odnośnik[/b]: link do tematu, w którym miało miejsce zdarzenie
[b]Opis[/b]: opcjonalny przy kostce, konieczny przy misji pobocznej i inicjatywie własnej
Tereny: Londyn, Warwickshire, Cumberland (Kumbria), na podstawie informacji pozyskanych w Suffolk
Postaci biorące udział: Deirdre Mericourt, Cornelius Sallow, Tatiana Dolohov (& Artur Longbottom, zabity )
Odnośnik: trzy wątki z poszukiwaniem mugolskich elit (bazujące na informacjach i notesie pozyskanych w Suffolk): dzielnica Lambeth, Londyn & Clifton Mill, Warwickshire & opuszczona kawiarnia w Kumbrii
Opis:
W trakcie przesłuchania w Suffolk Cornelius i Deirdre pozyskali notes z adresami ukrywających się mugolskich polityków. Mają nadzieję schwytać i przesłuchać (a w dłuższej perspektywie pokazowo skazać) wpływowych mugoli, by po nitce do kłębka wydobyć informacje dotyczące kryjówki obecnie niemożliwego do wyśledzenia mugolskiego premiera, Manniego Shinwella.
Wątek 1 (Cornelius & Deirdre, Londyn) W pierwszej kolejności odwiedzają adres w Lambeth, w Londynie - do odpowiedniego budynku prowadzi ich Dirk Doge, były policjant i obecny ochroniarz Corneliusa, który zna dzielnicę z dawnych patroli. Na miejscu nakrywają byłego ministra George’a Brown, uzbrojonego mugola i biegłego w białej magii czarodzieja. Po krótkim, acz wymagającym pojedynku, unieruchamiają wszystkich przeciwników. Przesłuchują od razu Browna, którego namawiają do współpracy i napisania wiarygodnego listu do swoich znajomych. Następnie Dirk przeszukuje dom, a jeńcy trafiają do Tower, gdzie będą oczekiwać dalszego losu i pozostaną w razie potrzeby dalszych przesłuchań.
Wątek 2 (Cornelius & Tatiana, Warwickshire) Następnie Cornelius prosi Tatianę Dolohov o wspólną wizytę w wiosce Clifton w Warwickshire, która znalazła się w notesie, jako miejsce schronienia Philippa Clarke, sekretarza w mugolskiej partii torysów. Clarke, nieco młodszy od innych poszukiwanych pojedynków, ma słabość do kobiet - dlatego Tatiana ma spróbować sprawdzić adres pierwsza. Dolohov faktycznie trafia na Clarke’a (i jego towarzyszkę/kochankę), ale para mugoli jest podejrzliwa i wciąga kobietę do środka, sądząc, że jest mugolką i w wiosce czai się inne niebezpieczeństwo. Cornelius i Dirk, zaniepokojeni zachowaniem mugoli, porzucają więc dyskrecję i wkraczają do domu, gdzie petryfikują i skuwają mugola. Kobieta rzuca się na Tatianę, ale Dolohov odpiera atak i mugolka również zostaje skuta Esposas. Cornelius wyczuwa emocje polityka i jego strach o kochankę, pozwala też Dolohov poćwiczyć wykrywanie emocji i nastraszyć zarówno kobietę, jak i Clarke’a - Rycerze wiedzą już czyim losem szantażować Clarke'a. Mugole zostają aresztowani - Clarke dołącza do politycznych jeńców i czeka na przesłuchanie, a Clifton zostaje oczyszczone z obecności niemagicznych.
Wątek 3 (Cornelius & Deirdre & Artur, Cumberland) - Cornelius i Deirdre kontynuują poszukiwania mugolskich polityków i ich rodzin w Kumbrii, wciąż kierując się adresami z notatnika i informacjami pozyskanymi w trakcie śledztwa. Spodziewają się, że niektórym mugolom mogą pomagać czarodzieje, ale to, kogo zastają na miejscu przechodzi ich najśmielsze oczekiwania - rodzinie pomaga uciec sam Artur Longbottom! Mugole wymykają się za pomocą świstoklika, ale Longbottom zostaje w kryjówce, w obliczu przewagi liczebnej. Mericourt i Sallow próbują przekonać szlachcica do zdrady - Deirdre wykorzystując ich dawne uczucie, a Cornelius argumenty polityczne - ale Longbottom pozostaje nieugięty. Śmierciożerczyni podejmuje decyzję o natychmiastowej egzekucji szlachcica, Cornelius zastanawia się nad propagandowym wykorzystaniem jego śmierci, a Dirk otrzymuje zadanie przeszukania domu i poszukania dalszych tropów dotyczących zbiegłych mugoli (zabity Artur nie zdążył się ich pozbyć). Deirdre zostawia w ustach Artura wiadomość pośmiertną: “To szaleństwo i zbrodnie mego wuja, Harolda Longbottoma, ściągnęło na mnie śmierć. Tak skończy każdy zdrajca i terrorysta, sprzeciwiający się woli Czarnego Pana,” i pozostawia nad budynkiem Mroczny Znak na przestrogę - i aby zwrócić uwagę mieszkańców na zwłoki.
