Morsmordre :: Wprowadzenie :: Ogłoszenia :: Wydarzenia :: Zakończone wydarzenia
Wojna rozpierzchła się na cały kraj; walka nie była już ukryta, Anglia została podzielona na dwa obozy, każde pod zwierzchnictwem innego Ministra Magii. Cronus Malfoy, będący w rzeczywistości zaufanym człowiekiem Lorda Voldemorta, wraz z Rycerzami Walpurgii przeprowadzili krwawe czystki mające na celu zepchnięcie mugoli na margines. Zakon Feniksa z Haroldem Longbottomem na czele stawia czynny opór i chroni ludzi przed terrorem. Tereny osiągają różny stopień stabilizacji, ale wydaje się, że najbardziej chronionym miejscem w tym momencie jest stolica - Londyn.
Wpływy w kraju zależne są od działań podejmowanych przez oba ugrupowania. Takie działania, włączając w to podbite lokacje, inicjatywy własne i ukończone misje poboczne, należy zgłaszać w niniejszym temacie. W temacie nie można jednak złożyć więcej niż trzech wybranych zdarzeń (jednak taki wpis może obejmować większą ilość graczy lub wątków, limit obejmuje zgłoszenia dokonane przez konkretnego gracza i z jego konta).
Ogarnięty wojenną zawieruchą kraj praktycznie stanął w ogniu. Władza dąży do zaanektowania najważniejszych punktów kraju - pomimo oporu rozprzestrzeniających się buntowników.
Istotność lokacji oznaczona jest poziomami I-III, poziom jest związany ze strategicznym znaczeniem, możliwościami wykorzystania lokacji i ich wpływem na sytuację na danym obszarze. Istotność ta znajduje swoje odzwierciedlenie w rozpisanych na mapie wpływach. I stopień oznacza lokację mało istotną, II lokację istotną, a III lokację strategiczną.
Po ulicach miast mogą poruszać się swobodnie wyłącznie osoby, których pochodzenie jest oczywiste lub którzy swoje pochodzenie udowodnili i posiadają zarejestrowane różdżki. Wszyscy zobowiązani są w każdym wątku rozpoczętym na otwartej przestrzeni poza Londynem, w miastach i poza nimi, rzucić kością Zdarzenia i dostosować się do efektu. Kością rzuca jedna osoba z pary (grupy) rozpoczynającej wątek. Kością rzuca zawsze ostatnia postać, która wchodzi do wątku.
Lokacje opanowane przez Rycerzy Walpurgii: Antykwariat, Marina, Wyrwa w murze, Odległa stacja metra, Targowisko na dworcu, Most miłości, Serpentine Lake, Connaught Square, Cmentarz z kapliczką, Wieża astrologów, Bezimienna Wyspa, Zagroda hipogryfów, Zatopieni chłopcy, Most na rzece Wensum, Laboratorium w lesie, Wyjście z kanałów, Bedford Square, Brama zdrajców,
Lokacje opanowane przez Zakon Feniksa: Archiwa, Droga na skróty, Dziurawy Kocioł, Podziemny korytarz, Apteka Sluga i Jiggersa, Zapomniany tor, Salon wróżbity, Szkoła baletowa, Dom Petriego, Dotyk Midasa, Rezerwat Hipogryfów, Morska grota, Tartak pod Coxwold, Tajny bunkier, Targ w Cromer, Leśne ostępy, Niebieski las, Rzeka Severn
Lokacje nieopanowane: ukryte przejście
Każda grupa dysponuje pulą postaci, istot, stworzeń, które zgodziły się pomóc organizacji w walce. Grupy mogą rozłożyć strażników pomiędzy posiadane lokacje. Poniżej znajduje się spis wolnych (możliwych do rozdysponowania) postaci należących do każdej z organizacji. W jednej lokacji może znajdować się jedynie dwóch strażników.
Strażnicy | |
Rycerze Walpurgii Dementor (0/5)Należy go przegonić udanym zaklęciem Expecto Patronum w przeciągu jednej tury, inaczej odbiera przytomność. Olbrzym (3/5)Olbrzym dołącza do walki, atakuje rozpisanymi atakami. | Zakon Feniksa Wilkołak (4/5)Wilkołak dołącza do walki, atakuje rozpisanymi atakami. |
- Zasady:
- 1. Ataku (obrony) można się podjąć zarówno pojedynczo, we dwójkę, jak i w większych grupach.
