Wydarzenia


Ekipa forum
FAQ III
AutorWiadomość
FAQ III [odnośnik]12.05.21 21:47
First topic message reminder :

Nie ma głupich pytań (podobno)

Temat służy rozwianiom wątpliwości odnośnie forum, jego mechaniki oraz uniwersum.

Wypowiadając się w tym wątku, upewnij się, czy Twój post rzeczywiście polega na zadaniu pytania, na które istnieje odpowiedź oraz przestrzegaj trzech fundamentalnych zasad:

a) zachowaj kulturę słowa;
b) upewnij się, czy odpowiedź na Twoje pytanie nie wynika wprost z wątków znajdujących się na forum (po tym, jak przejrzysz odpowiednie działy, skorzystaj również z wyszukiwarki);
c) upewnij się, czy odpowiedź na Twoje pytanie nie znajduje się pod żadnym z poniższej listy FAQ.



FAQLista została utworzona na podstawie pytań, na które odpowiadamy najczęściej.

Spis treści


Sprawdzanie kart postaci

1. W kolejce widzę niesprawdzonych 20 kart, czy to znaczy, że będę czekać dwa miesiące aż ktoś się mną zainteresuje?
Osoba sprawdzająca Twoją kartę na ma wysłanie poprawek trzy dni od momentu wrzucenia karty. Tyle maksymalnie będziesz czekać.
2. Dostałem gigantyczne poprawki, czy to normalne?
Z reguły tak, dbamy o dostosowanie postaci do świata.
3. Czekam już dwie godziny, czy powinienem ponaglić odpowiedzialną osobę?
Nie. Pamiętaj, że wszyscy mamy życie poza internetem, a forum jest duże i mamy na nim znacznie więcej obowiązków, niż Ci się wydaje. Poganiając osobę sprawdzającą przed czasem, który jest dla tej osoby wydzielony zasadami ujętymi w regulaminie, sprawia, że jesteś po prostu upierdliwy. Pamiętamy o Tobie i chcemy, żebyś został - nie utrudniaj nam tego.