Po akcji Cornelius wysyła Deirdre list z tropami Dirka i planami na dalsze działania podczas i po zawieszeniu broni.
Inicjatywa będzie kontynuowana.
+1 dla chaosu w Kumbrii
więc pali się słowa. Nikt o treści popiołów nie pyta.
Tereny: West Suffolk
Postaci biorące udział: Cornelius Sallow, Drew Macnair
Odnośnik: klik
Opis: Po wydarzeniach w Katedrze mieszkańcy żyli w przekonaniu, że to Rycerze są odpowiedzialni za odebranie im dachu nad głową, co znacznie osłabiło morale w hrabstwie. Drew wraz z Corneliusem zorganizowali spotkanie, podczas którego wyjaśnili działania Rycerzy i wyjawili, że w głównym pomieszczeniu budynku została założona silna klątwa - być może rękami zdrajców współpracujących z mugolami tudzież na skutek działania skradzionych artefaktów. Na oczach zaproszonych gości Drew starał się odnaleźć źródło przekleństwa, aby upewnić się, że mieszkańcom miasta już nic nie zagraża. Pokaz zakończył się wieścią o konieczności stawieniu czoła szalejącej magii, co musiało się odbyć - rzecz jasna dla bezpieczeństwa zebranych osób - za zamkniętymi drzwiami.
Tereny: Kent
Postaci biorące udział: Tatiana Dolohov, Drew Macnair, Cassandra Vablatsky
Odnośnik: rozpoczęcie, walka w szafce, końcówka w mieszkaniu
Opis: Kontynuacja inicjatywy z zeszłego okresu.
Kontynuując rozkazy wydane przez lorda Rosiera i dopełniając obietnicy, Tatiana stawia się o umówionej porze w miasteczku portowym Hythe, podczas zaplanowanej przeprawy zdrajców uciekających przez kanał. Dzięki informacjom zdobytym od kapitana portu, jest w stanie zjawić się na czas, by być świadkiem załadunku uciekinierów, a także pokrzyżować im plany.
Tak jak poprzednio, towarzyszy jej Drew - razem planują w jaki sposób rozprawić się ze zdrajcami, przede wszystkim jak unieszkodliwić i pojmać kapitana, który jest odpowiedzialny za całe zdarzenie.
Dochodzi do walki, i mimo przewagi liczebnej przeciwnika, Dolohov i Macnair finalnie dopinają swojego, choć nie bez poświęcenia. Tatiana ciężko znosi potyczkę, dlatego kiedy mają już w zasięgu kapitana, razem z Drew teleportuje się do własnego mieszkania, w którym zamierzają przesłuchać pojmanego. Macnair przez jakiś czas torturuje więźnia, później zabiera go do siebie, a kiedy kapitan okazuje się absolutnie nieprzydatny, pozbywa się go. Po wszystkim Tatiana raportuje lordowi Rosier.
don't belong to no city,
don't belong to no man
I'm the violence in the pouring rain
Tereny: Derbyshire
Postaci biorące udział: Ian Smith, William Moore i częściowo Garfield Weasley
Odnośnik:
- pierwsza część wątku,
- druga część wątku,
- raport dla Volansa,
- raport dla magicznego podziemia
Opis: W ramach akcji mającej zapewnić bezpieczeństwo mieszkańcom Derbyshire i ustabilizować tamtejszą sytuację, William i Ian (działając z ramienia Sów), z pomocą Garfielda, wyruszyli na zwiad w celu zlokalizowania kryjówki działających na terenie hrabstwa szmalcowników. Wiedzieli, że znajduje się ona gdzieś na obrzeżach Buxton, rozdzielili się więc, przeszukując teren z powietrza. Garfield, przeczesując zachodnią stronę rosnącego pod miasteczkiem lasu, dostrzegł nietypowo poruszające się drzewa - gdy cała trójka wylądowała, żeby sprawdzić, co było tego powodem, okazało się, że zamieszanie wywołała dwójka strzegących wejścia do groty olbrzymów. Olbrzymy zdawały się zabijać czas, organizując zawody w rzucie do celu, zgodnie z wymyślonym na poczekaniu planem Ian podjął więc próbę odciągnięcia ich od groty - samemu stając się ruchomym celem. Gdy strażnicy się oddalili, William i Garfield poświęcili kilka minut na sprawdzenie wejścia, potwierdzając, że rzeczywiście prowadziło do kryjówki - zaklęcia pozwoliły im ocenić, ilu szmalcowników mogło znajdować się po ziemią i w jaki sposób byli rozmieszczeni. Podjęli również próbę zidentyfikowania nałożonych na zewnątrz zabezpieczeń, ale te starania zakończyły się fiaskiem - po uruchomieniu jednej z pułapek musieli uciekać, by nie zostać zauważonym przez wrogów. Po drodze rozdzielili się, William przegrupował się z Ianem, którego nadal ścigały olbrzymy - rzucony w ich kierunku głaz sprawił, że zaliczyli bolesny upadek z miotły, finalnie zdołali jednak uciec i dotrzeć do niedalekiej kryjówki Hipogryfów, gdzie otrzymali pomoc. Po zakończonej akcji William złożył raporty z zebranych informacji: Volansowi, który koordynuje akcję, oraz Sowom - by mogli je przekazać bojówkom stacjonującym w tamtej okolicy.
