FAQ III
AutorWiadomość
First topic message reminder :
Nie ma głupich pytań (podobno)
FAQ Lista została utworzona na podstawie pytań, na które odpowiadamy najczęściej.
Spis treści
Sprawdzanie kart postaci
Kwestie fabularne
Kwestie techniczne - kody i mechanika
Dział egzystencjalny
Temat służy rozwianiom wątpliwości odnośnie forum, jego mechaniki oraz uniwersum.
Wypowiadając się w tym wątku, upewnij się, czy Twój post rzeczywiście polega na zadaniu pytania, na które istnieje odpowiedź oraz przestrzegaj trzech fundamentalnych zasad:
a) zachowaj kulturę słowa;
b) upewnij się, czy odpowiedź na Twoje pytanie nie wynika wprost z wątków znajdujących się na forum (po tym, jak przejrzysz odpowiednie działy, skorzystaj również z wyszukiwarki);
c) upewnij się, czy odpowiedź na Twoje pytanie nie znajduje się pod żadnym z poniższej listy FAQ.
b) upewnij się, czy odpowiedź na Twoje pytanie nie wynika wprost z wątków znajdujących się na forum (po tym, jak przejrzysz odpowiednie działy, skorzystaj również z wyszukiwarki);
c) upewnij się, czy odpowiedź na Twoje pytanie nie znajduje się pod żadnym z poniższej listy FAQ.
1. Sprawdzanie kart postaci
2. Kwestie fabularne
3. Kwestie techniczne (mechanika i kody)
4. Dział egzystencjalny
2. Kwestie fabularne
3. Kwestie techniczne (mechanika i kody)
4. Dział egzystencjalny
Hej!
To teraz po kolei
-czy pułapki typu 0 może postawić charłak z potencjałem magicznym 10 oraz czarodziej, czy tylko ten pierwszy?
-czy numerologia na poziome III i wyższym ma wpływ na rozbrajanie pułapek (bonus, obniżenie ST), czy tez nie?
p.s. rozumiem chęć ulepszania, ale pozostawienie jedynie 2 zestawów statystyk, by nałożyć pułapki I-III - to ból i smutek, bo mocno ogranicza zabawę mechaniką.
To teraz po kolei
-czy pułapki typu 0 może postawić charłak z potencjałem magicznym 10 oraz czarodziej, czy tylko ten pierwszy?
-czy numerologia na poziome III i wyższym ma wpływ na rozbrajanie pułapek (bonus, obniżenie ST), czy tez nie?
p.s. rozumiem chęć ulepszania, ale pozostawienie jedynie 2 zestawów statystyk, by nałożyć pułapki I-III - to ból i smutek, bo mocno ogranicza zabawę mechaniką.
HOW MUCH CAN YOU TAKE BEFORE YOU SNAP?
Rigel Black
Zawód : Stażysta w Departamencie Tajemnic, naukowiec
Wiek : 24
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Kawaler
Wszystko to co mam, to ta nadzieja, że życie mnie poskleja
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Wilkołak
Nieaktywni
Cześć!
Potencjał magiczny w tym przypadku, to (podobnie jak przy rzucaniu zaklęć z kategorii różne) najwyższa wartość spośród statystyk: uroków, transmutacji, obrony przed czarną magią, alchemii lub uzdrawiania. Charłaki nie posiadają statystyk w tych dziedzinach, nie mogą więc nakładać pułapek. Może to zrobić czarodziej, który w którejkolwiek z wymienionych dziedzin posiada przynajmniej 10 punktów.
Numerologia na poziomie III nie daje dodatkowych bonusów do rozbrajania pułapek.
Ograniczenie ilości różnych biegłości i statystyk potrzebnych do nałożenia pułapek zostało wprowadzone z myślą o postaciach, które zabezpieczeniami zajmują się zawodowo - wcześniej to, czy postać spełniała wymogi nałożenia danej pułapki, częściej okazywało się dziełem przypadku niż pełnionej profesji.
Potencjał magiczny w tym przypadku, to (podobnie jak przy rzucaniu zaklęć z kategorii różne) najwyższa wartość spośród statystyk: uroków, transmutacji, obrony przed czarną magią, alchemii lub uzdrawiania. Charłaki nie posiadają statystyk w tych dziedzinach, nie mogą więc nakładać pułapek. Może to zrobić czarodziej, który w którejkolwiek z wymienionych dziedzin posiada przynajmniej 10 punktów.
Numerologia na poziomie III nie daje dodatkowych bonusów do rozbrajania pułapek.