Kwestie fabularne

1. Czy mogę zagrać wampirem lub elfem?
Nie, możesz skorzystać wyłącznie z dostępnych na forum genetyk. Są opisane w tym dziale. Pamiętaj, że na wszystkie swoje konta możesz mieć tylko jedną (dwie) genetykę. Rozszerzenie tego limitu można zakupić w sklepiku MG.
2. Czy mogę dowolnie wybrać czarodziejską szkołę, do której uczęszczała moja postać?
Tak, ale wyłącznie w obrębie dostępnych: Hogwart, Beuxbatons, Durmstrang. Postać może też korzystać z edukacji domowej. O szczegółach przeczytasz w tym wątku.
3. Chcę stworzyć postać kanoniczną - ile mogę zmienić?
Postaci kanoniczne, które występują na Morsmordre, znane są głównie z imienia i nazwiska. Gracz, który się na nie decyduje, powinien nie zmieniać kluczowych kwestii (konserwatywne rodziny powinny pozostać konserwatywne i odwrotnie), nie jest problemem nieznaczna zmiana wieku lub fragmentów nie mających większego wpływu na fabułę.
4. Czy naprawdę muszę czytać te wszystkie teksty przed zrobieniem postaci?
Im więcej przeczytasz, tym mniej będziesz mieć problemów - zarówno w trakcie akceptacji postaci, jak i w trakcie gry. Dopracowana postać ma większą szansę odnalezienia się fabularnie na forum.
5. Czy mogę zmienić kartę postaci po jej zaakceptowaniu?
Jeśli zmiany miałyby istotny wpływ na fabułę, warto się zastanowić, czy większego sensu nie miałoby stworzenie po prostu nowej postaci. Jeśli okaże się, że tak, zmiana nie zostanie zaakceptowana. W tej sprawie należy kontaktować się bezpośrednio z osobą, która sprawdzała Twoją kartę. W razie poważniejszych zmian należy zakupić ze sklepiku mistrza gry kartę zmiany, która je umożliwi.
6. Jestem metamorfomagiem, czy mogę zarezerwować trzy wizerunki?
Nie zabierajmy innym zabawy, być może wybrana przez Ciebie twarz jest upatrzona przez inną osobę na jej prawdziwą postać. W internecie można znaleźć mnóstwo przepięknych zdjęć bezimiennych osób. Jeden wizerunek jednej osobie starczy w zupełności. Animagowie nie zajmują wizerunków słynnych w internecie kotów.
7. Mam bardzo młodą postać, która ma wysokie statystyki magii leczniczej, czarnej magii, zna legilimencję, animagię i oklumencję, gdzie mogła się tego nauczyć, skoro wcześniej była w Hogwarcie?
Dobrze jest zadać sobie to pytanie trzy razy przed wrzuceniem karty, odpowiedź na nie jest bardzo trudna i nasuwa propozycję postarzenia postaci o przynajmniej kilka dekad.
8. Chcę stworzyć postać z egzotycznego kraju - jak się za to zabrać?
Jeśli nie czujesz się dobrze w tym okresie historycznym i nie masz większego pomysłu na jej pochodzenie - po prostu odradzamy. Będziemy oczekiwać od Ciebie zrozumienia tematu.
9. Wylosowałem chorobę, ale żadna mi nie odpowiada. Czy mogę stworzyć własną?
Tak, ale najpierw należy wysłać jej kompletny opis administracji - w przypadku jej zaakceptowania stanie się ogólnodostępna dla graczy.
10. Czy mogę zajmować się kilkoma zawodami, jeśli uważam, że mam na to czas? Czy mogę posiadać własne przedsiębiorstwo, hodowlę? Czy mogę jako nauczyciel nauczać kilku przedmiotów jednocześnie?
Doba ma tylko 24 godziny, nikt nie jest w stanie wykonywać dobrze mnóstwa zadań jednocześnie. Tworząca się postać może wybrać jeden zawód (sama decyduje, czy są to usługi, przedsiębiorstwo, prace dorywcze, czy hodowla). Możliwe jest dopiero fabularne wzbogacenie się i rozwinięcie działalności. Więcej na ten temat w tym wątku.
11. Czy mogę stworzyć postać będącą właścicielem lokalu znajdującego się na forum?
Jeśli lokal nie znajduje się w posiadaniu żadnej innej postaci aktualnie znajdującej się na forum, nic nie stoi na przeszkodzie.
12. Kiedy nastąpi zmiana miesiąca fabularnego?
Szczęśliwi czasu nie liczą. Miesiąc fabularny zwykle zmieniany jest wtedy, kiedy wyczerpana zostanie fabuła przewidziana na dany okres. Zależy to od sprawności przeprowadzenia poszczególnych wydarzeń, szybkości odpisów nie tylko MG, ale i graczy, których MG ma pod opieką. Kiedy wydarzenia się zakończą - miesiąc zostanie zmieniony. Nikt nie jest w stanie nigdy podać konkretnej daty. Po zmianie miesiąca gracze zawsze dostają około dziesięciu dni na zakończenie swoich spraw z poprzedniego miesiąca (przypominamy, że wsiąkiewki za miniony miesiąc można rozliczać w trakcie trwania kolejnego - jest więc bardzo dużo czasu na dokończenie porozpoczynanych wątków).
13. Czy mogę się ożenić z arystokratką z wrogiego rodu? Czy jako czarnoksiężnik mogę poślubić aurorkę? Czy jako Zakonniczka mogę wyjść za mąż za Śmierciożercę?
Możesz zrobić, co tylko chcesz: po prostu pamiętaj o konsekwencjach. Sprzeniewierzanie się zasadom Zakonu kończy się wydaleniem z niego, a kobieta z wrogiego rodu nie będzie w rodzie męża witana z entuzjazmem, ale przy odrobinie cierpliwości może też stosunki pomiędzy rodzinami zmienić.
14. Czy jeżeli mam czystą nieszlachetną krew, mogę bez przeszkód poślubić arystokratę?
Zależy od rodziny, im bardziej konserwatywna, tym mniej jest to prawdopodobne i tym mniej mile widziane przez jej pozostałych członków. Pamiętaj, że taka postać nie urodziła się jako lady - ślub będzie jej awansem społecznym. Nigdy nikt nie będzie jej traktować tak, jak kobiet ze szlachetnych rodów i przez przedstawicieli arystokracji zawsze będzie postrzegana jako mniej wartościowa.
15. Czy jeżeli dopadł mnie mistrz gry, a miałem inne plany na fabułę, mogę je realizować niezależnie?
Morsmordre nie jest forum typu second-life, należy liczyć się z tym, że mistrz gry zawsze może w wątek zainterweniować. Wówczas konieczne jest stosowanie się do zaleceń mistrza gry i ustawienie chronologii wątków w taki sposób, aby ten prowadzony z MG znajdował się czasowo najpóźniej (istnieje zakaz prowadzenia wątków dziejących się po wątku, w którym istnieje zagrożenie życia lub zdrowia postaci).
16. Czy mogę uśmiercić członka rodziny?
Jeśli jest to postać nieaktywna, NPC lub gracz, który ma podobne zdanie na ten temat, zostało to skonsultowane z moderatorem rodu lub zostanie uśmiercona zgodnie z mechaniką forum - tak.
17. Ile generalnie czarodzieje wiedzą o mugolach?
Czarodzieje z reguły nic nie wiedzą o mugolach, dotyczy to zarówno alchemików, uzdrowicieli, nauczycieli, jak i pracowników Ministerstwa Magii pomijając urzędników specjalnie do tego przygotowanych. Wiedza o mugolach generalnie postrzegana jest jako obciachowa.
18. Czy są organizowane lekcje dla dzieci?
Nie, fabuła forum oscyluje wokół dorosłych czarodziei i nie prowadzimy fabuły dla Hogwartu.
19. Moja postać stała się nieaktywna. Odzyskała kolor, ale dostała rangę neutralną, podczas gdy poprzednio należała do Zakonu Feniksa lub Rycerzy Walpurgii. Jak mogę powrócić do łask organizacji?
Po przywróceniu koloru postać powraca do rangi sojuszniczej i musi starać się o właściwą rangę organizacji od nowa.
20. Czy jeżeli chcę napisać w poście, że skrzat sprząta mój dom, mogę to zrobić bez jego zakupu?
Tak, skrzat w tle, jako pomoc domowa może pomagać czarodziejom w pracach domowych - ich zakup umożliwia wykorzystywanie skrzata w bardziej skomplikowanych zadaniach i mających większy wpływ na fabułę. Pamiętamy jednak, że skrzaty usługiwały wyłącznie rodzinom o dawnym czarodziejskim rodowodzie.
21. Dostałem list od MG, który nie ma daty. Co robić? Ta data może mieć wpływ na moją rozgrywkę.
Jeżeli mistrz gry nie narzucił daty, oznacza to, że możesz wybrać ją samodzielnie i dowolnie, ale w obrębie miesiąca, w trakcie którego został wysłany.
22. Czy opisy w mieszkaniach są obowiązkowe?
Tak. Morsmordre to forum literackie, zabawa na nim polega na tworzeniu opisów. Zachęcamy do wyczerpywania tematu również w tym względzie oraz pilnowania siebie nawzajem, żeby te opisy były.
23. Czy postać może przybrać na wadze w trakcie gry?
Oczywiście, że tak - musi to jednak zostać przedstawione w sposób fabularny i odpowiednio odegrane.
24. Jak wygląda kwestia zamieszkania arystokratów? Czy wszyscy członkowie danego rodu mieszkają w jednym miejscu?
Zasadniczo tak, wyjątki od tej reguły są postrzegane jako ekscentryczne i wymagają konkretnego uzasadnienia.
25. Dlaczego MG nie odpisał na wydarzeniu, skoro minął już termin?
Prawdopodobnie nie wiemy. Pewnie coś mu wypadło. Zwykle mamy wydarzenia pod kontrolą, ale rzadko jesteśmy w stanie zmusić mistrza gry do szybszych odpisów. Póki nie pojawi się osoba, która mogłaby przejąć przedłużające się wydarzenie, nie jesteśmy w stanie nic zrobić. Czasem na taką osobę trzeba poczekać dłużej, bo są to sytuacje nagłe, na które rzadko jesteśmy przygotowane.
26. Do kogo mogę się zwrócić, jeżeli chcę umówić moją postać na spotkanie z Czarnym Panem lub inną ważną postacią NPC?
Do nikogo, należy poczekać na fabularną okazję. Jeżeli sprawa jest jednak bardzo ważna, zawsze można wysłać list do danej postaci NPC.
27. Czy mogę zmienić zawód mojej postaci?
Oczywiście, że tak - należy jednak wybrać kolejny zgodnie z posiadanym rozkładem biegłości oraz rozegrać to fabularnie.
28. Czy postać półkrwi może zostać Rycerzem Walpurgii?
Jak najbardziej - należy pamiętać, że wbrew proporcjom panującym na forum czarodzieje półkrwi stanowią większość magicznej społeczności i tylko część z nich ma rodziców mugoli. Są grupą zróżnicowaną - wszystko zależy od konkretnego pochodzenia.