and time will give us nothing
so why did you choose to lean on
a man you knew was falling?
zakryj groby płaszczem rzeki,
zetrzyj z włosów pył bitewny,
tych lat gniewnych
czarny pył
Tereny: Devon
Postaci biorące udział: Hector Vale, Castor Sprout
Odnośnik: Lynmouth
Opis: Hector i Castor wybierają się do Lynmouth w Devon celem udzielenia pomocy ofiarom jednej z dwóch powodzi, które nawiedziły hrabstwo pod koniec marca. Zaprosiła ich tam pani Marion, która pomaga im w dotarciu do najbardziej potrzebujących pomocy medycznej mieszkańców. Gdy trafiają do domu państwa Davies, Hector zajmuje się stanem psychicznym głowy rodziny, Castor leczy stłuczenia matki oraz córki. Sprout opowiada dziecku o feniksie, w półsłówkach dając mieszkańcom domu znać, że zjawili się tam z ramienia Zakonu Feniksa. Udzielają pomocy samej pani Marion, która na ich oczach poślizgnęła się, uszkadzając sobie biodro. Trafiają także do domu pani Mayi i jej chorych dzieci. Udaje im się rozpoznać zatrucie zanieczyszczoną powodzią wodą. Hector zajmuje się stanem dzieci, zaś w tym samym czasie Castor pokazuje matce sposób na strącanie osadu z wody na przyszłość.
Rodzaj działania: inicjatywa
Tereny: Devon
Postaci biorące udział: Yvette Baudelaire, Castor Sprout
Odnośnik: Exeter
Opis: Yvette i Castor stawiają się w największym mieście Devon niedługo po opadnięciu fali powodziowej powstałej w wyniku wybuchu tamy na rzece Exe. Odwiedzają domy osób poszkodowanych w wyniku powodzi, udzielając pomocy m.in. ojcowi i synowi, którzy ucierpieli w wyniku osunięcia się belek i załamania konstrukcji budynku. Castor leczy uszkodzone ramię starszego pana, Yvette zajmuje się bolącą nogą jego syna. Następnie trafiają do domu pani Mayweather oraz jej wnuczek — całą trójkę męczy silny kaszel oraz objawy grypopodobne. Yvette diagnozuje leptospirozę, następnie wraz ze Sproutem przechodzą do leczenia objawowego. Gdy udaje się zbić dziewczynkom gorączkę i uśmierzyć ból, Castor podaje babci zioła wraz z zaleceniami, które mają dopomóc całej trójce w powrocie do pełni zdrowia.
Zniecierpliwieni teraźniejszością, wrogowie przeszłości, pozbawieni przyszłości, przypominaliśmy tych, którym sprawiedliwość lub nienawiść ludzka każe żyć za kratami. |
And there are times when
the only feeling I have
is one of mad revolt. ❞
Tereny: Staffordshire
Postaci biorące udział: Mare Greengrass, Melpomene Abbott
Odnośnik: Wioska Flash
Opis: Lady Greengrass zaprasza lady Abbott do udziału w spotkaniu z mieszkańcami wioski Flash w Staffordshire. Arystokratki udają się na lokalny targ, na którym zebrali się nie tylko rodowici mieszkańcy, ale także osiedleni przed miesiącem uchodźcy z West Riding of Yorkshire. Lady Mare przemawia do ludu, dziękując za solidarność, cierpliwość i zapał, którą wykazali się czarodzieje w ostatnim czasie, a także przez ciężki okres odbudowywania hrabstwa po napaści Rycerzy Walpurgii. Zapewnia o dalszym wsparciu i opiece, jaką ród Greengrass otacza ziemię, mówi o nadziei na lepsze jutro, stawiając za cel dalsze utrzymanie solidarności, którą silna jest lokalna społeczność. Następnie obie damy zajmują się prywatnymi rozmowami z mieszkańcami — lady Mare wyjaśnia ludności sens oraz wagę utworzonych przez Podziemne Ministerstwo sądów wojennych, instytucji, która ma zapewnić każdemu prawo do sprawiedliwego procesu i ochronę przed niesłusznym skazaniem. W tym czasie Melpomene zajmuje się dziećmi, zjednując sobie ich sympatię.
is the goddess of victory fair to everyone?