Ograniczenie ilości różnych biegłości i statystyk potrzebnych do nałożenia pułapek zostało wprowadzone z myślą o postaciach, które zabezpieczeniami zajmują się zawodowo - wcześniej to, czy postać spełniała wymogi nałożenia danej pułapki, częściej okazywało się dziełem przypadku niż pełnionej profesji.
here, where the world is quiet;
here, where all trouble seems
dead winds' and spent waves' riot
in doubtful dreams of dreams
here, where all trouble seems
dead winds' and spent waves' riot
in doubtful dreams of dreams
William Moore
Zawód : lotnik, łącznik, szkoleniowiec
Wiek : 29
Czystość krwi : Mugolska
Stan cywilny : Żonaty
jeno odmień czas kaleki,
zakryj groby płaszczem rzeki,
zetrzyj z włosów pył bitewny,
tych lat gniewnych
czarny pył
zakryj groby płaszczem rzeki,
zetrzyj z włosów pył bitewny,
tych lat gniewnych
czarny pył
OPCM : 30 +5
UROKI : 10
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 10 +3
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 30
SPRAWNOŚĆ : 25
Genetyka : Czarodziej
Zakon Feniksa
Ok, dzięki za info.
HOW MUCH CAN YOU TAKE BEFORE YOU SNAP?
Rigel Black
Zawód : Stażysta w Departamencie Tajemnic, naukowiec
Wiek : 24
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Kawaler
Wszystko to co mam, to ta nadzieja, że życie mnie poskleja
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Wilkołak
Nieaktywni
dzień dobry, mam kilka pytań odnośnie konstrukcji magicznych
a) tylko dla pewności - aby zakląć magiczną konstrukcję, rzuca się kością k10 i dolicza się do niej wyłącznie wartość statystyki bez bonusu, prawda? Dodatkowo, w przypadku wyrzucenia k1, rzut rozpatruje się jako krytyczną porażkę?
b) jeżeli nie osiągnie się wymaganego ST i trzeba będzie zastosować się do rozpisanych konsekwencji (nie tych, w których niezbędna jest interwencja MG), dla przykładu w zaklęciu powiększająco-zmniejszającym zabrakło 3 oczek - czy w tym momencie możliwe jest mechaniczne dążenie do przywrócenia poprzedniej formy za pomocą Reparifarge, czy może to zaklęcie nie zadziała na zmiany w magicznych konstrukcjach?
c) w większości zaklęć konstrukcyjnych trzeciego poziomu niezbędne jest wykonanie projektu konstrukcyjnego - czy zakupienie biegłości konstrukcji magicznych na trzecim poziomie jest równoznaczne z tym, że postać potrafi takie szkice wykonać, czy konieczne jest posiadanie także dodatkowej biegłości - sztuka (tworzenie szkiców konstrukcji magicznych)?
///dziękuję bardzo<3
a) tylko dla pewności - aby zakląć magiczną konstrukcję, rzuca się kością k10 i dolicza się do niej wyłącznie wartość statystyki bez bonusu, prawda? Dodatkowo, w przypadku wyrzucenia k1, rzut rozpatruje się jako krytyczną porażkę?
b) jeżeli nie osiągnie się wymaganego ST i trzeba będzie zastosować się do rozpisanych konsekwencji (nie tych, w których niezbędna jest interwencja MG), dla przykładu w zaklęciu powiększająco-zmniejszającym zabrakło 3 oczek - czy w tym momencie możliwe jest mechaniczne dążenie do przywrócenia poprzedniej formy za pomocą Reparifarge, czy może to zaklęcie nie zadziała na zmiany w magicznych konstrukcjach?
c) w większości zaklęć konstrukcyjnych trzeciego poziomu niezbędne jest wykonanie projektu konstrukcyjnego - czy zakupienie biegłości konstrukcji magicznych na trzecim poziomie jest równoznaczne z tym, że postać potrafi takie szkice wykonać, czy konieczne jest posiadanie także dodatkowej biegłości - sztuka (tworzenie szkiców konstrukcji magicznych)?