Kwestie techniczne - kody i mechanika

1. Chcę usunąć dopisek "budowa" z tytułu gotowej karty, ale nie potrafię tego zrobić.
W tym celu należy wejść w pełną edycję wiadomości (opcja "przejdź do pełnego edytora" znajdująca się pomiędzy buttonami zapisz i anuluj).
2. Czy jeżeli umówiłem się z innym graczem, że nie będziemy rzucać kością, możemy rozegrać nasz wątek bez korzystania z mechaniki?
Generalnie tak, z zachowaniem oczywistych ram (postać, która nie zna czarnej magii, wciąż nie może z niej korzystać; postać, która ma mniej niż 5 punktów w danej dziedzinie, wciąż jest ograniczona). Warunkiem takiej rozgrywki jest zgoda wszystkich postaci, których wątek dotyczy (przykładowo, jeśli legilimenta ma wyciągnąć wspomnienie dotyczącej innej postaci, niż te, które znajdują się w wątku, powinien uzyskać również zgodę tej postaci, jeżeli nie chce rzucać kością). Jeśli przynajmniej jedna zaangażowana osoba nie zgadza się na pominięcie mechaniki, gracze mają obowiązek się do niej zastosować.
Osobą, która może wyrazić taki sprzeciw, jest również mistrz gry, który może wtrącić się do każdej rozgrywki w dowolnym momencie. Mistrz gry również decyduje o sposobie leczenia obrażeń, które zadał (czy leczenie takie musi przybiegać z udziałem kości, czy też nie). Co do zasady mistrz gry będzie wymagał stosowania się do mechaniki.
3. Chcę zorganizować wydarzenie prywatne, czy mogę to zrobić na przypale?
Nie. Jeśli chcesz zorganizować wydarzenie prywatne, powinieneś przesłać administracji dokładne plany, które uwzględnią mechaniczne rozwiązania obecne na forum oraz kompletny scenariusz na fabułę. Szczegóły uzgadniamy indywidualnie.
4. Czy mogę pisać, że przeglądam księgę o runach lub stoczyć pojedynek na szable, jeśli nie kupiłem tych przedmiotów w sklepiku MG?
Tak, zwłaszcza w przypadku przedmiotów pospolitych. Te w sklepiku dają po prostu bonusy do rzutów, które wymagają zakupu.
5. Jeśli wątek w temacie jest przez dwójkę graczy niedokończony, urwany, po jakim czasie można w danym temacie rozpocząć nowy?
Co do zasady po dwóch tygodniach, jednakże zachęcamy zainteresować się, czy postaci piszące w wątku pojawiają się na forum, a najlepiej - po prostu zapytać ich, czy będą wątek kontynuować. Jeśli tak - niezbyt grzecznie jest się wtrącać. W każdej chwili można poprosić o założenie nowej lokacji w tym wątku, jeżeli tylko zachodzi taka potrzeba.
6. Czy w offtopie można rzucać kością?
Tak, ale tylko w temacie do tego przeznaczonym i tylko kośćmi numerycznymi (k100, k10, k6, k3, nigdy Nokturn i podobne).
7. Czy umiejętność lub zaklęcie może działać na więcej niż jedną osobę?
Zaklęcia tak, ale tylko wtedy, kiedy jest to podkreślone w opisie (są to zaklęcia obszarowe). Podobne umiejętności nie istnieją.
8. Czy mogę stworzyć przedmiot, który da mojej postaci rzeczywiste mechaniczne bonusy i którego nie ma w sklepiku MG?
Tak, w tym celu należy zainteresować się mechaniką czarodziejskiego rzemiosła.
9. Czy mogę pominąć w karcie istotne imiona, nazwiska, żeby dać większe pole do popisu osobie, która zrobi daną postać?
Tak, lecz nakreślony musi pozostać koncept postaci, zwłaszcza jeśli w grę wchodzi krew szlachetna ze względu na specyfikę rodów (czy to mezalians, czy nie, czy rody są zwaśnione, czy nie).
10. Czy postaci niemagiczne (mugol, charłak) mogą tworzyć eliksiry?
Nie, do tworzenia eliksirów potrzebna jest różdżka, a do posiadania różdżki - zdolności magiczne.
11. Czy postać dziecka zajmuje limity?
Postać dziecka zajmuje limit genetyki, jeśli taką posiada, ale nie zajmuje limitu krwi szlachetnej lub czystej, jeżeli w momencie tworzenia ma nieukończone 15 lat.
12. Czy istnieje sposób, żeby rozliczyć we wsiąkiewce wątek, w którym mój partner do gry uciekł w trakcie?
Tak, wątek można dokończyć przy pomocy konta Ain Eingarp.
13. Moja sytuacja jest wyjątkowa i przez koncept postaci mam za mało punktów biegłości - czy muszę wykupywać również te, które są oczywiste dla mojej postaci (np. trzy języki ojczyste)?
Tak, powinieneś skupić się na zakupie biegłości, które są dla Twojej postaci wiodące. Biegłości są odzwierciedleniem fabularnego opisu postaci i muszą się z nim pokrywać. Oczywiście rozumiemy wszystkie sytuacje szczególne, ale niestety jeśli każdy będzie miał sytuację szczególną, to szybko okaże się, że zasad nikt nie musi przestrzegać.
14. Czy jeżeli nie mam wykupionej biegłości, oznacza to, że jestem idiotą?
Brak biegłości oznacza określoną karę do rzutu. Przy biegłościach podstawowych jest to kara -40. Oznacza to, że czynności o stopniu trudności nie wyższym, niż 60, wciąż znajdują się w zasięgu Twojej postaci (choć uzyskanie wartości bliskich górnej granicy będzie trudne). Przełożenie tego na język fabuły oznacza, że Twoja postać może mieć pojęcie o prostych czynnościach z zakresu danej dziedziny i znać jej najoczywistsze podstawy. Przykładowo, postać nie musi mieć biegłości gotowania, żeby zrobić dla siebie kanapkę, zagotować herbatę lub przygotować prosty, choć mało smaczny obiad.
15. Czy jeśli mam 70 punktów biegłości do rozdysponowania i rozpiszę je teraz, a nie zużyję ich wszystkich, to pozostałe punkty przepadają, czy w przypadku zdobycia lub zakupienia kolejnych będę mógł doliczyć te niewykorzystane wcześniej? Czy muszę wykorzystać wszystkie punkty statystyk od razu?
Niewykorzystane punkty biegłości zostają na koncie jako reszta i można je zużyć w dowolnym momencie, również łącząc ze zdobytymi później. Punkty statystyk można pozostawić w puli reszty i dodać je do statystyk po uzyskaniu fabularnego uzasadnienia.
16. Moja postać była prefektem lub graczem Quidditcha, ale nie została oznaczona w spisie absolwentów. Dlaczego?