Tereny: Oaza
Postaci biorące udział: William Moore, Florean Fortescue, Thalia Wellers, Elroy Greengrass, Michael Tonks, Castor Sprout, Marcelius Sallow, Samuel Skamander, Maeve Clearwater, Lucinda Hensley, Volans Moore, Herbert Grey, Aidan Moore, Steffen Cattermole, Justine Tonks
Odnośnik:
1. Listy przed: do Castora, do Floreana, do Maeve, do Vincenta, do Marcela, do Thalii, do Fredericka, do Samuela, do Herberta, do Elroya
2. Spotkanie w ratuszu
3. Przegrupowanie przed ratuszem
4. Wybrzeże
5. Polana rozładunkowa
6. Łąka białych kwiatów
7. Finał przy ołtarzu światła
8. Spisywanie mieszkańców, szukanie tymczasowych schronień: 1, 2, 3 i ciąg dalszy
9. Szacowanie zniszczeń, szkicowanie mapy: 1, 2, 3 i ciąg dalszy na polanie rozładunkowej (w domyśle wiosce)
10. Listy po: do Williama, do Michaela, do Herberta, do Marcela, do Floreana, do Thalii
Opis: W świetle opublikowanego przez Walczącego Maga artykułu, w którym podano informacje o schwytaniu i egzekucji części członków Zakonu Feniksa, Billy postanowił zwołać zebranie w ratuszu (linki 1 i 2) - w celu uniknięcia informacyjnego chaosu, ustalenia prawdziwości doniesień i upewnienia się, czy wszyscy wymienieni w nim Zakonnicy i sojusznicy są bezpieczni. Na spotkaniu pojawili się: Florean, Thalia, Elroy, William, Michael, Castor, Marcel, Samuel, Frederick (na 1 post), Maeve, Lucinda, Volans i Herbert, dzięki czemu już na początku udało się zdementować wieści o śmierci części z nich. Wymiana informacji pozwoliła na potwierdzenie, że kilku innych Zakonników miało się dobrze, a zadania polegające na potwierdzeniu miejsca przebywania pozostałych zostały rozdzielone pomiędzy obecnych. W trakcie spotkania Zakonnicy przedyskutowali też kwestię sprawniejszego dzielenia się informacjami w przyszłości, m.in. za pomocą rozgłośni radiowej; podzielili się też doświadczeniami z ostatnich spotkań z pojawiającymi się w kraju cieniami. Obrady zostały przerwane przez trzęsienie ziemi.
Po sprawdzeniu ratusza, Zakonnicy zebrali się na głównym placu wioski (link 3), żeby przegrupować się i rozdzielić na mniejsze grupy. Volans, Samuel i Florean (do których później dołączyli Steffen i Aidan) wyruszyli na wybrzeże (link 4), gdzie z mogił zaczęły powstawać ciała więźniów starego Azkabanu. Wszystkimi sposobami starali się powstrzymać żywe trupy przed dotarciem do wioski, a później - również i okiełznać potężną falę, którą wywołało trzęsienie ziemi. W tym samym czasie Marcel i Castor udali się do wioski (link 5), żeby opanować wywołaną przez trzęsienie ziemi panikę i pomóc poszkodowanym mieszkańcom, oraz finalnie ewakuować ich przez portal przy ołtarzu światła. William, Lucinda, Aidan i Steffen (a później też Samuel i Marcel) pobiegli na łąkę białych kwiatów (link 6), na której znajdowało się epicentrum trzęsienia - i gdzie ziała biegnąca w głąb ziemi szczelina, wprawiająca znajdujących się blisko mieszkańców w trans. Zakonnicy ewakuowali ludzi spod szczeliny, a później przegrupowali się - część udała się na wybrzeże, a część - do prowadzącego do Azkabanu przejścia, szukając przyczyn katastrofy. Działania zakończyły się fiaskiem - fala uderzyła w wyspę, zalewając ją i niszcząc, dzięki poświęceniu Harolda Longbottoma Zakon Feniksa otrzymał jednak drugą szansę - i tym razem wspólnymi siłami Zakonnikom udało się zaangażować mieszkańców w pomoc na wybrzeżu, ewakuować bezbronnych i powstrzymać kataklizm. Po wszystkim zebrali się pod ołtarzem światła - żeby wymienić się informacjami i przekazać wieści mieszkańcom.
