Morsmordre :: Wprowadzenie :: Ogłoszenia :: Wydarzenia :: Zakończone wydarzenia
Wojna rozpierzchła się na cały kraj; walka nie była już ukryta, Anglia została podzielona na dwa obozy, każde pod zwierzchnictwem innego Ministra Magii. Cronus Malfoy, będący w rzeczywistości zaufanym człowiekiem Lorda Voldemorta, wraz z Rycerzami Walpurgii przeprowadzili krwawe czystki mające na celu zepchnięcie mugoli na margines. Zakon Feniksa z Haroldem Longbottomem na czele stawia czynny opór i chroni ludzi przed terrorem. Tereny osiągają różny stopień stabilizacji, ale wydaje się, że najbardziej chronionym miejscem w tym momencie jest stolica - Londyn.
Wpływy w kraju zależne są od działań podejmowanych przez oba ugrupowania. Takie działania, włączając w to podbite lokacje, inicjatywy własne i ukończone misje poboczne, należy zgłaszać w niniejszym temacie. W temacie nie można jednak złożyć więcej niż trzech wybranych zdarzeń (jednak taki wpis może obejmować większą ilość graczy lub wątków, limit obejmuje zgłoszenia dokonane przez konkretnego gracza i z jego konta).
Ogarnięty wojenną zawieruchą kraj praktycznie stanął w ogniu. Władza dąży do zaanektowania najważniejszych punktów kraju - pomimo oporu rozprzestrzeniających się buntowników.
Istotność lokacji oznaczona jest poziomami I-III, poziom jest związany ze strategicznym znaczeniem, możliwościami wykorzystania lokacji i ich wpływem na sytuację na danym obszarze. Istotność ta znajduje swoje odzwierciedlenie w rozpisanych na mapie wpływach. I stopień oznacza lokację mało istotną, II lokację istotną, a III lokację strategiczną.
Po ulicach miast mogą poruszać się swobodnie wyłącznie osoby, których pochodzenie jest oczywiste lub którzy swoje pochodzenie udowodnili i posiadają zarejestrowane różdżki. Wszyscy zobowiązani są w każdym wątku rozpoczętym na otwartej przestrzeni poza Londynem, w miastach i poza nimi, rzucić kością Zdarzenia i dostosować się do efektu. Kością rzuca jedna osoba z pary (grupy) rozpoczynającej wątek. Kością rzuca zawsze ostatnia postać, która wchodzi do wątku.
Lokacje opanowane przez Rycerzy Walpurgii: Antykwariat, Marina, Wyrwa w murze, Odległa stacja metra, Targowisko na dworcu, Most miłości, Serpentine Lake, Connaught Square, Cmentarz z kapliczką, Wieża astrologów, Bezimienna Wyspa, Zagroda hipogryfów, Zatopieni chłopcy, Most na rzece Wensum, Laboratorium w lesie, Wyjście z kanałów, Bedford Square, Brama zdrajców,
Lokacje opanowane przez Zakon Feniksa: Archiwa, Droga na skróty, Dziurawy Kocioł, Podziemny korytarz, Apteka Sluga i Jiggersa, Zapomniany tor, Salon wróżbity, Szkoła baletowa, Dom Petriego, Dotyk Midasa, Rezerwat Hipogryfów, Morska grota, Tartak pod Coxwold, Tajny bunkier, Targ w Cromer, Leśne ostępy, Niebieski las, Rzeka Severn
Lokacje nieopanowane: ukryte przejście
Każda grupa dysponuje pulą postaci, istot, stworzeń, które zgodziły się pomóc organizacji w walce. Grupy mogą rozłożyć strażników pomiędzy posiadane lokacje. Poniżej znajduje się spis wolnych (możliwych do rozdysponowania) postaci należących do każdej z organizacji. W jednej lokacji może znajdować się jedynie dwóch strażników.
Strażnicy | |
Rycerze Walpurgii Dementor (0/5)Należy go przegonić udanym zaklęciem Expecto Patronum w przeciągu jednej tury, inaczej odbiera przytomność. Olbrzym (3/5)Olbrzym dołącza do walki, atakuje rozpisanymi atakami. | Zakon Feniksa Wilkołak (4/5)Wilkołak dołącza do walki, atakuje rozpisanymi atakami. |
- Zasady:
- 1. Ataku (obrony) można się podjąć zarówno pojedynczo, we dwójkę, jak i w większych grupach.
2. Każda lokacja ma opisaną drogę do jej zdobycia. Konieczne jest podjęcie ścieżki pokojowej lub wojennej podług preferencji, sumienia lub możliwości postaci. Gdy ścieżka pokojowa zawiedzie, można przerzucić się na ścieżkę wojenną. Czas pomiędzy kolejnymi odpisami nie może przekroczyć 48 godzin.
3. Po zakończeniu pierwszego etapu postaci obowiązane są odczekać 48 godzin, w tym czasie do postaci może dołączyć para z przeciwległego obozu i może spróbować przegonić drugą z par. Grupa z obozu atakującego powinna zwrócić się do mistrza gry o interwencję, kiedy wszystkie wyznaczone osoby pojawią się już w wątku.
4. W przypadku zwycięstwa obozu atakującego grupa może kontynuować, w przypadku porażki - musi odejść, a jej dotychczasowe wysiłki zostają przejęte przez zwycięzców.
5. Końcowym etapem jest zabezpieczenie lokacji: postać może to uczynić zgodnie z dowolną mechaniką (pułapek, klątw, przy pomocy strażników) ma jednak na to wyłącznie dwie tury (w jednym poście postać może wykonać jedną akcję: spróbować nałożyć klątwę, nałożyć zabezpieczenie lub wyznaczyć do strzeżenia strażnika).
6. Przejęcie zakończone sukcesem należy zgłosić w niniejszym wątku zgodnie z kodem podanym poniżej zasad.
7. Każda postać może dwukrotnie uczestniczyć w udanym zdobyciu (lub przejęciu) lokacji oraz dwukrotnie bronić lokacji już zdobytej przed organizacją przeciwną.