Ponieważ musisz zgłosić ten fakt samodzielnie w odpowiednim wątku.
17. Jak działają przedmioty dające bonus do biegłości?
Bonus dolicza się do rzutu kością. Przykładowo, jeśli postać posiada pantofle do tańca, które dają +5 oraz biegłość na poziomie I, która nie daje żadnego bonusu, ogólny bonus do rzutu kością wynosi +10. Aby przedmiot dawał bonus, postać musi mieć możliwość z niego skorzystania (dotyczy to również ksiąg, postać korzysta z księgi, kiedy ją czyta). Nie zawsze wystarczy więc jedynie mieć przedmiot przy sobie, musi również zaistnieć możliwość skorzystania z przedmiotu - kiedy na postać pędzi rozpędzony buchorożec, postać nie ma czasu, by otworzyć księgę o magicznych zwierzętach i sprawdzić w niej, czym jest to stworzenie.
18. Czy mogę zmienić wizerunek?
Tak, ale tylko raz. Fakt ten należy zgłosić w odpowiednim wątku. Powiększenie tego limitu można zakupić w sklepiku mistrza gry.
19. Czy mogę zmienić patronusa?
Tak, jeżeli istnieje fabularne uzasadnienie. W tej sprawie należy zwrócić się do osoby, która sprawdzała daną kartę.
20. Mam plusiki w doświadczeniu przy poście ze zgłoszonymi punktami i mam punkty dodane w historii doświadczenia, ale nie mam ich naliczonych w profilu.
Wpisaniem notatki do karty postaci oraz przydzieleniem punktów w profil zajmują się często dwie różne osoby, więc zwykle pomiędzy jednym a drugim zdarzeniem następuje przerwa czasowa. Jeżeli minie dłuższy czas, a punkty nie dotrą, należy zgłosić ten fakt.
21. Co się stanie z moimi punktami doświadczenia, kiedy moja postać umrze?
Przepadną. Punkty doświadczenia odzwierciedlają udział postaci w fabule, ich transfer jest niemożliwy. Wyjątkiem jest sytuacja, w której postać po śmierci przeobraża się w ducha - wówczas może się rozwijać dalej.
22. Czy mogę przekazać komuś moje punkty doświadczenia?
Nie. PD odzwierciedlają udział postaci w fabule, ich transfer jest niemożliwy.
23. Czy mogę zapisać na wydarzenie postać nieaktywną, którą mam zamiar uaktywnić?
Nie. Należy uaktywnić ją wcześniej.
24. Czy mogę zapisać na wydarzenie postać drugoplanową?
Nie, chyba, że wydarzenie jest dla takich dedykowane lub MG sam wciągnie postać w dane wydarzenie. Zawsze można też spróbować skontaktować się z mistrzem gry drogą prywatną i zapytać o taką możliwość - mistrz gry może się na to zgodzić.
25. Czy istnieje możliwość zmiany początkowego rozłożenia statystyk?
Tak, taką możliwość należy wykupić w sklepiku MG.
26. Czy mogę zgłosić jeden wątek do rozliczenia kilka razy? Na przykład, podpiąć wykonywanie badań lub zleceń ministerialnych pod wątki z wykonywaniem swojego zawodu?
Tak, wątki, w których postać przeprowadza projekty mogą być rozliczane jako wykonywanie zawodu, o ile pokrywają się ze sobą obowiązkami lub umiejętnościami.
27. Czy wątki z mistrzem gry mogę rozliczyć we wsiąkiewce?
Tak. Co więcej, w tych wątkach nie obowiązuje obostrzenie pisania przynajmniej 300 słów w każdym poście.
28. Czy jeśli potrzebuję biegłości, której nie ma w spisie biegłości, mogę ją sobie wymyślić?
Tak, ale będą to biegłości w obrębie sztuki, rzemiosła oraz aktywności.
29. Chciałbym zorganizować wydarzenie prywatne, ale kolejka ślubów nigdy się nie skończy. Czy można coś z tym zrobić?
Wydarzenie prywatne obejmujące śluby postaci mają oddzielną kolejkę niż pozostałe masowe wydarzenia organizowane przez graczy.
30. Czy mogę przekazać prezent innej postaci?
Tak. Przekazać ekwipunek można pod warunkiem napisania co najmniej jednego posta z taką czynnością. Komponenty magiczne przekazywać można również listownie.
31. Co musze zrobić, żeby rozwinąć biegłość lub nauczyć się nowej biegłości? Jak przebiega rozwój statystyk? Dlaczego mistrz gry nie chce zaakceptować mojego rozwoju, chociaż wrzucam go codziennie?
Nie wystarczy zgłosić się wraz z punktami doświadczenia po rozwój statystyk lub biegłości. Należy również przekonać mistrza gry, że ten rozwój faktycznie w postaci zaszedł. Linkować można zdarzenia w zupełnie dowolnej formie (wątki, opowiadania), w których postać w dowolny sposób porusza temat nauki lub rozwoju. Ich waga oceniana jest w zależności od docelowego poziomu - im więcej punktów masz w danej statystyce lub biegłości, tym trudniejszych zadań musisz się podejmować, by nauczyć się więcej. Na wyższe poziomy nie wystarczą pojedyncze zdarzenia ani odegranie nauki, istotne jest zarówno uzasadnienie zawarte w całościowej narracji postaci, jak i kreacja postaci, a przy niektórych biegłościach brane są pod uwagę również jej inne aspekty mechaniczne (takim przykładem może być np. sprzężenie statystyk zwinności i sprawności z biegłościami kategorii aktywności - jedno powinno iść w parze z drugim). Należy też pamiętać, że nauka większości biegłości wymaga fabularnego czasu - droga od laika do mistrza jest bardzo długa i powinna zajmować lata. Należy też pamiętać o uwzględnieniu specyfik różnych biegłości (nauka jednych będzie bardziej powszechna od innych). Może się zdarzyć tak, że argumentacja nie zostanie przyjęta dlatego, że z postów fabularnych wynika co innego, niż zostaje podniesione przez gracza w tej argumentacji.
Generalnie zadaniem wnioskującego jest przekonanie mistrza gry, że rozwój postaci został odzwierciedlony pełnią jej kreacji, że koncepcja jest jasna i spójna, a poziom, o który wnioskuje postać, jest zgodny z jej zdolnościami, z jej kreacją i z tym, jak ta postać jest ogólnie prowadzona.
Oznacza to, że mistrz gry przy ocenie może wziąć pod uwagę również inne wątki, niż tylko te, które są przez postać zgłaszane. Wątki takie mogą świadczyć zarówno na korzyść, jak i na niekorzyść postaci.

