Punkty doświadczenia możesz wymienić na zakup różnego rodzaju przedmiotów, zaklęć jednorazowego użytku, umiejętności, zwierząt, a także na podwyższenie statystyk i biegłości. Szczegóły znajdziesz w sklepie.
Podczas tworzenia karty postaci można zakupić statystyki, biegłości, umiejętności i przedmioty ze sklepiku mistrza gry o łącznej sumie PD nie większej niż wartość równa wiekowi postaci przemnożonemu przez 20, jeżeli postać ukończyła 25 rok życia. Po odjęciu ceny zakupów stan konta staje się liczbą ujemną - do momentu, w którym taki dług zostanie spłacony rozwój postaci pozostaje zablokowany. Przykładowo, postać, która ma skończone 25 lat, może wydać na start 500 PD (25*20), zacznie jednak wówczas grę z kredytem -500 PD.
Punkty konieczne do wykupienia genetyki tworząca się postać dopisuje do swojego długu. Zatem jeśli 25 letnia postać wydała 500 PD i rozpoczyna grę z maksymalnym dla siebie długiem -500 PD, ale dodatkowo chce mieć geny metamorfomagii, rozpoczyna grę z długiem -900 PD (-500 i -400 za genetykę).
Rozwój statystyk, biegłości i umiejętności w trakcie rozgrywki musi być uzasadniony rozgrywką, która miała miejsce po akceptacji karty. Forma tej rozgrywki jest całkowicie dowolna (wątki, opowiadania, nawet listy i pojedyncze fragmenty narracji w postach, a zwłaszcza działania powiązane z fabułą forum), jednak jej rodzaj, charakter, obszerność muszą być adekwatne do docelowego poziomu postaci. Mistrz gry, oceniając rozwój, bierze pod uwagę całokształt postaci i jej wątków, również tych, które nie są w rozwoju zgłaszane, o ile jest ich świadomy. Wątki takie mogą działać na korzyść lub niekorzyść zgłaszanego rozwoju postaci. Niektóre biegłości i statystyki są ze sobą powiązane i należy mieć to na uwadze (na przykład statystyki fizyczne i biegłości sportowe). Zgłaszając rozwój gracz powinien być pewien, że jego postać wyczerpała temat pod względem nauki danej biegłości lub statystyki na swoim poziomie. W uzasadnieniu lepiej jest napisać więcej rzeczy niepotrzebnych, niżeli mniej potrzebnych. W przypadku umiejętności dodatkowe wytyczne znajdują się również w odpowiednim temacie.
Rozwinięcie czegokolwiek u postaci powinno bazować na tym, z czego postać w trakcie swojej rozgrywki fabularnej korzysta. Gracz najprawdopodobniej będzie w stanie uzasadnić swój rozwój bazując na naturalnych przejściach postaci, a nie na sztucznych pojedynczych wątkach z nauką granych tylko po to, by osiągnąć określony cel. Na rozwój postaci składa się cała jej kreacja.
Rozwój postaci zgłaszany pomimo BRAKU punktów wymaganych do jego rozliczenia na koncie postaci będzie odrzucany i usuwany z tematu.
Przy tworzeniu karty postaci:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rejestracja różdżki:[/b] tak/nie (o rejestracji przeczytasz w [url=https://www.morsmordre.net/t8062-rejestracja-rozdzek]opisie wydarzenia[/url]. Wydarzenie zostało zakończone, Twojej postaci nie było w trakcie jego trwania. Postać dokonała obowiązku w przeszłości lub nie. Jeśli go nie dokonała, może mieć nieprzyjemności na terenie całego kraju w przypadku natknięcia się na służby Ministerstwa Magii.
[b]Suma punktów biegłości na start[/b]: (70-87; dodatkowe punkty można zyskać wymieniając na nie punkty statystyk, w tym początkowe punkty sprawności/zwinności)
[b]Suma punktów majętności na start[/b]: przysługuje ci suma zależna od twojego statusu majątkowego, jeśli chcesz wydać część na start - zaznacz to w tym miejscu. Postaci o statusie średniozamożnym na start przysługuje 100 PM
[b]Wydane punkty doświadczenia:[/b] Przedstaw łączną cenę dokonanych zakupów za PD - koszt genetyki lub kredyt w przypadku postaci, które ukończyły 25 rok życia.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, umiejętności
Aby wykorzystać zdobyte punkty doświadczenia:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rachunek:[/b] Przedstaw, ile punktów pozostanie Ci po odjęciu punktów za przedmioty.