///dziękuję bardzo<3
Ostatnio zmieniony przez Ariadne Lupin dnia 02.02.23 19:54, w całości zmieniany 1 raz
Gość
Gość
Cześć!
a) Liczy się wartość statystyki razem z bonusem przysługującym np. za różdżkę. Wyrzucenia 1 na kości k10 w tym przypadku nie rozpatruje się jako krytycznej porażki.
b) W przypadku nie do końca udanej konstrukcji, można podjąć się próby naprawy (na różne sposoby, w zależności od pomysłu...), chyba że z opisu konsekwencji wyraźnie wynika coś innego - np. jak przy Sezamie, otwórz się: Zaklęcie jest nieudane - przejście zamyka się trwale, nie jest możliwe ponowne stworzenie go w tym miejscu.
c) Projekt konstrukcyjny, który jest potrzebny w większości konstrukcji III poziomu, dotyczy projektu wysyłanego i wycenianego przez mistrza gry (na III poziomie zazwyczaj będą to konstrukcje bardziej złożone, wychodzące poza ramy opisane w temacie). Za rysowanie szkiców odpowiada biegłość Projektowania (opisana w tabeli) i w przypadku czarodzieja, który projektowaniem konstrukcji zajmuje się zawodowo, jest jak najbardziej pomocna - im wyższa, tym rysunki konstrukcyjne będą lepiej wykonane.
a) Liczy się wartość statystyki razem z bonusem przysługującym np. za różdżkę. Wyrzucenia 1 na kości k10 w tym przypadku nie rozpatruje się jako krytycznej porażki.
b) W przypadku nie do końca udanej konstrukcji, można podjąć się próby naprawy (na różne sposoby, w zależności od pomysłu...), chyba że z opisu konsekwencji wyraźnie wynika coś innego - np. jak przy Sezamie, otwórz się: Zaklęcie jest nieudane - przejście zamyka się trwale, nie jest możliwe ponowne stworzenie go w tym miejscu.
c) Projekt konstrukcyjny, który jest potrzebny w większości konstrukcji III poziomu, dotyczy projektu wysyłanego i wycenianego przez mistrza gry (na III poziomie zazwyczaj będą to konstrukcje bardziej złożone, wychodzące poza ramy opisane w temacie). Za rysowanie szkiców odpowiada biegłość Projektowania (opisana w tabeli) i w przypadku czarodzieja, który projektowaniem konstrukcji zajmuje się zawodowo, jest jak najbardziej pomocna - im wyższa, tym rysunki konstrukcyjne będą lepiej wykonane.
here, where the world is quiet;
here, where all trouble seems
dead winds' and spent waves' riot
in doubtful dreams of dreams
here, where all trouble seems
dead winds' and spent waves' riot
in doubtful dreams of dreams
William Moore
Zawód : lotnik, łącznik, szkoleniowiec
Wiek : 29
Czystość krwi : Mugolska
Stan cywilny : Żonaty
jeno odmień czas kaleki,
zakryj groby płaszczem rzeki,
zetrzyj z włosów pył bitewny,
tych lat gniewnych
czarny pył
zakryj groby płaszczem rzeki,
zetrzyj z włosów pył bitewny,
tych lat gniewnych
czarny pył
OPCM : 30 +5
UROKI : 10
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 10 +3
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 30
SPRAWNOŚĆ : 25
Genetyka : Czarodziej
Zakon Feniksa
not a perfect soldier
but a good man
but a good man
Florean Fortescue
Zawód : właściciel lodziarni
Wiek : 29
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Kawaler
Pijemy z czary istnienia
Z zamkniętymi oczami,
Złote skropiwszy jej brzegi
Własnymi gorzkimi łzami.
Z zamkniętymi oczami,
Złote skropiwszy jej brzegi
Własnymi gorzkimi łzami.
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
Nieaktywni
Cześć!
Nie musisz - odznaczyłam już w wyposażeniu, że różdżka Florka jest zarejestrowana. <3
Nie musisz - odznaczyłam już w wyposażeniu, że różdżka Florka jest zarejestrowana. <3
here, where the world is quiet;
here, where all trouble seems
dead winds' and spent waves' riot
in doubtful dreams of dreams
here, where all trouble seems
dead winds' and spent waves' riot
in doubtful dreams of dreams
William Moore
Zawód : lotnik, łącznik, szkoleniowiec
Wiek : 29
Czystość krwi : Mugolska
Stan cywilny : Żonaty
jeno odmień czas kaleki,
zakryj groby płaszczem rzeki,
zetrzyj z włosów pył bitewny,
tych lat gniewnych
czarny pył
zakryj groby płaszczem rzeki,
zetrzyj z włosów pył bitewny,
tych lat gniewnych
czarny pył
OPCM : 30 +5
UROKI : 10
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 10 +3
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 30
SPRAWNOŚĆ : 25
Genetyka : Czarodziej
Zakon Feniksa
Podarowałem siostrze w prezencie urodzinowym bilety na wycieczkę zagraniczną – czy mam to zgłosić w punktach majętności jako PM czy w aktualizacjach jako przedmiot?