Dział egzystencjalny

1. Czy da się wyłączyć czat?
Możesz poprosić o zbanowanie swoich kont z samego czatu, nie podając przyczyny swojej decyzji. W inny sposób nie da się wyłączyć czatu.
2. Nie zgadzam się z decyzją osób zajmujących się forum. Co mogę zrobić?
W takiej sytuacji najlepiej jest wyjaśnić sprawę z - jeżeli kontakt bezpośredni z osobą uważasz za niesatysfakcjonujący - wyższą instancją, zachowując przy tym spokój i kulturę słowa. Wątek z wyszczególnieniem administracji znajdujący się pod tym linkiem jest pod względem personalnym zawsze aktualny. Na forum nie ma żadnych ukrytych administratorów.
3. Czuję się pokrzywdzony i uważam, że mistrzowie gry się na mnie uwzięli. Co mogę zrobić?
Zwrócić się bezpośrednio do źródła problemu, a jeśli to nie zadziała - do administracji. Wychodzimy z założenia, że problemy pojawiają się po to, żeby je rozwiązywać, a bez rozmowy rozwiązanie jest zwykle niemożliwe. Jesteśmy otwarci na krytykę, o ile jest konstruktywna i wyrażona w sposób kulturalny, jak i na dyskusję, tak na temat forum, jak i przyjętych na nim rozwiązań. Ważne, żebyśmy się w trakcie takich rozmów nawzajem szanowali. Jeśli czujesz się w jakikolwiek sposób pokrzywdzony, być może wynikło to z naszego niedopatrzenia, a może któraś nasza decyzja nie spotkała się z pełnym zrozumieniem. Warto rozmawiać. Pamiętaj o argumentach - bez nich nie jesteśmy w stanie nawet próbować zrozumieć Twojego stanowiska.
4. Słyszałem plotkę, że...
Plotka jest naturalnym tworem ludzkiej społeczności, pojawia się wszędzie tam, gdzie ludzie. Ważne, żeby patrzeć na nią z przymrużeniem oka - zwykle jest wyolbrzymiona lub ma w sobie tylko kroplę źle zrozumianej prawdy. Plotkę warto albo dementować albo wcale nie brać jej na poważnie, jeśli nie wychodzi z żadnego oficjalnego źródła ("Zosia powiedziała, ze Basia rozmawiała z adminami i oni powiedzieli, że" to nie jest oficjalne źródło, nawet jeśli wszyscy bardzo ufamy Basi). Z oficjalnymi informacjami zawsze można zapoznać się za pośrednictwem tematu z ogłoszeniami.
5. Uważam, że forum działa beznadziejnie. Co powinienem zrobić?
Pomóż nam to naprawić. Zasady naboru do ekipy morsmordre znajdują się w tym wątku. Zapraszamy do kontaktu również osoby, które chciałyby pomóc z uzupełnianiem spisów oraz dokonywania innych aktualizacji na forum. Zgłoszenia tego typu przyjmuje i rozpatruje administracja forum.
Mistrz gry
Mistrz gry
Zawód : -
Wiek : -
Czystość krwi : n/d
Stan cywilny : n/d
Do you wanna live forever?
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
FAQ III - Page 42 Tumblr_mduhgdOokb1r1qjlao4_500
Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 http://morsmordre.forumpolish.com/ https://www.morsmordre.net/t2762-skrytki-bankowe-czym-sa#44729 http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki

Re: FAQ III [odnośnik]06.07.23 10:08
Hej, uciekł mi gracz z eventu z kometą, a chciałabym to jednak rozegrać :D. Czy mogę poszukać zastępstwa? Czy będzie to wpływać na opis tego, jak będzie wyglądać scena na start (pytam, ponieważ opisy były dość spersonalizowane).


HOW MUCH CAN YOU TAKE BEFORE YOU SNAP?
Rigel Black
Rigel Black
Zawód : Stażysta w Departamencie Tajemnic, naukowiec
Wiek : 24
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Kawaler
Wszystko to co mam, to ta nadzieja, że życie mnie poskleja
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Wilkołak

Nieaktywni
Nieaktywni
https://www.morsmordre.net/t8887-rigel-black https://www.morsmordre.net/t9011-apt#270971 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 https://www.morsmordre.net/f184-grimmauld-place-12 https://www.morsmordre.net/t9012-skrytka-bankowa-nr-2091#270977 https://www.morsmordre.net/t9026-rigel-a-black#271647
Re: FAQ III [odnośnik]06.07.23 11:50
Można ❤ nowa osoba musi juz sobie sama dopasowac sytuacje, może korzystać z przeznaczonej dla zniknietej osoby.



the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n

Tristan Rosier
Tristan Rosier
Zawód : Arystokrata, smokolog
Wiek : 32
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
the death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world
OPCM : 38 +2
UROKI : 30
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 60 +5
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15 +6
Genetyka : Czarodziej
FAQ III - Page 42 0a7fa580d649138e3b463d11570b940cc13967a2
Śmierciożercy
Śmierciożercy
https://www.morsmordre.net/t633-tristan-rosier#1815 https://www.morsmordre.net/t639-vespasien https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 https://www.morsmordre.net/f97-dover-upper-rd-13 https://www.morsmordre.net/t2784-skrytka-bankowa-nr-96 https://www.morsmordre.net/t977p15-tristan-rosier
Re: FAQ III [odnośnik]07.07.23 17:08
Chciałam zapytać o doprecyzowanie działania zaklęć na trupach ludzkich? Czy ciało jest uznawane jako "przedmiot" w kontekście np. zaklęć transmutacyjnych, czy może wciąż da się na nie rzucić np. Lapifors i zmienić je w ciało martwego królika? Albo transmutować pewne mankamenty wyglądu i modyfikować je tymi samymi zaklęciami, które stosuje się na ludziach żywych?

Wszystko się sprowadza do tego, czy zaklęcie rzucane na zwłoki będą działały tak samo jak działałyby na człowieka żywego - z tym, że, rzecz jasna, zwłoki się nie obronią ani nie będzie się im dało, nie wiem, zajrzeć do głowy. Chodzi mi o zaklęcia działające fizycznie, nie mentalnie.

