Punkty doświadczenia możesz wymienić na zakup różnego rodzaju przedmiotów, zaklęć jednorazowego użytku, umiejętności, zwierząt, a także na podwyższenie statystyk i biegłości. Szczegóły znajdziesz w sklepie.
Podczas tworzenia karty postaci można zakupić statystyki, biegłości, umiejętności i przedmioty ze sklepiku mistrza gry o łącznej sumie PD nie większej niż wartość równa wiekowi postaci przemnożonemu przez 20, jeżeli postać ukończyła 25 rok życia. Po odjęciu ceny zakupów stan konta staje się liczbą ujemną - do momentu, w którym taki dług zostanie spłacony rozwój postaci pozostaje zablokowany. Przykładowo, postać, która ma skończone 25 lat, może wydać na start 500 PD (25*20), zacznie jednak wówczas grę z kredytem -500 PD.
Punkty konieczne do wykupienia genetyki tworząca się postać dopisuje do swojego długu. Zatem jeśli 25 letnia postać wydała 500 PD i rozpoczyna grę z maksymalnym dla siebie długiem -500 PD, ale dodatkowo chce mieć geny metamorfomagii, rozpoczyna grę z długiem -900 PD (-500 i -400 za genetykę).
Rozwój statystyk, biegłości i umiejętności w trakcie rozgrywki musi być uzasadniony rozgrywką, która miała miejsce po akceptacji karty. Forma tej rozgrywki jest całkowicie dowolna (wątki, opowiadania, nawet listy i pojedyncze fragmenty narracji w postach, a zwłaszcza działania powiązane z fabułą forum), jednak jej rodzaj, charakter, obszerność muszą być adekwatne do docelowego poziomu postaci. Mistrz gry, oceniając rozwój, bierze pod uwagę całokształt postaci i jej wątków, również tych, które nie są w rozwoju zgłaszane, o ile jest ich świadomy. Wątki takie mogą działać na korzyść lub niekorzyść zgłaszanego rozwoju postaci. Niektóre biegłości i statystyki są ze sobą powiązane i należy mieć to na uwadze (na przykład statystyki fizyczne i biegłości sportowe). Zgłaszając rozwój gracz powinien być pewien, że jego postać wyczerpała temat pod względem nauki danej biegłości lub statystyki na swoim poziomie. W uzasadnieniu lepiej jest napisać więcej rzeczy niepotrzebnych, niżeli mniej potrzebnych. W przypadku umiejętności dodatkowe wytyczne znajdują się również w odpowiednim temacie.
Rozwinięcie czegokolwiek u postaci powinno bazować na tym, z czego postać w trakcie swojej rozgrywki fabularnej korzysta. Gracz najprawdopodobniej będzie w stanie uzasadnić swój rozwój bazując na naturalnych przejściach postaci, a nie na sztucznych pojedynczych wątkach z nauką granych tylko po to, by osiągnąć określony cel. Na rozwój postaci składa się cała jej kreacja.
Rozwój postaci zgłaszany pomimo BRAKU punktów wymaganych do jego rozliczenia na koncie postaci będzie odrzucany i usuwany z tematu.
Przy tworzeniu karty postaci:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rejestracja różdżki:[/b] tak/nie (o rejestracji przeczytasz w [url=https://www.morsmordre.net/t8062-rejestracja-rozdzek]opisie wydarzenia[/url]. Wydarzenie zostało zakończone, Twojej postaci nie było w trakcie jego trwania. Postać dokonała obowiązku w przeszłości lub nie. Jeśli go nie dokonała, może mieć nieprzyjemności na terenie całego kraju w przypadku natknięcia się na służby Ministerstwa Magii.
[b]Suma punktów biegłości na start[/b]: (70-87; dodatkowe punkty można zyskać wymieniając na nie punkty statystyk, w tym początkowe punkty sprawności/zwinności)
[b]Suma punktów majętności na start[/b]: przysługuje ci suma zależna od twojego statusu majątkowego, jeśli chcesz wydać część na start - zaznacz to w tym miejscu. Postaci o statusie średniozamożnym na start przysługuje 100 PM
[b]Wydane punkty doświadczenia:[/b] Przedstaw łączną cenę dokonanych zakupów za PD - koszt genetyki lub kredyt w przypadku postaci, które ukończyły 25 rok życia.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, umiejętności
Aby wykorzystać zdobyte punkty doświadczenia:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rachunek:[/b] Przedstaw, ile punktów pozostanie Ci po odjęciu punktów za przedmioty.