We build castles with our fears and sleep in them like
kings and queens
kings and queens
Edgar Burke
Zawód : nestor, B&B, łamacz klątw
Wiek : 35
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
Gdybym był babą, rozpłakałbym się rzewnie nad swym losem, ale jestem Burkiem, więc trzymam fason.
OPCM : 25 +5
UROKI : 0
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 5
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 30 +1
ZWINNOŚĆ : 2
SPRAWNOŚĆ : 9
Genetyka : Czarodziej
Nieaktywni
Na przyszłość (z uwagi na zrozumiałą chęć wrzucenia przed deadlinem, teraz może zostać jak jest) - do aktualizacji, przekazanie biletów to przekazanie przedmiotu <3
Can I not save one
from the pitiless wave?
cześć!
przepraszam jeśli ominęłam gdzieś taką informację, ale czy geomancja lub raczej jej podstawy są nauczane już w hogwarcie, czy raczej jest to umiejętność zdobywana na wyższych etapach edukacji?
jak wyglądałyby one w przypadku architekta magicznego? planowałam rozpisać to jako staż w ministerstwie dla niewidzialnego oddziału zadaniowego, a także praktykę u architekta magicznego, ale nie jestem pewna ile lat powinnam poświęcić na to drugie żeby zyskać tytuł architekta i geomanty?
przepraszam jeśli ominęłam gdzieś taką informację, ale czy geomancja lub raczej jej podstawy są nauczane już w hogwarcie, czy raczej jest to umiejętność zdobywana na wyższych etapach edukacji?
jak wyglądałyby one w przypadku architekta magicznego? planowałam rozpisać to jako staż w ministerstwie dla niewidzialnego oddziału zadaniowego, a także praktykę u architekta magicznego, ale nie jestem pewna ile lat powinnam poświęcić na to drugie żeby zyskać tytuł architekta i geomanty?
Gość
Gość
Cześć!
Geomancja nie jest nauczana w Hogwarcie, tylko na dalszych etapach edukacji - do indywidualnego opisania w karcie, w tym przypadku postać mogła uczyć się geomancji na stażu w niewidzialnym oddziale zadaniowym. Co do tytułów architekta/geomanty, to nie zdobywa się ich jako "tytułu" (fabularnie nie ma egzaminu lub konkretnych kwalifikacji na geomantę, mechanicznie posiada się odpowiednie biegłości w kp za uzasadnieniem fabularnym) a raczej zostaje się nimi poprzez nabranie stosownego doświadczenia i edukacji Co do konkretnych lat wymaganych do nabrania odpowiedniego doświadczenia na daną biegłość/reputację zawodową, jest to już kwestia indywidualna i sprawdzający kartę na pewno doradzi gdyby w kp rozbiegało się to jakoś z opisanymi umiejętnościami postaci
Geomancja nie jest nauczana w Hogwarcie, tylko na dalszych etapach edukacji - do indywidualnego opisania w karcie, w tym przypadku postać mogła uczyć się geomancji na stażu w niewidzialnym oddziale zadaniowym. Co do tytułów architekta/geomanty, to nie zdobywa się ich jako "tytułu" (fabularnie nie ma egzaminu lub konkretnych kwalifikacji na geomantę, mechanicznie posiada się odpowiednie biegłości w kp za uzasadnieniem fabularnym) a raczej zostaje się nimi poprzez nabranie stosownego doświadczenia i edukacji Co do konkretnych lat wymaganych do nabrania odpowiedniego doświadczenia na daną biegłość/reputację zawodową, jest to już kwestia indywidualna i sprawdzający kartę na pewno doradzi gdyby w kp rozbiegało się to jakoś z opisanymi umiejętnościami postaci
Can I not save one
from the pitiless wave?
Pięknie poproszę o wskazówkę.
Mam pytanie dotyczące mechaniki łowiectwa. K60 rzucone na odległość w metrach od zwierzyny powinno wyznaczyć ST złowienia? Tabela z "rzutów do celu" określa pola, nie metry, a nawet gdyby jedno pole równało się jednemu metrowi, to maksymalna ilość pól to 30, nie 60. Jak więc określić ST przy polowaniu z czarodziejską kuszą?
Dodatkowo proszę o informację, czy dobrze interpretuję bonusy przysługujące postaci w czasie polowania. Wartość za strzelectwo powinna być zgodna z tabelą w temacie "Biegłości", tj. +60 za II poziom strzelectwa, a wartość od spostrzegawczości zgodna z dopiskiem w "zaopatrzeniu", tj. +10 za II poziom?