Wiem, że są zaklęcia działające specyficznie tylko na zwłoki, ale jest ich mało, i jedno drugiego nie wyklucza.


you cannot burn away what has always been
aflame
Elvira Multon
Elvira Multon
Zawód : Uzdrowicielka, koronerka, fascynatka anatomii
Wiek : 29 lat
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Panna
Once you cross the line,
will you be satisfied?
OPCM : 9 +1
UROKI : 0
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 28 +2
TRANSMUTACJA : 15 +6
CZARNA MAGIA : 17
ZWINNOŚĆ : 5
SPRAWNOŚĆ : 6
Genetyka : Czarownica
unsteady
Rycerze Walpurgii
Rycerze Walpurgii
https://www.morsmordre.net/t6546-elvira-multon https://www.morsmordre.net/t6581-kim https://www.morsmordre.net/t12162-elvira-multon#374517 https://www.morsmordre.net/f416-worcestershire-evesham-dom-nad-rzeka-avon https://www.morsmordre.net/t6632-skrytka-bankowa-nr-1656 https://www.morsmordre.net/t6583-elvira-multon
Re: FAQ III [odnośnik]10.07.23 4:42
Czy mogę pokolorować multi, czy muszę pierw spełnić warunek 50 postów, jakby było tworzoną nową postacią? chodzi o Borgina


FAQ III - Page 42 EbVqBwL
Thomas Doe
Thomas Doe
Zawód : Złodziej, grajek
Wiek : 21
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Kawaler
Things didn't go exactly as planned
but I'm not dead so it's a win
OPCM : 5
UROKI : 0
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 12 +5
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 20
SPRAWNOŚĆ : 10
Genetyka : Czarodziej
FAQ III - Page 42 AGJxEk6
Nieaktywni
Nieaktywni
https://www.morsmordre.net/t9764-thomas-doe?nid=5#297075 https://www.morsmordre.net/t9998-buleczka?highlight=Bu%C5%82eczka https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 https://www.morsmordre.net/f358-doki-pont-street-13-7 https://www.morsmordre.net/t9797-skrytka-bankowa-nr-2234 https://www.morsmordre.net/t9798-thomas-doe#297380
Re: FAQ III [odnośnik]10.07.23 9:43
Elviro, na zwłoki na pewno zadziała magią dzialajaca na zwłoki. O działaniu innych zaklec wiadomo niewiele bo z oczywistych powodów większość czarodziejów nie bezcześci zwłoki w ten sposób. Ciału bez życia bliżej jest do przedmiotu, ale magia bywa nieprzewidywalna.

Thomas, możesz ❤



the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n

Tristan Rosier
Tristan Rosier
Zawód : Arystokrata, smokolog
Wiek : 32
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
the death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world
OPCM : 38 +2
UROKI : 30
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 60 +5
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15 +6
Genetyka : Czarodziej
FAQ III - Page 42 0a7fa580d649138e3b463d11570b940cc13967a2
Śmierciożercy
Śmierciożercy
https://www.morsmordre.net/t633-tristan-rosier#1815 https://www.morsmordre.net/t639-vespasien https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 https://www.morsmordre.net/f97-dover-upper-rd-13 https://www.morsmordre.net/t2784-skrytka-bankowa-nr-96 https://www.morsmordre.net/t977p15-tristan-rosier
Re: FAQ III [odnośnik]15.07.23 22:39
hej, mam kilka pytań odnośnie mechaniki kradzieży zaopatrzenia:

1. mechanika kradzieży z lokalu sugeruje, że nie wykonujemy rzutu kością k100, tylko wychodzimy z założenia, że dostępne będą produkty zgodne z opisem lokacji. w takim wypadku czy restauracja z prestiżem na poziomie czterech gwiazdek potencjalnie powinna mieć w zanadrzu prawie wszystko? opis nie dookreśla profilu restauracji ani nie wskazuje bezpośrednio rodzaju kuchni etc., wobec czego czy słusznym byłoby założenie, że znajdziemy w niej możliwie większość produktów ze wszystkich kategorii?

2. mechanika kradzieży z lokalu nie dookreśla również liczby produktów, które można ukraść za jednym zamachem. z mieszkania zabrać można naraz 3 pozycje, tutaj nie mamy jednak wymienionego limitu. czy można uznać, że zaplanowana kradzież z lokalu obejmować będzie np. do 5 produktów?

3. rzut kością k6 określa kategorię produktu skradzionego z lokalu. czy na każdy produkt można rzucać osobno? tj. w przypadku kradzieży 3 rzeczy, rzucam 3 x k6, coby określić kategorię każdego z osobna? czy w zależności od wyniku jednego rzutu kradnę jedynie produkty należące do kategorii zgodnej z rezultatem?

z góry dziękuję za odpowiedź (i przepraszam za - pewnie oczywiste - pytania) serce
Michael Scaletta
Michael Scaletta
Zawód : kradnie, co popadnie
Wiek : 25
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Kawaler
i'm a lesser man, a lesser man
a lesser man than you think i am
OPCM : 4 +2
UROKI : 7 +3
ALCHEMIA : 2
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 2
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 6 +3
SPRAWNOŚĆ : 8
Genetyka : Czarodziej
 dazed and kinda lonely
Neutralni
Neutralni
https://www.morsmordre.net/t7515-michael-anthony-scaletta#207763 https://www.morsmordre.net/t7521-volare#208020 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 https://www.morsmordre.net/f293-crimson-street-11-2 https://www.morsmordre.net/t7660-skrytka-bankowa-nr-1828#211185 https://www.morsmordre.net/t7522-m-a-scaletta#208023
Re: FAQ III [odnośnik]15.07.23 23:30
1. Jest to bezpieczne założenie <3
2. Postać może ukraść z lokalu więcej rzeczy (z uwzględnieniem fabularnego sensu - kiedy postać kradnie całego jelenia, wieprza albo indyka, nie będzie miała fizycznych możliwości unieść więcej przedmiotów w rękach, a kiedy kradnie dużą butelkę, może mieć problem z ukryciem dwóch) jednak na każdą rzecz wykonuje kolejny rzut kością. 5 produktów może być trudno wynieść, jeśli będą to produkty duże i ciężkie, a postać nie wymyśli, w jaki sposób je wynieść.
3. Rozumiem, że to pytanie dotyczy kradzieży z mieszkania, nie lokalu? W lokalu nie rzucamy na kategorię, rzucamy na konkretny przedmiot, którego postać szuka, deklarując przed rzutem, co jest poszukiwane (i można to zrobić wielokrotnie). Przedmiot losowany jest w mieszkaniach. Zgodnie z opisem kość odpowiada za jeden produkt, zatem można wykonać 3 rzuty <3



the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n

Tristan Rosier
Tristan Rosier
Zawód : Arystokrata, smokolog
Wiek : 32
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
the death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world
OPCM : 38 +2
UROKI : 30
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 60 +5
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15 +6
Genetyka : Czarodziej
FAQ III - Page 42 0a7fa580d649138e3b463d11570b940cc13967a2
Śmierciożercy
Śmierciożercy
https://www.morsmordre.net/t633-tristan-rosier#1815 https://www.morsmordre.net/t639-vespasien https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 https://www.morsmordre.net/f97-dover-upper-rd-13 https://www.morsmordre.net/t2784-skrytka-bankowa-nr-96 https://www.morsmordre.net/t977p15-tristan-rosier
Re: FAQ III [odnośnik]07.08.23 18:18
cześć, w trakcie pisania karty wpadły mi trzy zagwozdki FAQ III - Page 42 2573766412