8. W podbijanych lokacjach mogą odbywać się wątki niezwiązane z działalnością wojenną.
Wojna nie zwalniała tempa, pozostając żywiołem, nad którym nikt nie miał kontroli. Im intensywniejsze działania podejmowały obie z frakcji, tym mocniejszym echem odbijały się one po coraz dalszych zakątkach Anglii. Dziesiątki nieprzewidzianych wydarzeń dynamicznie zmieniały oblicze wojny w poszczególnych regionach kraju, co zmuszało ścierające się organizacje do nieustannych mobilizacji.
Incydenty bezpośrednio wpływają na sytuację w poszczególnych hrabstwach. Losowane są przez Mistrza Gry podczas trwania okresu fabularnego, bez wcześniejszych zapowiedzi. Rzut na incydenty wykonują także gracze w sytuacji wskazanej przez mistrza gry. Rzut taki wykonuje się w tym temacie, składa się on z jednego rzutu k100 określającego hrabstwo (tabela poniżej) oraz jednego rzutu kością Incydenty, określającego rodzaj zdarzenia.
- Lista hrabstw:
Wynik Hrabstwo Miasto 1-3 Northumberland Newcastle upon Thyne 4-6 Cumberland Carlisle 7-8 Durham Sunderland 9-10 Westmorland Kendal 11-13 North Riding of Yorkshire York 14-15 East Riding of Yorkshire Kingston upon Hull 16-18 West Riding of Yorkshire Leeds 19-20 North Lancashire Barrow-in-Furness 21-22 Lancashire Manchester 23-24 Cheshire Warrington 25-26 Shropshire Telford 27-28 Staffordshire Stoke-on-Trent 29-30 Derbyshire Chesterfield 31-32 Nottinghamshire Nottingham 33-34 Lindsey of Lincolnshire Grimsby 35-36 Kesteven of Lincolnshire Lincoln 37-38 Holland of Lincolnshire Boston 39-40 Rutland Oakham 41-42 Leicestershire Leicester 43-44 Warwickshire Birmingham 45-46 Worcestershire Worcester 47-48 Herefordshire Hereford 49-50 Gloucestershire Gloucester 51-52 Cornwall Truro 53-55 Devon Plymouth 56-57 Somerset Taunton 58-59 Dorset Bournemouth 60-62 Norfolk Norwich 63-64 Cambridgeshire Cambridge 65-66 Huntingdonshire St Neots 67-68 West Suffolk Bury St Edmunds 69-70 East Suffolk Ipswich 71-72 Northamptonshire Peterborough 73-74 Bedfordshire Luton 75-76 Hertfordshire Watford 77-78 Essex Southend-on-Sea 79-80 Buckinghamshire Slough 81-82 Oxfordshire City of Oxford 83-84 Berkshire Reading 85-86 Wiltshire Swindon 87-88 Middlesex Hayes 89-90 Surrey Guildford 91-92 Kent Maidstone 93-94 Hampshire Southampton 95 Isle of Wight Newport 96-97 West Sussex Crawley 98-99 East Sussex Brighton 100 County of London Londyn
Im mocniej zaostrzał się wojenny konflikt, z tym większym ryzykiem wiązało się prowadzenie działań na opanowanych przez wroga terenach; zarówno Zakon Feniksa, jak i Rycerze Walpurgii, zaczęli baczniej przyglądać się sytuacji w hrabstwach pozostających pod kontrolą organizacji, zwracając szczególną uwagę na podejrzaną aktywność podejmowaną przez przeciwników. Swoich ziem uważniej strzegli również panujący nad nimi lordowie. Dochodziło do starć, w czasie których akcje i starannie zaplanowane misje były przerywane, a ich inicjatorzy - zmuszani do ucieczki lub podjęcia walki.
- Demaskacja:
- Żeby podjąć próbę zdemaskowania działań prowadzonych przez inną postać lub postacie, wszyscy zainteresowani gracze powinni napisać posty rozpoczynające w wątku, w którym trwa dana rozgrywka, w narracji uwzględniając opis okoliczności, w jakich znaleźli się w tym konkretnym miejscu. Ostatni z graczy wykonuje rzut kością k10 na powodzenie wykrycia aktywności prowadzonej przez postacie, których wątek został przerwany. Wynik interpretuje się zgodnie tabelą, w zależności od przewagi procentowej na danym terenie oraz innych modyfikatorów wymienionych poniżej.
k10 100 99-90 89-80 79-70 69-61 60-59 58-50 49-40 39-30 <30 1 × × × × × × × × × × 2 ✓ × × × × × × × × × 3 ✓ ✓ × × × × × × × × 4 ✓ ✓ ✓ × × × × × × × 5 ✓ ✓ ✓ ✓ × × × × × × 6 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ × × × × × 7 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ × × × × 8 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ × × × 9 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ × × 10 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ×
Szansa na wykrycie zwiększa się w wypadku, gdy:
- rzut wykonuje lord (lub lady) przebywający na swoich ziemiach (o 1 oczko);
- rzut wykonuje postać posiadająca umiejętności: Agent, Plotki, Sokolnik (o 1 oczko za każdą);
- wśród postaci, których działalność próbuje się wykryć, znajduje się postać o II poziomie rozpoznawalności (o 1 oczko za każdą);
- wśród postaci, których działalność próbuje się wykryć, znajduje się postać o III poziomie rozpoznawalności (o 2 oczka za każdą).
Mistrz gry, w uzasadnionych przypadkach, może zadecydować o przyznaniu postaci dodatkowego modyfikatora. Może również całkowicie zwolnić postać z obowiązku rzutu kością. W przypadku, gdy rzut wykonuje postać o randze neutralnej, szansę na powodzenie mistrz gry określa indywidualnie.
Po wykonaniu rzutu kością k10 należy ten fakt zgłosić w niniejszym temacie i zaczekać na interwencję mistrza gry, który oceni wynik rzutu oraz sens przedstawionego w postach uzasadnienia. Posty, w których obecność postaci w wątku wyjaśniona będzie mętnie, bez fabularnego sensu czy logiki, mogą zostać przez mistrza gry uznane za niezasadne nawet w przypadku udanego rzutu na wykrycie.