Ilość punktów na koncie - cena zakupów = punkty pozostałe.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, statystyki, umiejętności lub zaklęcia
[b]Uzasadnienie:[/b] Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek, w których postać uczyła się danych umiejętności lub w których zdobyła dany przedmiot lub opis fabularnego uzasadnienie danego zakupu - TEN PUNKT NIE JEST DLA OZDOBY
Aby wykorzystać zdobyte punkty biegłości:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Biegłość[/b]:
[b]Ilość wydanych punktów[/b]:
[b]Uzasadnienie[/b]: w przypadku nauki nowej biegłości, zwłaszcza obejmującej wiedzę z jakiegoś zakresu, należy zalinkować wątek, w którym postać tę wiedzę zdobywa.
Aby wykorzystać punkty ze skrytki bankowej*:
- rozwiń:
- Kod:
[b]BANK GRINGOTTA[/b]
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Skrytka[/b]: link do skrytki, w której jest rozliczony rachunek
[b]Uzasadnienie[/b]: Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek.
[b]Zdobyto[/b]: Wypisz wszystko, co zostało zakupione: inwestycje, hodowle i zwierzęta, używki, ingrediencje
*skrytki bankowe prowadzone są przez graczy, należy jednak poinformować o zakupie przedmiotów/zwierząt, które powinny zostać dopisane do wyposażenia postaci. Postać fabularnie nie posiada danych przedmiotów jeśli nie figurują one w jej wyposażeniu.
Imię i nazwisko postaci: Bartemius Crouch
Skrytka: Tutaj
Uzasadnienie: Zaplanowałem podróż do Stanów Zjednoczonych. Została ona uzgodniona z rodziną i ma na celu nawiązanie kontaktów za oceanem, poznanie najnowszych innowacji i wybadanie wartych inwestycji. Wspominam o podróży w opowiadaniu oraz w liście do Igora.
Zdobyto: Świstoklik do USA
Rachunek: 651 - 50 = 601 PD
Zdobyto: Czarodziejska kusza
Uzasadnienie: Varya wybrała dla mnie kuszę zanim zabrała mnie na polowanie, wiedząc, że potrzebuję własnej, by nie być tylko ozdobą
pan unosi brew, pan apetyt ma
na krew
Rejestracja różdżki: nie
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 100 PM
Wydane punkty doświadczenia: -
Zdobyto: Różdżka, sowa (darmowe)
Rachunek: 609-50=559
Zdobyto: Odbiornik cz. rozgłośni
Uzasadnienie: Mamy w domu radio żeby wiedzieć jakie są informacje z kraju i w ogóle.
a perfectly put together mess.
is playing
tricks on you,
my dear
Rachunek: 158-20-10= 128 pd
Zdobyto: krwawa pieczęć, magiczny album (z jarmarku)
Uzasadnienie: Jestem złą wiedźmą i lubię czarnomagiczne gadżety, a do tego ostatnio bywam bardzo rodzinna i przyda mi się album...
Imię i nazwisko postaci: Harlan Avery
Skrytka: tu
Uzasadnienie: Kupiłem żonie wachlarz na jarmarku
Zdobyto: mroźny wachlarz
I know there will come a day
When red runs the river
Rachunek: 2009-500=1509
Zdobyto: Powiększenie limitu postaci krwi czystej szlachetnej
Uzasadnienie: Mam garść pomysłów i nie zawaham się ich użyć.
and i'll show you
hands ready to
bleed
Rachunek: 164 - 30 = 134 PD
Zdobyto: 3 czekoladowe żaby
Uzasadnienie: Żab jeszcze mi mało - prezent od siebie dla siebie.
but his heart is
c o l d
Rachunek: 260-200=60
Zdobyto: Karta zmiany
Uzasadnienie: Ustalone z mg
Rejestracja różdżki: nie
Suma punktów biegłości na start: 97 (w tym 5 pkt statystyk wymienionych na 5 pkt biegłości)
Suma punktów majętności na start: 100
Wydane punkty doświadczenia: -1175 (23,5*50)
Zdobyto: 23,5 PB
L'onde d'espoir
Ardeur de la vie
Sentier de gloire
Imię i nazwisko postaci: Irina Macnair
Skrytka: klik
Uzasadnienie: Czasem trzeba skorzystać z usług złych panów.
Zdobyto: wynajęcie bandytów (uzgodnione z MG)
Rejestracja różdżki: tak
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 50
Wydane punkty doświadczenia: -
Zdobyto: różdżka, sowa
I was born who I am
But that doesn't mean that I'm going to
Rachunek: 1059 (~1189 po dopisaniu osiągnięć) - 105 = 954 PD (1084PD)
Zdobyto: Skóra wsiąkiewki (x1), pył elfów (x1), tkanina z włosów wili (x1), czaroprzędza
Uzasadnienie: Potrzebuję zakupienia materiałów dla Maisie, która będzie szyć mi bardziej elegancką sukienkę. W ramach wsparcia kupiłam jej również czaroprzędzę aby poczuła się pewniej podczas szycia.