1. w przypadku wyboru rumienia niewieściego i możliwości maskowania czerwonych placków makijażem potrzebna jest do tego oficjalnie wpisana w kp biegłość? nie mówię o takim teatralnym makijażu, tylko bardzo podstawowym, naturalnym;
2. jeśli chciałabym ozdabiać swoje ubrania (np. malowanie ich) to powinnam pójść bardziej w krawiectwo, czy projektowanie? czy może jedno i drugie? to tylko zamysł (sprawdzanie możliwości przenoszenia malarstwa na tkaniny) i nie wiem czy ostatecznie go wpiszę w kartę;
3. jeśli jestem malarką a ród to głównie kuratorami sztuki, to mogłabym założyć w karcie i fabule, że swoje prace prezentuje w galerii sztuki? na przykład tej (bo innej chyba nie ma)?

z góry dziękuję!
Babette Fawley
Babette Fawley
Zawód : malarka, aspirująca kuratorka sztuki
Wiek : 21 lat
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Panna
gdy wszystko nic warte,
evviva l'arte
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarownica

Nieaktywni
Nieaktywni
https://www.morsmordre.net/t11845-babette-fawley#365847 https://www.morsmordre.net/t11853-osha#366244 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 https://www.morsmordre.net/f117-cumberland-ambleside-dwor-fawleyow https://www.morsmordre.net/t11867-skrytka-bankowa-nr-2574#366573 https://www.morsmordre.net/t11852-babette-fawley#366243
Re: FAQ III [odnośnik]08.08.23 9:29
1. Do prostego używania pudru nie jest potrzebna biegłość
2. Aby malować konieczna jest biegłość malarstwa, podłoże nie ma znaczenia; krawiectwo odpowiada za wiedzę o materiałach i umiejętnościach łączenia ich według projektu lub wykroju (biegłość bardziej rzemieślnicza); projektowanie odpowiada za zdolność kreatywną do wyobrażenia sobie kreacji i technicznego przełożenia tego wyobrażenia na projekt
3. Tak, ale musisz pamiętać, że obrazy te nie są na sprzedaż (w oczach społeczeństwo zarabianie pieniędzy przez arystokratkę obniża jej status społeczny), możesz obdarowywać nimi publiczne miejsca



the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n

Tristan Rosier
Tristan Rosier
Zawód : Arystokrata, smokolog
Wiek : 32
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
the death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world
OPCM : 38 +2
UROKI : 30
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 60 +5
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15 +6
Genetyka : Czarodziej
FAQ III - Page 42 0a7fa580d649138e3b463d11570b940cc13967a2
Śmierciożercy
Śmierciożercy
https://www.morsmordre.net/t633-tristan-rosier#1815 https://www.morsmordre.net/t639-vespasien https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 https://www.morsmordre.net/f97-dover-upper-rd-13 https://www.morsmordre.net/t2784-skrytka-bankowa-nr-96 https://www.morsmordre.net/t977p15-tristan-rosier
Re: FAQ III [odnośnik]23.08.23 14:02
Cześć! serce
Przez wzgląd na kreację postaci zastanawia mnie podejście do tematu znajomości kultur - póki co staram się grać bezpiecznie i rozwijać różne biegłości, ale nie wiem, czy to słuszne podejście.
Otóż! Zainteresowanie się kulturą innych krajów, obrzędami, sztuką, religią, językiem etc. powinno być podciągnięte pod każdą biegłość z osobna (tzn. wiedza o sztuce by powiedzieć o malarzach z danego kraju; wiedza o muzyce analogicznie, ale z muzykami, historia magii by wiedzieć coś o tradycjach) czy raczej, jeśli moja postać nie ma wiedzy praktycznej, raczej czysto teoretyczną, to powinno to podlegać chociażby tylko pod historię magii?
Z drugiej strony jest też geomancja, ta jednak z opisu brzmi bardziej na bardzo praktyczną naukę.
Wiedza geomantyczna wyróżnia podróżników i postaci badające dawne miejsca kultu, pozwala na wykrywanie i wykorzystywanie niedostrzegalnych ziemskich energii (np. żyły magiczne), przewidywanie zjawisk meteorologicznych oraz magometeorologicznych.
Imogen nie zna się na tych kwestiach, może co najwyżej wiedzieć, gdzie dane państwo leży, może trochę o polityce uwarunkowanej historią, ale daleko jej do ''badania'' skoro nie podróżuje i nie interesuje jej brudzenie rąk. Opiera się więc na wiedzy teoretycznej, a co za tym idzie, póki co podkładałam to pod historię magii, ale nie jestem pewna, czy to dobre rozwiązanie.
Zakładam też, że zainteresowanie wkracza nie tylko na wiedzę o geografii danego kraju, ale także znajomość aktualnych kwestii politycznych (chociażby władzy) i elementów wierzeń czy języka, ale bez posługiwania się nim (ale jaki alfabet stosuje, w jakiej grupie języków się znajduje - do tego nie trzeba mówić w danym języku) - czy w takim razie powinnam sięgnąć po całkowicie nową biegłość pozostałą (kulturoznawstwo?), opierać się na historii magii czy rozwijać wszystkie biegłości oddzielnie, a tłumaczyć to głównie storytellingiem? :pwease:



ogień, morze i kobieta - trzy nieszczęścia.
Imogen Yaxley
Imogen Yaxley
Zawód : dama, poliglotka, tłumaczka języka rosyjskiego
Wiek : 21
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Zamężna
rozpalasz ogień, niech płonie
nie mógłby żaden z nich temu
zapobiec
OPCM : 2
UROKI : 2
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 2
TRANSMUTACJA : 9 +8
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 15
SPRAWNOŚĆ : 15
Genetyka : Półwila
FAQ III - Page 42 A428b07e606913df291129e6d572399a
Neutralni
Neutralni
https://www.morsmordre.net/t11409-imogen-travers https://www.morsmordre.net/t11423-rusalka https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 https://www.morsmordre.net/t11713p15-komnaty-imogen#375795 https://www.morsmordre.net/t11714-skrytka-bankowa-2490#362359 https://www.morsmordre.net/t11457-imogen-n-travers
Re: FAQ III [odnośnik]23.08.23 14:32
Imogen, trudno jest odpowiedzieć na Twoje pytanie zerojedynkowo. Nie jest to kwestia braku praktyki (brak praktyki w każdej dziedzinie może co najwyżej zablokować konkrrtny poziom rozwoju, nie biegłość jako taką całościowo) a rodzaju posiadanej wiedzy. Historia jest historią - tego, czego w szkole uczymy się na historii. Jest to w zakresie kulturoznastwa wiedza podstawa i najbardziej rozległa. Ale, oczywiście, powinna zostać dopelniona znajomością geografii (biegłoćś goemacji), językami (każdy język jest osobną biegłością), wiedzą o sztuce i potencjalnie innymi, w zależności od kultury (niekiedy mogą to być starożytne runy, zielarstwo, onms, i właściwie chyba każda inna biegłość - w zależności od kultury). O wiedzy i możliwościach postaci decyduje całokształt jej wykształcenia, tj całokształt posiadanych biegłości. Biegłość kulturoznastwa jest zbędna, ponieważ zawiera się we wszystkich już wymienionych. Nie do końca rozumiem, co masz na myśli, pytając, czy powinnaś tłumaczyć rozwoj biegłości storytellingiem. Każdy rozwój jest uzasadniany przede wszystkim w taki sposób - poprzez fabułę i rozwój postaci, wewnętrzny i zewnętrzny, w znacznie mniejszym stopniu przez rzuty kostkami, które w Twoim przypadku na wszystkie te biegłości sensu mieć nie będą.