- Kod:
[b]Rodzaj działania[/b]: sojusznicza / kość zdarzeń / inicjatywa / podbita lokacja
[b]Tereny[/b]: nazwa hrabstwa
[b]Postaci biorące udział[/b]:
[b]Odnośnik[/b]: link do tematu, w którym miało miejsce zdarzenie
[b]Opis[/b]: opcjonalny przy kostce, konieczny przy misji pobocznej i inicjatywie własnej
Ostatnio zmieniony przez Mistrz gry dnia 25.03.22 21:10, w całości zmieniany 3 razy
Tereny: Northumberland
Postaci biorące udział: Justine Tonks, Thomas Doe
Odnośnik: https://www.morsmordre.net/t9598p15-mur-hadriana#318954
Opis: Trwa budowa muru Hadriana na granicy hrabstwa należącego do Longbottomów. Justine zjawia się tam, żeby wspomóc stawiany mur zaklęciem protecta, które ma obniżyć możliwość magiczne czarnoksiężników w tym miejscu. Thomas pomaga przy jego budowie.
The Devil whispered in my ear, you are not strong enough to withstand the Storm. Today I whispered in the Devil's ear,
I am the Storm.
Like the valkyries, those furies who men fear and desire.
Tereny: Kornwalia
Postaci biorące udział: Frederick Fox, Ronja Fancourt i Prudence Macmillan
Odnośnik: o tutaj tutaj
Opis: Prudence dostała list od Harolda Longbottoma o tym, że w wiosce jakieś stworzenie nęka rybaków, przez co mają problemy z połowami. Poprosiła Foxa i Ronję o pomoc w poradzeniu sobie z problemem. Udali się na morze z trzema rybakami, którzy byli skłonni im pomóc. Po dosyć intensywnej walce ze stworzeniem udało się im je unieszkodliwić, następnie dopłynąć na brzeg i podzielić, aby mięso się nie zmarnowało.
Prudence wykonuje rzut na incydent
And the flashlights nightmares
And sudden explosions
Tereny: Devon + Derbyshire, Dorset, Kornwalia, Lancashire, Northumberland, Somerset, Staffordshire
Postaci biorące udział: Aidan Moore, Anthony Macmillan, Asbjorn Ingisson, Castor Sprout, Gabriel Tonks, Justine Tonks, Keat Burroughs, Kieran Rineheart, Lucinda Hensley, Michael Tonks, Moira Flume, Neala Weasley, Prudence Macmillan, Reggie Weasley, Romulus Abbott, Stevie Beckett, Thalia Wellers, Trixie Beckett
Opis: pełen opis badań wraz z wyszczególnieniem. Jest tam trochę czytelniej niż tutaj.
Część projektu działa się w zeszłym okresie, ale projekt został zakończony w tym.
Od 1958 roku na terenie Anglii swoją działalność rozpoczęło zakonne Ptasie Radio, mające na celu prosty obieg informacji pomiędzy Zakonem Feniksa a zagrożonymi obywatelami. Podczas kilku ostatnich miesięcy trwał projekt badawczy, w którego trakcie udało nam się stworzyć technologie, założyć siedzibę radia w Devon, a także nadać pierwszą prawdziwą audycję.
12 listopada 1957: (wątek)
Reggie Weasley i Asbjorn Ingisson zajęli się wyznaczaniem najkorzystniejszej lokalizacji dla siedziby radia w Devon.
26 listopada 1957: (wątek)
Kieran Rineheart i Romulus Abbott nawiązali w Irlandii kontakt z Czarodziejską Rozgłośnia Radiową w Hogsmeade, która zamknęła się w zeszłym roku i uzyskali od jej właścicieli sprzęt radiowy potrzebny do nadawania.
27 listopada 1957: (opowiadanie)
Stevie Beckett zabezpieczył teren nakładając Dunę na ogród; Cave Inimicum na cały teren; Mała twierdzę wewnątrz.
28 listopada 1957: (opowiadanie)
Reggie Weasley przetransportował część sprzętu z Irlandii do Devon.
29 listopada 1957: (opowiadanie)
Anthony Macmillan przetransportował część sprzętu z Irlandii do Devon.
30 listopada 1957: (opowiadanie)
Stevie Beckett zamontował przetransportowaną aparaturę.
18 stycznia 1958: (opowiadanie)
Castor Sprout zabezpieczył teren, nakładając Śmiechy-chichy na: murek wokół posesji, wejście do ogrodu oraz główną bramę (na zewnątrz); szczeliny między parapetem a oknami, między regałem a ścianą przy wejściu do Gniazda, za tablicą z harmonogramem w kącie wspólnym, pod lodówką w kuchni i na półkach (wewnątrz).
1 grudnia 1957 oraz 2 grudnia 1957: (opowiadania)
Stevie Beckett stworzył prototyp pluskwy do radia.
3 grudnia 1957: (opowiadanie)
Stevie Beckett utworzył kodu składający się na ‘skaczącą’ częstotliwość, która nadaje pod tymi samymi falami co aktualnie zajęte częstotliwości radiowe, nie pozwalając namierzyć lokalizacji Ptasiej Rozgłośni.
3 grudnia 1958: (opowiadanie)
Kieran Rineheart zajmował się remontowaniem siedziby radia.
4 grudnia 1957: (opowiadanie)
Stevie Beckett zajmował się utworzeniem systemu podwójnej weryfikacji dostępu pozwalającej na usłyszenie oryginalnej audycji.
31 grudnia 1957 : (opowiadanie)
Stevie Beckett zduplikował pluskwy radiowe.
10 stycznia 1958: (wątek)
Asbjorn Ingisson i Stevie Beckett nałożyli na część pluskiew odpowiednie kody i systemy weryfikacji.
11 stycznia 1958: (opowiadanie)
Stevie Beckett nałożył na część pluskiew odpowiednie kody i systemy weryfikacji.
16 stycznia 1958: (opowiadanie)
Reggie Weasley zajmował się remontowaniem siedziby radia.
18 stycznia 1958: (opowiadanie)
Romulus Abbott przygotował nagranie zapętlonej audycji tematycznej, która słyszalna będzie po podłączeniu pluskwy do radia, bez przełamania podwójnej weryfikacji dostępu.