(Punkty 4-7 opisałam pobieżnie, ponieważ zostały już podsumowane przez mistrza gry - uczestnicy otrzymali za nie punkty doświadczenia).
Po tym, jak opadły pierwsze emocje, William, Herbert, Volans i Samuel wrócili do wioski (link , żeby sporządzić spis mieszkańców i upewnić się, że nikt nie zagubił się podczas ewakuacyjnego chaosu. W jednej z chat natrafili na kobietę uwięzioną pod oberwaną częścią konstrukcji - wraz z mężem czarownicy pomogli jej wydostać się z pułapki, obejrzeli dom pod kątem zniszczeń i polecili tymczasowe przeniesienie się do innego schronienia, jednocześnie obiecując, że zajmą się naprawą. Syn czarodziejów pomógł im w sporządzeniu listy sąsiadów, którą zaczęli stopniowo uzupełniać, chodząc od drzwi do drzwi i potwierdzając obecność poszczególnych mieszkańców - jednocześnie organizując przenosiny rodzin z uszkodzonych budynków do tych, w których było dla nich miejsce. Po sprawdzeniu całej wioski wrócili do ratusza - żeby zebrać w całość wszystkie informacje i zestawić je z tymi zgromadzonymi przez Justine i Michaela, i na tej podstawie sporządzić listę najpilniejszych napraw.
W tym samym czasie Michael i Justine polecieli oszacować zniszczenia domów w Oazie (link 9), najpierw z lotu ptaka, a potem podczas spaceru po wiosce. Porozmawiali z jedną z mieszkanek Oazy, chcąc zademonstrować swoją obecność i wsparcie Zakonu Feniksa i otrzymali kilka dodatkowych informacji o zniszczeniach w wiosce. Następnie Michael zajął się naszkicowaniem wstępnego planu wioski wraz z punktami orientacyjnymi, a Justine jeszcze raz sprawdziła skalę zniszczeń podczas lotu na miotle i pomogła bratu zaznaczyć zniszczone domy.
Po zebraniu zgromadzonych informacji w całość, William zajął się przeliczeniem potrzebnych materiałów i zaplanowaniem napraw (wątek o tym wspominający jest tutaj, ale przekształcił się w prywatę i poleciał dalej, więc nie linkuję go na górze do oceny), rozesłał też listy do Zakonników (linki z punktu 10), prosząc o pomoc w naprawach lub zebraniu materiałów.
Działania w Oazie będą kontynuowane w ramach projektu.
and time will give us nothing
so why did you choose to lean on
a man you knew was falling?
Ostatnio zmieniony przez William Moore dnia 04.01.23 23:42, w całości zmieniany 2 razy
zakryj groby płaszczem rzeki,
zetrzyj z włosów pył bitewny,
tych lat gniewnych
czarny pył
Tereny: Warwickshire
Postaci biorące udział: Ramsey Mulciber, Elvira Multon
Odnośnik: list Elviry
list Ramseya, list Elviry i link
Opis: Elvira skontaktowała się z Ramseyem w sprawie zrujnowanego szpitala w Warwick, a także w swoim liście zaoferowała pomoc w odbudowie tej placówki i zgromadzenia personelu, korzystając z sieci własnych kontaktów. Ramsey zdecydował, że musi skonsultować się z zaufanym uzdrowicielem. Po zebraniu wszystkich informacji (w wątku poniżej) spotkał się z Elvirą, by przekazać jej informacje na temat opieki nad placówką. W trakcie rozmowy natknęli się na mugolski ch buntowników, którzy jak się ostatecznie okazało, byli odpowiedzialni za transport broni, żywności i mugolskich lekarstw. Wywiązała się walka, w walce zginęli mugole — Ramsey oddał medykamenty Elvirze, by sprawdziła, czy któreś z nich będą zdatne dla czarodziejów do użytku, a kiedy się oddaliła, zabezpieczył pojazd i udał się do ratusza, gdzie skontaktował się z człowiekiem, który miał się zjawić na miejscu, by zabrać wszystko i dostarczyć do lecznicy. Zlecił mu także spalenie wszystkich ciał.