Mam pytanie dotyczące mechaniki łowiectwa. K60 rzucone na odległość w metrach od zwierzyny powinno wyznaczyć ST złowienia? Tabela z "rzutów do celu" określa pola, nie metry, a nawet gdyby jedno pole równało się jednemu metrowi, to maksymalna ilość pól to 30, nie 60. Jak więc określić ST przy polowaniu z czarodziejską kuszą?
Dodatkowo proszę o informację, czy dobrze interpretuję bonusy przysługujące postaci w czasie polowania. Wartość za strzelectwo powinna być zgodna z tabelą w temacie "Biegłości", tj. +60 za II poziom strzelectwa, a wartość od spostrzegawczości zgodna z dopiskiem w "zaopatrzeniu", tj. +10 za II poziom?
Varya Mulciber
Zawód : łowczyni, twórczyni zwierzęcych trofeów
Wiek : 22
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Panna
Uczuł lód aż w głębi serca, które już miał na wpół zlodowaciałe; przez mgnienie oka zdawało mu się, że umiera, ale to minęło. Nie czuł już wcale zimna.
OPCM : 8 +2
UROKI : 0
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 5 +2
CZARNA MAGIA : 5 +4
ZWINNOŚĆ : 11
SPRAWNOŚĆ : 15 +3
Genetyka : Czarownica
Sojusznik Rycerzy Walpurgii
To moje pytanie jest bardzo krótkie. Skoro istnieje możliwość dokonywania przemiany pkt statystyk na biegłości w stosunku 1:1 to czy istnieje też odwrócona wersja - że pkt biegłości do statystyk?
Vergil Zabini
Zawód : Spirytysta, własciciel sklepu spirystycznego
Wiek : 28
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Kawaler
Śmierć będzie ostatnim wrogiem, który zostanie zniszczony.
OPCM : 15 +5
UROKI : 10
ALCHEMIA : 5
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 5
ZWINNOŚĆ : 5
SPRAWNOŚĆ : 11
Genetyka : Czarodziej
Sojusznik Rycerzy Walpurgii
Pytanie o uniwersum: jaki departament i wydział w Ministerstwie zajmuje się finansami krajowymi (taki odpowiednik ministerstwa finansów)? Czy ogarnia to któryś z opisanych, czy lista działów nie jest zamknięta?
Arsentiy Mulciber
Zawód : księgowy, ekonomista
Wiek : 24
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Kawaler
count my cards
watch them fall
blood on a marble wall
I like the way they all
scream
watch them fall
blood on a marble wall
I like the way they all
scream
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
Nieaktywni
Varya, ponieważ Twoja wątpliwość pojawiała się często w pytaniach, opis łowiectwa został poprawiony i już nie powinien budzić w tym zakresie wątpliwości. Przy okazji wyeliminowaliśmy tam kilka niedociągnięć i uzupełniliśmy braki. Odnośnie bonusów do rzutu - jest tak jak piszesz.
Vergil, ponieważ nasze zasady nie przewidują takiej możliwości, jest to oczywiście niemożliwe.
Arseniy, opisy departamentów i działów co do zasady są katalogiem zamkniętym, ale dopuszczamy modyfikacje w zakresie ich rzeczywistej działalności, o ile są zgodne z ogólnym profilem. Najbliższa ekonomii jest Komisja Handlu Magicznego. Choć podlega pod Departament Międzynarodowej Współpracy, możesz uznać, że odpowiada ona również za sytuację w kraju.
Możesz też poszukać funkcjonalności w Urzędzie Łączności z Goblinami...
Vergil, ponieważ nasze zasady nie przewidują takiej możliwości, jest to oczywiście niemożliwe.
Arseniy, opisy departamentów i działów co do zasady są katalogiem zamkniętym, ale dopuszczamy modyfikacje w zakresie ich rzeczywistej działalności, o ile są zgodne z ogólnym profilem. Najbliższa ekonomii jest Komisja Handlu Magicznego. Choć podlega pod Departament Międzynarodowej Współpracy, możesz uznać, że odpowiada ona również za sytuację w kraju.
Możesz też poszukać funkcjonalności w Urzędzie Łączności z Goblinami...
the vermeil rose had blown in frightful scarlet and its thorns
o u t g r o w n
Tristan Rosier
Zawód : Arystokrata, smokolog
Wiek : 32
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
the death of a beautiful woman is, unquestionably, the most poetical topic in the world
OPCM : 38 +2
UROKI : 30
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 60 +5
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15 +6
Genetyka : Czarodziej
Śmierciożercy
FAQ III
Szybka odpowiedź