20 stycznia 1958 – 28 stycznia 1958: (wątki)
Odbyło się przetransportowanie pluskiew do wybranych hrabstw, gdzie znajdowali się obywatele potrzebujący audycji ku pokrzepieniu serc. Zakonnicy wyjaśnili sposób działania pluskiew i normy bezpieczeństwa przy używaniu ich.
Derbyshire (skupione na kostce) + właściwy wątek (2) - Justine Tonks, Keat Burroughs + kostka zdarzeń
Devon - Neala Weasley, Aidan Moore
Dorset - Moira Flume, Stevie Beckett
Kornwalia (2) - Prudence Macmillan, Gabriel Tonks
Lancashire - Lucinda Hensley, Thalia Wellers + kostka zdarzeń
Northumberland - Gabriel Tonks, Thalia Wellers + kostka zdarzeń
Somerset - Castor Sprout, Trixie Beckett
Staffordshire - Castor Sprout, Michael Tonks + kostka zdarzeń
31 stycznia 1958 odbyła się pierwsza prawdziwa audycja radiowa, w której trakcie Stevie Beckett i Streffen Cattermole ostrzegli mieszkańców wysp, przypomnieli o pomocy od Zakonu i zachęcili do sprzeciwienia się wrogom.
O rezultacie działań Harold Longbottom został poinformowany w tym liście.
Castor i Gabriel wykonują rzut na incydent
Am I going crazy? Would I even know? Am I right back where I started forty years ago?
Wanna guess the ending? If it ever does... I swear to God that all I've ever wanted was
A little bit of everything, all of the time, a bit of everything, all of the time
Apathy's a tragedy, and boredom is a crime. I'm finished playing, and I'm staying inside.
Tereny: Norfolk
Postaci biorące udział: Gabriel Tonks (opowiadanie) + Josephine Bell, Lucinda Hensley, Justine Tonks, Thalia Wellers (wątek)
Odnośnik:
1. List od Harolda
2. Listy Thalii: List do Gabriela, list do Justine, list do Lucindy, list do Josephine, list do Kersin
3. Rekonesans (Gabriel Tonks)
4. Wątek główny (Lucinda, Thalia, Josephine, Justine) (z wyszczególnieniem udanego rzutu Josephine)
5. List do Harolda
Opis:
19 lutego Thalia otrzymała list od Harolda, dlatego jak najszybciej skontaktowała się w tej sprawie z Gabrielem Tonksem, który dawniej pracował w Wiedźmiej Straży, mógł więc wykorzystać swoje doświadczenie dla przeprowadzenia rekonesansu w Cromer podczas kiedy Wellers organizowała wsparcie (punkt 2) i przygotowywała się do misji.
20 lutego tuż przed zachodem słońca Justine, Lucinda, Josephine i Thalia spotkały się na targu w Cromer godzinę przed zachodem słońca aby omówić szczegóły. Niespodziewanie dla nich, na niebie zaroiło się od dementorów i jedynie udany patronus Josephine powstrzymał istoty przed dalszym działaniem, a Zakonniczki i sojuszniczki ochronił przed ponurą traumą. Wydarzenia jednak spowodowały, że nie dało się ukryć działalności i obecności Zakonu w Cromer (zwłaszcza przez wzgląd na charakterystyczną formę patronusa Justine, feniksa), dlatego Thalia na szybko przekształciła gotowy plan, wysyłając pannę Bell i pannę Tonks do podjęcia się dywersji kiedy ona wraz z Lucindą uda się na statek.
Wyczarowując parę iluzji, Justine na nowo przywołała feniksa, kiedy w tym czasie Josephine wypuszczała ludzi w pogoń za poszukiwaną członkinią Zakonu, kusząc wysoką nagrodą za głowę Zakonniczki. Obydwie skutecznie odciągały uwagę od portu, a widząc kapitana który zamierzał wrócić na statek, przemieniona Justine rzuciła na niego zaklęcie petryfikujące, pozorując motyw przestępczy, okradła go, a następnie zrobiła to samo z kilkoma innymi osobami, aby tym samym nie wskazywać kapitana jako celu i nie budzić większych podejrzeń. W międzyczasie Josephine dalej przekonywała ludzi do pościgu, ostatecznie spotykając się z Justine aby udać się na miejsce spotkania.
W tym samym czasie Thalia z Lucindą spotkały się z wyznaczonym przez Harolda Longbottoma mężczyzną, który wprowadził je na statek, przekazując im jeszcze świstokliki dzięki którym można było przenieść kobiety do Doliny (zgoda MG na niemechaniczne świstoklili). Thalia pod postacią jednego z marynarzy weszła na pokład – Lucidna zajęła się zdejmowaniem zabezpieczeń, Wellers zaś kłamstwami odciągała ewentualne osoby które mogły w tym przeszkodzić. Po uwolnieniu kobiet Thalia przeniosła się wraz z nimi do Doliny aby zaprowadzić je do Leśnej Lecznicy, skąd od razu wróciła do Lucindy, która w międzyczasie wyczarowała iluzję kobiet i zawiadomiła Justine i Josephine o zakończeniu misji.
Spotykając się na miejscu, Thalia podsumowała krótko misję i podziękowała za udział, odwiedzając jeszcze uratowane kobiety i upewniając się, że wszystko w porządku i mają zapewnione miejsce do spędzenia nocy i posiłek wysłała informację do lorda Longbottoma.
Beware the dreams with eyes of gold
And though he'll speak of quests and powers...
...blessed, ignore the lies you're told
From the top of this lowly hillside
Through the realm of the soulless Fey
I'm makin' my way
And all of us dread the trouble that lies ahead
At the end of this wayward day
I'm makin' my way
Tereny: Lancashire
Postaci biorące udział: Thalia Wellers, Sebastian Bartius
Odnośnik: Wioska Whalley
Opis: Podczas zmierzania na tereny łowne hrabstwa Lancashire Thalia i Sebastian natrafili na dziwny pojazd. W toku wstępnej rozmowy (prowadzonej przez Thalię) dowiedzieli się, że w baku mugolskiej ciężarówki zabrakło paliwa i że jej kierowca rozwoził zimowe ubrania dla potrzebujących. W czasie, w którym córka Sebastiana próbowała zorganizować niezbędną benzynę, Sebastian skutecznie zdobywał zaufanie kierowcy. Następnie Thalia wsiadła za kierownicą i we trójkę rozwozili odzież (Sebastian zajmował się wyciąganiem pakunków z ciężarówki i roznoszeniu jej potrzebującym) do momentu, w którym mugol miał dosyć tej szaleńczej jazdy i kazał im opuścić pojazd.