Rodzaj działania: inicjatywa (częściowo z powyższą) + kość
Tereny: Warwickshire
Postaci biorące udział: Ramsey Mulciber, Cassandra Vablatsky
Odnośnik: list do Cass i link ; dodatkowo post
Opis: Ramsey, poinformowany o sytuacji lecznicy przez Elvirę skontaktował się z Cassandrą w celu przyjrzenia się zrujnowanemu szpitalowi. Podczas drogi do lecznicy oboje natknęli się na wypełniony ciałami dół, którym Cassandra postanowiła się zająć — po tym przekazała wiele cennych rad i wskazówek dotyczących higieny i bezpieczeństwa w tym miejscu, do których Ramsey się zastosował w przeciągu miesiąca (a także przekazał lokalnej gospodzie własną żywność - ziemniaki, kaszę, ryby, chleby, ogórki, kukurydzę, pasztety i mięso — jako pomoc w rozruchu; ujęte w zaopatrzeniu). W towarzystwie uzdrowicielki obejrzeli budynek, gdzie Cassandra mogła ocenić jego stan, zaplecze, przyjrzeć się eliksirom. W głównej części budynku oboje spotkali się z córką dotychczasowego dyrektora, która przybliżyła obojgu (głównie Cassandrze) sytuacje i krótką historię tego miejsca. Została poinformowana o tym, że pieczę nad placówką obejmie Vablatsky.
Rodzaj działania: inicjatywa
Tereny: Warwickshire
Postaci biorące udział: Ramsey Mulciber, Deirdre Mericourt
Odnośnik: list Ramseya list Dei, link
Opis: W kwietniu Ramsey kontaktuje się z Deirdre z propozycją wspólnego rozejrzenia się w okolicy Nuneaton, bo z otrzymanych informacji wynika, że ukrywają się tam bojówkarze Harolda Longbottoma — konkretniej na skraju lasu, w opuszczonym budynku, który służył zarówno myśliwym, jak i wszystkim chętnym przyjrzenia się wyjątkowemu Szarodrzewu. Wstępnie plan zakładał pojmanie sprawców i przeprowadzenie egzekucji będącej przestrogą dla wszystkich ukrywających się w hrabstwie zwolenników Zakonu Feniksa. Zgodnie z przypuszczeniami okazało się, że wewnątrz znajdowali się ludzie — i zgodnie z pozyskiwanymi informacjami rzeczywiście zdecydowana część była wyjątkowa młoda. Nie podjąwszy zbędnego zbędnego trudu dokładniejszego zweryfikowania otrzymanych informacji od zaufanego człowieka, od razu Śmierciożercy przeszli do działania. W walce pojawiły się cieniste istoty, które nie zaatakowały Śmierciożerców, pożywiły się natomiast ich wrogami; zdecydowany opór i agresja bojówkarzy przyczyniły się do podjęcia decyzji o ich zamordowaniu. Ponieważ przy pomocy cieni problem został rozwiązany, po wstępnych oględzinach i potwierdzeniu słów informatora, a także znalezieniu paru innych informacji na temat organizacji tych ludzi, Ramsey nabił ciało jednego z nich na pal, dla przestrogi — wiedząc, że wkrótce zjawią się tu następni.
+1 dla Chaosu w Warwickshire
pan unosi brew, pan apetyt ma
na krew
Tereny: Yorkshire
Postaci biorące udział: Lucinda Hensley & Justine Tonks
Odnośnik: romantyczna ławka
Opis: Lucinda dowiedziała się, że w Yorkshire znajduje się tunel, który jest objęty klątwą i mieszkańcy nie są w stanie przemieszać się nim w celu zdobycia żywności. Razem z Justine udały się na miejsce by zbadać okolicę i dowiedzieć się więcej o klątwie. Kiedy dotarły na miejsce zobaczyły unoszące się kłęby ciemnego dymu. Poleciały tam i okazało się, że jeden z domów znajdujących się w okolicy płonie. Lucinda razem z Justine zajęły się pożarem, uratowały znajdujących się tam ludzi, a potem odprowadziły ich bezpiecznie do znajdującego się niedaleko obozowiska.
Tereny: West Sussex
Postaci biorące udział: Odetta Parkinson, Evandra Rosier
Odnośnik: Link
Opis:
Ze względu na ostatnie dramatyczne wydarzenia, jakimi były ataki bojówek prowadzone przez Longbottoma oraz trzęsienie ziemi, mieszkańcy Crawley postanowili zorganizować jarmark z występami które miały pomóc w odbudowaniu gospodarki a pieniądze przeznaczyć na naprawę zniszczeń. Odetta, pozostająca w kontakcie z burmistrzem, zaprosiła do wizyty w dniu jarmarku Evandrę - obydwie lady zjawiły się przed rozpoczęciem uroczystości, rozmawiając z burmistrzem i pozostałymi mieszkańcami, później zaś przeznaczając drobne rękodzieło (chusteczka wyszywana przez Evandrę) i pomoc (alchemiczne wskazówki Odetty) mieszkańcom na jarmarku. Same lady również wspomogły inicjatywę kupując lokalne przedmioty, a później na spotkaniu z burmistrzem przekazały pieniądze (łącznie 200PM) na pomoc w odbudowie regionu.