Ilość punktów na koncie - cena zakupów = punkty pozostałe.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, statystyki, umiejętności lub zaklęcia
[b]Uzasadnienie:[/b] Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek, w których postać uczyła się danych umiejętności lub w których zdobyła dany przedmiot lub opis fabularnego uzasadnienie danego zakupu - TEN PUNKT NIE JEST DLA OZDOBY
Aby wykorzystać zdobyte punkty biegłości:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Biegłość[/b]:
[b]Ilość wydanych punktów[/b]:
[b]Uzasadnienie[/b]: w przypadku nauki nowej biegłości, zwłaszcza obejmującej wiedzę z jakiegoś zakresu, należy zalinkować wątek, w którym postać tę wiedzę zdobywa.
Aby wykorzystać punkty ze skrytki bankowej*:
- rozwiń:
- Kod:
[b]BANK GRINGOTTA[/b]
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Skrytka[/b]: link do skrytki, w której jest rozliczony rachunek
[b]Uzasadnienie[/b]: Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek.
[b]Zdobyto[/b]: Wypisz wszystko, co zostało zakupione: inwestycje, hodowle i zwierzęta, używki, ingrediencje
*skrytki bankowe prowadzone są przez graczy, należy jednak poinformować o zakupie przedmiotów/zwierząt, które powinny zostać dopisane do wyposażenia postaci. Postać fabularnie nie posiada danych przedmiotów jeśli nie figurują one w jej wyposażeniu.
Biegłość: Anatomia IV
Ilość wydanych punktów: 15
Uzasadnienie: Anatomia była od zawsze największą miłością Elviry. Już od czasów szkoły i potem, poprzez zdawane kolejno po sobie kursy pod okiem szanowanych naukowców, Elvira fascynowała się bardziej ciałem niż samą istotą człowieczeństwa. Dostrzegała piękno, sens i potencjał tam, gdzie nie widzieli go inni i ochoczo poznawała tajemnice, których nigdy nie wydawało się być dość. Zdobywała doświadczenie w uzdrowicielstwie, uczestnicząc w specjalizacji chorób wewnętrznych, mając też do czynienia z przypadkami dla niej nowymi i interesującymi. Nawet po zakończeniu współpracy ze szpitalem świętego Munga nie ustępowała w kontynuowaniu zawodu. Wtedy też zetknęła się zresztą po raz pierwszy z ofertami prowadzenia prywatnych lekcji dla innych czarodziejów - czarodziei, którzy chcieli skorzystać z jej wiedzy i popchnęli ją do tego, by rozwijać się dalej na podstawie najnowszej wiedzy. Z czasem bowiem z jej ekspertyz zaczęli korzystać znamienici czarodzieje, od Selwynów pragnących prywatnego leczenia dla córek chorych na choroby genetyczne, po lady Parkinson, która została jej stałą uczennicą.
Możliwości Elviry były doceniane, ale okoliczności i nowe wyzwania pchały ją do przodu - była wzywana jako dodatkowy uzdrowiciel do Azkabanu, dokonywała niemoralnych operacji na zlecenia Rycerzy, uczyła młodych, stawiała się do wspólnych badań z innymi cenionymi uzdrowicielami, prowadziła także samodzielne, okrutne eksperymenty na żywych ciałach.
To jednak jej nie wystarczało. Ciało ludzkie wciąż miało przed nią zbyt wiele sekretów, które chciała na zawsze rozwikłać. Zatrudniła się w domu pogrzebowym Iriny Macnair, aby wreszcie na dobre stanąć do stołu prosektoryjnego, gdzie regularnie przeprowadzała różnorodne sekcje zwłok.
Wiedzę rozwijała zarówno na żywych, niespodziewanych zupełnie przypadkach, tak prowadzonych samodzielnie jak i obserwowanych, jak i na kontynuowanych sekcjach zwłok.
