Punkty doświadczenia możesz wymienić na zakup różnego rodzaju przedmiotów, zaklęć jednorazowego użytku, umiejętności, zwierząt, a także na podwyższenie statystyk i biegłości. Szczegóły znajdziesz w sklepie.
Podczas tworzenia karty postaci można zakupić statystyki, biegłości, umiejętności i przedmioty ze sklepiku mistrza gry o łącznej sumie PD nie większej niż wartość równa wiekowi postaci przemnożonemu przez 20, jeżeli postać ukończyła 25 rok życia. Po odjęciu ceny zakupów stan konta staje się liczbą ujemną - do momentu, w którym taki dług zostanie spłacony rozwój postaci pozostaje zablokowany. Przykładowo, postać, która ma skończone 25 lat, może wydać na start 500 PD (25*20), zacznie jednak wówczas grę z kredytem -500 PD.
Punkty konieczne do wykupienia genetyki tworząca się postać dopisuje do swojego długu. Zatem jeśli 25 letnia postać wydała 500 PD i rozpoczyna grę z maksymalnym dla siebie długiem -500 PD, ale dodatkowo chce mieć geny metamorfomagii, rozpoczyna grę z długiem -900 PD (-500 i -400 za genetykę).
Rozwój statystyk, biegłości i umiejętności w trakcie rozgrywki musi być uzasadniony rozgrywką, która miała miejsce po akceptacji karty. Forma tej rozgrywki jest całkowicie dowolna (wątki, opowiadania, nawet listy i pojedyncze fragmenty narracji w postach, a zwłaszcza działania powiązane z fabułą forum), jednak jej rodzaj, charakter, obszerność muszą być adekwatne do docelowego poziomu postaci. Mistrz gry, oceniając rozwój, bierze pod uwagę całokształt postaci i jej wątków, również tych, które nie są w rozwoju zgłaszane, o ile jest ich świadomy. Wątki takie mogą działać na korzyść lub niekorzyść zgłaszanego rozwoju postaci. Niektóre biegłości i statystyki są ze sobą powiązane i należy mieć to na uwadze (na przykład statystyki fizyczne i biegłości sportowe). Zgłaszając rozwój gracz powinien być pewien, że jego postać wyczerpała temat pod względem nauki danej biegłości lub statystyki na swoim poziomie. W uzasadnieniu lepiej jest napisać więcej rzeczy niepotrzebnych, niżeli mniej potrzebnych. W przypadku umiejętności dodatkowe wytyczne znajdują się również w odpowiednim temacie.
Rozwinięcie czegokolwiek u postaci powinno bazować na tym, z czego postać w trakcie swojej rozgrywki fabularnej korzysta. Gracz najprawdopodobniej będzie w stanie uzasadnić swój rozwój bazując na naturalnych przejściach postaci, a nie na sztucznych pojedynczych wątkach z nauką granych tylko po to, by osiągnąć określony cel. Na rozwój postaci składa się cała jej kreacja.
Rozwój postaci zgłaszany pomimo BRAKU punktów wymaganych do jego rozliczenia na koncie postaci będzie odrzucany i usuwany z tematu.
Przy tworzeniu karty postaci:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rejestracja różdżki:[/b] tak/nie (o rejestracji przeczytasz w [url=https://www.morsmordre.net/t8062-rejestracja-rozdzek]opisie wydarzenia[/url]. Wydarzenie zostało zakończone, Twojej postaci nie było w trakcie jego trwania. Postać dokonała obowiązku w przeszłości lub nie. Jeśli go nie dokonała, może mieć nieprzyjemności na terenie całego kraju w przypadku natknięcia się na służby Ministerstwa Magii.