death, love
And sacrifice
Tereny: Gloucestershire
Postaci biorące udział: Justine Tonks, Michael Tonks (i w kości zdarzenia przypadkowo Maria Multon)
Odnośnik: tutaj
Opis: Podczas patrolu Michael natyka się na szmalcownika, który zdaje się polować na cywili (kostka zdarzenia i wątek z ofiarą-Marią & aresztowaniem npca) i go aresztuje. Przesłuchanie nieco szalonego czarnoksiężnika naprowadza Tonksa na trop czarnomagicznych eksperymentów. Postanawia zbadać sprawę wspólnie z Justine (wątek i właściwa inicjatywa) - rodzeństwo trafia na dwóch czarnoksiężników i inferiusa. W trakcie pojedynku Justine pali inferiusa, a Michael unieruchamia mężczyzn. Pozostawiając szefa szajki pod Petrificusem, aurorzy decydują się przesłuchać młodszego szmalcownika już na miejscu, zastraszając go za pomocą zarówno argumentów, jak i własnej reputacji z listów gończych. Upewniają się, że pochwycili całą szajkę i zyskują lokalizację kryjówki, w której znajdują zwłoki po nieudanych próbach tworzenia inferiusów. Michael decyduje się poprosić Hipogryfy o pomoc w identyfikacji i godnym pochówku zmarłych, a Justine znajduje notatki szmalcowników, których bardziej szczegółowe przesłuchanie rodzeństwo przeprowadzi już w areszcie.
Can I not save one
from the pitiless wave?
Tereny: Devon
Postaci biorące udział: Marcelius Sallow, Neala Weasley
Odnośnik: https://www.morsmordre.net/t10053p15-zapomniana-wioska#348192
Opis: Neala zaprosiła Marcela, żeby pomógł przy sprzątaniu piaszczystych nadbrzeżnych terenów zabrudzonych przez niedawną powódź na tych terenach. Początkowo się tym zajęli, lecz gdy Neala wyżaliła się Marcelowi, że jej pomoc wydaje jej się mało poważna, Marcel zabrał ją na wycieczkę: razem odnaleźli zalany dom starszego magomedyka z okolicy, do którego się dostali pomimo przeszkód związanych z powodzią. Włamali się do środka, aby wydobyć cenne pomoce uzdrowicieskie, takie jak notatniki dotyczące pacjentów i ich chorób, zioła lecznicze, eliksiry i akcesorium badawcze będące spreparowaną czaszką i przetransportowali znalezisko szpitala, w którym ten magomedyk udzielał pomocy ofiarom wojny.
Tereny: Suffolk
Postaci biorące udział: Drew Macnair, Elvira Multon
Odnośnik: Tor wyścigów konnych
Opis: Po podsłuchaniu w jednym z lokalnych barów plotek na temat możliwego zamachu terorrystycznego podczas znanych i cenionych przez czystokrwistych czarodziejów wyścigów konnych w Newmarket, Elvira przechodzi ponad swoje osobiste żale i informuje o tym namiestnika hrabstwa. Nie biorąc niczego na słowo i chcąc przekonać się o jej rzeczowości, Drew zabiera Elvirę na wyścigi pod przykrywką, gdzie dokonują małego śledztwa i zatrzymują podejrzanych. Stosują technikę przemocy, szybko więc wychodzi na jaw, że plotki były prawdziwe, ale sprawa sięga głębiej - w Suffolk zawiązała się amatorska grupa wrogów systemu i nowego namiestnika, tzw. "Ogniste Salamandry", które planowały kilka zamachów na publiczne miejsca. Dwójkę jej członków (trzeci zmarł w trakcie przesłuchania) aresztowano w celu dalszego przesłuchania. Zamach na tor udaremniono, choć było o włos od tragedii.
will you be satisfied?
Tereny: Kent
Postaci biorące udział Justine Tonks, Evandra Rosier, Tristan Rosier
Odnośnik: Nadmorski szlak i Stary Wiatrak + pojedynek
Opis: Justine zaplanowała porwanie - tym razem, przygotowując się do niego skrupulatniej niż wcześniej. Choć plany - jak to miewały w swoim zwyczaju lubiły strzelić w łeb w ostatniej chwili. Zmuszona sytuacją - niewspółpracującą metamorfomagią i uciekającym czasem - postanawia zadziałać inaczej, ale mimo wszystko podjąć się realizacji planu. Planu który w swym zamiarze miał porwanie żony jednego z śmierciożerców z nadzieją, na uzyskanie informacji o ich działaniach, ale też jako manifestacja tego, że mimo przejęcia władzy w kraju powinni pamiętać, że oni nadal walczą. Zgodnie ze swoim zwyczajem Evandra wybiera się na przejażdżkę i gdy samotnie zażywa chwili relaksu Tonks przechodzi do działania, by razem z nią przenieść się do opuszczonego wiatraku na ziemiach różanych lordów - zgodnie z maksymą, że pod latarnią jest najciemniej. Rozmowy pod różnymi twarzami nie przynoszą jednak żadnych odpowiedzi - Evandra nie posiada informacji, które byłby cokolwiek warte. W chwili w której Tonks postanawia zakończyć ich - trochę przedłużające się - spotkanie, swoją żonę odnajduje Tristan. Dochodzi do walki. Zmuszony do obrony przed potężnym urokiem Tristan rzuca z powodzeniem tarczę - ale nie tylko. W wiatraku pojawiają się trzy wilki, które mocno zaburzają równowagę sił. Jeden błąd starcza, by Tonks potrafiła ocenić, że nie jest w stanie dzisiaj wygrać. Ucieka - tylko czy naprawdę przegrała?