W ostateczności, po przeprowadzce do własnego domu i oddaleniu od londyńskich prosektoriów, zdecydowała się zadbać o własne i bliskie miejsce pracy, które opłaciło jej się zarówno w przypadku zleceń prywatnych jak i tych prospołecznych. Stała się bowiem uczestnikiem badań Corneliusa Sallowa, których pierwszym efektem stał się artykuł w Walczącym Magu. Wszystkie te mniejsze i większe sukcesy, kamienie milowe, zawierane znajomości i niegasnąca pasja popchnęły ją do ubiegania się wreszcie o uprawnienia koronerskie, o czym pisze w tym liście do Primrose Burke.
will you be satisfied?
Rachunek: 544 - 100 = 444 (z uwzględnieniem niedodanych jeszcze PD za wykonywanie zawodu)
Zdobyto: Kluczyk do Gringotta
Uzasadnienie: Ciągle rozwijam swoją błyskotliwą karierę i bogacę się z każdym koncertem i wystąpieniem publicznym. Bardzo nie chcę, aby moje oszczędności trafiły w niepowołane ręce.
tradition honor excellence
and turn the knife
i know those
party games too
Rachunek: 1188-400=788
Zdobyto: teleportacja łączna (umiejętność, nie wlicza się w limit umiejętności)
Uzasadnienie: Tutaj post na >1200 słów, w którym fabularnie opisuję motywację i naukę umiejętności na kursie organizowanym w Podziemnym Ministerstwie Magii. Z pozafabularnych/nienazwanych wprost w poście (choć są aluzje) powodów:
- specyfika pracy Michaela po wprowadzeniu sądów wojennych wymaga regularnego transportowania skazanych do aresztu i umiejętność znacząco mu to ułatwi (tutaj kreatywnie prosi o pomoc w transportach albo ogarnia to później: raz / dwa / trzy / cztery czyli prawie wszystkie prackowe, a w piątym, opartym zresztą na motywie pilnej ewakuacji, dał szmalcownikowi wybór areszt vs Wieczysta Przysięga; jest świadom ryzyka jakie niesie teleportacja łączna ale wie, że konieczność odeskortowania kogoś do aresztu może nie pozwolić na czekanie na posiłki/świstoklik, a potrzeba sprawiedliwości jest w nim silna i przez ostatnie miesiące stłumił już potrzebę wymierzania jej samodzielnie);
-Co ważniejsze, jego pierwszym instynktem wynikającym z charakteru jest ochrona niewinnych poprzez odciągnięcie/trzymanie ich z dala od miejsca zdarzenia by w razie potrzeby wrócić tam samotnie. Często bierze też akcje mniej doświadczonych i młodszych Zakonników i sojuszników (Ronja, Adda, Thalia, Oliver, wątków było sporo), czuje się za nich odpowiedzialny. Własny list gończy i aresztowanie Just (które bardzo przeżył) sprawiły, że narracyjnie od dawna martwi się o bezpieczeństwo sekretów Zakonu i Zakonników; do nauki zmotywowała go zatem również chęć ochrony informacji w posiadaniu własnym i innych Zakonników.
- Zakładam też, że dzięki wykupionej już dawno temu umiejętności Determinacja z Drzewka Zakonu Feniksa opanował umiejętność teleportacji samego siebie w sytuacji zagrożenia łatwiej i lepiej niż inni kursanci, co pomogło mu w zdaniu egzaminu i w teleportacji drugiej osoby podczas zagrożenia. Zakładam też, że dzięki długiemu stażu w MM (i mając 35 lat na karku) już raz próbował podejść do kursu jako młodziutki auror, ale wtedy nie zdał egzaminu - zgodnie z zamysłem nauki umiejętności, po latach uczy się na kursie "od nowa", ale niepowodzenie pozwoliło mu nabrać pokory i zmotywowało do podjęcia kolejnej próby. Graczowo: stosunkowe niedawne opisanie podziemnego Ministerstwa Magii pomogło mi zorientować się, że kursy dla rebeliantów są nadal oferowane i lepiej poczuć realia pracy w podziemiu, które zmotywowały Michaela do nauki <3
Can I not save one
from the pitiless wave?