[b]Suma punktów biegłości na start[/b]: (70-87; dodatkowe punkty można zyskać wymieniając na nie punkty statystyk, w tym początkowe punkty sprawności/zwinności)
[b]Suma punktów majętności na start[/b]: przysługuje ci suma zależna od twojego statusu majątkowego, jeśli chcesz wydać część na start - zaznacz to w tym miejscu. Postaci o statusie średniozamożnym na start przysługuje 100 PM
[b]Wydane punkty doświadczenia:[/b] Przedstaw łączną cenę dokonanych zakupów za PD - koszt genetyki lub kredyt w przypadku postaci, które ukończyły 25 rok życia.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, umiejętności
Aby wykorzystać zdobyte punkty doświadczenia:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rachunek:[/b] Przedstaw, ile punktów pozostanie Ci po odjęciu punktów za przedmioty.
Ilość punktów na koncie - cena zakupów = punkty pozostałe.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, statystyki, umiejętności lub zaklęcia
[b]Uzasadnienie:[/b] Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek, w których postać uczyła się danych umiejętności lub w których zdobyła dany przedmiot lub opis fabularnego uzasadnienie danego zakupu - TEN PUNKT NIE JEST DLA OZDOBY
Aby wykorzystać zdobyte punkty biegłości:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Biegłość[/b]:
[b]Ilość wydanych punktów[/b]:
[b]Uzasadnienie[/b]: w przypadku nauki nowej biegłości, zwłaszcza obejmującej wiedzę z jakiegoś zakresu, należy zalinkować wątek, w którym postać tę wiedzę zdobywa.
Aby wykorzystać punkty ze skrytki bankowej*:
- rozwiń:
- Kod:
[b]BANK GRINGOTTA[/b]
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Skrytka[/b]: link do skrytki, w której jest rozliczony rachunek
[b]Uzasadnienie[/b]: Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek.
[b]Zdobyto[/b]: Wypisz wszystko, co zostało zakupione: inwestycje, hodowle i zwierzęta, używki, ingrediencje
*skrytki bankowe prowadzone są przez graczy, należy jednak poinformować o zakupie przedmiotów/zwierząt, które powinny zostać dopisane do wyposażenia postaci. Postać fabularnie nie posiada danych przedmiotów jeśli nie figurują one w jej wyposażeniu.
Rachunek: 1975 - 75 = 1900
Zdobyto: 1,5 pkt biegłości
Uzasadnienie: -
Imię i nazwisko postaci: Manannan Travers
Skrytka: hop
Uzasadnienie: jestem lordem i kapitanem okrętu, obracam galeonami, potrzebuję bezpiecznego miejsca do składowania moich pieniędzy i skarbów
Zdobyto: kluczyk do Gringotta
and some are alive
and others sail on the sea
with the keys to the cage
and the devil to pay
we lay to fiddler's green
beside the drying blood
of my worst enemy,
and wept
Imię i nazwisko postaci: Cornelius Sallow
Skrytka: hop
Uzasadnienie: dbam o bezpieczeństwo swoich pieniędzy, mieszkam w Londynie i ufam w bankowość
Zdobyto: kluczyk do Gringotta
więc pali się słowa. Nikt o treści popiołów nie pyta.
Rachunek: 760 - 240 = 520
Zdobyto: 3 punkty sprawności
Uzasadnienie: Pracując jako tancerka, Celine każdego dnia ma do czynienia z ćwiczeniami związanymi z ciałem, ruchem, zgłębianiem możliwości swoich mięśni, poddawaniem ich próbom i rozwijaniem ich potencjału. Zdobywszy się na odwagę, by przypomnieć sobie baletową miłość, pracowała w pocie czoła, by odzyskać siły po Tower of London (gdzie przez pewien czas wciąż tańczyła w celi), dzięki czemu zatrudniono ją w Palace Theatre. Została wzięta pod skrzydło emerytowanej baletmistrzyni, która - zmuszona do porzucenia zawodowego baletu - zaszyła się w Plymouth po londyńskich czystkach. Po zwyczajowych próbach, półwila bardzo często zostaje po godzinach, by znów oddawać się swojej największej pasji. W Palace Theatre poznaje tajniki tańca ludowego, na dodatek w ostatnim czasie nauczyła się też pływać oraz stawia pierwsze kroki w jeździectwie, co pozwoliło jej wyrobić świadomość nowej pracy mięśniowej. W trakcie trwania obchodów Lughnasadh jest w stanie przetańczyć imponująco długi czas; taniec pozwala jej nawet otrzymać rolę drugoplanową w spektaklu w teatrze, która wiąże się z częstymi próbami. Póki co, mając na uwadze jej więzienną historię, nie aspiruję do mechanicznego poziomu czarodzieja silnego, ale wydaje mi się, że wysoki pułap sprawnego byłby dla niej odpowiedni.