Beware the dreams with eyes of gold
And though he'll speak of quests and powers...
...blessed, ignore the lies you're told
From the top of this lowly hillside
Through the realm of the soulless Fey
I'm makin' my way
And all of us dread the trouble that lies ahead
At the end of this wayward day
I'm makin' my way
Biegłość: Taniec współczesny na II
Ilość wydanych punktów: 6½
Uzasadnienie: James lubi tańczyć, bo taniec to życie, więc nigdy nie przepuszcza do tego okazji. Jest stałym bywalcem na potańcówkach i zazwyczaj towarzyszy mu najlepszy tancerz świata, którego — co zawsze podkreślam w postach — obserwuje na parkiecie jak na potańcówce w Lynmouth nie tylko dlatego, że ładnie przy tym wygląda i ładnie wywija partnerkami ale też w ten sposób uczy się od niego, podpatrując kroki (bo przecież nie będą we dwóch tańczyć). Jest dla niego poniekąd inspiracją, kiedy go ogląda; czasem naśladuje jego ruchy i choć nie jest w stanie powtórzyć wszystkich akrobacji (jemu to z oczywistych powodów przychodzi z łatwością), naśladuje figury na tyle na ile pozwala mu śmiałość i chwiejna pewność siebie. James często szuka okazji do tańca, często w krótkich wstawkach wspominam o podśpiewywaniu pod nosem i tanecznym chodzie, gdy ma dobry humor. Tańczył z żoną na sylwestrze w domu Bathildy i tutaj — później wątek ciągnął się w szafce, gdzie też były tańce i podrygi; potem wywijał nieco pijany tutaj na ognisku wyzwolenia u Neali, gdzie wbił z kolegami niezaproszony. Alkohol nie sprzyja świadomej nauce, ale przełamuje granice, dodaje czasem pewności siebie i pozwala nie myślec o konsekwencjach i ewentualnych wypadkach, a raz powtórzone kroki i figury później nie leżą w granicy strachu o coś, że nie wyjdzie. Śmiało wykorzystał to, co umiał i to, co podglądał u innych tancerzy w klubie jazzowym, gdzie tańczył z będącą pod przykrywką Addą. Prowadził ją z pełną świadomością ruchów, nie bał się ryzyka i tańcem próbował odwrócić jej uwagę od tego, co naprawdę usiłował zrobić. Na plaży, podczas festiwalu lata tańczył z Nealą rock and rolla, po tym jak wyłowił jej wianek (pierwszy wianek tego festiwalu ), nocą pod rozgwieżdżonym niebem tańczył z Anią do skocznej muzyki i tutaj. Na festiwalu lata w Londynie udało mu się wyłowić wianek (trzeci) szlachcianki, ale w jej imieniu tańcem uraczyła go piękna Imogen, którą bez trudu udało się zaprosić w las, by zamiast do balowych napompowanych pląsów zatańczyć do szybkiego rock and rolla. Tej samej nocy, ponieważ szczęście mu sprzyjało na polanie natrafił na piękną dobrodziejkę, która pociągnęła go w tłum, by wpierw pokazać mu własne, ludowe podrygi, a potem kiedy już oboje zatracili się w muzyce, przejął prowadzenie podejmując się kroków i tańca, które dobrze znał. Taniec też całkiem zdominował wieczór, w trakcie którego wraz z przyjaciółmi świętowali narodzie jego córki. Tańczył z żoną, Maisie, ale pijany nieszczególnie miał szansę się popisac, więc dopiero gdy wytrzeźwiał i zatańczył z Kerstin o tu i tu a potem z Nealą mógł pokazać się w pełnej krasie.