Ostatnio zmieniony przez Michael Tonks dnia 16.02.23 23:06, w całości zmieniany 2 razy
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 100
Wydane punkty doświadczenia: 50
Zdobyto: sowa, różdżka zarejestrowana
Rachunek: 1880 - 350 = 1530
Zdobyto: 7PB
Uzasadnienie: poniżej
Imię i nazwisko postaci: Evandra Rosier
Biegłość: zielarstwo I
Ilość wydanych punktów: 2PB
Uzasadnienie: Pomimo początkowego dystansu względem prac w ogrodzie, Evandra musiała skupić się w swoim rozwoju na nauce zielarstwa. Wedle tradycji większość kobiet w rodzie Rosier zajmuje się różami bez pomocy skrzatów, a dla wysoko aspirującej lady doyenne była to istotna kwestia. Z pomocą przyszła jej szwagierka, która wczesną jesienią wprowadziła półwilę w podstawy zielarstwa i oprowadzając po ogrodzie opowiadała o kolejnych rosnących przy Château Rose okazach, wprowadzając ją w szczegóły.
Wraz z nadejściem wiosny Evandra zdecydowała się sprawdzić w praktyce przyswajaną przez zimę teorię. Zaczęła spotykać się ze swoją teściową lady Cedriną raz w tygodniu w rosarium, ucząc się od niej jak dbać o kwiaty, będące dumą ich rodu. Poczyniła znaczne postępy i z łatwością orientuje się wśród podstawowych okazów, wiedząc nie tylko jakie są ich właściwości, ale też jak wspomóc ich rozwój przy użyciu magii.
Imię i nazwisko postaci: Evandra Rosier
Biegłość: ekonomia I
Ilość wydanych punktów: 2PB
Uzasadnienie: Jako że Evandra poczuwa się do odpowiedzialności za cały ród, traktując pełnioną przez siebie funkcje poważnie, z początkiem jesieni zwróciła się do byłej lady doyenne Rosier, prosząc o wskazówki do prowadzenia rodowej posiadłości. Wraz z nią przechodziła przez kolejne księgi rachunkowe, poznając specyfikę dysponowania domowym budżetem, a także zadbała o renowację rodowej krypty. Organizowała liczne przyjęcia, od zaręczyn, przez zimowy sabat, po uroczystości ślubne. Angażując się w wydarzenia charytatywne uważała, by były one dopięte na ostatni guzik, nie dopuszczając do żadnych niedociągnięć. Przyjmując datki od innych zaangażowanych w sprawę czarodziejów, dysponowała pieniędzmi, zdobywając dla potrzebujących żywność, ubrania oraz koce. Czując, że posiadana dotąd wiedza może nie być wystarczająca do operowania kwotami na większą skalę, a także chcąc mocniej zaangażować się w panujący w kraju konflikt i wspomóc stronę zwolenników krwi czystej skontaktowała się z lordem Xavierem Burke, który przybliżył jej tą kwestię. Pomógł zrozumieć co należy wziąć pod uwagę podczas określania zagrożeń dla gospodarki hrabstw oraz oszacować jak kosztowne mogą być operacje dokonywane na morzu. Początkiem kwietnia udała się wraz ze swoim szwagrem do Smoczych Ogrodów, by zaczerpnąć rady u finansisty rezerwatu i lepiej zrozumieć prawa rządzące ekonomią. W kolejnych tygodniach widywała się ze specjalistą, dalej szlifując znajomość pojęć oraz rachunkowych niuansów. Dziś już o wiele lepiej radzi sobie z finansami, coraz płynniej i sprawniej poruszając się w kwestiach dotyczących planowania budżetu, zarządzania ryzykiem czy prognozowania potencjalnych problemów, co w swoich słowach także potwierdził ekonomista rezerwatu.