Don’t make me bear my teeth
You really don’t wanna meet that guy
Tereny: Kornwalia
Postaci biorące udział: Jenny Moore, Castor Sprout, Thomas Doe, Justine Tonks i Prudence Macmillan
Odnośnik:
Jenny i Prudence
Castor, Thomas i Prudence
Justine i Prudence
opowiadanie Prudence
Opis: Wieści przesłane do siedziby Macmillanów, opisujące trudną sytuację odciętego od dostaw nadmorskiego portu, do którego brzegów przypłynęły wygłodniałe morskie stworzenia
Prudence postanowiła zainteresować się tematem odciętego portu w jej rodzinnej Kornwalii. 10.02.1958 roku pojawiła się w porcie wraz z Jenny Moore, aby zobaczyć z czym dokładnie mają do czynienia, żeby również wiedzieć, jak wygląda teren, w którym przyjdzie im walczyć ze stworzeniami. Porozmawiały z mężczyzną, który opowiedział im nieco więcej o problemie, a nawet przekonał go do tego, aby wypłynął z nimi na morze, żeby złowić jedno ze stworzeń, by mieć pewność z czym przyjdzie im walczyć. Złapali marmita, po czym wrócili na brzeg.
12.02.1958 roku Macmillan pojawiła się w porcie z dwójką młodzieńców Thomasem i Castorem. Stwierdziła, że będą one odpowiednimi osobami, do przygotowania z nią miejsca, w którym przyjdzie im łowić stwory. Opowiedziała im nieco o marmitach, bo nie do końca wiedzieli, co to za stworzenia. Mężczyźni odgrodzili zatokę od pełnego morza, żeby zwierzęta nie uciekł, oraz dzięki instrukcjom Prudence, która pokazała im, jak wygląda śpiew wielorybów nałożyli iluzje, które miały kierować marmity z dala od strony pełnego morza.
15.02.1958 roku Prue pojawiła się w porcie tym razem w towarzystwie Justine Tonks, wiedziała, że jest ona wyśmienitą czarodziejką, sądziła, że uda im się razem wyłowić stworzenia. Nieco się przeliczyła, gdyż jak się okazało był zbyt słabe fizycznie, próba z miotłami i siecią nie wyszła. Jednak Tonks spetryfikowała największego ze stworów, co ułatwiło późniejsze zadania.
Tego samego dnia Macmillan poprosiła o pomoc okolicznych rybaków, trochę trwało zanim przekonała ich do współpracy, wspólnymi siłami jednak udało się im wyłowić wszystkie marmity.
And the flashlights nightmares
And sudden explosions
Tereny: Somerset
Postaci biorące udział: Herbert Grey, Lucinda Hensley, Maeve Clearwater, Roselyn Wright oraz Kieran Rineheart, Reggie Weasley, Romulus Abbott i Stevie Beckett
Odnośnik:
1. Pojawia się lotnik i zostaje przeniesiony do leśnej lecznicy
2. Rekonesans
3. Obrady
4. Odbijanie barykady
Opis:
Dwudziestego szóstego stycznia do siedziby rodu Abbottów dotarł ranny, z trudem utrzymujący się na miotle lotnik (tutaj) - miał on ze sobą list od Cyrusa Feathera, czarodzieja, który stanął na czele grupy niemagicznych bezskutecznie próbujących przedostać się z Gloucestershire do Somerset. Z uwagi na silne opady śniegu, a także szmalcowników blokujących jedyny przejezdny trakt, ich wędrówka została przerwana. Opadający z sił, wyziębieni i głodujący, potrzebowali pilnej pomocy innych czarodziejów.
Lord Romulus bezzwłocznie zajął się omdlałym lotnikiem, zabierając go do leśnej lecznicy (tutaj). Tam Roselyn zajęła się diagnozą wycieńczonego mężczyzny, a następnie ustabilizowaniem jego stanu. Została również poproszona o przyjęcie lusterka dwukierunkowego, które miałoby usprawnić kontakt w sprawie zajęcia się innymi potrzebującymi pilnej opieki medycznej.
Jeszcze tego samego dnia lord Romulus nawiązał kontakt z innymi sojusznikami i członkami Zakonu Feniksa, by dwudziestego siódmego stycznia zwołać naradę (tutaj). Jednak by móc w pełni ocenić sytuację, wpierw polecił Maeve i Urienowi udać się w okolicę wskazaną w liście Cyrusa i odbyć rekonesans (tutaj). Dwójka byłych wiedźmich strażników ostrożnie zwiedziła fragment lasu, który przylegał do barykady, przy okazji odnajdując starą, podniszczoną leśniczówkę. Po ogłuszeniu jednego z patrolujących drogę szmalcowników, zabrali go do wskazanego budynku, a następnie przesłuchali. Nim wrócili do Dunster Castle, wyczyścili strażnikowi pamięć.
Następnie zrelacjonowali to, czego się dowiedzieli na temat liczebności przeciwników i chroniących ich zabezpieczeń, a raczej ich braku, zebranym w salonie czarodziejom, by następnie wspólnie ustalić plan działania. Nie mieli czasu do stracenia, więc gdy tylko byli gotowi, powrócili w okolicę barykady (tutaj), by tam podzielić się na grupy i stopniowo zająć rozbrojeniem i obezwładnieniem kolejnych szmalcowników. Następnie, gdy już zapanowano nad sytuacją, Maeve, Lucinda i Herbert udali się do obozu Cyrusa, by przekazać dobre wieści i poprowadzić kolejne grupy do barykady, spod której przeniesiono się przygotowanymi przez pana Becketta świstoklikami na ziemie Abottów.
Maeve i Lucinda wykonują rzut na incydent
/naprawione! Pozostały dwa zgłoszenia & resztę zgłosili inni uczestnicy jako swoje inicjatywy, bo kooperacja była wspólna.