2. Każda lokacja ma opisaną drogę do jej zdobycia. Konieczne jest podjęcie ścieżki pokojowej lub wojennej podług preferencji, sumienia lub możliwości postaci. Gdy ścieżka pokojowa zawiedzie, można przerzucić się na ścieżkę wojenną. Czas pomiędzy kolejnymi odpisami nie może przekroczyć 48 godzin.
3. Po zakończeniu pierwszego etapu postaci obowiązane są odczekać 48 godzin, w tym czasie do postaci może dołączyć para z przeciwległego obozu i może spróbować przegonić drugą z par. Grupa z obozu atakującego powinna zwrócić się do mistrza gry o interwencję, kiedy wszystkie wyznaczone osoby pojawią się już w wątku.
4. W przypadku zwycięstwa obozu atakującego grupa może kontynuować, w przypadku porażki - musi odejść, a jej dotychczasowe wysiłki zostają przejęte przez zwycięzców.
5. Końcowym etapem jest zabezpieczenie lokacji: postać może to uczynić zgodnie z dowolną mechaniką (pułapek, klątw, przy pomocy strażników) ma jednak na to wyłącznie dwie tury (w jednym poście postać może wykonać jedną akcję: spróbować nałożyć klątwę, nałożyć zabezpieczenie lub wyznaczyć do strzeżenia strażnika).
6. Przejęcie zakończone sukcesem należy zgłosić w niniejszym wątku zgodnie z kodem podanym poniżej zasad.
7. Każda postać może dwukrotnie uczestniczyć w udanym zdobyciu (lub przejęciu) lokacji oraz dwukrotnie bronić lokacji już zdobytej przed organizacją przeciwną.
8. W podbijanych lokacjach mogą odbywać się wątki niezwiązane z działalnością wojenną.
Wojna nie zwalniała tempa, pozostając żywiołem, nad którym nikt nie miał kontroli. Im intensywniejsze działania podejmowały obie z frakcji, tym mocniejszym echem odbijały się one po coraz dalszych zakątkach Anglii. Dziesiątki nieprzewidzianych wydarzeń dynamicznie zmieniały oblicze wojny w poszczególnych regionach kraju, co zmuszało ścierające się organizacje do nieustannych mobilizacji.
Incydenty bezpośrednio wpływają na sytuację w poszczególnych hrabstwach. Losowane są przez Mistrza Gry podczas trwania okresu fabularnego, bez wcześniejszych zapowiedzi. Rzut na incydenty wykonują także gracze w sytuacji wskazanej przez mistrza gry. Rzut taki wykonuje się w tym temacie, składa się on z jednego rzutu k100 określającego hrabstwo (tabela poniżej) oraz jednego rzutu kością Incydenty, określającego rodzaj zdarzenia.
- Lista hrabstw:
Wynik Hrabstwo Miasto 1-3 Northumberland Newcastle upon Thyne 4-6 Cumberland Carlisle 7-8 Durham Sunderland 9-10 Westmorland Kendal 11-13 North Riding of Yorkshire York 14-15 East Riding of Yorkshire Kingston upon Hull 16-18 West Riding of Yorkshire Leeds 19-20 North Lancashire Barrow-in-Furness 21-22 Lancashire Manchester 23-24 Cheshire Warrington 25-26 Shropshire Telford 27-28 Staffordshire Stoke-on-Trent 29-30 Derbyshire Chesterfield 31-32 Nottinghamshire Nottingham 33-34 Lindsey of Lincolnshire Grimsby 35-36 Kesteven of Lincolnshire Lincoln 37-38 Holland of Lincolnshire Boston 39-40 Rutland Oakham 41-42 Leicestershire Leicester 43-44 Warwickshire Birmingham 45-46 Worcestershire Worcester 47-48 Herefordshire Hereford 49-50 Gloucestershire Gloucester 51-52 Cornwall Truro 53-55 Devon Plymouth 56-57 Somerset Taunton 58-59 Dorset Bournemouth 60-62 Norfolk Norwich 63-64 Cambridgeshire Cambridge 65-66 Huntingdonshire St Neots 67-68 West Suffolk Bury St Edmunds 69-70 East Suffolk Ipswich 71-72 Northamptonshire Peterborough 73-74 Bedfordshire Luton 75-76 Hertfordshire Watford 77-78 Essex Southend-on-Sea 79-80 Buckinghamshire Slough 81-82 Oxfordshire City of Oxford 83-84 Berkshire Reading 85-86 Wiltshire Swindon 87-88 Middlesex Hayes 89-90 Surrey Guildford 91-92 Kent Maidstone 93-94 Hampshire Southampton 95 Isle of Wight Newport 96-97 West Sussex Crawley 98-99 East Sussex Brighton 100 County of London Londyn
Im mocniej zaostrzał się wojenny konflikt, z tym większym ryzykiem wiązało się prowadzenie działań na opanowanych przez wroga terenach; zarówno Zakon Feniksa, jak i Rycerze Walpurgii, zaczęli baczniej przyglądać się sytuacji w hrabstwach pozostających pod kontrolą organizacji, zwracając szczególną uwagę na podejrzaną aktywność podejmowaną przez przeciwników. Swoich ziem uważniej strzegli również panujący nad nimi lordowie. Dochodziło do starć, w czasie których akcje i starannie zaplanowane misje były przerywane, a ich inicjatorzy - zmuszani do ucieczki lub podjęcia walki.