the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n

Tristan Rosier
Tristan Rosier
Zawód : Arystokrata, smokolog
Wiek : 32
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
the death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world
OPCM : 38 +2
UROKI : 30
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 60 +5
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15 +6
Genetyka : Czarodziej
FAQ III - Page 42 0a7fa580d649138e3b463d11570b940cc13967a2
Śmierciożercy
Śmierciożercy
https://www.morsmordre.net/t633-tristan-rosier#1815 https://www.morsmordre.net/t639-vespasien https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 https://www.morsmordre.net/f97-dover-upper-rd-13 https://www.morsmordre.net/t2784-skrytka-bankowa-nr-96 https://www.morsmordre.net/t977p15-tristan-rosier
Re: FAQ III [odnośnik]31.08.23 14:08
Dzień dobry,

Jestem na etapie kreowania pasji mojej postaci i stąd pytanie: czy szydełkowanie wlicza się do krawiectwa, czy powinno być traktowane jako osobna biegłość? Wszak mowa o dodatkowo wydawanych punktach! Oraz czy opieka nad niemagicznymi stworzeniami (koniami) wchodzi w opiekę nad magicznymi stworzeniami?

Także - czy rozmyślając o hodowli na start powinnam już teraz skontaktować się z odpowiednią osobą, czy dopiero jak postawię KP do sprawdzenia i dostanę odpowiedź z uwagami niej dotyczącej?

Pozdrawiam serdecznie!
Gość
Anonymous
Gość
Re: FAQ III [odnośnik]31.08.23 15:01
Dzień dobry! Szydełkowanie jest częścią krawiectwa, ale jeśli chcesz, aby Twoja postać w tej konkretnej dziedzinie była dobra - możesz taką biegłość u siebie ująć (wiążą się z tym również zręczne ręce). Opieka nad niemagicznymi stworzeniami jest częścią opieki nad magicznymi stworzeniami (wymagany jest niższy poziom biegłości niż wobec zwierząt magicznych).

Hodowlę należy po prostu opisać w karcie postaci <3 Nie trzeba jej w żaden sposób zakupywać, gdy jest jedynym zajęciem postaci, nie pobocznym hobby.



the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n

Tristan Rosier
Tristan Rosier
Zawód : Arystokrata, smokolog
Wiek : 32
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
the death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world
OPCM : 38 +2
UROKI : 30
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 60 +5
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15 +6
Genetyka : Czarodziej
FAQ III - Page 42 0a7fa580d649138e3b463d11570b940cc13967a2
Śmierciożercy
Śmierciożercy
https://www.morsmordre.net/t633-tristan-rosier#1815 https://www.morsmordre.net/t639-vespasien https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 https://www.morsmordre.net/f97-dover-upper-rd-13 https://www.morsmordre.net/t2784-skrytka-bankowa-nr-96 https://www.morsmordre.net/t977p15-tristan-rosier
Re: FAQ III [odnośnik]03.09.23 15:13
dzień dobry, przychodzę z bardzo ważnym teoretycznie i praktycznie zapytaniem, mianowicie:
narkotyk widły (smoczy pazur) w swoim działaniu jest łudząco podobny do mugolskiej heroiny (pod względem stopnia uzależnienia, działania, skutków zażycia etc.), jednakże w temacie z używkami wypunktowany został zaledwie jeden sposób jego przyjmowania:
proszkowane pazury roztapia się nad ogniem, najczęściej na łyżeczce, w wodzie czasem zaprawionej cytryną dla lepszego rozpuszczenia proszku, następnie substancję należy wprowadzić do krwi
jest to sposób również jednoznacznie przypominający klasyczną, dożylną iniekcję. czy w takim razie można założyć, że widły (z racji jawnej inspiracji rzeczywiście istniejącą substancją) można zażyć również w inny sposób, tak samo jak heroinę, tj. w formie waporyzacji/podania donosowego (które są stanowczo mniej inwazyjne dla organizmu i zmniejszają też ryzyko potencjalnego uzależnienia, zwłaszcza tego fizycznego)?
z góry dziękuję za rozwianie wątpliwości! ^^
Michael Scaletta
Michael Scaletta
Zawód : kradnie, co popadnie
Wiek : 25
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Kawaler
i'm a lesser man, a lesser man
a lesser man than you think i am
OPCM : 4 +2
UROKI : 7 +3
ALCHEMIA : 2
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 2
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 6 +3
SPRAWNOŚĆ : 8
Genetyka : Czarodziej
 dazed and kinda lonely
Neutralni
Neutralni
https://www.morsmordre.net/t7515-michael-anthony-scaletta#207763 https://www.morsmordre.net/t7521-volare#208020 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 https://www.morsmordre.net/f293-crimson-street-11-2 https://www.morsmordre.net/t7660-skrytka-bankowa-nr-1828#211185 https://www.morsmordre.net/t7522-m-a-scaletta#208023
Re: FAQ III [odnośnik]03.09.23 20:41
Można ❤



the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n

Tristan Rosier
Tristan Rosier
Zawód : Arystokrata, smokolog
Wiek : 32
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
the death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world
OPCM : 38 +2
UROKI : 30
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 60 +5
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15 +6
Genetyka : Czarodziej
FAQ III - Page 42 0a7fa580d649138e3b463d11570b940cc13967a2
Śmierciożercy
Śmierciożercy
https://www.morsmordre.net/t633-tristan-rosier#1815 https://www.morsmordre.net/t639-vespasien https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 https://www.morsmordre.net/f97-dover-upper-rd-13 https://www.morsmordre.net/t2784-skrytka-bankowa-nr-96 https://www.morsmordre.net/t977p15-tristan-rosier

Strona 42 z 49 Previous  1 ... 22 ... 41, 42, 43 ... 45 ... 49  Next

FAQ III
Szybka odpowiedź
Uprawnienia

Nie możesz odpowiadać w tematach