Tereny: Shropshire
Postaci biorące udział: Cornelius Sallow, Septimus Vanity
Odnośnik: Wąwóz Cheddara
Opis: Septimus i Cornelius rozmawiają o wojnie i sytuacji w Shropshire, gdy zaczepia ich nieznajomy czarodziej, proszący o pieniądze na okup dla żony. Gdy nieznajomemu wymyka się nierozsądne zdanie, zdradzające mugolską tożsamość porwanej kobiety, Sallow obezwładnia czarodzieja i poddaje go legilimencji aby poznać szczegóły sprawy. Dowiaduje się, że czarodziej poślubił mugolaczkę i poznaje twarze szmalcowników, którzy - zamiast przekazać szlamę Averym lub Ministerstwu - żądali za nią okupu i próbowali ugrać własny interes. Podczas dalszej próby przesłuchania, tym razem przy użyciu perswazji Sallowa i czarnej magii Septimusa, czarodziej umiera. Cornelius i Septimus spychają zwłoki zdrajcy w dół wzgórza, a poznawszy nazwisko jednego ze szmalcowników, Cornelius postanawia złożyć do Ministerstwa skargę na ich samowolę.
Rzecz jasna, okup nigdy nie trafił do szmalcowników - nie miał kto go zapłacić, a wskutek interwencji Corneliusa, ci musieli przekazać mugolaczkę swoim zwierzchnikom.
Tereny: Shropshire
Postaci biorące udział: Amelia Eberhart, Cornelius Sallow
Odnośnik: Long Mynd
Opis: Amelia Eberhart z ramienia Ministerstwa chce wyłapać ze Shropshire szkodliwe dla rolników kołkogonki, a Cornelius jako rdzenny obywatel Shropshire oprowadza ją po terenach Long Mynd. Minąwszy okolicznych szmalcowników, Cornelius i Amelia postanawiają sprawdzić rezultaty ich pracy. Sallow i Eberhart znajdują zakrwawione ciało kobiety, oraz - dzięki spostrzegawczości Eberhart - nazwisko i adres rodziny Sackville. Cornelius postanawia zastawić pułapkę: przekazać rodzinie wieść o śmierci dziewczyny i lokalizację jej ciała, oraz poprosić szmalcowników o obserwację tego miejsca. Ku przestrodze, przykleja zbezczeszczone ciało do drzewa i wyczarowuje ognisty napis "Precz ze Shropshire." Następnie pomaga Amelii w wyłapywaniu kołkogonków, których pozbycie się ze Shropshire ułatwi pracę czarodziejskich hodowców.
Tereny: Shropshire
Postaci biorące udział: Septimus Vanity, Amelia Eberhart.
Odnośnik: Wenlock Edge
Opis:Amelia i Septimus natrafiają na napaść na konwój z pożywieniem zmierzający do jednej z wiosek w Shropshire. Pojedynkują się z promugolskimi czarodziejami, zabijają dwójkę, trzeciego oddając w ręce lordów Avery. Dzięki temu jedzenie trafia do celu. Okazuje się, że za atak odpowiedzialni są Sackville'owie, których nazwisko Eberhart poznała już w Long Mynd.
Rodzaj działania: kość zdarzeń - próba stworzenia z niej inicjatywy i namówienia grabieżców na bardziej patriotyczną ścieżkę zawodową (rozwiniętą w wątku na Moście bez Celu w inicjatywie zgłoszonej przez Septimusa)
Tereny: Shropshire
Postaci biorące udział: Cornelius Sallow, Valerie Vanity
Odnośnik: Ogrody Preen Manor
Opis: Cornelius i Valerie spacerują po ogrodach Preen Manor, gdy próbuje ich napaść dwójka grabieżców. Złodzieje rozpoznają jednak Rzecznika Ministerstwa Magii, Cornelius kojarzy nazwisko syna dawnej służącej swojej matki, a Valerie zna siostrę drugiego z mężczyzn. Gdy opadają maski anonimowości, Sallow przestaje się lękać o własną sakiewkę i korzystając z własnej pozycji wygłasza pełną gróźb przemowę, usiłując odwieść mężczyzn od okradania uczciwych czarodziejów. Za pomocą przywołanej iluzji przypomina im o egzekucjach zdrajców (których był świadkiem w innej części kraju) oraz bezwzględności lorda Avery, któremu mógłby donieść, że ktoś śmiał grozić w Shropshire czystokrwistym czarodziejom. Dostatecznie przestraszywszy mężczyzn, oferuje im odkupienie w ramach pracy dla Averych (na wojnie) lub Ministerstwa Magii (jako szmalcownicy). Szczególnie młodszy z nich, Vidcund Morgan, początkowo niechętny Sallowowi, wydaje się zafascynowany perspektywą nowego zarobku - szczególnie gdy Sallow obiecuje mu, że może bezkarnie okradać mugolskie domy i po oczyszczeniu Shropshire rozszerzyć działalność na promugolskie hrabstwa. Podaje też Morganowi adres rodziny znaleziony przez Amelię w Long Mynd - nikt jeszcze oficjalnie się nie wymierzył nauczki Sackville'om, a to idealne pierwsze zlecenie dla początkującego szmalcownika.
Tereny: Shropshire
Postaci biorące udział: Cornelius Sallow, Septimus Vanity
Odnośnik: Most bez Celu
Opis: Kontynuując wątek Sackvillów (adres z Long Mynd, rozmowa z Morganem w Preen Manor), Cornelius i Septimus udają się pod adres rodziny zdrajców i mugolaków. Na miejscu zastają płonący dom, podpalony przez Vidcunda Morgana (namówionego przez Sallowa do tego czynu w Preen Manor) i jego kolegów. Mieszkańcy próbują uciec przez okno, ale Cornelius uniemożliwia im to za pomocą zaklęcia. Za namową Sallowa i szmalcowników, Septimus pomaga w paleniu domu - tak skutecznie, że budynek wybucha, a mieszkańcy nie mają już szans na ucieczkę i umierają.