- Demaskacja:
- Żeby podjąć próbę zdemaskowania działań prowadzonych przez inną postać lub postacie, wszyscy zainteresowani gracze powinni napisać posty rozpoczynające w wątku, w którym trwa dana rozgrywka, w narracji uwzględniając opis okoliczności, w jakich znaleźli się w tym konkretnym miejscu. Ostatni z graczy wykonuje rzut kością k10 na powodzenie wykrycia aktywności prowadzonej przez postacie, których wątek został przerwany. Wynik interpretuje się zgodnie tabelą, w zależności od przewagi procentowej na danym terenie oraz innych modyfikatorów wymienionych poniżej.
k10 100 99-90 89-80 79-70 69-61 60-59 58-50 49-40 39-30 <30 1 × × × × × × × × × × 2 ✓ × × × × × × × × × 3 ✓ ✓ × × × × × × × × 4 ✓ ✓ ✓ × × × × × × × 5 ✓ ✓ ✓ ✓ × × × × × × 6 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ × × × × × 7 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ × × × × 8 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ × × × 9 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ × × 10 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ×
Szansa na wykrycie zwiększa się w wypadku, gdy:
- rzut wykonuje lord (lub lady) przebywający na swoich ziemiach (o 1 oczko);
- rzut wykonuje postać posiadająca umiejętności: Agent, Plotki, Sokolnik (o 1 oczko za każdą);
- wśród postaci, których działalność próbuje się wykryć, znajduje się postać o II poziomie rozpoznawalności (o 1 oczko za każdą);
- wśród postaci, których działalność próbuje się wykryć, znajduje się postać o III poziomie rozpoznawalności (o 2 oczka za każdą).
Mistrz gry, w uzasadnionych przypadkach, może zadecydować o przyznaniu postaci dodatkowego modyfikatora. Może również całkowicie zwolnić postać z obowiązku rzutu kością. W przypadku, gdy rzut wykonuje postać o randze neutralnej, szansę na powodzenie mistrz gry określa indywidualnie.
Po wykonaniu rzutu kością k10 należy ten fakt zgłosić w niniejszym temacie i zaczekać na interwencję mistrza gry, który oceni wynik rzutu oraz sens przedstawionego w postach uzasadnienia. Posty, w których obecność postaci w wątku wyjaśniona będzie mętnie, bez fabularnego sensu czy logiki, mogą zostać przez mistrza gry uznane za niezasadne nawet w przypadku udanego rzutu na wykrycie.
- Kod:
[b]Rodzaj działania[/b]: sojusznicza / kość zdarzeń / inicjatywa / podbita lokacja
[b]Tereny[/b]: nazwa hrabstwa
[b]Postaci biorące udział[/b]:
[b]Odnośnik[/b]: link do tematu, w którym miało miejsce zdarzenie
[b]Opis[/b]: opcjonalny przy kostce, konieczny przy misji pobocznej i inicjatywie własnej
Ostatnio zmieniony przez Mistrz gry dnia 25.03.22 21:10, w całości zmieniany 3 razy
#1 'k100' : 6
--------------------------------
#2 'Incydenty' :
#1 'k100' : 41
--------------------------------
#2 'Incydenty' :
#1 'k100' : 12
--------------------------------
#2 'Incydenty' :
#1 'k100' : 96
--------------------------------
#2 'Incydenty' :
edit: w jakim więc celu mg wyznaczył mnie do rzutu, skoro postać już wtedy utraciła kolor? zgłoszenie dodane było 16.12, mój ostatni post fabularny dodany był 03.01, kolor spadł dopiero po zakończeniu eventu - opóźnienie w ocenianiu zgłoszeń nie jest moją winą, proszę więc o uwzględnienie rzutu, bo jaka była moja aktywność w fabule wojennej, wszyscy doskonale wiemy
in wine and flowers
Ostatnio zmieniony przez Maghnus Bulstrode dnia 16.03.22 13:23, w całości zmieniany 1 raz
go hand in hand
#1 'k100' : 99
--------------------------------
#2 'Incydenty' :
#1 'k100' : 86
--------------------------------
#2 'Incydenty' :
#1 'k100' : 32
--------------------------------
#2 'Incydenty' :
#1 'k100' : 38
--------------------------------
#2 'Incydenty' :
#1 'Incydenty' :
--------------------------------
#2 'k100' : 63
Londyn stał się bezpiecznym punktem na mapie Wielkiej Brytanii. Ostatnie bastiony rebeliantów w stolicy upadały, a podjęte przez Zakonników próby zasiania w mieszkańcach stolicy choć ziarna potrzeby walki z reżimem spełzły na niczym. Rycerze Walpurgii trzymali miasto w ryzach i nie zapowiadało się, by szybko miało się to zmienić.