Imię i nazwisko postaci: Evandra Rosier
Biegłość: numerologia I
Ilość wydanych punktów: 2PB
Uzasadnienie: W przeszłości obycie z liczbami niespecjalnie wydawało się Evandrze istotne, lecz nie powstrzymywało jej to przed aktywnościami, w których trzeba sięgać do logiki. Z czasem zainspirowana działalnością i twórczością znajomych, zainteresowała się potencjalnymi rzemiosłami, jakimi mogłaby się zająć w wolnym czasie. Nawiązała kontakt z dawnym mentorem z Hogwartu, który zgodził się jej przewodzić w nauce numerologii od postaw. Już wtedy jasnym dla niej było, że chce nauczyć się jak wytwarzać świstokliki, nawet jeśli była to skomplikowana dziedzina. Na przestrzeni kolejnych miesięcy sięgała do podręczników, korzystając z zasobów licznych bibliotek, zarówno tej mieszczącej się w domu, jak i bibliotece londyńskiej. Zafascynowana nowinkami na własną rękę zgłębiała tajniki zaklęciotwórstwa, a także do teorii powstawania interesujących ją świstoklików. Spotyka się także z pracownikiem Smoczego rezerwatu, specjalistą do spraw zabezpieczeń, który także przybliża Evandrze temat zawiłości numerologicznych, jednocześnie chwaląc jej postępy.
Imię i nazwisko postaci: Evandra Rosier
Biegłość: kokieteria III
Ilość wydanych punktów: 15PB
Uzasadnienie: Od najmłodszych lat uczona potęgi krwi i płynących zeń możliwości, Evandra uczyła się dostosowywania opinii innych na swój temat, by odpowiadała jej potrzebom oraz zamiarom. Choć do tej pory do kokieterii sięgała naturalnie, to bez szczególnych intencji. Wszystko zmieniło się, kiedy otrząsnąwszy się ze stagnacji, wzmocniła swoją pewność siebie i zaczęła bardziej świadomie korzystać ze swych umiejętności.
Dzisiaj płynnie porusza się w meandrach kokieterii, z zamysłem wpływa na otaczające ją osoby, roztaczając wokół siebie trudny do odparcia urok. Kiedy tylko naprawdę jej zależy, wpływa także na swojego męża, zręcznie prowadząc go w interesującym siebie kierunku (jeden, dwa). Z wprawą wykorzystuje umiejętności półwili, manipulując mężczyznami do własnych celów, zarówno chcąc wyciągnąć potrzebne informacje, próbując im pomóc, ratując w kryzysowych sytuacjach, jak i namawiając do spełnienia zachcianek. Także wobec kobiet, będąc świadoma potencjalnej ich niechęci, podchodzi z otwartymi ramionami, chcąc oswoić je ze swoją obecnością (jeden, dwa, trzy, cztery, pięć), przekonuje je siebie i zdobywa ich zaufanie, pokazując, że sama je docenia, tym samym przełamując wszelkie dzielące ją z nieprzejednanymi różnice. Stara się odczytywać nastroje oraz nastawienie swoich rozmówców, by dzięki temu lepiej dostosować taktykę do danej osoby. Kokietuje i manipuluje, nawet wtedy, kiedy nie do końca pała do kogoś sympatią. Oczarowuje otaczających siebie ludzi. Stała się ulubienicą społeczności czarodziejów, kiedy z oddaniem i zaangażowaniem zwraca się do nich, z powodzeniem nawołując do przyjęcia nastawienia oraz głoszonych przez siebie poglądów (jeden, dwa, trzy).
Obecnie stale już wykorzystuje swoją wzmocnioną, zarówno poprzez tytuł, jak i dotychczasowe działania, pozycję oraz autorytet. Odpowiada na każdą prośbę, z jaką się do niej zwracają, chętnie służąc innym radą (jeden, dwa, trzy, cztery), najczęściej nakierowując ich na decyzje, których sama od nich oczekuje. Za każdym razem w taki sposób, aby stwierdzili oni, iż od początku był to ich pomysł (jeden, dwa, trzy, cztery). Nawet jeśli nie za każdym razem przynosi to pożądany efekt (jeden, dwa). Często balansuje na granicy bezpieczeństwa i przyzwoitości, zgodnie ze swoją naturą, pozwala sobie na kokietowanie wedle aktualnego kaprysu, prowadząc konwersację w taki sposób, by niczego nieświadomi rozmówcy prawdziwie chcieli ją zabawiać, czując się w jej otoczeniu wyjątkowymi (jeden, dwa, trzy, cztery).