Rodzaj działania: inicjatywa własna
Tereny: Shropshire
Postaci biorące udział: Valerie Vanity, Cornelius Sallow
Odnośnik: Shrewsbury
Opis: Cornelius organizuje propagandowy koncert na otwarciu jarmarku (początek nowej tradycji dni targowych) w Shrewsbury i zaprasza Valerie Vanity jako główną gwiazdę. Propagandowe piosenki przeplatane są z politycznym przemówieniem. Sallow i Vanity usiłują przekazać mieszkańcom, że powinni cieszyć się oczyszczonym Shropshire gdzie można jawnie używać magii, a zarazem tępić w hrabstwie mugolaków/nielicznych mugoli/rebeliantów i włączyć się w wysiłek wojenny. Przypominają, że obecne wyrzeczenia służą dobru nowych pokoleń. Po koncercie, zwiedzają czarodziejski jarmark, gdzie Valerie daje autograf swojej fance (zapewniającej Corneliusa o poparciu dla polityki Averych/Ministerstwa), a Cornelius zamienia kilka zdań z Vidcundem Morgan, który odnalazł swoje powołanie (i w domyśle sprzedał na jarmarku fanty po zabitych mugolakach).
Cornelius wykonuje rzut na incydent
więc pali się słowa. Nikt o treści popiołów nie pyta.
Ostatnio zmieniony przez Cornelius Sallow dnia 14.03.22 23:21, w całości zmieniany 5 razy
Czas na zgłoszenie wszystkich trwających inicjatyw upływa 14 marca. Pod uwagę w podsumowaniu będą brane wyłącznie inicjatywy rozpoczęte do 27.02.2022 godz: 23:59. Prosimy o kończenie swoich wątków.
Tereny: Derbyshire
Postaci biorące udział: Volans Moore, Steffen Cattermole, Aurora Sprout
Odnośnik: wątek & pojedynek
Opis: Volans i Steffen postanawiają sprawdzić okolicę w Derbyshire, w której mieszkają mugole - jako mieszkaniec hrabstwa, Moore słyszał o problemach tutejszych mieszkańców. Po krótkim spacerze natrafiają na dom, w którym szmalcownicy torturują dwójkę mugoli (kość zdarzeń). Wdają się w pojedynek, rozbrajają, unieszkodliwiają i wiążą napastników. Steffen wzywa patronusem Aurorę, by opatrzyła dwójkę rannych mugoli. Wraz z Volansem chowają też trzeciego, którego szmalcownicy wcześniej zabili. Aurora skutecznie leczy mugoli, a Volans pomaga jej przetransportować ich do lecznicy by nabrali sił. Steffen zmienia szmalcowników w żaby i zabiera do najbliższej mugolskiej wioski, gdzie oddaje ich w ręce mężczyzny wskazanego mu jako lider tej społeczności i składa zeznania na temat zbrodni i tortur, których był świadkiem.
Volans wykonuje rzut na incydent
little spy
Tereny: Derbyshire
Postaci biorące udział: Thalia Wellers, Mare Greengrass
Odnośnik: Wątek, pojedynek.
Opis: Mare i Thalia znajdują się na trakcie wspinaczkowym Black Rocks, gdy słyszą płacz dziecka dochodzący z oddali. Gdy postanawiają zbliżyć się do płaczącej dziewczynki, ta ucieka (kostka zdarzenia). Thalii udaje się dogonić dziewczynkę oraz wstępnie uspokoić, gdy dogania je Mare. Gdy damie udaje się uspokoić dziewczynkę, kobiety dowiadują się, że ojciec małej Mirabel znajduje się niedaleko i jest w niebezpieczeństwie. Obie kobiety decydują się uratować starszego mężczyznę z opresji i stają do pojedynku z funkcjonariuszami magicznej policji znajdującymi się pod komandem ministra Malfoya. Po wygranym pojedynku Mare i Thalia zabierają różdżki policjantów, a wezwani przez Mare czarodzieje w służbie rodu Greengrass zabierają napastników do miejsca odosobnienia. Lady Greengrass udziela pomocy medycznej ojcu dziewczynki, który zwierza się, że pracował niegdyś w Departamencie Przestrzegania Prawa Czarodziejów, lecz zrezygnował z pracy po przejęciu władzy przez Malfoya. Czarodziej decyduje się podzielić swoją wiedzą o personaliach schwytanych czarodziejów w zamian za obietnicę, że w ewentualny proces nie będzie zaangażowana jego rodzina.
is the goddess of victory fair to everyone?
Tereny: Sussex
Postaci biorące udział: Primrose Burke, Elvira Multon
Odnośnik: Beachy Head
Opis: Primrose i Elvira udały się do kopalni minerałów w nadmorskiej jaskini, która w ostatnim czasie została opuszczona przez lokalną społeczność z powodu tajemniczych śmierci oraz opanowania przez potwory. Na miejscu okazało się, że plotki miały jedynie ziarno prawdy, a kopalnia została z rozmysłem przeklęta przez kolaborantów, by odciąć hrabstwu dostęp do istotnych dla rzemieślników minerałów. Primrose i Elvira udały się do wnętrza kompleksu jaskiń, aby wykryć runy i pozbyć się klątw. Primrose poniosła ofiarę z własnego zdrowia, ale przy wsparciu leczniczych (i nie tylko) zdolności Elviry udało jej się oczyścić kopalnie i umożliwić lokalnym czarodziejom otwarcie jej na nowo.
Elvira wykonuje rzut na incydent
will you be satisfied?
Tereny: Londyn
Postaci biorące udział: Ramsey Mulciber, Cornelius Sallow, Xavier Burke
Odnośnik: https://www.morsmordre.net/t1285p270-bar#339551
Opis: -
Ramsey wykonuje rzut na incydent
pan unosi brew, pan apetyt ma
na krew
Tereny: Westmorland
Postaci biorące udział: Marcelius Sallow, Samuel Skamander, Castor Sprout
Odnośnik:
Etap I - Senna Dolina
Etap II - Pracownia w Greengrove Farm
Opis:
Etap I
Herbert Grey zapewnił Haralda Longbottoma, że jest gotowy do działania. Minister polecił mu zbadać sprawę Sennej Doliny (list tutaj), a Grey postanowił na samym początku, że postawi na rozpoznanie w terenie. Pomocą swoją wsparł go Marcelius Sallow, młody gniewny, który miał w sobie wiele zapału i chęci do działania. Samuel Sakamander, z którym już wcześniej botanik współpracował, zapewnił, że będzie wsparciem gdyby jego pomoc okazała się niezbędna i stał w gotowości do działania w ukryciu kiedy Marcelius i Herbert udali się na rekonesans.