Stolica była także osamotnioną w swym spokoju wyspą w krwawym morzu starć i walk między zwolennikami dwóch wrogich organizacji: Rycerzy Walpurgii i Zakonu Feniksa. Zwolenników Ministerstwa Magii, nieprawych rządów Malfoya i budowanego w podziemiach Nowego Ministerstwa Harolda Longbottoma. Wiele miast tej wiosny upadło. Mugole byli zarzynani, mordowani i wypędzani ze swoich miast i wsi, przygarniani przez oferujących pomoc i ratunek czarodziejów pełnych dobrej woli i chęci pomocy. Działo się jednak także dobro, a nadzieja w ludziach nie gasła.
Już na początku roku Staffordshire jako pierwsze spłynęło krwią. Rycerze Walpurgii w skoordynowanym ataku napadli na mugolskie stacje kolejowe, ratusze, cmentarze, domostwa. Polowali na uciekających ludzi i tropili ważne z punktu widzenia społecznego uznania jednostki, po to, by stracić je w widowiskowy sposób. Doprowadzili do publicznej egzekucji, podczas której dokonano pokazu sił Ministerstwa Magii. Wszystkich zgromadzonych rozpaliła i sparaliżowała jednocześnie przemowa niezapowiedzianego gościa — Czarnego Pana. Zwieńczając potwornego dzieła Śmierciożercy niemalże zrównali z ziemią Stoke-On-Tent, dając pokaz swym morderczym umiejętnościom. Ci, którzy przeżyli, poddali się lub uciekli. W odpowiedzi na masakrę ród Greengrass podjął natychmiastowe działania mające na celu ochronić ocalałą ludność — w porozumieniu i przy pomocy członków i sojuszników Zakonu Feniksa zadbano o rannych, poszkodowanych, a także dzieci. Pochowano zmarłych, wybito schwytanych wrogów, zorganizowano patrole i wszczęto poszukiwania winnych.
Ale ci arogancko chełpili się tym, co czynili.
W Somerset, podobnie jak w wielu innych hrabstwach podczas jednej ze styczniowych nocy zalśnił Mroczny Znak, budząc grozę i siejąc w mieszkańcach przerażenie. Nadzieją dla czarodziejów stało się zakonne Ptasie Radio, rozpoczynające swoją działalność wraz z początkiem roku. Siedziba w Devon wciąż pozostaje bezpieczna.
Chaos doprowadził do samosądów, a Rycerze Walpurgii nasilili walkę o przejęcie kontroli nad Cieśniną Dover, pozwalającą na kontrolę szlaku morskiego między Anglią a kontynentem. Okręty wciąż wpływały na te wody i sunęły wzdłuż wybrzeży Kentu, jednak żaden żeglarz nie mógł czuć się bezpiecznie.
W marcu groźne powodzie objęły całe Devon, a na niebie zalśnił Mroczny Znak. Wiltshire zmagało się z epidemią groszopryszczki, a na syna jednego z polityków dokonano nieudanego zamachu. W Sussex doszło do trzęsienia ziemi i zamieszek w Kent. Essex i Lincolnshire borykały się z rabusiami żywności, natomiast w Buckingham doszło do walk między szmalcownikami, a bojówkami Harolda Longbottoma, które zakończyły się zwycięstwem sojuszników Zakonu Feniksa i ewakuacją mugoli. W Rutland doszło do podobnych starć, a następnie masowego ataku dementorów, zmuszających buntowników do złożenia różdżek. Przez York przetoczył się huragan, tuż po tym, jak w jednym z miast pojawiła się świetlista postać feniksa, który wsparł w walce buntowników. Odstraszające ciała sojuszników Zakonu Feniksa nabite na pal zdobiły Westmorland, a w Kumbrii doszło do makabrycznych czystek z udziałem dementorów.