and i'll show you
hands ready to
bleed
Rejestracja różdżki: nie
Suma punktów biegłości na start: 70 PB
Suma punktów majętności na start: 100 PM
Wydane punkty doświadczenia: 60 PD
Zdobyto: kot (10 PD) i sowa (50 PD) + różdżka nierejestrowana.
pełne rozczarowań twarze
a w oczach ból i gniew
uśpionych zdarzeń
Rejestracja różdżki: nie (może kiedyś :v)
Suma punktów biegłości na start: 39
Suma punktów majętności na start: 100PM
Wydane punkty doświadczenia: 50*9 + 100 = 550
Zdobyto: 9 punktów biegłości (wiek postaci) + Pani Norris (kuguchar)
bruise by bruise
prządką
Rachunek: 317 - 100 = 217PD (bez uwzględnienia punktów ze zgłoszonej do rozliczenia wsiąkiewki)
Zdobyto: kluczyk do gringotta
Uzasadnienie: hodowla prosperuje, ja sukcesywnie prę do przodu, uzyskując owoce mojej ciężkiej pracy i zaczynam się martwić o bezpieczeństwo swoich finansów z uwagi na dużą odległość dzielącą mnie od banku.
will you be satisfied?
Rachunek: 814-500= 314
Zdobyto: skrzat
Uzasadnienie: Ramsey wychował się w dworku w Kent, gdzie nie brakowało skrzatów odpowiadających za wykonywanie obowiązków domowych, dlatego w chwili, w której jego pozycja społeczna uległa zmianie, a on sam został namiestnikiem hrabstwa, kupił olbrzymi dom. Rozpoczyna nowy rozdział wraz z rodziną, która tak jak i on, została wychowana w poszanowaniu do tradycji i rodzinnych wartości. Mulciberowie zawsze byli rodziną skoncentrowaną wokół siebie, zamkniętą, wychowującą dzieci w idei czystości krwi, ale jednocześnie nie brzydzącą się niewolnictwem i wykorzystywaniem innych, znaną z bezwzględności. Funkcja, którą sprawuje, środowisko, w którym się obraca i prestiż wymagają posiadania odpowiedniej służby. Skrzata Ramsey zdobywa dla żony, oficjalnie po prostu jako pomoc domową w nowym miejscu, nieoficjalnie w prezencie ślubnym — by jej służył i dbał o jej bezpieczeństwo (jej i dzieci, z nimi jest bezbronna) w trakcie wojny.
pan unosi brew, pan apetyt ma
na krew
Rejestracja różdżki: tak
Suma punktów biegłości na start: 70 PB
Suma punktów majętności na start: 50 PM
Wydane punkty doświadczenia: 50 PD
Zdobyto: Sowa (50 PD)
the most vulgar things tolerable.
have become lions
Rejestracja różdżki: tak
Suma punktów biegłości na start: 70 PB
Suma punktów majętności na start: 50 PM
Wydane punkty doświadczenia: 50 PD
Zdobyto: sowa
Rachunek: 402 - 50 = 352 PD
Zdobyto: sowa pocztowa
Uzasadnienie: od czasu zaginięcia Alexa Farleya opiekuję się jego sową - Fumeą. A przy okazji wykorzystuję ją do słania listów.
Not war.
We are part of this universe,
we are in this universe,
but more important than both of those facts is that
Imię i nazwisko postaci: Oliver Summers
Skrytka: klik
Uzasadnienie: W ostatniego roku Oliver kilkukrotnie zmieniał już swoje miejsce zamieszkania, co przyczyniło się do większej chęci znalezienia czegoś własnego i na stałe. Ciężka praca w sklepie i dochody z niej pozwoliły mu zebrać sumę odpowiednią do zakupu domu w Dolinie Godryka i wreszcie stania się zupełnie niezależnym czarodziejem.
Zdobyto: Dom wolnostojący (cena wyliczona przez MG)
Zniecierpliwieni teraźniejszością, wrogowie przeszłości, pozbawieni przyszłości, przypominaliśmy tych, którym sprawiedliwość lub nienawiść ludzka każe żyć za kratami. |
And there are times when
the only feeling I have
is one of mad revolt. ❞