Imię i nazwisko postaci: James Doe
Rachunek: 827 - 800 PD = 27
Zdobyto: 3 punkty sprawności i 7 punktów zwinności
Uzasadnienie: Uzasadnienie głównie wyżej, przy rozwoju tanecznych zdolności; prócz tego James pracuje fizycznie od świtu do nocy od lutego aż do połowy października przez 6 dni w tygodniu jako stajenny ( tu, tu i tu ). Jest to wymagająca i ciężka praca fizyczna, która rozwija mięśnie, całe ciało staje się silniejsze też dzięki (skromnym) posiłkom w ciągu dnia, które otrzymywał u Weasleyów (nie głodował w ciągu dnia, zakładam, że przy takim wysiłku miał szansę się dość dobrze wzmocnić, choć trudno szukać przy tym wyraźnego wzrostu masy). Ukradł też konia z cudzej stajni, co wymaga prócz znajomości koni, podejścia do nich też sprawności i zwinności o tu; Pływa: tutaj i niezmiennie wdaje się w bójki i podtopienia... Bierze udział w zawodach o wianki (drugi); między innymi goni się i dużo biega i siłuje się z niegrzecznymi kobietami. James jest też złodziejaszkiem, niezmiennie wykorzystuje swoją szybkość i gibkość podczas kradzieży i włamań ( tu i tu )
Imię i nazwisko postaci: James Doe
Biegłość: Kokieteria na 1
Ilość wydanych punktów: ½
Uzasadnienie: James, nie da się ukryć, nie ma wiele do zaoferowania, ale czasem żeby przetrwać musi korzystać z narzędzi, które wkłada mu w ręce los. Jeśli sytuacja na to pozwala i dostrzega szansę w zgrywaniu niewinnego, biednego i pokrzywdzonego, wchodzi w to bez wahania. Trudniej mu zgrywać niewiniątko i pokrzywdzonego chłopca odkąd jednak skończył dwadzieścia lat, mimo często niewinnej i chłopięcej buźki powoli musi uczyć się wzbudzania innych uczuć i emocji, dotykania innych strun niż kiedy rzeczywiście był mały Pod raptuśnikiem (z MG) James próbował zdobyć cukier, więc korzystając z okazji kiedy Marcel odwracał uwagę od drzwi, przeszukiwał tyły, niestety nic nie poszło po jego myśli, a na drodze stanęła mu młodziutka dziewczyna. Mimo wszczętego alarmu nie sprowadziła na niego i Marcela problemów i policji, więc biorąc to za dobrą kartę próbował subtelnie i niezbyt nachalnie wywołać w niej odrobinę pewności, a potem spróbować zyskać jej zainteresowanie i przychylność, zapewniając ją o swojej całkowitej nieszkodliwości. Nie było w tym zmyślnego flirtu, ale choć jeszcze niepewnie, dość świadomie podejmował grę, która miała ją do niego przekonać i najwyraźniej się udało, bo nie dość, że wyszedł z cukrem, którego nie zauważyła to jeszcze ofiarowała mu czekoladę. Świadomość możliwości rośnie w nim powoli i choć trudno zapomnieć o tym kim jest (człowiekiem z marginesu), ostrożnie uczy się gier i zachowań i przez obserwacje innych i własne próby zdobycia tego, co chce.
W piwnicznym klubie jazzowym James próbował urobić Coralie, nieznaną mu kobietę. Udało mu się z sukcesem (co prawda oboje mieli w tym interes) ją względnie oczarować i wyciągnąć na parkiet, gdzie z powodzeniem zdjął jej z dłoni bransoletkę, która okazała się łupem wieczoru. Jego celem od początku była próba okradzenia jej — próby przeszukania przeniósł na ciężar męskiego obłapiania i tańca. Kiedy sytuacja wymaga użycia wszystkich dostępnych narzędzi zaczyna potrafić brnąć w kłamstwa i używać uroku osobistego (jeśli widzi, że go w oczach kogoś ma) by osiągnąć zamierzony cel, co wydarzyło się też podczas imprezy w domu Bathildy (tak, tej imprezy) pojawiła się sytuacja, w której trzeźwo myśląca i dojrzała Kerstin Tonks wśród bandy pijanych nastolatków szybko zrozumiała, co się święci i uznała, że nie jest to miejsce i towarzystwo dla niej. Wspomniała o swoim starszym bracie, aurorze, na co James szybko zareagował i wyciągając ją do tańca próbował ją przekonać o złym zrozumieniu sytuacji i namówić, by spojrzała na wszystkich przychylniej, zamiast kablować bratu o sodomie i gomorze, która ma tam miejsce; tu i tu. I ta walka o każde jej spojrzenie i uśmiech zakończyła się sukcesem bo ostatecznie napisała bratu list, że nocuje u koleżanek...
W związku z powyższym proszę też o usunięte perswazji; James jej nie używa, nie cieszy się szacunkiem, a jego argumenty nawet jeśli rozsądne i rzeczowe, nawet jeśli zgodne z prawdą zazwyczaj są lekceważone i nie traktowane poważnie, zwykle przez to jaki jest i kim jest. Bardziej więc James sięga do celu przez kokieterię i umyśle kierowani rozmową bliższe cwaniactwu niż budowanie szacunku rozmówcy, czy swojej pozycji, która jest właściwie żadna.
maladilem baxtale Romensa
złodzieje serc,
tańczcie kiedy konie,
wybijają kopytami rytm.