Wojna nie była jednak jedynym, z czym musieli zmagać się mieszkańcy Wysp Brytyjskich. Spadające gwałtownie temperatury i obfite opady śniegu zaskoczyły wszystkich, najmocniej dotykając tych, którzy już wcześniej utracili dach nad głową; rozpoczęła się walka o przetrwanie, lasy wypełniły się obozowiskami głodujących mugoli, a zdesperowane grupy zaczęły napadać na transporty żywności, włamywać się do domów i pozbawiać innych dobytku. Kwitła przestępczość, a złodzieje i szmalcownicy, działający przy milczącym wsparciu władz, pozostawali bezkarni. Zakon Feniksa, jego sojusznicy, opowiadający się za Haroldem Longbottomem lordowie ziem, a także zwyczajni, wrażliwi na cudzą krzywdę ludzie, nie pozostali na te incydenty obojętni: przez całą zimę organizowali pomoc, wznosili schronienia, leczyli odmrożenia i choroby, organizowali zbiórki oraz pośredniczyli w negocjacjach, uspokajając zaogniające się konflikty między popchniętymi do ostateczności mugolami i czarodziejami. Swoją opieką objęli również głodujące magiczne stworzenia, powstrzymując je przed szukaniem żywności wśród ludzkich siedzib. Sytuacja była trudna — ale nadzieja na zażegnanie kryzysu nie zgasła całkowicie, jednocząc obcych sobie ludzi we wspólnej sprawie.
Dwa usilnie opierające się czarodziejskim wpływom hrabstwa, Warwickshire i Suffolk, upadły jako ostatnie tuż przed nadejściem wiosny. Ugięły się pod wpływami Rycerzy Walpurgii i ich makabrycznych dokonań.
Anglia nie zasnęła spokojnie ani jednej nocy tej zimy.
3 PB 150 PD
Cornelius Sallow
Castor Sprout
Deirdre Mericourt
Drew Macnair
Elroy Greengrass
Elvira Multon
Evandra Rosier
Frederic Fox
Gabriel Tonks
Herbert Grey
Justine Tonks
Lucinda Hensley
Marcelius Sallow
Maeve Clearwater
Maghnus Bulstrode
Mare Greengrass
Mathieu Rosier
Michael Tonks
Primrose Burke
Prudence Macmillan
Ramsey Mulciber
Reginald Weasley
Rita Runcorn
Roselyn Wright
Samuel Skamander
Septimus Vanity
Steffen Cattermole
Stevie Beckett
Tatiana Dolohov
Tristan Rosier
Vincent Rineheart
Volans Moore
Xavier Burke
Zachary Shafiq
2 PB 100 PD
Amelia Eberhart
Neala Weasley
Thalia Wellers
Kieran Rineheart
Leon Longbottom
Manannan Travers
Ollie Marlowe
Richard Moore
Sigrun Rookwood
William Moore
1 PB 50 PD
Louis Bott
Trixie Beckett
Aenor Fancourt
Aidan Moore
Aurora Sprout
Belvina Blythe
Cillian Macnair
Craig Burke
Everet Sykes
Fantine Rosier
James Doe
Jayden Vane
Josephine Bell
Kerstin Tonks
Melisande Travers
Percival Blake
Perseus Black
Rigel Black
Romulus Abott
Ronja Fanfourt
Sebastian Bartius
Thomas Doe
Valerie Vanity
Wren Chang
Yvette Baudelaire
25 PD
Albert Rowle
Elric Lovegood
Finley Jones
Florence Fortescue
Halbert Grey
Hector Vale
Henrietta Bartius
Jackie Rineheart
Jenny Moore
Moira Flume
Petronica Fencwick
Quentin Macmillan
Revna Bagman
Sheila Doe
Virginia Macmillan
Zlata Raskolnikova
Punkty biegłości organizacji przyznane postaciom z rangą neutralną nie przepadają - zostaną dopisane do kart po otrzymaniu przez daną postać rangi sojusznika.
Morsmordre :: Wprowadzenie :: Ogłoszenia :: Wydarzenia :: Zakończone wydarzenia