Rachunek: 257-250=7
Zdobyto: Powiększenie limitu postaci krwi czystej ze skazą.
Uzasadnienie: -
pełne rozczarowań twarze
a w oczach ból i gniew
uśpionych zdarzeń
Rachunek: 1652-300=1352
Zdobyto: postać zależna ze zniżką 100PD (z umiejętności rycerzy; cena jak za pierwszą postać, bo Dirka dostałem bez PD dzięki umiejętności rycerzy)
Uzasadnienie: dostałem awans i potrzebuję oczu i uszu, opis postaci prześlę MG po zatwierdzeniu zakupu.
więc pali się słowa. Nikt o treści popiołów nie pyta.
Imię i nazwisko postaci: Marcelius Sallow
Skrytka: tu
Uzasadnienie:
Zdobyto: 9 czekoladowych żab
Imię i nazwisko postaci: James Doe
Skrytka: link
Uzasadnienie: znalazłem w Waltham zanim nastąpił koniec świata
Zdobyto: 3 czekoladowe żaby
maladilem baxtale Romensa
złodzieje serc,
tańczcie kiedy konie,
wybijają kopytami rytm.
Imię i nazwisko postaci: Michael Scaletta
Skrytka: link
Uzasadnienie: pogrążam się
Zdobyto: Widły (5 sztuk)
a lesser man than you think i am
Imię i nazwisko postaci: Maria Multon
Skrytka: klik
Uzasadnienie: Daję się porwać festiwalowej atmosferze i kupuję sobie kilka rzeczy na pocieszenie.
Zdobyto: Gogle "Tajfun 55", Magiczny album, 2 czekoladowe żaby
sweet, mourning lamb
there's nothing you can do
Rachunek: 704 - 50 = 654
Zdobyto: 5 czekoladowych żab
Uzasadnienie: handlarz na jarmarku mnie oszukał, więc się wróciłem, żeby zrobić mu awanturę i kupiłem na promocji jeszcze 5 żab
I am not there
I do not sleep
Rachunek: 823 - 100 PD - 250 = 473
Zdobyto: 10 czekoladowych żab i 5PB (zanim kupię za wszystko żaby)
Uzasadnienie: Żaby ukradłem jakiemuś chłopcu na jarmarku, który dostał od bogatych rodziców, oczywiście z troski by nie miał nadwagi, a punkty biegłości proszę do reszty
maladilem baxtale Romensa
złodzieje serc,
tańczcie kiedy konie,
wybijają kopytami rytm.
Rachunek: 244 - 50 = 194 PD
Zdobyto: 5 czekoladowych żab
Uzasadnienie: Wpadłam na genialny pomysł użycia czekoladowych żab jako substytutu czekolady przy robieniu ciasta. Potrzebuję więc kupić ich pięć, aby wypróbować moją teorię.
sweet, mourning lamb
there's nothing you can do
Rejestracja różdżki: nie
Suma punktów biegłości na start: 12 (6*2)
Suma punktów majętności na start: 0
Wydane punkty doświadczenia: 0
Zdobyto: brak
and so it goes
the stillness covers my ears
tenderly, until all sound disappears