Rodzaj działania: inicjatywa
Tereny: Kornwalia
Postaci biorące udział: Justine Tonks, James Doe
Odnośnik: wioska tineorth
Opis: O powoli rozrastającej się w Kornwalii grupie popleczników Voldermota usłyszała pokątnie i dużo wcześniej, korzystając ze swoich zdolności próbowała zinfiltrować grupę od środka. Nie szło źle. A przynajmniej nie szło źle do tego konkretnego dnia. Alan Bushwick nie okazał się tak skończonym idiotą jak zakładała - a może jakim sprawiał wrażenie. Starczyło jedno pytanie, które jak lawina posypało serię kłamstw wypowiedzianych wcześniej. Doszło do pojedynku w którego sam środek wpadł nieznany jej chłopak. Chłopak, którego Bushwick bez skrupułów zaatakował. Justine pokonała mężczyznę, choć nie obeszła się bez ran. A później pomogła Johnniemu, ofiarując mu kryształ i eliksir - sobie samej nastawiając rękę. Po krókiej rozmowie mieli zająć się Bushwickiem, jednak ten zniknął zabrany przez czkawkę, pozostawiając ją z wiedzą, że kiedyś wcześniej im pomógł. Doprowadziła więc sprawę do końca sama. Przenosząc Bushwicka do opuszczonego budynku - ale było za późno. Wykrwawił się. Nie miała jednak dla niego litości, był mordercą. Liczyła jednak na to, że nie podzielił się z nikim swoimi podejrzeniami. Śmierć jednego z dowodzących grupą nie była jej na rękę, ale zamierzała w nadchodzącym czasie zająć się nią i wyplenić z ziem promugolskich całkiem.
The Devil whispered in my ear, you are not strong enough to withstand the Storm. Today I whispered in the Devil's ear,
I am the Storm.
Like the valkyries, those furies who men fear and desire.
Tereny: Warwickshire
Postaci biorące udział: Cassandra Vablatsky, Lysandra Vablatsky, Maria Multon
Odnośnik: wątek w lecznicy, Maria roznosi listy, Cassandra kontaktuje się z dziewczyną z lecznicy, opisując ostatnie wydatki (350 pm za odnowienie lecznicy omówione z mistrzem gry).
Opis: Lecznica darowana Cassandrze przez namiestnika Warwickshire wymagała renowacji. Cassandra skontaktowała z Elvirą, pytając o Marię, którą poznała w trakcie wizyty u starszej z czarownic, zastanawiając się, czy dziewczyna nie miałaby czasu pomóc w porządkach w szpitalu. Zgodziła się, zatem Cassandra umówiła się na miejscu z Marią oraz Lysandrą, która w porządkach pomaga jej na co dzień. Prace wewnątrz lecznicy polegały na zamiataniu, myciu, selekcji zdatnych do użytku tekstyliów oraz ich przeszyciu przez Marię, selekcji zatęchłych i zjełczałych eliksirów przez Cassandrę, a także usunięciu pyłów, kurzów i pleśni ze ścian. Lysandra znalazła stare listy nadane przez dawnych, zapewne martwych już pacjentów lecznicy, które nigdy nie trafiły do adresatów. W trosce o przywrócenie ładu w okolicy Cassandra poprosiła Marię o ich dostarczenie, czego Maria dokonuje bez zwłoki.
W liście przesłanym do dziewczyny z lecznicy Cassandra porządkuje najpotrzebniejsze wydatki związane z uporządkowaniem miejsca znajdującego się jeszcze do niedawna w mieście zajętym przez mugoli. Na wydatki zostały wydane pm w kwocie wyznaczonej na cel renowacji tego miejsca dookreślonej przez mistrza gry.
prządką
Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
Morsmordre :: Wprowadzenie :: Ogłoszenia :: Wydarzenia :: Zakończone wydarzenia