Senna Dolina porośnięta jest dyptamem, tajemniczą rośliną, która ma działania usypiające, zsyłające koszmary na tych, którzy zbyt długo przebywają w jej otoczeniu. Wykorzystując swoją wiedzę zielarską Grey wcześniej przygotował mieszankę, którą nasączył apaszki, by wraz z Marceliusem mogli w miarę swobodnie się poruszać wśród tej zdradzieckiej rośliny. W miarę, to adekwatne słowo, ponieważ Grey nie znał dobrze tej rośliny, nie miał z nią do czynienia i czerpał wiedzę jedynie ze szczątkowych informacji w starych publikacjach.
Marcelius został wysłany celem sprawdzenia jak wielu jest szmalcowników, czy kogoś przetrzymują oraz jakie mają zaplecze. W tym czasie Grey sprawdzał ślady na ziemi i przede wszystkim zbierał próbki do dalszego badania.
W tym czasie Marcelius wziął na celownik jednego z wartowników i powalił go na ziemię, następnie wspólnymi siłami z Greyem wyciągnęli nieprzytomnego poza zasięg jego kolegów i zawołali Skamandera do pomocy przy przesłuchaniu. Szmalcownik na początku się opierał, ale pod naciskiem aurora i botanika zaczął mówić, a to dało Zakonnikom pogląd na to z kim się mierzą. Ponadto sam Sallow zebrał bardzo cenne informacje na temat rozmieszczenia budynków i ilości wroga wokół, podał też parę ciekawostek odnośnie zapachów i tego co wyczuł w powietrzu.
Mieszanka, którą stworzył Grey szybko przestała działać w apaszkach i mężczyźni w ostatniej chwili wydobyli ze złapanego szmalcownika informacje. Następnie Skamander wyczyścił mu pamięć, a Zakonnicy uzbrojeni w wiedzę oraz próbki dyptamu opuścili Senną Dolinę.
Etap II
Grey następnego dnia zabrał się za badanie dyptamu, ale nie robił tego sam. Zaprosił do pomocy swojego kuzyna, Castora Sprout. Mężczyźni na początku wymienili się swoja wiedzą na temat roślin i ich reagowania na temperaturę. Castor zwrócił uwagę na to, że dyptam może inaczej zachowywać się w niskiej a inaczej w wysokiej temperaturze. Mężczyźni snuli nawet teorie, że gorejący krzak z biblii mugolskiej to dokładnie dyptam, który pod wpływem wysokiej temperatury spala swoje olejki eteryczne nie uszkadzając przy tym samej rośliny.
Wykorzystując informacje jakie dzień wcześniej zebrał Sallow w Sennej Dolinie przystąpili do eksperymentu. Castor przygotował eliksir, który miał w sobie cześć z dyptamu, ale nie był środkiem na opary jakie wydzielała sama roślina. Kuzyni zrozumieli, że muszą wytworzyć coś całkiem nowego. Za pomocą akwarium, magii, oraz ognia i siarki podnieśli temperaturę na tyle wysoko, ze roślina pod szklaną kopułą zaczęła wydzielać olejki eteryczne i za pomocą skraplania pobrali odpowiednią ich ilość aby dodać do gotowego eliksiru. Doświadczyli też widoku spalania się olejków. Stworzyli antidotum na bazie składników z dyptamu, które są odpowiedzialne za uczucie senności i zsyłane koszmary. Doszli też do wniosku, że w Sennej Dolinie nie wolno używać zaklęć miotających ogniem, ponieważ grozi to gwałtownym podpalaniem całej polany, a taki wybuch ognia w niskiej temperaturze nie spala całkowicie oparów więc było by to działanie na krótką metę.
List z odkryciem i skróconym opisem działań Grey wysłał do Longbottoma zapewniają go, że jak tylko przetestuje działanie mikstury to zabierze się za realizację ostatniego etapu zleconego mu zadania (list tutaj)
Tereny: Londyn
Postaci biorące udział: Marcelius Sallow, Thomas Doe, Maeve Clearwater, Steffen Cattermole
Odnośniki i opis:
1. obiecuję pomóc Thomasowi - wątek jest z poprzedniego okresu, ale linkuję dla kontekstu. Thomas został szpiclem, w więzieniu, na torturach, zmusili go do donoszenia. Porozmawialiśmy o tym, a Marcel obiecał mu pomóc, chcąc obrócić tę sytuację na swoją korzyść i zagrać dla Zakonu Feniksa.
2. rozmawiam z Maeve - Marcel nie ma takich możliwości, ale zna kogoś, kto ma. Maeve była wiedźmią strażniczką, dużo wie, zwłaszcza o funkcjonariuszach Ministerstwa Magii. Podała mi namiary na człowieka, który dawniej pomagał mugolom, a potem zdradził i przeszedł na stronę wroga, nie chwaląc się jednak mało chlubną w oczach władzy przeszłością. To on miał zostać ofiarą wrobioną przez Thomasa.
3. działam ze Steffenem - Marcel wziął Steffena i razem włamali się pod adres podany mu przez Maeve. Przeszukali jego dom, odnajdując listy i dokumenty z różnych lat, które miały być jednoznacznym dowodem na konszachty tego czarodzieja z mugolami. Marcel starannie usunął z nich te kartki, które mówiły o późniejszej odmowie współpracy (opisuję to w późniejszym wątku). System miał ukarać go za zdradę Harolda.
4. przekazuję, co trzeba, Thomasowi - później, niż planowałem, ze względu na nasze uwięzienie w Tower.
5. Thomas dostarcza dokumenty do Tower - listownie, zgodnie z obietnicą złożoną przed strażnikami.
Steffen wykonuje rzut na incydent
Morsmordre :: Wprowadzenie :: Ogłoszenia :: Wydarzenia :: Zakończone wydarzenia